05-07-2016, 01:12 PM
Battlefield 1 – توضیحاتی در رابطه با عناصر گیم پلی، بخشهای چندنفره و تکنفره
آرش سعادتمند ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۵
آرش سعادتمند ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۵
![[تصویر: battlefield1_reveal_07-1.jpg]](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2016/05/battlefield1_reveal_07-1.jpg)
ابتدا به بخش تک نفره Battlefield 1 میپردازیم؛ بخشی که بیشتر نیاز به توجه دارد زیرا Battlefield همیشه در بخش چندنفره موفق بوده و این فقط کمپینهای تک نفره هستند که اکثرا کیفیت و ارزش کافی را ندارد. بخش تک نفره سری بازی Battlefield، اکثرا دارای مراحلی در مناطق بسته و نه چندان باز بوده اند که همیشه با وسعت بخش چندنفره تضاد دارند. دنی برلین به عنوان طراح ارشد Battlefield 1 مدعی است که عنوان نامبرده، “به شکل دقیقتری عناصر سندباکس گسترده Battlefield را به نمایش می گذارد”.
برلین در ادامه صحبتهای خود گفته است که Battlefield 1 “آزادی و تنوع بسیار بیشتری را ارائه می کند که قبلا محقق نشده بود”. او در ادامه در رابطه با داستان، به گروههای مختلفی از مردم اشاره کرده است که همگی هم دوست دارند به شیوههای خود دنیا را تغییر دهند. این مهم باعث می شود که بازیکن راهکارهای زیاد و گستردهای را در جلوی پای خود ببینید.
اطلاعات بیشتری در رابطه با بخش تکنفره در دسترس نیست اما برلین به مناطقی همچون رشته کوههای آلپ و صحرای کشورهای عربی به عنوان محیطهای بخش چندنفره اشاره کرده است. با این حساب احتمال میرود که این مناطق، در کمپین نیز به چشم بخورند.
حال به بخش چندنفره میپردازیم؛ بخشی که هنوز هم شما می توانید آن را با حضور ۶۴ بازیکن در یک نقشه تجربه کنید. برلین در رابطه با آزادی نبردها در این بخش می گوید:
در نبردهای هوایی، اینبار ما شاهد هواپیماهای دوبال و حتی سه بال هستیم. انواع اقسام سلاحهای گوناگون برای حمل و در دست گرفتن نیز طراحی شدهاند. برلین اینطور ادامه می دهد:
![[تصویر: battlefield-1-screenshots-1.jpg]](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2016/05/battlefield-1-screenshots-1.jpg)
همانطور که در تصاویر و تریلر Battlefield 1 مشاهده کردید، سلاحهای سرد برای مبارزات تن به تن نیز نقش مهمی را ایفا می کنند. دایس برای این بخش از گیمپلی، از صفر کار کرده و مواردی را نیز مانند سر نیزه، شمشیر، گرز و حتی بیل طراحی کرده است.
علاوه بر این، دایس از بازه زمانی جنگ جهانی در گسترش مکانیزمهای گیم پلی استفاده می کند. برلین در توضیحات خود گفته است که این بازه زمانی، مملو از تکنولوژیهای جدید می باشد. او اینطور ادامه می دهد:
جنگهای هوایی نیز در Battlefield 1 تنوع بالایی دارند؛ از بمباران گرفته تا نبردهای هوایی. برلین در این باره می گوید:
در جنگهای دریایی، برلین می گوید که شما کنترل کامل بر روی کشتیهای جنگی دارید و یک سری کشتی جنگی سبک هم طراحی شدهاند که منعکس کننده نبردهای هوایی و پیاده نظام باشند.
Battlefield 1 در ۲۱ اکتبر (مصادف با ۳۰ مهر) برای پلی استیشن ۴، اکسباکس وان و رایانه های شخصی منتشر می شود.
برلین در ادامه صحبتهای خود گفته است که Battlefield 1 “آزادی و تنوع بسیار بیشتری را ارائه می کند که قبلا محقق نشده بود”. او در ادامه در رابطه با داستان، به گروههای مختلفی از مردم اشاره کرده است که همگی هم دوست دارند به شیوههای خود دنیا را تغییر دهند. این مهم باعث می شود که بازیکن راهکارهای زیاد و گستردهای را در جلوی پای خود ببینید.
اطلاعات بیشتری در رابطه با بخش تکنفره در دسترس نیست اما برلین به مناطقی همچون رشته کوههای آلپ و صحرای کشورهای عربی به عنوان محیطهای بخش چندنفره اشاره کرده است. با این حساب احتمال میرود که این مناطق، در کمپین نیز به چشم بخورند.
حال به بخش چندنفره میپردازیم؛ بخشی که هنوز هم شما می توانید آن را با حضور ۶۴ بازیکن در یک نقشه تجربه کنید. برلین در رابطه با آزادی نبردها در این بخش می گوید:
نقلقول:خیلی مهم است که به دنیا توجه شود. آن نبردهای معروف سنگ، کاغذ، قیچی Battlefield در اینجا هم حضور دارند. با امکان نبرد در زمین، دریا و هوا احتمالات حتی بیشتر هم می شوند.
در نبردهای هوایی، اینبار ما شاهد هواپیماهای دوبال و حتی سه بال هستیم. انواع اقسام سلاحهای گوناگون برای حمل و در دست گرفتن نیز طراحی شدهاند. برلین اینطور ادامه می دهد:
نقلقول:یک برداشت اشتباه در رابطه با جنگ جهانی وجود دارد و آن هم این است که همگان فکر می کنند فقط سلاحهای چخماغی وجود داشتند. اما حقیقت این گونه نیست و یک دوره از سلاحهای جدید مانند تفنگهای اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و گلنگدنی بود. آزادی که ما در اختیار داریم بسیار وسیع است.
![[تصویر: battlefield-1-screenshots-1.jpg]](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2016/05/battlefield-1-screenshots-1.jpg)
همانطور که در تصاویر و تریلر Battlefield 1 مشاهده کردید، سلاحهای سرد برای مبارزات تن به تن نیز نقش مهمی را ایفا می کنند. دایس برای این بخش از گیمپلی، از صفر کار کرده و مواردی را نیز مانند سر نیزه، شمشیر، گرز و حتی بیل طراحی کرده است.
علاوه بر این، دایس از بازه زمانی جنگ جهانی در گسترش مکانیزمهای گیم پلی استفاده می کند. برلین در توضیحات خود گفته است که این بازه زمانی، مملو از تکنولوژیهای جدید می باشد. او اینطور ادامه می دهد:
نقلقول:این اولین بار بود که مردم تانک های سبک، سنگین و کامیونهای زرهی را دیدند. اگر سر خود را از یک سنگر بیرون بیاورید و ببینید که یک تانک قرار است از روی شما رد شود، باید هر چه سریعتر آنجا را ترک کنید.
جنگهای هوایی نیز در Battlefield 1 تنوع بالایی دارند؛ از بمباران گرفته تا نبردهای هوایی. برلین در این باره می گوید:
نقلقول:شما هواپیماهای بمب افکن را دارید که راه را برای نیروهای شما باز می کنند. اگر در یک هواپیمای بمب افکن قرار دارید، شاید بخواهید که دوست شما دیدبانی دهد و شما را از زمین پوشش دهد.
بعد نبردهای هوایی را دارید که افراد متعددی درون یک هواپیما قرار دارند. دوست شما در صندلی عقب نشسته است و با مسلسل به بقیه شلیک می کند در حالی که شما در کنار یک بمب افکن پرواز کرده و راه را برای نیروهای زمینی باز می کنید.
در جنگهای دریایی، برلین می گوید که شما کنترل کامل بر روی کشتیهای جنگی دارید و یک سری کشتی جنگی سبک هم طراحی شدهاند که منعکس کننده نبردهای هوایی و پیاده نظام باشند.
Battlefield 1 در ۲۱ اکتبر (مصادف با ۳۰ مهر) برای پلی استیشن ۴، اکسباکس وان و رایانه های شخصی منتشر می شود.
![[تصویر: Wolves_ofThe_North.jpg]](http://s8.picofile.com/file/8281927368/Wolves_ofThe_North.jpg)