01-02-2015, 10:13 PM
(آخرین ویرایش: 01-02-2015, 10:15 PM، توسط mehran basiri.)
[font=tahoma]اطلاعاتی در مورد SDK ماه اکتبر Xbox One: کاهش رندرینگ CPU و بروزرسانی درایور کارت گرافیک برای کاهش مصرف حافظه[/font]
دی ۱۲ام, ۱۳۹۳| ۲۰:۱۰ علیرضا خنجری [img=0x0]https://gamefa.com/wp-content/plugins/user-avatar/user-avatar-pic.php?src=https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/20024/1419139533-bpfull.jpg&w=48&id=20024&random=1419139533[/img]
[img=0x0]https://gamefa.com/wp-content/uploads/2014/12/xbox-one-amd-250x140.jpg[/img]
[font=tahoma]سرانجام، شرکت مایکروسافت سازنده کنسول نسل هشتمی Xbox One، در ماه اکتبر SDK جدیدی برای کنسول خود منتشر کرد که تغییرات مهم و با ارزشی را برای این کنسول به ارمغان آورد. با ما در ادامه همراه شوید.[/font]
طبق اطلاعات لو رفته از آخرین SDK منتشر شده برای کنسول نسل هشتمی مایکروسافت، اطلاعات و اسنادی در مورد تغییراتی که برروی این کنسول نسل هشتمی بوجود خواهد آمد بدست آمده است. قبلا این شرکت SDK در ماه نوامبر منتشر کرده بود که قدرت بیشتری از CPU آزاد می کرد. اما اکنون با SDK جدید ماه اکتبر، تغییرات جدید تری رخ داده است.
این اطلاعات توسط پستی از سوی یکی از کاربران مشخص کرده است که شکل ظاهری Xbox One SDK و اطلاعات مربوط به آن چگونه است.
البته اکثر اطلاعات منتشر شده کلماتی انحصاری و تکنیکی می باشند. اما در این بین، دو بخش از این اسناد توجه ما را جلب کرده است. این بروزرسانی، حجمی از حافظه را که توسط کارت گرافیک برای پردازش اشغال می شود را، آزاد می کند. طبق آزمایش های انجام شده، این کاهش حدودا ۴۵% حافظه را آزاد می کند.
بخش بعدی که با این آپدیت اضافه می شود، پشتیبانی از Descriptor Tables می باشد. Descriptor Tables مشخص می کند که یک برنامه در طول اجرا، چه بخش هایی از حافظه را به چه شکلی در اختیار می گیرد. این توضیحات از سایت ویکی پدیا بدست آمده است.
با این توصیفات، برای مثال سایه ها می توانند با مشخص کردن نحوه اجرا شدن و استفاده از منابع، از حافظه کمتری استفاده کنند و بار سنگین رندرینگ CPU کاهش یابد.
باز هم می خواهید؟ با DirectX 12 می توان از توابع API بیشتری برای افزایش کیفیت استفاده کرد. شاید قدرت این کنسول از PlayStation 4 شرکت سونی پیشی گیرد.
لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.