امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جنون بی انتها | پیشنمایش بازی MAD MAX
#1
[تصویر:  vjtgc5fvj6f3jph2z.jpg]

شما جنون را چه چیزی توصیف میکنید؟ کسی که از عملی که انجام میدهد ناآگاه است؟ کسی که بی گدار به مردم حمله میکند؟ کسی که رفتار عادی ندارد؟ کسی که تمام تلاش خود را در راهی انجام میدهد و نمیداند هدفش چیست؟ کسی که نابود شده است کسی که از زندگی سیر است؟ جنون آری او می آید زندگی اسم او را جنون گذاشت روز ها او را مجنون ساختند تا او را به هدفش نزدیک کنند هدفی که دیوانگی چاشنی آن است! او یک مرد دیوانه نیست کسی نیست که بتوان او را دیوانه صدا کرد خشم, زخم, نفرت, انتقام, ازدست دادن, همه و همه  اسم او را دیوانه میگذارند! آخرالزمان به شیوه های مختلفی تعریف میشود گاهی با موجودات فضایی, گاهی با زامبی ها, گاهی با مواد شیمیایی که زندگی را برای انسان تلخ میکند اما هیچکدام از این ها معنی واقعا آخرالزمان را توصیف نمیکنند آخرالزمان یعنی جنگ یعنی هزار بار مرده و زنده شدن یعنی به جان هم افتادن شما در زندگی روزانه ی خود کار های زیادی انجام میدهید اما در آخرالزمان سختی کارهاست که آن را پیش میبرد زمانی که باید قید خیلی از کارها بزنید تا یک کار را ادامه دهید و آن کار هدف توست! همه استدیو Avalanche Games  را به سری Just Cause معروف میشناسید این سری ایده ای جدید از سبک Open world را ارائه کرد که همه مبهوت این اییده شدند Just Cause یک بازی افسانه ای بود که طرفداران شیفته ی این بازی شدند و این استدیو را هزاران بار برای این بازی ستایش میکردند! در فروردین 92 بود که خبرنگاران متوجه دامنه های پیرامون  MAD MAXشدند این دامنه های ثبت شده شامل  MadMaxGame, MadMaxTheGame , WorldGoneMadLegendOfMax بود.   دامنه ها توسط کمپانی معروف Warner Bros   به ثبت رسیده بود همچنین این کمپانی وعده داده بود که ممکن است MAD MAX و3 Just Cause عناوین نسل بعدی باشند. پیش از این Avalanche وعده داده بود که بارلوگ به همراه این استدوی در حال ساخت MAD MAX هستند که این بازی همراه با فیلم خود در تاریخی نزدیک به هم عرضه میشوند! همچنین لازم به ذکر است که فیلم Mad Max : Fury Road  هم اکنون با بازیگری چارلیز ترون و تام هاردی در حال ساخت است و در سال 2014 همانطور که عرض شد در تاریخی نزدیک به بازی MAD MAXعرضه میشود!نام بازی :  Mad Max
سازنده : Avalanche Games
ناشر : Warner Bros
سبک : اکشن، دنیای باز، آخرالزمانی
پلتفرم : PC, X360, PS3, Xbox One ,PS4
تاریخ انتشار :سال۲۰۱۴  
[تصویر:  h4mltjgmca2562qfs1bl.png]


جنون, جنایت, جهان باز
 معمولا بازی های آخرالزمانی از ایده های جدیدی بهره میبرند و ساخت یک بازی آخرالزمانی یک ریسک بزرگ برای سازنده است  عواملی هستند که ساخت یک بازی آخرالزمانی را پیش میبرند و اگر ضعفی در مراحل متعدد ساخت این بازی ها به وجود آید از ارزش واقعی بازی کاسته میشود. آخرالزمان یک سبک طبیعی شناخته نمیشود که دست سازنده را برای طراحی عملی بازی باز بگذارد ایده هایی که قبل از ساخت ریخته میشود باید این را در نظر بگیرند که در ساخت روند بازی ضعفی به وجود نیاید و سازنده بتواند یک عنوان از هر لحاظ کامل را عرضه کند. اگر ایده و نوع داستانی بازی را کنار گذاشته و به سبک داستان نگاه کنیم خواهید دید که وجود سبک OPEN WORLD در چنین ایده ای واقعا زحمت زیادی میخواهد سازندگان باید بدانند که این تلاش و زحمت باید جبران شود و از همه لحاظ باید مسائل را در نظر بگیرند! جهان باز در این بازی مدفون شده است مدفون شن و گرد و خاک دیگر درختی پیدا نمیشود دیگر گیاهی پیدا نمیشود  درواقع دیگر بقایی یافت نمیشود! در جهان امروزی کسی که اتومبیل گران قمیتی داشته باشد معروف است اما در جهان MAD MAX کسی که اتومبیل داشته باشد یک قدم از بقیه ی قدرتمند تر است! شاید این حرف ذهن شما را مشتاق سازند که تم آخرالزمانی این بازی به چه صورتی روایت میشود در این جهان خشک و خاکستری در بخش از مناطق مردم بقایی برای خود درست کرده اند که بدون این مکان ها زندگی وجود ندارد برخی از افراد به مانند داستانی هایی که اخیرا به گوش میرسد از این موقعیت نهایت استفاده را برده اند و در این بیابان برهوت برای خود حکومتی به وجد آورده اند مکس خواهان به وجود آوردن استدلال بین آنها و بقیه است البته این بخشی از داستان بازی را فرا میگیرد در روند بازی مکس اهدافی دارد و مثل قهرمان های دیگر وی در راه رسیدن به هدف خود با مسائل این چنینی برخورد خواهد کرد. در هر بازی آخرالزمانی یک منبع منبعی ارزشمند حساب میشود و همه ی افراد ساکن در این محیط به دنبال این منبع خواهند رفت منبع در این بازی آخرالزمانی اتومبیل های بیابانیست افراد صاحب قدرت از همه جهت به دنبال ساخت این اتومبیل ها هستند بعضی مواقع مردم را به زور برای ساخت این اتومبیل ها گروگان میگیرند و بعضی مواقع به دزدی قطعات ماشین ها میپردازند این قطعات برای مردم سرمایه حساب میشود و به دنبال فروش آن به بهترین قیمت هستند آنها در خانه های خود به شدت از این قطعات مواظبت خواهند کرد چون برایشان این یک طلا محسوب میشود طلای آخرالزمانی! مردم در زندگی وحشتناکی که ساخته اند غرق شده اند و در اینجاست که مثل همیشه دوران به یک قهرمان نیاز دارد قهرمانی که تجربه های زندگی اسم او را قهرمان گذاشه است. دشنان مکس یک وحشی به حساب می آیند وحشی هایی که زندگیشان دست سردسته ی گروهشان است و او برای مکس یک باس به حساب می آید! مکس در اول یک فرد بدون سلاح در اختیار شما قرار میگیرد و شما باید این مرد را به هدفش نزدیک کنید که در طی روند بازی باید قدرت اصلی مکس یعنی اتومبیل ها رو افزایش دهید شما میتوانید با سرمایه ای که دارید(چه پول و چه هرچیزی دیگه معلوم نیست)برای خود یک اتومبیل ساخته و پشت به پشت آن به جنگ های متعددی که برپا میشود بروید. دشمنان از آدم هایی تشکیل میشوند که برای بدست آوردن سرمایه به خدمت یکی از بزرگترین خلافکار های شهر درآمده اند آنها هرکاری میکنند تا از ادامه ی کار شما جلوگیری کنند! عنوانی مثل مکس دیوانه به شدت به یک عامل مهم و محبوب نیاز دارد این عامل میتواند از خیلی چیز ها تشکیل شود ممکن است داستان بسیار درگیر کننده باشد, اکشن بی پایان ودلچسب, محیط جهان باز به بهترین نحو و یا گیم پلی که مانع از خستگی میشود و گیمر را برای ساعت ها مشغول بازی کردن میکند! 
[تصویر:  4llycmra92y534058b2i.png]



مد مکس باید خیلی از عوامل را رعایت کند تا به یک شاهکار تبدیل شود البته شاهکار بودن این بازی در قلب گیمر ها محفوظ است! نباید فراموش کنید که استدیو سازنده ی این بازی Avalanche Games است همان سازنده ای که توانست سری Just Cause را پرطرفدار کند. همچنین مکس دیوانه تا حدودی شباهت هایی با Just Cause دارد و ساخت MAD MAX با تجربه ها و الگو های جاست کوز منتشر میشود هیچکس بر این شکی ندارد! شاید عناوین آخرالزمانی که از یک موضوع پیروی میکنند(مثل زامبی ها) نتوانندخود را به خوبی میان عناوین دیگر جا دهند اما مد مکس جلوه ای جدید و نو را از آخرالزمان القا میکند که در میان انبوهی از بازی های این سبک تک محسوب میشود .شما میتوانید سخنان تهیه کننده مد مکس  و موسس استدیو Avalanche Games را در رابطه با این بازی ببینید:
 Mad Max مکان هایی را به گیمر ها ارایه خواهد داد که باید در زمین های بایر این عنوان جهان آزاد برای سفارشی سازی کردن ماشین های خود به مبارزه بپردازند. ما بسیار خوشحال هستیم که با استدیوی Avalanche برای ارایه ی یک عنون جهان آزاد نسل بعدی کار می کنیم، چرا که این عنوان دارای مبارزات تن به تن قوی همراه با نبردهای ماشینی پویا می باشد.
  بیش از یک دهه ساخت بازی های جهان آزاد باعث شده که ما به این نقطه برسیم.  محیط های نابود شده و آخرالزمانی این بازی الهام بخش ما برای ساخت یک تجربه ی جسورانه و متنوع می باشد که در این جهان رانندگی، مبارزه و مهارت برای زنده ماندن امری ضروری است.
 
جنون بی انتها, بیابان بی انتها

همانطور که مشاهده میکنید سازندگان و افراد و کارکنان این استدیو امید زیادی به این بازی دارند واحتمال زیادی به موفقیت بالای این بازی میدهند. مد مکس جلوه ی تازه ای از مبارزات را ارئه خواهد کرد که بر نوآوری گیم پلی تاثیر بسزایی خواهد گذاشت مبارزات فقط کاور گرفتن و شلیک کردن نیست شاید بتوان گفت که این روز ها گیمر ها از این سبک گیم پلی خسته شده اند! بخش زیادی از مبارزات را اتومبیل های جنگی تشکیل میدهند که درواقع ریشه ی اصلی گیم پلی بازی را به وجود می آورند. زمینه ی مبارزات با اتومبیل ها در اول باید تامین شود و این مربوط به شخصی سازی وسایل و کارکتر و عواملی دیگر که در ادامه شاهد آن هستید میشود! مطمئنا شما با عناوین جهان باز متعددی رو به رو شده اید که جهان بازی به عوامل بسیار زیادی متکی است یکی از این عوامل شخصی سازی در بازی های جهان باز است اما این شخصی سازی مربوط به شکل ظاهری کارکتر و یا اتومبیل میشود اما در جهان مد مکس شخصی سازی نقش اصلی را در روند مبارزات اتومبیلی دارد اگر مایل هستید که در مقابل دشمنان وحشی کم نیاورید و قدرت جنون خود را به آنان نشان دهید باید به شخصی سازی اتومبیل خود بپردازید و این اتومبیل ساده را به یک ماشین جنگی تبدیل کنید شخصی سازی اتومبیل فقط مربوط به مبارزات نمیشود, مناطق این جهان بازی بر گذر شما تاثیر خواهد گذاشت شما باید لاستیک ها فنر و سیستم تعلیق اتومبیل خود را طوری درست کنید که به راحتی از جهان شنی ما بگذرید و با یک دلیل ساده اتومبیل گران قیمت خود را از دست ندهید! اتومبیل ها ناموس شما هستند و همانطور که از جان خور محافظت میکنید باید از ماشین خود هم مواظبت کنید زیرا اگر آن را از دست دهید تنها میان سواره های وحشی باقی خواهد ماند و با یک اسلحه که هر تیر آن قیمت زیادی را برایتان خرج میکند پس باید در طی بازی کاری کنید که تنها نمانید گاهی اوقات باید خشم مکس را در خود فرو ببرید و عقب نشینی کنید!
[تصویر:  gvog4vmx8vrt751vkzif.png]
امکانات زیادی در استفاده از اتومبیل ها وجود دارد که این شامل تعقیب و گریز,مبارزات با ماشین ها و عواملی دیگر که هنوز مشخص نیست! در تعقیب و گریز شما میتوانید کارهای زیادی برای گمراهی دشمنان انجام دهید میتوانین آنها را به سمت شن های روان کشانده و غرق کنید و میتوانی از بمب های متعددی برای منهدم کردن اتومبیل هایشان استفاده کنید همچنین با شخصی سازی ماشین ها میتوانید سرعتی دوبرابر به ماشین خود اهدا کنید و در میان شنزار ها از جلوی چشم دشمنان مهو شوید. در تریلر به نمایش در آمده شاهد امکانتای که با شخصی سازی بر روی اتومبیل مکس به وجود آمده بود بودیم وی محفظه های مواد منفجره در رو اتومبیل خود قرار داده و همچنین چرخ های این اتومبیل دارای تیغ هایی بود که وی با برخورد با ماشین های دشمن به راحتی آنه هار از جاده به در میکرد این نشان میدهد که ریشه ی بازی یعنی اتومبیل ها از چه اهمیت و جذابیتی برخوردار هستند همچنین از اطلاعاتی که به بیرون درز کرده میتواند حدس زد که کار گذاشتن تله برای دشمنان ریختن تیغه های تیز زیر چرخ خای اتومبیل های آنها و همچنین استفاده از همان محفظه های مواد منفجره که عرض شد برخی از مبارزات در هنگام رانندگی باشد. همچنین طراح مراحل این بازی اطلاعاتی را از شخصی سازی ماشین ها داده است که توجه شما را به آن جلب میکنم:
میلیون ها شخصی سازی برای اتومبیل ها  وجود دارد. هر کدام از آنها بر فیزیک بازی، سرعت، وزن و غیره تاثیر خواهد گذاشت. شما باید با در نظر گرفتن همه ی جوانب این آپگریدها را انجام بدهید تا در زمان مبارزه دشمنان شما نسبت به شما برتری نداشته باشند. آپگریدها با بدست آوردن تکه های ماشین آلات انجام خواهد شد. بیشتر این ابزار آلات در طول مراحل اصلی و از بین بردن پایگاه دشمنان بدست خواهد آمد. شما میتوانید لاستیک اتومبیلها، بدنه ی آنها، موتور آنها و بیشتر را در طول بازی تغییر دهید.
در سخنان ایشان میبینید که یافتن ابزار آلات اتومبیل ها نیز بخشی از مراحل جانبی را تشکیل میدهد مطمئنا طرفدران انتظار داردند که در این محیط باز مراحل جانبی نیز بهرمند باشند و میتوان این مراحل را با صحبت های ایشان حدس زد. جدا از اتومبیل ها که نقش اصلی در روند بازی دارند مبارزات تن به تن هم بخشی از تشکیل گیم پلی را هیجان انگیز میکنند شما میتوانی حرکات خشن مکس را بر روی دشمنان اجرا کنید و آن ها را با سرعت زیادی به جهنم واصل کنید. حرکات خشن مکس به حدی خشونت آمیز هستند که شما را به کشتن همه دشمنان به این شیوه جذب میکند! مطمئنا شما نیز از آن دسته افرادی هستید که خشونت و اکشن را در کنار هم دوست دارید به لطف سازندگان این امکان در بازی مد مکس فراهم شده است و میتواند جلوه ی یک بازی جذاب را برای شما فراهم کند. تا به الان از شیوه های متعدد مبارزات گفتیم شیوه ای دیگر وحود خواهد داشت و آن هم مبارزات با اسلحه های مختلف است اسلحه ها به دلیل اینکه بازی تا حدی تم غربی دارد از شاتگان ها و سلاح های سنگین دیگر تشکیل میشوند این مبارزات گران ترین مبارزات را برای بازیکن به ارمغان می آورد چون سلاح های قدیمی هم گران قیمت و هم استفاده از آنها بسیار دقت میخواهد چون هدر دادن گلوله ها برای شما مشکلاتی به وجود می آورد که مجبورید از دست دشمنان وحشی بگریزید! پس اگر به گلوله و تفنگ در بازی ها علاقه دارید مدمکس میتواند این امکان را به شما بدهد اما باید از همه لحاظ به فکر همه چیز باشید تا در مقابل دشمنان کم نیاورید البته سلاح ها  در مقابل باس های بازی کاربرد مهمی دارد اما باید به خوبی از آنها استفاده کنید. 
[تصویر:  yt3jhnn19qc0aoc9u8k.jpg]
من مکس هستم یک دیوانه, سلام مکس!
باس ها در بازی چه کسانی هستند؟آنها سردسته ی افراد شرور هستند که از این جهان آخرالزمانی نهایت استفاده را میبرند و مکس برای جلوگیری از آنها بر میخیزد. آنها حکومت هایی برای خود به وجود آورده اند که قدرت خود را افزایش دهند این حکومت ها با پایگاه های آنها در نقاط مختلف به وجود آمده است. تا به الان شاید با خود بگویید که مد مکس چه مراحلی در خود دارد که باعث افزایش این محیط باز میشود!؟شما بازی های زیادی را انجام داده اید که در آن باید مناطق دشمن را تسخیر یا پس بگیرید در نسخه ی سناندرس سری محبوب GTA این امکان برای شما فراهم بود و یا نسخه ی سوم فرانچایز Far cry که این امکان ماموریتی را به شما میداد. در مدمکس هم شما میتوانید قلمرو حکومت افراد متعدد را تسخیر کنید شما میتواند به طور مخفیانه صرفا برای به دست آوردن ابزارآلات اتومبیل ها به آنجا رفته و یا برای به دست آوردن چیز دیگری اما شما میتوانید از راه های مختلفی برای رسیدن به هدف خود استفاده کنید که فقط بخشی از آنها معلوم است میتوانید با به آتش کشیدن انبار پایگاه ها حواس آنها را پرت کنید و یا با اتومبیل خود که پر از بشکه های متفجره است به دل دشن بزنید و از مواد منفجره و تیر اندازی آنها را از بین ببرید. راه های مختلفی برای مبارزات وجود داد نقطه ی عطف مد مکس مبارزه است و سازندگان امکان های زیادی اعم از مطالب فوق به دست گیمران داده اند. مد مکس نوآوری و خلاقیت زیادی از جهان باز القا میکند که پر از جزئیات و کلیات متنوع است. شاید با خود تصور کرده باشید که چه چیز این محیط کویری و خشک برای بازیکن جذاب است وقتی که فقط یک رنگ جلوی چشمتان و آن خاکی و خاکستریست مطمئنا عناوین روز دنیا تمی از بازی را سرمشق خود قرار میدهند و در پی این تم باید روند بازی را ادامه داد عنوان مکس دیوانه تم آخرالزمانی و با این رنگ بو را دارد و اگر کسی امکانات فراوان بازی را درک کرد باید تم بازی را با آنها وقف دهد و این تم را جزئی از موفقیت های بازی قبول کند مد مکس تمی غربی را در پی دارد که خشونت در آن موج میزند باید مد مکس را با تمام امکاناتش دوست داشت چون واقعا اتومبیل رانی در یک بیابان برهوت که جنگ در آن موج میزند یک ایده ی نو است و پذیرفتن ایده های نو بر عهده ی بازیکن و مخاطب است. ولی از جزئیات رنگ بندی محیط بگذرید شیفته ی محیط جهان بازی مد مکس خواهید شد. محیط جهان باز مد مکس دارای جلوه های متعدد از امکانات است که ماندن در این محیط و گشت گزار در آن هر گیمری را خوشحال میکند. در تصاویر و تریلر های به نمایش در آمده شاهد آن بودیم که در این محیط آخرالزمانی هواپیما سقوط کرده, مجسمه های هنری, خرابه ها و حتی کشتی های قدیمی به گل نشسته وجود داشتند که این میتواند خلاقیتی در این محیط آخالزمانی باشد که سازندگان به وجود آورده اند.  
[تصویر:  vub6ln5988gesaxi4x3.jpg]
همچنان با استفاده از حدس و گمان های موجود میتوان گفت که برخی از مراحل شامل ماجراجویی  در این مکان ها میشود و همچنین مکس میتواند از برخی از این محیط ها مانند هواپیما و یا کشتی ابزار آلات انبوهی برای ساخت اتومبیل ها یافت کند! هنوز تصمیم گیری در رابطه با گرافیک مد مکس بسیار زود است ولی از نمایش هایی که اخیرا عرضه شده میتوان صحنه هایی از اتومبیل رانی مکس و انفجار های دلپذیر را دید.باید گفت که انفجار های دیده شده به بهترین نحو ظاهر شدند  که عمل کردن به این امکان در مبارزات برای بازیکن دلچسب میشود ولی این فقط از آخرین نمایش بازی قابل روئیت بود و ممکن است سازندگان تا زمان انتشار تغییر های عالی و ارزشمندی را در گرافیک و حتی کل بازی انجام دهند. مد مکس بازی است که یک ریسک با امکان موفقیت زیاد برای سازندگان است و آنها هر کاری میکنند تا بازی به بهترین نحو عرضه شود همچنین با سابقه ای که کمپانی معروف Warner Bros پیداست باید گفت که به راحتی از حمایت عناوین همچون مد مکس نمی گذرد و نهایت تلاش خود را بر روی این IP انجام میدهد. در نمایش اخیر این بازی شاهد یک باس بودیم که شاید همه چیز را در ذهنتان به وجود بیاورد جز انسان! بله درست است محیط آخرالزمانی مدمکس بر همه چیز تاثیر  خواهد گذاشت و انسان ها ظاهری غیر طبیعی دارند و همه خشن و ترسناک هستند, درواقع این عملکرد آخرالزمان است! با توجه به سابقه ی این استدیو نقشه ی جهان باز مد مکس با عوامل مختلفی آپگرید میشود شما میتونانید با رفتن به برج های بلند که اکثرا خراب شده اند مکان های مختلفی را رویت کنید و همچنین مکان های دارای منابع یا همان ابزار آلات اتومبیل ها را تشخیص دهید و به سراغ آنها بروید. آنطوری که معلوم است شما در هنگام باز کردن مناطق قفل شده یا کوه ها که بعضی از آنها آتشفشانی هستند روبه رو خواهید شد که احتیاط کردن در مقابل این مناطق خطرناک خود یک مهارت رو به بازیکنان خواهد داد. در جها مکس خشونت موج میزند شاید از حرکاتی که مکس آنجام میدهد شوکه شده باشید که نهایت خشونت او با دشمنانش را نشان میدهد اما بر خلاف مکس دشمنان وی که عملکردشان آنها را وحشی مینامد خشونت بیشتر را بر روی دشمنانشان ایجاد میکنن آنها بعد از کمین کردن و حمله به شما هدفی ندارند جز کشتنتان و این مکس است که باید از بین ملیون ها افراد وحشی جان سالم به در ببرد و به هدف والایی دست پیدا کند نه هدفی که دشمنان پیشه کرده اند. از وسایلی که مکس از آنها برخوردا است میتوان به دوربین وی, حیوان همراه او یعین سگ, و وسیله ای که بر روی اتومبیل او قرار میگیرد اشاره کرد تا آنجایی که از سخنان سازندگان دیده میشود اسم این وسیله "فک"است که عمل های عجیبی برای کمک به مکس انجام میدهد و شاید یکی از این عمل ها تیر اندازی دقیق بر دشمنان باشد! مکس نمونه ای بارز از گیم پلی هیجان انگیز است که تعریف از این گیم پلی بی نهایت تمامی ندارد! از نمونه ی تخصصی مبارزات میتوان به حمله ی راهزن ها بر مکس گفت که هوش مصنوعی, تکنیک های مکس, وسایل دفاع و ... تشکیل دهنده ی این جور دفاع ها است. برای مثال زمانی که راهزن ها  از دره های خطرناک بر روی اتومبیل شما فرود می آیند شما راه های مختلفی برای دفاع خود باید انجام دهید وگرنه با حمله ی شدید دشمنان مواجه میشوید که این صفات آنها است که باعث میشود آنها را وحشی های خطرناک صدا کرد! مکس میتواند با شخصی سازی اتومبیل خود فرود آنها بر سطح اتومبیل را غیر ممکن کند و یا با جنگیدن با آنها از شرشان خلاص شود وی میتواند در یک جاده ی بدون پیچ خم از اتومبیل خود بیرون آمده و با اسلحه ها یا مبارزات تن به تن آنها را از سطح ماشین به در کند و یا ساده ترین راه با انجام حرکات اتومبیل و چپ و راست رفتن باعث افتادن آنها از سطح اتومبیل شود. خلاصه راه های زیادی در این شوه ی مبارزات دفاعی وجود داره که خود جزئی از مبارزات متفاوت و با تنوع بازی میشود.[تصویر:  iy8pajp6gyh0uzj0two.jpg]
سازندگان همیشه امیدوار Avalanche Studios ...
طبق مصاحبه ی انجام شده توسط یکی از منابع معتبر با آقای  John Fullerتهیه کننده ی ارشد Avalanche Studios اطلاعات جذابی به بیرون درز کرد که شما میتوانید در ادامه شاهد آن باشید:
_ من یک دموی بسیار زیبا از   Mad Max رو که بر روی PS4 اجرا شده بود را دیدم که بسیار فراتر از انتظارات بود. بنابراین بسیار خوشحالم که شما وقت خودتون رو برای صحبت با من اختصاص دادید آقای Fuller.
 Fuller: بله.من بسیار خوشحال هستم که اینجا قرار دارم و همینطور خوشحالم به این خاطر که شما از دمو لذت بردید و بسیار افتخار می کنم. استدیوی Avalanche همونطور که میدانید از سابقه و اشتیاق زیادی برای ساختن بازی های open-world همراه با بالاترین درجه ی اکشن برخوردار است. این همان دلیلی است که  Mad Max یک عنوان عالی برای استدیوی ما حساب میشود و افتخار می کنیم که در حال کار بر روی آن هستیم و به نظر می آید که همه با آن ارتباط خوبی برقرار کرده اند.
_ نمایشگاه Gamescom اولین باری بود که من گیم پلی Mad Max را دیدم و به طور کلی متوجه ساختار Avalanche شدم. قبل از Mad Max شما بازی های خودتان را میساختید, IP های نو آورانه و غیره. بنابراین یک محصول با مجوز کاملا یک تغییر است.تا این موقع شما بازی هایی را میساختید که گیم پلی رو در اولویت قرار میدادند و داستان رو در اولویت دوم. چقدر سخت بود که شما تمرکزتان روی گیم پلی رو به یک تمرکز متعادل بین گیم پلی و داستان تبدیل کنید؟
Fuller: خوب , این را میشود یک جهش و تکامل کامل در نظر گرفت اما در واقع من فکر می کنم این یک توسعه ی نسبتا طبیعی است. چون قبل از هر چیز ما Mad Max را یک عنوان تازه تلقی می کردیم. این یک داستان تازه , یک بازی تازه و پایه گذاری یک فرانچایز است. و من فکر می کنم این یک بازی در حد و اندازه ی خودش است و سپس تجربه ی یک گیم پلی داستان محور را ارائه میدهد.من همچنین فکر میکنم که این یک تکامل نسبتا طبیعی است.من فکر نمیکنم که این دو نیاز به رقابت با یکدیگر داشته باشند.من فکر میکنم در بازی های open-world شما میتونید یک ترکیب بزرگ از وحشی گری در سراسر گیم پلی داشته باشید که استدیوی Avalanche به خاطر اون مشهور است. اما همیشه یک تجربه ی همه جانبه و یک احساس بالقوه در بازی های open-world خطاب. این فقط به تغذیه ی انگیزه ی کاوش , امتحان کردن چیز های جدید و پیدا کردن گوشه های جدیدی از جهان برای آزمایش کردن آن کمک میکند.من فکر میکنم این دو خیلی خوب با هم همکاری میکنند.
_ من بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم که بازی چطور به این خوبی اجرا شده بود از آن چیزی که من در مرحله ی پیش ساخت دیدم.اینطور که به نظر می آید دنیای بازی یک بیابان است اما شما این ببیابان رو خیلی زیبا به نمایش در آوردید. میشه به ما کمی در مورد مسیر هنری که شما به اون پرداختید بگویید؟
Fuller: خوب , این برای ما مهم بود.چند چیز وجود دارد که در تصمیم گیری مسیر هنری برای بازی نقش ایفا میکند. ما قطعا آن را برای نوعی هشدار میخواستیم. این یک جهان شوم و بی رحم است.میدانید, تمدن سقوط کرده است. این یک آخرالزمان است.بنابراین ما ان را برای هشدار میخواهیم.اما ما نمی خواهیم اینطور باشد.میدانید, این یک بیابان است و ما نمیخواهیم که تکراری شود .و همچنین این بازی Avalanche است .ما میخواهیم که زیبا باشد. ما میخواهیم که شما قادر باشید مناطق مختلفی را ببینید, انواع مختلف مناظر.ما میخواهیم شما را تشویق به ماجراجویی , پیدا کردن راه های مختلف, کسب تجارب در نقاط مختلف جهان کنیم.بنابر این ما سعی کردیم که همه ی این ها را با هم قرار دهیم.
ما چیز های جدید زیادی داریم که شما مانند آن را در بازی های گذشته ی Avalanche ندیده اید. برای مثال ما آسمان های دست ساز بسیار زیبایی در این بازی داریم و پالت رنگ های ما بسیار متفاوت و گوناگون است. ما از رنگ های زنده و غروب های سرد استفاده میکنیم, ما سیستم آب و هوا و زمان اختصاصی خودمان را داریم بنابراین شما شاهد تغییرات بسیار زیبایی در اتمسفر خواهید بود.چیزی که شما در نسخه ی نمایشی دیدید نوعی غروب آفتاب با ستاره های با دست رنگ آمیزی شده ی نیمکره ی جنوبی در آسمان شب و سپس سیستم آب و هوای ما , ابر ها و چیز های شبیه این  بود.من فکر میکنم شما Avalanche را در آن تشخیص دادید و فکر میکنم شما همچنین یک ترکیب خوب و بسیار شگفت انگیز از تعبیر  زنده ی یک بیابان را دیدید.این یک جهان پر خطر است . این Mad Max است. این یک محیط آخرالزمانی است.
_ در طول ارائه ی مطلبم, من متوجه برخی مکانیک های جدید گیم پلی شدم.میتوانید در مورد آن ها به ما بگویید؟ما در حال حاظر تفنگ سر نیزه دار, سلاح  اختصاصی شما در Just Cause را دیدیم.میتوانید به ما در مورد ایده های جدید و ویژگی های توسعه یافته برای Mad Max چیز هایی بگویید؟
Fuller: در نمایش این بازی ما تنها نکات بسیار کوچکی از آنچه بازی داراست را نشان دادیم.حتی زمانی که ما در مورد مناطق در بازی صحبت میکنیم شما یک منطقه از بازی را  که سفید و بسیار بزرگ است در اینجا میبینید.این منطقه همانند بستر دریاست, یک بستر خشک همراه با سنگ.مناطق دیگری نیز وجود دارند که به طور کامل نشان دهنده ی تنوع در چشم انداز هستند.
در قسمت ویژگی ها و انواع مختلف گیم پلی ما به طور قابل توجهی روی مبارزات تن به تن و سیستم ستیزه و غوغا در مقایسه با بازی های گذشته مان تمرکز کرده ایم.مبارزات تن به تن ما شامل حملات سبک و سنگین, دفاع,ضد حمله,حرکات تمام کننده و حرکات خاص میشود.این چیزی است که ما هیچوقت قبل از این آن را انجام نداده ایم.شما یک زیر مجموعه از ویژگی ها را میبینید که برای مبارزات ماشینی قابل دسترسی هستند.ما تفنگ های سرنیزه داری داریم که سلاح قدرتمندی برای تخریب وسایل نقلیه از قبیل از بین بردن بدنه ی فلزی و چرخ ها هستند.ما شاتگان را داریم اما چیز های دیگری نیز وجود دارن که شما آن ها را در طول ارتقا و سفارشی سازی سلاح میبینید که به شما گزینه های دیگری برای مبارزات ماشینی میدهند.این بازی چیزی بیش از زباله گردی و غارت و مکانیک فضای open-world است.این باز یقطعا برای شما ایجاد انگیزه خواهد کرد که به بیرون بروید و به جستجوی مواردی بپردازید که بسیار ارزشمند هستند و  به شما کمک میکنند به ارتقا ابزار و اتومبیل خود بپردازید.
سونی همچنین اعلام کرده که آنها یک محتوای منحصر به فرد به نام"بسته ی زباله گردی بیابان"دارندکه شامل غارت, زباله گردی و ارتقا تجارب برای بازی های open-world است.
_ در مقایسه با Just Cause 2 بازی Mad Max چه مقدار  در فضای open-world گسترده تر است؟
Fuller: خب من میدانم که شما یک متخصص هستید و حتما میدانید فضای Just Cause 2 در چه اندازه ای بود.(32,768 متر مربع).ما هنوز تعریف نکرده ایم که این جهان چقدر بزرگ خواهد بود.شما میدانید که تکنولوژی انحصاری ما میتواند جهانی در ابعاد 32×32 کیلومتر و بزرگتر را بسازد.در Just Cause 2 در واقع شما میتوانید هر طور که مایلید بازی را ادامه دهید.اما در هر بازی open-world به خصوص مکس دیوانه ما نیاز داریم که به ساز و کار حمل و نقل خود توجه کنیم و اینکه شما چقدر سریع میتوانید راه خود را از A به B پیدا کنید و اینکه یک محل دلخواه پیدا کنید که واقعا بتواند سرگرمی و اکتشاف شما  و فضای کافی برای اینکه شما بخواهید ساعت ها در آن جا بمانید را تضمین کند.اما همیشه این محل ها خالی نیست.این محل ها باید بر اساس تراکم و هیجان انگیز بودن محتوا دسته بندی شوند و ما نمیخواهم که شما کسل شوید.ما دقیقا نمیدانیم که با چه اندازه ای ساخت بازی را به اتمام میرسانیم.ما هنوز در حال تصمیم گیری برای این هستیم که آن نقطه ی دلخواهی که عرض کردم چگونه باشد اما امیدوارم همه موافق باشند که این یک بازی بزرگ با جهانی وسیع همراه با بسیاری از محتوای هیجان انگیز جمع شده در آن میباشد.
_ قبل از اینکه مصاحبه به پایان برسد صحبت خاصی ندارید؟
Fuller: خب,من دوست دارم تصریح کنم که Mad Max عنوانی است که یک مسابقه ی بزرگ برای Avalanche است که به ما اجازه میدهد تکنولوژی, ساختار و شور و شوقی که برای این نوع بازی ها داریم را به نمایش بگذاریم.ما فکر میکنیم این بازی تا کنون بسیار عالی به نظر میرسد.استقبال که بسیار خوب بوده است و ما مشتاقانه منتظریم تا آن را برای همه در سال 2014 آماده کنیم.
_ بسیار متشکرم.
 
 
پاسخ
#2
اون عنوان که گذاشتی
من مکس هستم یک دیوانه, سلام مکس!
خیلی باحال بود
I'm nuclear
I'm wild
I'm breaking up inside
A heart of broken glass
Defiled
Deep inside
The abandoning child
 
پاسخ
#3
ممنون مهدی جان خیلی خوب بود.
ولی هر چی به خودم فشار میارم نمیتونم تفاوت خاصی بین مکس دیوانه و Rage کارمک پیدا کنم. فقط اون اول شخص بود و این سوم شخص!
اینم نظر.[img]images/smi/s0 (25).gif[/img][img]images/smi/s0 (43).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
!Video Games ruined my life, Good thing I have two extra

[تصویر:  p2zgsueqyro65v5fsqse.jpg]
پاسخ
#4
یکی از بازی های مورد انتظار من.موقع رونمایی اش واقعا کف کرده بودم خیلی نمایش قشنگی داشت.
تشکر بابت ترجمه و پیش نمایش [img]images/smi/s0 (24).gif[/img]
Game of The Year with over 250 GOTY awards
The Last of Us
[تصویر:  81301953355268691980.jpg]
پاسخ
#5
ممنون پیش نمایش فوق العاده ای بود![img]images/smi/s0 (43).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img] ولی چرا به جای "،" از "," استفاده می کنید؟[img]images/smi/s0 (60).gif[/img]
[تصویر:  h9pacwys58r03u326n3a.png]
پاسخ
#6
پیش نمایشه خوبی کردی ممنون

اما زیاد از بازیش خوشم نمیاد
پاسخ
#7
عالی بود ولی یکم زیاد بود با توجه به اینکه متن زیاد بود میتونستی با قرار دادن عکس های بیشتر خستگی خواننده رو از بین ببری
[تصویر:  sgxkn2e1hxo6xwa6yjbm.jpg]
پاسخ
#8
(09-18-2013, 03:19 PM)'a.gamer' نوشته است: ممنون پیش نمایش فوق العاده ای بود![img]images/smi/s0 (43).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img] ولی چرا به جای "،" از "," استفاده می کنید؟[img]images/smi/s0 (60).gif[/img]


بعد از اینکه نوشتنم تموم شد فهمیدم چه اشتباهی کردم شما به بزرگی خودت ببخش فکر کن این برادر کوچیکه ی ویرگول هست![img]images/smi/s0 (43).gif[/img]


 

(09-18-2013, 03:27 PM)'snake' نوشته است: عالی بود ولی یکم زیاد بود با توجه به اینکه متن زیاد بود میتونستی با قرار دادن عکس های بیشتر خستگی خواننده رو از بین ببری






به اندازه ی کافی تصویر قرار دادم فقط اگه منظورتون قسمت آخری مقاله هست که من نمیتونم بین یه مصاحبه عکس قرار بدم![img]images/smi/s0 (43).gif[/img]
 
پاسخ
#9
(09-18-2013, 03:31 PM)'Mahdi.AC4' نوشته است:
(09-18-2013, 03:19 PM)'a.gamer' نوشته است: ممنون پیش نمایش فوق العاده ای بود![img]images/smi/s0 (43).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img] ولی چرا به جای "،" از "," استفاده می کنید؟[img]images/smi/s0 (60).gif[/img]


بعد از اینکه نوشتنم تموم شد فهمیدم چه اشتباهی کردم شما به بزرگی خودت ببخش فکر کن این برادر کوچیکه ی ویرگول هست![img]images/smi/s0 (43).gif[/img]



 
ببخشید قصد بدی نداشتم ها![img]images/smi/s0 (43).gif[/img] امیدوارم ناراحت نشده باشید[img]images/smi/s0 (30).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
(09-18-2013, 03:27 PM)'snake' نوشته است: عالی بود ولی یکم زیاد بود با توجه به اینکه متن زیاد بود میتونستی با قرار دادن عکس های بیشتر خستگی خواننده رو از بین ببری






به اندازه ی کافی تصویر قرار دادم فقط اگه منظورتون قسمت آخری مقاله هست که من نمیتونم بین یه مصاحبه عکس قرار بدم![img]images/smi/s0 (43).gif[/img]

 
[تصویر:  h9pacwys58r03u326n3a.png]
پاسخ
#10
(09-18-2013, 03:36 PM)'a.gamer' نوشته است:
(09-18-2013, 03:31 PM)'Mahdi.AC4' نوشته است:
(09-18-2013, 03:19 PM)'a.gamer' نوشته است: ممنون پیش نمایش فوق العاده ای بود![img]images/smi/s0 (43).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img] ولی چرا به جای "،" از "," استفاده می کنید؟[img]images/smi/s0 (60).gif[/img]


بعد از اینکه نوشتنم تموم شد فهمیدم چه اشتباهی کردم شما به بزرگی خودت ببخش فکر کن این برادر کوچیکه ی ویرگول هست![img]images/smi/s0 (43).gif[/img]





 
ببخشید قصد بدی نداشتم ها![img]images/smi/s0 (43).gif[/img] امیدوارم ناراحت نشده باشید[img]images/smi/s0 (30).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]








اختیار داری دلیل استتفاده از این علامت نگارشی رو گفتم برای چی باید ناراحت بشم؟[img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 1,108 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  زمین بازی خدایان،نقد بازی INJUSTICE GODS AMONG US Funny Man 29 14,607 11-28-2020, 06:39 AM
آخرین ارسال: saeid15
  دنیای خمیری (نقدی کوتاه از بازی بیاد ماندنی neverhood)+دانلود بازی ALAN PAYNE 14 9,547 04-11-2020, 02:31 PM
آخرین ارسال: peyman_eun
  مدیریت بازی مدیریت زندگی است .نقد بازی قهرمانان دیوار قرون وسطی mghnlolo 0 1,835 06-22-2017, 04:49 PM
آخرین ارسال: mghnlolo
  نغمه خون و مرگ | پیشنمایش عنوان Battlefield 1 Maziyar Hemmati 8 3,634 09-30-2016, 03:00 AM
آخرین ارسال: Maziyar Hemmati

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان