04-27-2015, 09:54 PM
(آخرین ویرایش: 04-27-2015, 10:56 PM، توسط Last Warrior.)
دوستان تا بحث میکنن، من هم برم سراغ نکته بعدی از تریلرها
فقط یک عذر خواهی از همه دوستان داشته باشم، اون هم بدلیل اینکه دیدم نکات قبلی غلط املایی و نگارشی داشت و بعضیاش مثل اینکه از دستم در رفته ، البته دلیل اصلیش این هست که برای این نکات نوشته ای آماده نیست ( و همین طور سعی کردم عامیانه بنویسم) و بجز نکات تیترواری که در تریلرها دیدم و یادداشت کردم، عمده مطالب رو در موقع نوشتن اضافه میکنم
با تشکر از همه دوستان
اما چون بحث مبارزه و شمشیرزنی شد نکته بعدی در همین مورد هستش و البته با توجه به چند تریلر
19 - شمشیرزن
بازی های RPG گستره وسیعی از امکانات در گیم پلی و سایر بخش ها دارن و تمرکز اصلیشون شاید روی یک بخش مثل شمشیرزنی نباشه، اما این دلیل این نیست که امکانات این بخش قابل قبول نباشه، در بسیاری از بازیهای این سبک شمشیرزنی و مبارزات، خاص اون بازی هست و شاید نشه بازی ها رو با هم مقایسه کرد،
مثلا عنوان Dark Souls رو در نظر بگیرید، شاید خیلی ها سبک مبارزات در این بازی رو نپسندند و مبارزاتش رو خیلی معمولی و بدون انواع و اقسام حرکات عجیب و غریب و محیرالعقول بدونن، ولی در واقع همین موضوع هست که گیم پلی Dark Souls رو منحصر بفرد می کنه؛ نبرد مردانه؛ شاید این کلمه ای باشه که در توصیف مبارزات در Dark Souls بشه بکار برد، شما باید با همون حرکات ساده حمله و دفاع و ضدحمله از پس دشمنان کوچیک و بزرگتون بر بیایید و نباید منتظر یک حرکت عجیب و غریب باشید و فقط قدرت تصمیم گیری و دقت شما در بازی تعیین کننده هست.
این فقط یک مورد بود و میشه همین مثال رو در مورد Skyrim و ... به نحوی دیگر مطرح کرد؛ پس می بینیم که مهارت های شمشیرزنی در هر بازی رو باید در اتمسفر خودش دید و اونوقت قضاوت کرد.
اما در مورد Witcher 3 و نحوه مبارزات و شمشیرزنی در اون نکاتی که در تریلر ها دیدم مطرح می کنم :
در تریلری در مورد شمشیرزنی اشاره به موضوعی میکنه و میگه که شما باید بر روی مهارت های شمشیرزنی خودتون کار کنید تا به حرکات خاص و مهارت های ویژه بیشتری دست پیدا کنید؛ این شاید به این معنی باشه که در ابتدای بازی همه مهارت شمشیرزنی و بخصوص مهارت های خاص در دسترس نیست و به مرور و با کسب تجربه و مبارزات بیشتر و در واقع با Level Up شدن میشه مهارت های بیشتری بدست آورد.
اما در این گونه بازیها طبق همون مثالی که اول بحث زدم باید با تصمیم گیری درست و استفاده از تمام امکانات به مبارزه با حریفان پرداخت. شاید بهتر باشه با تصاویر در مورد این مطلب توضیح بدم.
تصاویر همگی از تریلرها:
اما در ابتدا بعضی از حرکات خاصی که در تریلر نشون داد؛ این حرکات به نظر میاد هم درحین مبارزه و هم ضربات پایانی رو شامل میشن
فقط یک عذر خواهی از همه دوستان داشته باشم، اون هم بدلیل اینکه دیدم نکات قبلی غلط املایی و نگارشی داشت و بعضیاش مثل اینکه از دستم در رفته ، البته دلیل اصلیش این هست که برای این نکات نوشته ای آماده نیست ( و همین طور سعی کردم عامیانه بنویسم) و بجز نکات تیترواری که در تریلرها دیدم و یادداشت کردم، عمده مطالب رو در موقع نوشتن اضافه میکنم
با تشکر از همه دوستان
اما چون بحث مبارزه و شمشیرزنی شد نکته بعدی در همین مورد هستش و البته با توجه به چند تریلر
19 - شمشیرزن
بازی های RPG گستره وسیعی از امکانات در گیم پلی و سایر بخش ها دارن و تمرکز اصلیشون شاید روی یک بخش مثل شمشیرزنی نباشه، اما این دلیل این نیست که امکانات این بخش قابل قبول نباشه، در بسیاری از بازیهای این سبک شمشیرزنی و مبارزات، خاص اون بازی هست و شاید نشه بازی ها رو با هم مقایسه کرد،
مثلا عنوان Dark Souls رو در نظر بگیرید، شاید خیلی ها سبک مبارزات در این بازی رو نپسندند و مبارزاتش رو خیلی معمولی و بدون انواع و اقسام حرکات عجیب و غریب و محیرالعقول بدونن، ولی در واقع همین موضوع هست که گیم پلی Dark Souls رو منحصر بفرد می کنه؛ نبرد مردانه؛ شاید این کلمه ای باشه که در توصیف مبارزات در Dark Souls بشه بکار برد، شما باید با همون حرکات ساده حمله و دفاع و ضدحمله از پس دشمنان کوچیک و بزرگتون بر بیایید و نباید منتظر یک حرکت عجیب و غریب باشید و فقط قدرت تصمیم گیری و دقت شما در بازی تعیین کننده هست.
این فقط یک مورد بود و میشه همین مثال رو در مورد Skyrim و ... به نحوی دیگر مطرح کرد؛ پس می بینیم که مهارت های شمشیرزنی در هر بازی رو باید در اتمسفر خودش دید و اونوقت قضاوت کرد.
اما در مورد Witcher 3 و نحوه مبارزات و شمشیرزنی در اون نکاتی که در تریلر ها دیدم مطرح می کنم :
در تریلری در مورد شمشیرزنی اشاره به موضوعی میکنه و میگه که شما باید بر روی مهارت های شمشیرزنی خودتون کار کنید تا به حرکات خاص و مهارت های ویژه بیشتری دست پیدا کنید؛ این شاید به این معنی باشه که در ابتدای بازی همه مهارت شمشیرزنی و بخصوص مهارت های خاص در دسترس نیست و به مرور و با کسب تجربه و مبارزات بیشتر و در واقع با Level Up شدن میشه مهارت های بیشتری بدست آورد.
اما در این گونه بازیها طبق همون مثالی که اول بحث زدم باید با تصمیم گیری درست و استفاده از تمام امکانات به مبارزه با حریفان پرداخت. شاید بهتر باشه با تصاویر در مورد این مطلب توضیح بدم.
تصاویر همگی از تریلرها:
شمشیرزن
اما در ابتدا بعضی از حرکات خاصی که در تریلر نشون داد؛ این حرکات به نظر میاد هم درحین مبارزه و هم ضربات پایانی رو شامل میشن
در این تصویر دفع ضربه حریف رو می بینید
و در ادامه ضد حمله
دفاع در برابر تیرهای دشمن، ار نکات جالب بازی
در هنگام پرتاب
دفع تیر پرتاب شده
اما ضربات پایانی و تمام کننده هم از نکات جذاب در شمشیرزنی و مبارزات بازی خواهد بود
یکی از این ضربات رو می تونید در تصویر زیر ببینید
مثل اینکه ضربات با پا هم تکمیل کننده بعضی از حملات هستند و همین طور نوعی دفاع بوسیله شمشیر در برابر شمشیر و تیر اندازی دربازی وجود داره
ضربه با پا بعد از دفع حمله حریف
دفاع در برابر تیرهای دشمن، ار نکات جالب بازی
در هنگام پرتاب
دفع تیر پرتاب شده
اما ضربات پایانی و تمام کننده هم از نکات جذاب در شمشیرزنی و مبارزات بازی خواهد بود
یکی از این ضربات رو می تونید در تصویر زیر ببینید
اما همونطور که اشاره شد، استفاده از تمامی امکانات برای مبارزه در موقعیت های مختلف هم ضروری و هم از جذابیت های مبارزه هست، بعنوان مثال در مقابل موجوداتی که پرواز می کنند میتونید از Crossbow استفاده کنید و یا از جادوهای مختلف در شرایط مناسب بهره ببرید،بعضی از هیولاها در مقابل بعضی جادوها واکنش هایی نشون میدن که میشه در اون لحظه ضربات کاری شمشیر رو وارد کرد( بعنوان مثال به نظر میاد Wyvern در مقابل جادوی آتش حساس هست) ، گستره استفاده از جادوها زیاده( میتونید برای آشنایی بیشتر به نکته 18 مراجعه کنید) اما بعنوان مثال در جمع بیشماری از دشمنان می تونید با استفاده از جادویی به زمین کوبیده و همه اونها رو به عقب بزنید و یا در مقابل دشمنان سریع میتونید از جادویی که حرکت دشمن رو کند میکنه، بهره ببرید و ... ؛ در این بین بمب های دستی هم می تونن مورد استفاده قرار گیرند
در تصاویر زیر میتونید بعضی از نکات گفته شده رو ببینید:
وقتی افتاد کارش رو تموم می کنید!
در تصاویر زیر میتونید بعضی از نکات گفته شده رو ببینید:
استفاده از Crossbow برای اهداف پرنده
یک Ekhidna رو با تیر میزنید و ...
یک Ekhidna رو با تیر میزنید و ...
وقتی افتاد کارش رو تموم می کنید!
این هم نمونه ای از استفاده از جادوها
اما در مواردی هم میشه از امکان جاخالی دادن در حملات دشمن استفاده کرد؛ فقط حواستون جمع باشه! چون در تریلر ها دیده میشه که هیولاها هم از این امکان برخوردار هستند!
جاخالی دادن در هنگام حملات دشمنان
این موارد گفته شده فقط بخشی از مواردی میتونه باشه که انتظار بازی کننده ها رو در مبارزات این عنوان میکشه، به نظرمیاد استفاده از تمامی قابلیت ها و ارتقاء مهارت های شمشیرزنی و استفاده از جادوها و بمب ها و معجون ها و ... و ترکیب این قابلیت ها، می تونه بهترین نتیجه رو در مبارزات داشته باشه.
البته کارایی و جذابیت این موارد میتونن تا عرضه بازی در حد حدس باشن و با انجام بازی میشه طعم واقعی رو در مبارزات چشید، که البته امیدوارم طعمی شیرین و مبارزاتی جذاب دستاورد این بازی باشه، باید دید ...
البته کارایی و جذابیت این موارد میتونن تا عرضه بازی در حد حدس باشن و با انجام بازی میشه طعم واقعی رو در مبارزات چشید، که البته امیدوارم طعمی شیرین و مبارزاتی جذاب دستاورد این بازی باشه، باید دید ...