08-22-2015, 09:51 PM
نمایشهای گیمپلی تو این چند وقت اخیر موارد و نکات جالبی داشت که گفتم بد نیست بهشون اشارهای کنم. این نکات پیشرفتهای خوبی رو نسبت به سری قبلی نوید میده، اما بپردازیم به نکاتی از نمایشهای اخیر بازی :
1- میدان دید دشمنان
دوستانی که سری قبلی رو بازی کردن حتما دیدن که میشه با شِبه مخفی کاری بعضی از دشمنان بازی رو از بین برد، اما چرا شبه مخفی کاری؟! چون مکانیزمهای مخفی کاری در سری قبلی خیلی ابتدایی بود( البته شاید توقع آنچنانی هم نمیشد داشت) در واقع وقتی دشمنان پشتشون به شما بود این کار میسر بود و وقتی نه، دیگه دور زدن و تغییر مسیر و ... آنچنان میسر نیود و وقتی که شما توسط دشمنان دیده میشدید کاملا باید با تیراندازی و مبارزات رو در رو راه خودتون رو باز میکردید.
اما نکته جالبی که در نمایش اخیر بازی دیده میشد مکانیزمی بود که وقتی از میدان دید یکی از دشمنان رد میشید و اون لحظهای شما رو ببینه، بلافاصله فلشی ( زرد رنگ و احتمالا وقتی از حضور شما مطمئن شد، قرمز رنگ) به سمت شما و از جهت دید اون دشمن در صفحه نمایش ظاهر میشه( در تصویر زیر میتونید این موضوع رو ببینید)
البته تصویر کیفیت مناسبی نداره ولی میشه اون فلش زرد رنگ رو در سمت راست تصویر دید که نشان از دیده شدن توسط دشمن از سمت راست داره
همین موضوع از حضور دشمنانی در نقشه و مکان بازی که ما متوجه حضورشون نشدیم هم به نوعی اطلاع میده
همین موضوع از حضور دشمنانی در نقشه و مکان بازی که ما متوجه حضورشون نشدیم هم به نوعی اطلاع میده
این حالت یعنی اینکه دشمن به منطقه حضور شما حساس شده و انگار چیزی دیده( این مکانیزم در بعضی بازیهای دیگه هم با تفاوتهایی وجود داره) اما بلافاصله بعد از دیده شدن توسط دشمنان، حضور شما در بازی و در حالت حرکت مخفیانه لو نمیره و فقط اونا حساس میشن و اگه سریع میدان دید دشمنان رو ترک کنید و یا پشت جسمی قایم بشید این حساسیت تقریبا از بین میره، اما چرا تقریبا؟ اصل نکته هم همینجاست. در واقع به نظر میاد در بازی کوچکترین دیده شدن موجب جلب توجه دشمنان شده و اونها به سمت منطقه ای که شما قرار دارید حرکت میکنن تا اونجا رو چک کنند، این مورد نوید المانهای مخفیکاری بسیار کاراتر و بهتر از سری قبلی و همچنین هوش مصنوعی خوب دشمنان بازی رو میده. در واقع حالت گفته شده فرق عمدهای که با سری قبلی داره همین هشداری هست که قبل از لو رفتن به ما میده.
همین مورد رو با مواردی مثل پنهان شدن در میان بوتهها و پرت کردن کردن حواس دشمنان با پرتاب اشیا و استفاده از سلاحهایی مثل کمان و سلاحهای مجهز به صدا خفه کن و ... ترکیب کنید تا متوجه حضور المانهای مخفی کاری بمراتب بهتری نسبت به عنوان قبلی بشید.
این یکی از مواردی بود که در نمایش بازی به چشم میخورد، موارد دیگهای هم وجود داره که سعی میکنم در همین بخش و در ادامه بهشون اشاره کنم . . .
این تصویر ادامه تصویر قبلی هست که اینجا لارا بین بوتهها پنهان شده ولی حساسیت فردی که اونو دیده ازبین نرفته و اون به آرومی محل حضور احتمالی لارا رو چک میکنه( اون فرد رو در سمت راست تصویر میتونید ببینید به طوری که به منطقه حضور شما خیره شده و کم کم به سمت اون محل حرکت میکنه ولی وقتی اونجا رو ترک کنید میتونید این فرد رو هم دوربزنید و اون رو از بین ببرید و یا اونجا رو ترک کنید)
همین مورد رو با مواردی مثل پنهان شدن در میان بوتهها و پرت کردن کردن حواس دشمنان با پرتاب اشیا و استفاده از سلاحهایی مثل کمان و سلاحهای مجهز به صدا خفه کن و ... ترکیب کنید تا متوجه حضور المانهای مخفی کاری بمراتب بهتری نسبت به عنوان قبلی بشید.