امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مرگ شیرین | نگاهی به ۳ گانه Dark Souls و تاثیرات آن بر صنعت بازی‌های رایانه‌ای
#18
تمام حرف هایی که عزیزان زدند، قابل احترام، اما به نظر من داستان بازی اونطور که باید و شاید دیده نشد ... شایان شفاهی عزیز یه مقاله ی خیلی خیلی جالب درباره ی نقد نوشته بود که واقعا من بعد از تجربه ی سری DS و TVoEC به درک واقعی مطلب رسیدم. اونجا یه جمله ی خیلی قشنگ گفته بود: بعضی عناوین برای درک شدن ساخته شده اند نه برای نقد شدن. حالا من یکم تغییرش میدم. بعضی بازی ها تا به طور کامل درک نشوند، آنطور که لایقش اند، نقد نمی شوند! به نظر من دقیقا این کلمه مصداق نقد داستانی اکثر منتقدانی بود که من نقدشون رو مطالعه کردم یا تحلیل عده ی کثیری از مخاطب ها از داستان. تو همون مطلب شایان عزیز یه جمله ی دیگه هم هست که واقعا کولاک میکنه و چیزی از جمله های فلسفی فیلسوف ها کم نداره: 
نقل‌قول:  بازی‌هایی که کوچک‌اند اما ضعیف نه! بازی‌هایی که کوچک‌اند و بعضا مستقل، اما علیرغم کوچکی‌شان بار سنگینی به دوش می‌کشند و مفاهیم زیادی برای انتقال و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند .... (کو قدردان؟!)
بعضی از عناوین برای مخاطب ارزش قائل‌اند و به گونه‌ای ساخته شده‌اند که می‌خواهند من و شما را به فکر وادارند. پس چرا ما هم برای آن‌ها ارزش قائل نباشیم؟ چرا با درک آن‌ها چیزی به خودمان اضافه نکنیم؟ اینگونه عناوین را باید با یک دیده تازه دید و از زاویه‌ای به آن‌ها نگاه شود که درک شوند. فقط کافیست یک بار آن ذره‌بین کوفتی نقد کردن را کنار بگذاریم ...
واقعا تو این نمونه های عینی ـه که آدم معنی این کلمات رو درک می کنه و میبینه بعضی از بازی ها فراتر از ظرف "نقد شدن" هستن ... شاید اگه بعد از اینکه بدون دید نقادانه، کامل درک بشن، بشه ازشون یه نقد که درخورشونه نوشت ... واسه همین ـه که گاهی بعد از مدتی نظرات درباره ی بعضی از بازی ها و حتی فیلم ها برمیگرده؛ چون بعد یه مدت، زمانی که منتقد یا هرکس دیگه، فیلم یا بازی رو از یه دید متفاوت ( از قالب منتقد به قالب یه بیننده ی عادی یا هر دید متفاوت دیگه ای!) تجربه می کنی به ارزش های واقعیش پی میبری. واسه همینه که همونطور که Punished Snake گفت بحث ها درباره ی داستان DS یا تحلیل های فوق العاده ی TVoEC که نشان از رسیدن به درک درست از داستان داره، توسط مخاطب های معمولی صورت گرفته نه منتقد های معتبر و حرفه ای. چون مخاطب ها تمام و کمال ذهنشون رو به بازی دادن و دلی(!) خط داستان رو در پیش گرفتن، اما منتقد ...
 دیگه بحث رو کش نمیدم و عذرمیخوام از دوستان اگه زیاد چرت و پرت گفتم (!) و تشکر می کنم که تحملم کردن! ( البته تا اینجا!) S0 (74)
[تصویر:  peter_popken_03.jpg]
!Praise Prince of Persia
پاسخ


پیام‌های داخل این موضوع
RE: مرگ شیرین | نگاهی به ۳ گانه Dark Souls و تاثیرات آن بر صنعت بازی‌های رایانه‌ای - توسط Devil Prince - 07-30-2016, 07:46 PM

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  به جزیره خوش آمدید! جمعیت ۱۰۰ نفر | نگاهی به روند فراگیر شدن سبک بتل رویال White Beard 1 1,891 05-17-2023, 12:49 AM
آخرین ارسال: Ali Gudarzi
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 1,018 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  زمین بازی خدایان،نقد بازی INJUSTICE GODS AMONG US Funny Man 29 14,001 11-28-2020, 06:39 AM
آخرین ارسال: saeid15
  دنیای خمیری (نقدی کوتاه از بازی بیاد ماندنی neverhood)+دانلود بازی ALAN PAYNE 14 9,246 04-11-2020, 02:31 PM
آخرین ارسال: peyman_eun
  مسترچیف، قهرمانی برای تمام بشریت… | نگاهی کامل به زندگینامه Master Chief قسمت 2 yazdandoost 0 1,254 08-21-2019, 10:47 AM
آخرین ارسال: yazdandoost

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان