05-15-2016, 12:32 PM
این استودیو کارش رو خوب بلده و هنر خاص و منحصر به فردی داره در طراحی بازی و مراحلش... بخصوص که Machinarium رو میشه یک شاهکار هنری قلمداد کرد.
maziyarr عزیز حالا که لینک مقالتو برای من فرستادی باید تحمل گیرهای منم داشته باشی!
ساختار نقد خیلی خوب بود، مختصر و در عین حال کامل، اما سر ویراستاری وقت بیشتری بذار. و اما مشکلاتی که به چشم اومد...
بند اول:
به صورت عامیانه و در مکالمه هامون معمولا میگیم "چه سبکی داره؟!" که این اشتباهه و اینجا بحث تعلق نیست. جمله رو خیلی پیچوندی دو بار لینکش کردی با "که" و "سبکی ماجراجویی" هم صحیح نیست؛ خیلی راحت میتونی بنویسی:
بازی های Samorost در ژانر/سبک ماجراجویی کلیکی داستان زندگی شخصی به نام جینوم را روایت می کنند.
دو بار جمع بستی: سه عنوان
کمپانی اول رو میتونی حذف کنی و بهتره از معادل «شرکت» یا «سازنده» یا «استودیو» که فارسی هست استفاده کنی.
دارای شهرت زیادی شدند: شهرت زیادی بدست آوردند. (کدومش بهتره؟!)
و باز هم تکرار؛ نسخه!
نکته خیلی مهم: در مقاله ها و نوشته هات از فعل «می باشد» استفاده نکن، نه تنها اشتباهه، زیبایی متن رو هم میگیره. در طول مقاله خیلی استفاده کردی.
حذف قرینه باید برای یکی باشه: حال ساماروت 3 تحت PC به بازار آمده است و حجم آن را حدود ده برابر افزایش داده.
بند دوم:
استفاده بیش از حد از یک کلمه مثل «کوچک» ارزش متنت رو کوچک میکنه. خیلی وقتا آدم خودش متوجه نمیشه که از یه کلمه زیاد از حد استفاده میکنه (برای همین اولش گفتم که در ویراستاری دقت کن)
در ضمن آدمک یعنی آدم کوچک! پس آدمکی کوچک حشوه.
است = باشد و در ضمن، حرکات و انیمیشن بازی چه ربطی به نقص در بخش موسیقی داره؟!
موزیک بازی بر اساس نت های شیپور می باشد، پس بازی کاملا موزیکال است. از جمله قبلی نمیتونی چنین نتیجه ای بگیری که «بازی کاملا موزیکال است.»
کرده = کنید!
و در نهایت، چرا «گرافیک متوسط» باید نکته خوبی باشه؟
در کل خیلی خوب بود، امیدوارم وقت بیشتری بذاری روی ویراستاری و به این نکاتی که گفتم دقت کنی. خیلی خوب میشد اگر مدیرهای عزیز انجمن آکادمی رو عمومی میکردند تا نویسنده ها بتونند ازش استفاده کنند. با اینکه مطالبش محدوده، اما کمک زیادی میکنه، بخصوص بخش مشکلات مقالات تحریریه.
موفق باشی
maziyarr عزیز حالا که لینک مقالتو برای من فرستادی باید تحمل گیرهای منم داشته باشی!
ساختار نقد خیلی خوب بود، مختصر و در عین حال کامل، اما سر ویراستاری وقت بیشتری بذار. و اما مشکلاتی که به چشم اومد...
بند اول:
نقلقول: سری عنوان های ساماروت (؟!) که دارای سبکی ماجراجویی معمایی کلیکی دارد که داستان زندگی شخصی به نام جینوم را میسازد.
به صورت عامیانه و در مکالمه هامون معمولا میگیم "چه سبکی داره؟!" که این اشتباهه و اینجا بحث تعلق نیست. جمله رو خیلی پیچوندی دو بار لینکش کردی با "که" و "سبکی ماجراجویی" هم صحیح نیست؛ خیلی راحت میتونی بنویسی:
بازی های Samorost در ژانر/سبک ماجراجویی کلیکی داستان زندگی شخصی به نام جینوم را روایت می کنند.
نقلقول: با انتشار این 3 عناوین از کمپانی آمانیتا دیزاین، این کمپانی و همچنین این عنوان دارای شهرت زیادی شدند.
دو بار جمع بستی: سه عنوان
کمپانی اول رو میتونی حذف کنی و بهتره از معادل «شرکت» یا «سازنده» یا «استودیو» که فارسی هست استفاده کنی.
دارای شهرت زیادی شدند: شهرت زیادی بدست آوردند. (کدومش بهتره؟!)
نقلقول: دو نسخه قبلی به دلیل راحتی و کوتاهی گیم پلی تحت نسخه مرورگر اجرا میشد. دلیل اهمیت این عناوین سبک خاص و طراحی زیبای محیط بازی میباشد. حال ساماروت 3 تحت PC به بازار آمده و حجم آن را حدود ده برابر افزایش داده.
و باز هم تکرار؛ نسخه!
نکته خیلی مهم: در مقاله ها و نوشته هات از فعل «می باشد» استفاده نکن، نه تنها اشتباهه، زیبایی متن رو هم میگیره. در طول مقاله خیلی استفاده کردی.
حذف قرینه باید برای یکی باشه: حال ساماروت 3 تحت PC به بازار آمده است و حجم آن را حدود ده برابر افزایش داده.
بند دوم:
نقلقول: داستان نسخه سوم هم مانند دو نسخه پیشین میباشد و ادامه نسخه دوم این عنوان را سر میگیرد. آدمکی کوچک به نام جینوم که کلاهکی مانند کلاهک خواب بر سر دارد در سیاره ای کوچک که اصلا شبیه به سیاره انسان ها است زندگی میکند. جینوم صدای پارس سگ کوچکش را میشنود و مجبور به ترک خانه خود میشود. پس از خروج از خانه کوچک خودش که تقریبا اندازه قطر این سیاره است با موجود عجیبی که به شکل یک ساز دستی است رو به رو میشود. معماهای درون بازی در ابتدا بسیار سادهاند و شما میتوانید با چند کلیک ساده آنهارا حل کنید؛ ولی داستان به همینجا ختم نمیشود، با جلو رفتن بازی داستان هم سخت میشود و شما باید از هوش و فکر خود برای حل این معماها استفاده کنید. گیم پلی این عنوان بسیار کوتاه است و نکته منفی که میتوان به آن اشاره کرد مشاهده اجباری مسیر هایی است که جینوم برای رسیدن به معماهایش باید طی کند
استفاده بیش از حد از یک کلمه مثل «کوچک» ارزش متنت رو کوچک میکنه. خیلی وقتا آدم خودش متوجه نمیشه که از یه کلمه زیاد از حد استفاده میکنه (برای همین اولش گفتم که در ویراستاری دقت کن)
در ضمن آدمک یعنی آدم کوچک! پس آدمکی کوچک حشوه.
نقلقول: طراحی محیط این بازی به صورت فوقالعادهای انجام شده، به طور مثال سایه و طراحی درختان به صورت حرفهای طراحی شده.یا: محیط بازی فوق العاده است که در اینجا می توان به طراحی حرفه ای و مثال زدنی سایه ها و درختان اشاره کرد.
نقلقول: تناسب رنگ ها خیلی زیباست. شما میتوانید با چند بار تمام کردن این بازی مراحل را به خوبی یاد گرفته و پس از آن از ویژگیهای خارقالعاده طراحی و تم بازی لذت ببرید.زیبا بود! بله، نوشتت جای تعریف زیادی داره.
نقلقول: در بعضی مواقع اینقدر معماها سخت و پیچیده میشوند که از جذابیت بازی می کاهد. به طور مثال برای حل یک معما باید به جاهای مختلف بازی بروید و حال فرض کنید که میخواهید یک معمای سخت را حل کنید و باید به جاهای سخت بازی هم بروید.نامفهوم بود و تکرار بی دلیل جمله!
نقلقول: طور مثال برای سیاره اول بازی که داستان از آنجا شروع میشود آهنگی طنز گونه نواخته میشود که حسی طنز گونه را به بازیباز القا میکند. در سیارهای دیگر که در آن محیطی سرد حکم فرما است، آهنگی سرد و تقریبا ترسناک نواخته میشود که شما با خود اندیشه می کنید که درحال انجام یک عنوان ترسناک هستیدصفات و قیدها رو هی تکرار نکن و سعی کن از چیزای دیگه استفاده کنی.
نقلقول: البته این موضوع دلیل نمیشود که بازی در بخش صداپردازی ضعیف است. طراحی حرکات و انیمیشن بازی به صورت توصیف ناپذیری حرفهای کار شده. این نشان دهنده کار بینقص سازندگان بازی در بخش موسیقی است. همچنین اگر بازی را کامل انجام دهید متوجه میشوید که موزیک بازی بر اساس نت های شیپور میباشد. پس بازی کاملا موزیکال است.
است = باشد و در ضمن، حرکات و انیمیشن بازی چه ربطی به نقص در بخش موسیقی داره؟!
موزیک بازی بر اساس نت های شیپور می باشد، پس بازی کاملا موزیکال است. از جمله قبلی نمیتونی چنین نتیجه ای بگیری که «بازی کاملا موزیکال است.»
نقلقول: بدترین ایراد بازی خسته کننده بودن آن است که شما میتوانید با انجام پاره وقت این موضوع را حل کرده.
کرده = کنید!
نقلقول: اگر دنبال یک اثر موزیکال هستید که رابطه خوبی بین فضای بازی و موسیقیاش برقرار باشد این عنوان، عنوان راضی کنندهای برای شما است. هوش و تفکر خود را در این بازی بسنجید.جز اون تکرار، خیلی خوب تمومش کردی.
و در نهایت، چرا «گرافیک متوسط» باید نکته خوبی باشه؟
در کل خیلی خوب بود، امیدوارم وقت بیشتری بذاری روی ویراستاری و به این نکاتی که گفتم دقت کنی. خیلی خوب میشد اگر مدیرهای عزیز انجمن آکادمی رو عمومی میکردند تا نویسنده ها بتونند ازش استفاده کنند. با اینکه مطالبش محدوده، اما کمک زیادی میکنه، بخصوص بخش مشکلات مقالات تحریریه.
موفق باشی