امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 2.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
7 ساعت تا رستگاری| اولین نگاه به بازی Until Dawn
#1
            ما انسان‌ها، موجودات ترسویی هستیم، به این حرف اعتقاد ندارید، پس بیاید باهم بررسی کوتاه انجام دهیم. وقتی حرف از گذشته می‌شود ما از موجوداتی که در داستان‌های قدیمی برایمان تعریف کرده‌اند، درباره اتفاقاتی که درگذشته برای دیگران رخ‌داده و کلاً هر چیزی که مربوط به خاطرات بد گذشته ما یا دیگران باشد هراس داشته‌ایم. در زمان حال از اتفاقات روزمره‌ای که شاید به وقوع بپیوندند؛ مثل تصادف با ماشین یا مورد دستبرد قرار گرفتن، موجودات ریز و چندش‌آور که در اطراف ما زندگی می‌کنند؛ مثل موش و سوسک، بلایای طبیعی که می‌تواند خانه و کاشانه شمارا خراب کند؛ مثل سیل، زلزله و ... یا حتی جنگ واهمه داریم و در آینده از شیوع بیماری‌های خطرناک مسری که انسان‌ها را تبدیل به مردگان متحرک کند، حمله موجودات فضایی، رستاخیز ربات‌ها و ... که شاید 1 سال دیگر یا 100 سال بعد رخ دهد بیم خواهیم داشت. بعضی از ترس‌های ذکرشده خرافات، شماری دیگر مربوط به تخیل و ساخته ذهنتان و بقیه آن‌ها مربوط به زندگی روزمره شما هستند. قرار است نگاهی اولیه داشته باشیم به بازی که نوعی از ترس را روایت خواهد کرد که فقط ما انسان‌ها می‌توانیم آن را تجربه کنیم و موجودات دیگر از تجربه آن عاجزند، حتی صنعت سینما با سرمایه‌های کلان خود نتوانسته به‌خوبی این نوع ترس را روایت کند.  سری فیلم‌های SAW سعی کرده تا این ترس را به معرض نمایش بگذارید اما این نوع ترس فقط به‌وسیله تجربه شدن توسط خود فرد است که می‌تواند تأثیر واقعی خود را نشان دهد. ترسی که هرروز در حال تجربه آن هستید اما به خاطر اینکه در معرض خطر یا اتفاق ناگواری نیستید زیاد خود را نشان نمی‌دهد و در حالت عادی  فقط کمی استرس به شما وارد می‌کند. ترسی که ما آن را بانام اختیار در انتخاب می‌شناسیم.
[تصویر:  xbi_71126-until-dawn-old-full.jpg]
نام: Until Dawn

سازنده: Supermassive Games

ناشر:  Sony Computer Entertainment

زمان انتشار: 2015

سبک: Suvival-Horror, Adventure
 پلتفرم: PS4.
سال 2011 و در نمایشگاه Gamescom بود که Until Dawn به‌عنوان بازی در سبک ترسناک که از کنترلر Move پشتیبانی می‌کرد رونمایی شد. در آن زمان سازنده بازی یعنی استودیو Supermassive Games وقتی بازخوردهای نه‌چندان خوب بازیباز ها را مشاهده کرد دست‌به‌کار شد تا دوباره این بازی را از نو بسازد. تا 3 سال خبری از این عنوان نبود و حتی شایعاتی مبنی بر لغو ساخت آن به گوش می‌رسید اما سازندگان هر بار این اخبار را رد می‌کردند. تا بالاخره در Gamescom 2014 از این عنوان دوباره رونمایی شد اما دیگر مانند 3 سال پیش خود نبود و این بار فقط برای کنسول نسل هشتمی PS4 ساخته‌شده است. نمایش بازی در نمایشگاه موردتوجه بازی بازها قرار گرفت و چندی نگذشت که سازندگان در Playstation Blog اخبار جدید دیگری را در مورد بازی منتشر کردند. داستان بازی درباره 8 دوست است که باهم به کوهستان می‌روند و تصمیم می‌گیرند شب را در مکانی که در همان نزدیکی است بگذرانند اما انگار قرار نیست شب راحتی در انتظار آن‌ها باشد چراکه قاتلی سریالی در تعقیب آن‌هاست. داستان بازی ماجرا را به مدت 7 ساعت (Real Time) روایت می‌کند و این 8 نفر باید سعی کنند تا سپیده‌دم زنده بمانند. داستان بازی تا اینجا نکته خاصی نداری و کلیشه‌ای به نظر می‌رسد اما نکته مهم روایت درست آن است و سازندگان برای اینکه از این موضوع اطمینان حاصل کنند 2 تن از فیلم‌نامه نویسان معروف هالیوودی در سبک ترسناک یعنی Larry Fessenden و Graham Reznick را به‌عنوان راهنما برای نوشتن داستان بازی به خدمت گرفته‌اند. سازندگان حتی پا را فراتر نهاده و از بازیگران معروفی چون Hayden Panettiere(بازیگر سریال Nashvile و Heros که یک‌بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلاب هم شد)، Night At The Museum) Rami Malek و Need for Speed) و Brett Dalton (بازیگر سریال Agent Of  S.h.i.e.l.d) استفاده کردند تا نشان دهند Until Dawn یک عنوان عادی و ضعیف نخواهد بود.

[تصویر:  8cd_hayden-panettiere-poster-until-dawn.jpg]
خانم Hayden panettiere که بازیگر نقش سم در بازی هستند


سازندگان از اولین نمایش بازی درس گرفته‌اند و خود اذعان داشته‌اند که تحولات عظیمی در بازی صورت گرفته است. تغییر دوربین بازی از اول‌شخص به سوم شخص یکی از این تغییرات مهم است تا بازیباز تجربه یک بازی سینمایی کامل را داشته باشد تا بهتر محیط و اتمسفر تاریک و مخوف اطراف خود را درک کند. همین تغییر باعث شده وقتی شما در حال مشاهده تریلر این عنوان هستید حس یک بازی کاملاً سینمایی به شما دست دهد، حتی این تغییر دوربین باعث شده عناصر ترسناک را در بازی طوری جایگذاری شود که حس ترس بیشتری به شما وارد شود. بازی کاملاً با کنترل Duel Shock 4 همخوانی دارد و از تمام قابلیت‌های این وسیله نهایت استفاده را می‌کند برای مثال برای انتخاب گزینه‌ها با چپ و راست کردن کنترلر می‌توان گزینه‌ها را انتخاب کرد یا هنگام مخفی شدن از دست قاتل باید بدون حرکت کنترلر نگه‌داشته شود.

[تصویر:  59x5_kmplayer_2015-04-17_10-53-13-10.jpg]
قاتل به دنبال شماست پس تکان نخورید!

 فیلم Divergent با بازی Shailene Woodly را تماشا کرده‌اید؟ در قسمت‌هایی از این فیلم شخصیت اصلی به خواب می‌رود و با ترس‌های خود روبرو می‌شود. حال فرض کنید در ابتدا بازی قرار است از شما سؤالاتی در پرسیده شود مثل‌اینکه از تنهایی می‌ترسید؟ یا از سوزن و وسایل تیز هراس دارید؟ حتی جنسیت شما هم مورد پرسش قرار گیرد و جواب‌های شما درروند بازی تأثیر بگذارد، سازندگان می‌خواهند دقیقاً کابوس‌ها و ترس‌های واقعی خودتان را در بازی تجربه کنید. یکی از نکاتی که  بدون شک بازی را منحصربه‌فرد می‌کند نتیجه انتخاب‌های شماست. در بازی‌های استودیو TellTale Games شاید شما حق انتخاب داشته باشید اما در Until Dawn انتخاب خود بازی و تمام انتخابات شما بدون بازگشت است وقتی بین نجات دوست خود و خودتان یکی را انتخاب کنید هرکدام از شما که دراین‌بین بمیرد بازی اجازه بازگشت را نمی‌دهد. با توجه به اینکه قرار است کنترل هر 8 شخصیت در اختیار شما باشد  پس بدون شک باید در انتخاب‌های خود بسیار دقت کنید چراکه بازی پایان‌های متفاوتی دارد و هر 8 نفر را می‌توان نجات داد اما جان آن‌ها درگرو انتخاب‌های شماست.

[تصویر:  qfu_kmplayer_2015-04-17_11-08-23-14.jpg]
حق انتخاب با شماست
وقتی وارد سایت بازی می‌شوید فیلمی کوتاه از شخصیت سم مشاهده می‌کنید که با ترس و نگرانی در حال مشاهده اطراف خود است. در این ویدئو و تریلرهای منتشرشده دیگر از بازی می‌توان طراحی فوق‌العاده چهره شخصیت‌های بازی را مشاهده کرد. سازندگان با استفاده از موتور بازی Killzone: Shadow Fall که برای این بازی بهینه‌شده است نه‌تنها در نورپردازی و ساخت مکانی مخوف و تاریک موفق بوده‌اند بلکه برای تجربه یک ترس بدون نقص برای شما در طراحی صورت شخصیت‌ها چیزی کم نگذاشته‌اند و به‌خوبی با دقیق شدن در چهره کاراکترهای بازی می‌توان ترس را احساس کرد تا لذتی دوچندان از بازی ببرید. در بازی چراغ‌قوه بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد برای همین طراحی نورپردازی این وسیله در بازی بدون شک بهترین در بین بازی‌های کامپیوتری است.

در بازی عملاً صدا یا موسیقی پخش نمی‌شود تا حس یک مکان واقعاً مخوف و ترسناک به شما منتقل شود Supermssavie Games برای صداگذاری بازی کاملاً از محیط کمک می‌گیرد و با استفاده از وسایل اطراف شما مثل در، پنجره، تلویزیون و ... باعث ایجاد استرس در شما می‌شود و بعد از هر اتفاق کوچکی با پخش موسیقی کوتاه به‌خوبی احساس ترس در شمارا پرورش می‌دهد و وقتی موسیقی ضرب‌آهنگی تند گرفت یک اتفاق ناگوار در انتظار شما خواهد بود؛ اما همیشه این‌گونه نیست و بعضی از لحظات بازی غافل‌گیری به شما یادآوری می‌کند که هیچ‌وقت در امان نیستید.

 به‌جرئت می‌توان این عنوان را جزء قابل‌انتظارترین عناوین سال 2015 در سبک ترسناک دانست مخصوصاً در این زمان که بازی‌های ترسناک خوبی در بازار پیدا نمی‌شود و وجود چنین بازی که فقط هدفش ترساندن شما و روایت سینمایی است را به فال نیک گرفت و انتظار بازی‌های بیشتری از این سبک باشیم. باید تا تابستان صبر کرد دید که آیا این انحصاری PS4 به سرنوشت Order 1886 دچار می‌شود یا موفقیت Bloodborn را به دست می‌آورد.

[font=Times New Roman] [/font]
[تصویر:  238bc43956c72bf464ad6f90c9ccaa6c.jpg]

پاسخ


پیام‌های داخل این موضوع
7 ساعت تا رستگاری| اولین نگاه به بازی Until Dawn - توسط ユニーク - 04-17-2015, 12:07 PM

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 1,095 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  زمین بازی خدایان،نقد بازی INJUSTICE GODS AMONG US Funny Man 29 14,503 11-28-2020, 06:39 AM
آخرین ارسال: saeid15
  دنیای خمیری (نقدی کوتاه از بازی بیاد ماندنی neverhood)+دانلود بازی ALAN PAYNE 14 9,507 04-11-2020, 02:31 PM
آخرین ارسال: peyman_eun
  ویدئو گیمفا: هر کسی از ظن خود شد یار من… | Inside “در یک نگاه” White Beard 1 1,621 04-11-2020, 01:59 PM
آخرین ارسال: peyman_eun
  مدیریت بازی مدیریت زندگی است .نقد بازی قهرمانان دیوار قرون وسطی mghnlolo 0 1,820 06-22-2017, 04:49 PM
آخرین ارسال: mghnlolo

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان