امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Deus Ex: Mankind Divided | Official Thread
#22
ترجمه مصاحبه های صورت گرفته و اطلاعات داده شده توسط مجله Edge: قسمت دوم

*در ابتدا یه نکته ای رو راجع به قسمت قبل بگم. اون چند خط اولی و توضیحات ابتدایی در قسمت قبل مربوط به باس فایت های Human Revolution بودن، نه باس فایت های Mankind Divided. امیدوارم سوتفاهمی یه وقت ایجاد نشده باشه که سازنده منظورش از کم کاری و ساخت باس فایت های نه چندان خوب، mankind Divided بوده. D:

خب بریم سراغ قسمت دوم. قسمت اول سخنان کارگردان اجرایی بازی بودن، اما خب این قسمت سخنان کارگردان هنری بازیه.
نقل‌قول: برای مقابله با انسان های پیشرفته، سرباز ها نیز به تجهیزات پیشفرته که قدرتی هم اندازه و قابل مقایسه با قدرت انسان های پیشرفته را بهشان میدهند، احتیاج دارند. لباس ها و ذره های پیشرفته نقش مهمی را برای سرباز هایی که مخالف انسان های پیشرفته هستند و یا خود انسان های پیشرفته، ایفا میکنند. بسیاری از آن ها نیز به همان ویژگی هایی که شما در طول بازی دسترسی دارید، دسترسی دارند. همانند سپر های تایتانی (Titan augs)، ویژگی نامرئی شدن (cloaking device) و Icarus Dash (ویژگی که به شما اجازه میداد تا پرش های بلندی را انجام دهید). Adam Jensen در این نسخه با آن سربازان سر تا پا مسلح که خودشان را حافظ صلح میپندارند همکاری میکند، اما خب انگیزه او صرفا مبارزه انسان های پیشرفته فاسد و یا به نوعی تروریست های پیشرفته نبوده، بلکه قصد دارد تا روشنفکران (که در نسخه قبلی نیز حضور داشتند) را به دام بیاندازد و از بین ببرد. او همچنین به صورت مخفیانه با یک گروه به نام Juggernaut Collective (گروهی که از هکر ها، انسان های پیشرفته و جاسوس های دو جانبه تشکیل شده است) همکاری میکند.
این جنگ پیشرفته و مکانیکی به ما ایده های فراوانی برای طراحی اسلحه ها، لباس ها و زره های جدید داده است. قصد ما این است تا این چیز ها را تاحدودی ویژه تر و بدرد بخور تر بسازیم. وقتی که من به گذشته و Human Revolution نگاهی میاندازم، متوجه میشوم که زره های موجود در آن (و موارد دیگر همچون اسلحه ها) بیش تر یک حالت کارتونی و علمی-تخیلی دارند و چندادن واقع گرایانه به نظر نمیرسند. ما هم اکنون مهارت بالا تری در ساخت موارد این چنینی داریم و میتوانیم که آن ها را در این نسخه بهبود ببخشیم، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا این موارد را تاحدودی وقع گرایانه تر بسازیم و این حس و حال که این موارد (زره ها و اسلحه ها) در واقع همان موارد نظامی کنونی هستن را به بازیکنان القا کنیم. البته آن ها هنوز هم آن حال و هوای علمی-تخیلی را دارند.
خب حالا میریم سراغ توضیحاتی که راجع به گرافیک بازی و موتور بازی سازی اون و یک سری چیز های دیگه داده شده. این توضیحات رو هم کارگردان هنری بازی داده.
نقل‌قول: برای ساخت و توسعه Deus Ex: Mankind Divided از یک موتور بازی سازی جدید به نام Dawn Engine استفاده شده است. این موتور به نوعی یک نسخه فوق العاده بهینه شده از موتور Glacier 2 میباشد. موتور بازی سازی قبلی، یعنی Crystal Engine، نتوانتست آن طور که باید انتظارات ما را در Human Revolution برآورده سازد و برای ساخت آن بازی خیلی بهش فشار وارد شد (از تمام توان آن استفاده شد). Human Revolution یک بازی قدیمی محسوب میشود، اما خب حتی در زمان خودش نیز از لحاظ گرافیکی و تکنیکی یک بازی عالی محسوب نمیشد. با این وجود گرافیک Human Revolution بسیار مورد تحسین قرار گرفت و این بازی موفق شد تا جوایزی همچون برترین کارگردانی هنری و برترین جلوه های بصری را ببرد. همان طور که متوجه شده اید، دیگر تنها قسمت تکنیکی گرافیک و جلوه های بصری اهمیت ندارد، بلکه ایده های پشتش نیز از اهمیت بالایی برخوردارند. ما واقعا افتخار میکنیم از این که توانستیم چنین گرافیکی را خلق کنیم و این که این قدر توسط دیگران به خاطر آن مورد ستایش قرار بگیریم، حتی با این که گرافیک آن قدر ها هم فوق العاده نبود. این دفعه و با Mankind Divided قضیه کاملا فرق میکند. موتور بازی سازی ما، یعنی Dawn Engine، به ما اجازه میدهد تا تمامی بلندپروازی هایمان را به راحتی در بازی پیاده کنیم. برای ساخت و طراحی محیط نیز از همان حالات طراحی که در Human Revolution موجود بوده اند، استفاده شده است. تم رنگ های موجود در محیط نیز هنوز همان سیاه و طلایی میباشد، اما خب آبی و خاکستریی نیز به آن افاضه شده اند تا نشانگر حال و هوای بازی که هم اکنون بر ضد انسان های پیشرفته است باشند. هم اکنون در صنعت بازی سازی این فرهنگ جا افتاده است که تا جای امکان گرافیک بازی ها واقع گرایانه تر بوده و شبیه به محیط پیرامونمان که در آن زندگی میکنیم باشند، همانند یک تصویر گرفته شده از محیط پیرامونمان با یک دوربین. به نظر من که این کار هیچ مفهومی ندارد. بازسازی واقعیت کار سختی است و قدرت فنی بالایی میطلبد، اما خب هنری درش وجود ندارد. برای مثال بازی Crysis و ویژگی های تکنیکی و فنی آن، نحوه ای که تیم سازنده جلوه های بصری آن را خلق کرده بود... واقعا فوق العاده بود، اما خب نمیخواست چیزی بیش تر از این که "ببینید این برگ ها چقدر به همان برگ هایی که ما در دنیای واقعی میبینیم، شباهت دارند" بگوید. فکر نکنم شما حاضر باشید یک تصویر از Crysis را بر روی دیوار اتاقتان قاب کنید، چرا که آن جذبه هنری لازم را ندارد. ما همیشه دلمان میخواست به جای این که بیش تر شبیه سازی کنیم، چیز های جدیدی خلق کنیم. من نمیگویم که دلم میخواهد که بازی که میسازیم شبیه Team Fortress به نظر برسد، هر چند که باور دارم که این بازی یکی از هنری ترین بازی های ساخته شده در تاریخ است. به نظر من Deus Ex بیش تر به یک رمان گرافیکی شباهت دارد. با این که گرافیک Mankind Divided فوق العاده و بسیار زیبا میباشد، اما خب بازی آن جذبه هنریش را به خاطر واقع گرایانه تر بودن محیط بازی از دست نداده و همچنان آن را دارد. میتوان گفت که یکی از مشکلات گرافیکی Human Revolution و تفاوت های با رمان های گرافیکی، پویا نبودن و واکنش ندادن محیط به حضور شما بود. یکی از اهداف ما در Mankind Divided این است که محیط بازی را به شکلی بسازیم که تا جای امکان به حضور شما و کار هایی که انجام میدهید وکنش نشان دهد. برای مثال در Human Revolution و هنگامی که شما داشتید با استفاده از اسلحه ها شلیک میکردید، محیط و فضای موجود در بازی واکنشی به این کار شما نشان نمیداد و شما تنها آن پنج یا شش نفری را که باید میکشتید، میکشتید. به نظر من که این حس سردی را به بازیکن منتقل میکرد. ما میخواهیم این بار محیط را طوری بسازیم که شما وقتی با اسلحه ها شلیک میکنید احساس کنید که هر گلوله در حال برخورد با محیط پیرامون میباشد و اثرش را نیز باقی میگذارد. البته نباید انتظار یک محیط با تخریب پذیری فوق العاده بالا را داشته باشید. منظور ما این است که محیطی بسیار شلوغ را بسازیم، محیطی که تک تک موارد موجود در آن هنگامی که شما مبارزه کرده و با اسلحه هایتان شلیک میکنید، واکنش نشان دهند. این واکنش تنها به چیز هایی که میبیند خلاصه نمیشوند، بلکه صدا هایی که میشنوید را نیز در بر میگیرند. کیفیت صدای اسلحه ها به شدت افزایش پیدا کرده است. موسیقی بازی باری دیگر توسط Michael McCann ساخته شده است. Human Revolution تنها از سه حالت موسیقی بهره میبرد. موسیقی هایی که هنگام مبارزه زده میشدند، موسیقی هایی که باعث افزایش استرس و هیجان شما میشدند و یک سری موسیقی آرام. موسیقی های Mankind Divided حالت های خیلی بیش تر و متفاوت تری دارند و به هوش مصنوعی بازی نیز به خوبی در ارتباط هستند. چندین نوع موسیقی آرام در بازی وجود دارد و حالت های جدید موسیقی که مشکوک شدن هوش مصنوعی به شما و یا گوش به زنگ بودن آن ها را اعلام میکنند و تمام این حالات مختلف موسیقی در پس زمینه ای استرس زا و هیجان آور پخش میشوند. دو حالت مختلف موسیقی برای مبارزات نیز وجود دارد. هدف ازز قرار دادن چنین حالات مختلفی این است که بازیکنان تا جای امکان بتوانند با استفاده از موسیقی که در حال پخش است از محیط پیرامونشان اطلاعات کسب کنند و به آن به عنوان یک ویژگی مفید همانند X-ray vision (در قسمت قبلی راجع به این ویژگی توضیح داده شد) نگاه کنند. موسیقی پس از مدتی برای شما تبدیل به یک زبان میشود، به شکلی که هنگامی پخش میشود شما متوجه میشوید که موسیقی در واقع دارد به شما میگوید که چیزی در حال وقوع است، قرار است به وقوع بپیوندد و یا ممکن است به وقوع بپیوندد. برای مثال من میتوانم چشم هایم را ببندم و تنها به موسیقی در حال پخش گوش کنم و با توجه به آن بگویم که الان چه اتفاقی درون بازی در حال به وقوع پیوستن است، به خاطر این که من با این زبان موسیقی آشنا هستم. امیدوارم که مردم نیز پس از مدتی بازی کردن با آن آشنا شده و همانند من  با آن خو بگیرند. چیزی که مرا تا حدودی در Human Revolution اذیت میکرد، موسیقی هایی بودند که هنگام مبارزه پخش میشدند. برای مثال شما در حال مبارزه با 10 نفر بودید و موسیقی در آن زمان اوج هیجان را به شما منتقل میکردید، بعد هنگامی که در حال مبارزه با تنها دو نفر بودید، موسیقی کوچک ترین تغییری نمیکرد و هنوز هم همان بود. در Mankind Divided همه چیز فرق میکند و ما موسیقی خلق کرده ایم که با تغییرات شما در بازی، تعداد افرادی که مبارزه میکنید، روش مبارزه تان و در کل هر کاری که انجام میدهید تغییر میکند و به آن واکنش نشان میدهد. ما میخواهیم با استفاده از موسیقی این احساس را به شما بدهیم که انگار در حال بازی کردن سریال تلویزیونی مورد علاقتان هستید که با کوچک ترین تغییری، موسیقی در حال پخش نیز تغییر میکند و حالت دیگری به خودش میگیرد.
wow... وقتی اینو مینوشتم داشتم همزمان به موسقی های Human Revolution گوش میدادم. دیوانه کننده بود این کار. D:
پاسخ


پیام‌های داخل این موضوع
Deus Ex: Mankind Divided | Official Thread - توسط Blue Sun - 04-09-2015, 06:37 PM
RE: Deus Ex: Mankind Divided | Official Thread - توسط Blue Sun - 06-09-2015, 04:08 PM
RE: Deus Ex: Mankind Divided | Official Thread - توسط Qeiji - 07-17-2015, 08:32 AM
RE: Deus Ex: Mankind Divided | Official Thread - توسط Tyrion - 07-26-2015, 02:22 PM
RE: Deus Ex: Mankind Divided | Official Thread - توسط Tyrion - 08-17-2015, 05:10 PM

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  Outlast 2 | Official Thread HardCore Gamer 10 7,323 04-29-2017, 01:53 PM
آخرین ارسال: adams-khersi
  Final Fantasy XV | Official Thread Old Snake 73 30,727 04-29-2017, 01:50 PM
آخرین ارسال: adams-khersi
  The Witcher 3: Wild Hunt | Official Thread Tyrion 486 114,384 04-23-2017, 09:32 PM
آخرین ارسال: amir_rs75
  The Climb | Official Thread Station 7 4,275 04-20-2017, 01:23 PM
آخرین ارسال: S.T.A.R.S
  Destiny 2| Official Thread Station 0 2,204 04-04-2017, 08:14 PM
آخرین ارسال: Station

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان