سازندگان Killing Floor 2 از پورت PS4 دفاع می کنند | سونی اجازه آزادی عمل می دهد
آذر ۲۴ام, ۱۳۹۳| ۱۰:۰۹ آرش سعادتمند
آذر ۲۴ام, ۱۳۹۳| ۱۰:۰۹ آرش سعادتمند
استدیو Tripwire Interactive در مراسم PlayStation Experience اعلام کرد که بازی تیراندازی اول شخص زامبی محور آنها Killing Floor 2، قرار است که برای کنسول Playstation 4 نیز منتشر شود. دلیل این کار واقعا چیست و چرا حالا کنسول نسل هشتمی شرکت سونی فقط انتخاب شده است؟ پاسخ سوالات در ادامه مطلب موجود می باشد.
آقای John Gibson به عنوان رئیس Tripwire Interactive، در انجمن های اینترنتی سایت خود گفته اند:
نقلقول:ما PC را به عنوان یک پلتفرم بسیار دوست می داریم و چندین سال است که برای آن بازی میسازیم، حتی در سال ۲۰۰۵ که تمامی خبرگذاری ها از PC به عنوان یک پلتفرمر مرده یاد می کردند. ما بسیار بر روی PC موفق بوده ایم و میلیون ها نسخه بازی از ما به فروش رفته است. ما هرگز این پلتفرم را ترک نمی کنیم یا اینکه آن را رده دوم خطاب کنیم.
این از توضیحات در رابطه با نسخه PC. بازی Killing Floor 2 اولین عنوان ساخته شده توسط استدیو مذکور می باشد که برای یک کنسول هم منتشر می شود و آن کنسول هم چیزی نیست جز PS4. آقای Gibson برای این مسئله سه دلیل جالب توجه دارند. اول از همه اینکه کنسول های جدید، معماری بسیار مشابهی به رایانه های شخصی دارند، جمله ای که به دفعات از زبان دیگر سازندگان هم شنیده بودیم.
در ادامه ایشان به همکاری Tripwire و سونی اشاره کردند. طبق توضیحات سازندگان، آنها قبلا در گذشته با صاحبین دیگر پلفترم ها هم صحبت هایی داشته اند اما همه بی ثمر بودند. دلیل چنین مسئله ای هم نیاز به یک ناشر بزرگ اعلام می شد. در این میان شرکت سونی کاملا اجازه مستقل بودن را به اعضای Tripwire Interactive داده است که خود نکته مثبت بزرگی قلمداد می شود.
در آخر هم آقای Gibson به هزینه ها اشاره کرده اند که سال به سال سنگین تر می شوند. طبق توضیحات ایشان، برای جبران هزینه ها، شما بایستی بازی خود را برای هر پلتفرمی که می شود منتشر کنید. آقای Gibson گفته اند:
نقلقول:ما بازی Red Orchestra را تنها با ۴ نفر ساختیم، در ادامه با Killing Floor ما یازده نفر نیرو داشتیم و Red Orchestra 2 هم با هفت کارمند مراحل ساخت را آغاز کرد و در اواخر کار به ۲۵ نفر هم رسید. بازی Killing Floor 2 با ۵۰ نفر ساخته می شود. با افزایش هزینه ها، بسیار مهم است که تا حد امکان، انتشار بازی خود را گسترش دهید.