دلیل انحصاری بودن Sunset Overdrive از زبان Insomniac
یکی از بزرگترین عنوان های Xbox One که امسال منتشر می شود، توسط استودیویی ساخته می شود، که سابقا برای پلتفرم های سونی بازی عرضه کرده است. بازیکنان تنها می توانند عنوان ساخته شده توسط Insomniac را تنها بر روی کنسول Microsoft تجربه کنند.
در مصاحبه ای با موسس و مدیر عامل Insomniac Games، آقای Ted Price، در مورد تصمیم استودیو مبنی بر عرضه انحصاری عنوان Sunset Overdrive بر روی Xbox One، سوال شده است.نقلقول: ما سابقه و رابطه خوبی با Sony داریم، و همکاری با آن ها را ادامه می دهیم. با اینحال، زمانی که Microsoft، کنسول Xbox One را معرفی کرد، ما احساس کردیم، که این کمپانی ویژگیهای خوبی برای این پلتفرم در نظر گرفته، و وجود Xbox Live به سود Sunset Overdrive خواهد بود. برای مثال حالت چند نفره بازی به نام Chaos Squad، از حضور هشت بازیکن در جهان باز فوق العاده بزرگ برای انجام ماموریت های تصادفی، پشتیبانی می کند. ساخت این ویژگی آسان نیست. با این وجود، قدرت این کنسول و ویژگی های Xbox Live، در ساخت این تجربه چندنفره منحصر بفرد، به ما کمک های شایانی کردند. علاوه بر این، همکاری با Microsoft فوق العاده است، و ما از حمایت و تعهدی که نسبت به Sunset Overdrive، داشته اند بسیار خوشحال هستیم.از این گفته ها اینطور برداشت می شود، که Insomniac تنها برای پلتفرم Xbox بازی نمی سازد. این استودیو رابطه خیلی خوبی با Sony دارد، و همچنان می خواهد که مستقل باشد.
نقلقول: ما هنوز هم بازیساز مستقل هستیم. چرا این موضوع را گفتم؟ اولا، مردم بسیاری تصور می کنند ما جزئی از یک سازمان بزرگتر هستیم، هرگز اینطور نبوده است. دوما، یکی از مزایای مستقل عمل کردن و داشتن یک IP، این است که می توانید بازی را برای پلتفرم هایی که احساس می کنید مناسب هستند، عرضه کنید.Sunset Overdrive، در تاریخ ۲۸ اکتبر (۶ آبان) انحصارا برای Xbox One عرضه می شود.
گیمفا/شجاعی