امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دیداری با ناگفته‌ها | تحلیلی بر ویدئوی جدید گیم‌پلی بازی Death Stranding
#1
دیداری با ناگفته‌ها | تحلیلی بر ویدئوی جدید گیم‌پلی بازی Death Stranding

[تصویر:  Death-Stranding-trailer-768x244.jpg]

مطمئناً تا به حال، تمامی ما  با روند انتشار بازی‌های آقای هیدئو کوجیما به آشنایی کاملی دست یافته‌ و می‌دانیم هر عنوانی که برچسب کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) را داشته باشد، باید راه‌های سختی را طی کند تا به دست ما برسد. حال این راه سخت و دشوار هیچ نسبتی با موقعیت بازی‌بازها ندارد و در تمام این کره‌ی خاکی، ما باید جور رسیدن زمان انتشار این بازی را بکشیم.
شاید با خود فکر کنید که این سخنان صحت ندارند، اما اصل موضوع به زمانی که انتظار انتشار این بازی را می‌کشید و بعد از مشخص شدن تاریخ انتشار آن، بی‌صبرانه به دنبال پستی می‌گردید که مربوط به تریلری از گیم‌پلی یا داستان بازی باشد، برمی‌گردد. تمامی این داستان‌ها و حکایت‌ها پایان می‌یابند اما هنگامی که کارگردان بازی کوجیما باشد، بحث متفاوت است! نمایش یک یا دو تصویر بدون وضوح کامل از محیط بازی، تریلر یا تیزری کوتاه از بخش داستانی که فقط مختص به معرفی اشخاص باشد، از نمونه‌ی اعمالی است که شخص هیدئو کوجیما برای اعلام پیشروی روند ساخت بازی‌های خود به کار می‌برد و به جای آن‌که بتواند اطلاعاتی کامل را در اختیار ما قرار دهد، همچنان ما را تشنه‌‌تر و مجذوب بازی می‌گرداند. حتماً با پروژه‌ی جدید هیدئو کوجیما، یعنی بازی Death Stranding آشنایی دارید و می‌دانید که طی رویداد Tokyo Game Show 2019 تریلری جدیدی از گیم‌پلی این بازی انتشار یافت و همانگونه که آقای کوجیما وعده داده بود، این تریلر ۴۸ دقیقه زمان داشت و در طی آن با گیم‌پلی و مکانیزم‌های متفاوت بازی مذکور بیشتر آشنا شدیم. حال امروز قصد داریم این تریلر منتشر شده را مورد تحلیل قرار دهیم تا بیشتر و بهتر به تفهیم موضوع کمک کنیم. در ادامه‌ی مطلب با وب‌سایت گیمفا همراه باشید.

[تصویر:  death-stranding-1-768x432.jpg]

رازهای مربوط به بازی Death Stranding انتهایی ندارند و هر چقدر که به تاریخ انتشار بازی (۱۷ آبان ماه سال جاری) نزدیک‌تر می‌شویم، از تعداد زیادی از آن‌ها به نوبت پرده برداری می‌شود. فاش شدن برخی از این رازها، زمانی رخ داد که تریلری ۴۸ دقیقه‌ای از این عنوان در جریان کنفرانس Tokyo Game Show 2019 منتشر شد و توانست که اطلاعات زیادی را در مورد گیم‌پلی آن به ما ارائه دهد. همچنین در مورد جهانی که شخصیت اصلی بازی، یعنی سم (Sam)، قصد نجات آن را دارد نیز جزئیاتی به دست آوردیم. در قسمت پایین تمامی جزئیات و اطلاعات را برای شما لحاظ خواهیم کرد.

تجهیز شدن امری ضروری است
[تصویر:  42027261714_5ff35afeda_o-768x432.jpg]

در ابتدای تریلر مشاهده کردیم که شخصیت سم آنچنان خود را تجهیز کرد که به نظر می‌رسید می‌خواهد خود را برای یک مأموریت سخت و دشوار آماده کند و همین تصور لازم بود تا در افکار ما این مورد تصدیق یابد که باید پیش از هر چیزی به فکر مجهز نمودن خودمان بیافتیم. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، علاوه بر کوله پشتی، در بازو‌ها و دست‌های سَم نیز کیف‌هایی قرار دارند که شامل تجهیزات لازم هستند. پس به این مورد پی می‌بریم که تمامی آیتم‌ها و اشیاء در کوله پشتی قرار نمی‌گیرند و یا به مانند برخی دیگر از بازی‌ها، از جلوی چشمان بازی‌باز غیب نمی‌شوند؛ بلکه تمامی موارد موجود، قابل مشاهده خواهند بود. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که هیچ‌وقت نباید بیشتر از حد مجاز، وسایل بردارید و اگر چنین باشد، وزن شما زیاد شده و به همین دلیل راه رفتن نیز برایتان سخت خواهد بود؛ پس باید با دقت و تأمل بیشتری آیتم‌ها و تجهیزات مورد نیازتان را انتخاب کنید.

مسیر خودتان را انتخاب کنید
[تصویر:  C4mFPRvWVY6QAXpHAEW6eN-650-80.jpg]

اگر توجه کرده‌ باشید، می‌دانید که سم قبل از آن‌که شروع به حرکت کند، نگاهی به نقشه میاندازد و به بررسی آن می‌پردازد. در این نقشه، دو نوع دید از محیط وجود دارد؛ یکی از آن‌ها مختص می‌شود به دیدی بصری و سطحی از نقشه (یعنی بدون نشان دادن پستی و بلندی‌های موجود در آن) و یک دید دیگر هم به اسم Topographical وجود دارد که فراز و نشیب‌ و قله‌ها و کوه‌ها را نشان می‌دهد و می‌تواند برای شما کمکی به منظور پیدا کردن مکان مورد نظر باشد. بازی‌بازها می‌توانند برروی نقطه‌ی مورد نظرشان، یک علامت قرار دهند تا برروی نقشه مشخص گردد و راه خود را گم نکنند. شاید تا به اینجای کار بگویید که هر بازی این ویژگی و خصلت را داراست اما باید به شما بگویم هر نقطه‌ای که مشخص می‌کنید، ویژگی محیطی مخصوص به خود را دارد و اگر بخواهید به یک جایی در نقشه بروید که دارای کوهستان است، باید حتماً وسایل مربوط به بالا رفتن از کوه را همراه خود داشته باشید و به گونه‌ای نیست که تفاوتی میان یک منطقه‌ی هموار و مسطح و یک منطقه‌ی سرد و کوهستانی وجود نداشته باشد.
[b]شما تنها فردی نیستید که در حال جستجو است[/b]
[b][تصویر:  42027255704_845deaaa27_o-768x432.jpg][/b]

با آن که ما کاملاً آگاه هستیم که نمی‌توانید در این بازی با افرادی دیگر برخورد داشته باشید، اما احتمال دارد که قبل از شما، کسانی دیگر در مکان فعلی‌تان بوده و در آنجا چیزی را ساخته باشند و شما با آن برخورد کنید، پس به طور کلی نمی‌توان گفت که هیچ‌ کسی به جز شما در این دنیا وجود ندارد. علائم واضحی در فضای بازی وجود دارند که گواه این موضوع هستند و به ما می‌گویند کسانی دیگر نیز از این مکان تردد داشته‌اند. به طور مثال شما برای بالا رفتن از یک کوه، به طناب احتیاج دارید و مسلماً این مورد برای سایر افراد دیگر نیز صادق است، پس اگر طنابی را در لابه‌لای کوه‌ها مشاهده کردید که مربوط به زمانی قبل از ورود شما به آن مکان است، مطمئن باشید که قبل از شما کسی دیگر نیز به این مکان قدم گذاشته است. هنوز هم نمی‌دانیم که کوجیما چه هدفی برای این کار خود دارد اما هر چیزی که باشد، مطمئناً رازی را در خود پنهان دارد.

باید خودتان را درمان کنید!
[تصویر:  Death-Stranding-1-768x430.jpg]

هر چقدر نوآوری‌های موجود در این بازی را نام برده و آن‌ها را برای شما تشریح کنم، کم گفته‌ام. در طول مشاهده‌ی تریلر گیم‌پلی بازی، یکی دیگر از مواردی که نظر من را به خود جلب کرد، نحوه‌ی مقابله‌ی شخصیت سم با زخم‌ها و درد‌هایی بود که در طول سفر آن‌ها را متحمل شده و او را آزار می‌دادند. ممکن است که طی پیاده روی طولانی، سم ناتوان گردد و نتواند به مسیر ادامه دهد. پس اگر در تریلرهای منتشر شده، تصویری از شخصیت اصلی را مشاهده کردید که در میان علف‌ها به استراحت پرداخته و شانه‌ و کتف خود را مالش می‌دهد یا پاهای خود را دراز کرده و در حال استراحت است، چندان تعجب نکنید. تمامی این موارد از جمله‌ی نوآوری‌های این بازی به شمار می‌روند. همچنین ممکن است که جراحت و زخم سم بیش از حد حاد باشد؛ پس در این مورد (همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید)، او خودش دست به کار می‌شود تا مشکل را حل کند. در فصل بهار هم اگر خواستید خود را تمیز کنید، می‌توانید در یک دریاچه‌ی کوچک به استحمام بپردازید!

شیوه‌های تردد در بازی
[تصویر:  28871082458_e29c318bec_o-768x432.jpg]

در طول تریلر مشاهده کردیم که سم، آیتمی را به اسم Active Skeleton انتخاب کرده و این وسیله به او کمک می‌کرد تا بهتر و سریع‌تر راه برود. او با این وسیله‌، علی‌رغم اینکه یک کوله پشتی بسیار بزرگ را بر پشت داشت، توانست که چندین پرش بلند را انجام دهد. برای پیدا کردن چنین آیتم‌ها یا وسایلی، باید با دقت محیط اطراف را خوب بگردید. اگر بخواهیم استفاده از آیتم‌ها را کنار بگذاریم و روند معمولی بازی را مدنظر خودمان قرار دهیم، در این صورت نیز سم علی‌رغم اینکه وسایل زیادی را حمل می‌کند، سرعتی متوازن و خوب دارد. همچنین دربازی مشاهده کردیم سم برای اینکه بتواند سریع‌تر به مکان مورد نظر خود برسد، از یک کامیون به اسم MULE truck کمک گرفت و مشاهده کردیم که در بازی توانایی استفاده از موتورسیکلت را نیز داریم؛ پس مسلماً برای اینکه بخواهیم از یک مکان یا موقعیت به مکانی دیگر برویم، راه‌های فراوانی وجود دارد.

خودتان را سبک کنید
[تصویر:  129-768x432.png]

در بسیاری از مواقع، برای اینکه بتوانید سریع‌تر راه بروید و خودتان را سریع‌تر به مکان مورد نظر برسانید، باید وسایلی را که به همراه دارید خالی کنید. شاید در میان آیتم‌هایی که همراه خود دارید، همه‌ی آن‌ها را لازم داشته باشید و نخواهید آن‌ها را دور بیاندازید. کوجیما برای این مورد هم فکر هوشمندانه‌ای کرده‌ است و همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، می‌توانید تمامی وسایل خود را در چندین باکس یا جعبه گذاشته و آن‌ها را دنبال خود بکشید. این ویژگی تأثیر زیادی بر‌روی روند راه رفتن سم خواهد داشت و او می‌تواند بسیار سریع‌تر از قبل حرکت کند؛ بدون اینکه حتی یک عدد از آیتم‌های خود را دور بیاندازد. البته باید اشاره کنیم که این جعبه‌ها محدودیت دارند و اگر ظرفیت آن‌ها پر شود، باید چندین آیتم را خودتان حمل کنید یا دور بیاندازید.

خودتان هم می‌توانید بر روی حمل کننده‌ی وسایل سوار شوید و حرکت کنید
[تصویر:  130-768x432.png]

در بالا توضیح دادم که می‌توانید وسایل خودتان را در داخل باکس یا جعبه قرار دهید و آن‌ها را با استفاده از یک حمل کننده، دنبال خود بکشانید. حال اگر به ادامه‌ی ویدئو نگاهی بیاندازیم، متوجه می‌شویم که سم نیز در برخی از مواقع بر‌روی آن سوار می‌شود و بدون اینکه خسته شود، حرکت می‌کند. این یکی دیگر از ویژگی‌های بازی برای مقابله با خستگی شخصیت اصلی است. تا به اینجا متوجه شدیم که راه‌های زیادی برای رسیدن زودهنگام به مقصد تعیین شده وجود دارد و استفاده از این حمل کننده نیز به جمع آنان افزوده می‌شود.

یک رابطه‌ی معنادار برقرار کنید
[تصویر:  128-768x432.png]

همانطور که اشاره کردیم، سم در دنیای بازی Death Stranding تنها نیست و بر اساس اسناد و مدارکی که قبلاً از آن‌ها به جای مانده است، ما متوجه می‌شویم مکان‌هایی که سم در آن‌ها حضور دارد، افراد دیگری نیز سابقا در آن مکان حضور داشته‌اند؛ هر چند نمی‌توان با آنها در ارتباط بود. در تریلر جدید گیم‌پلی بازی مشاهده کردیم که سم با یک شخصیت غیر فیزیکی موجود در هولوگرام به صحبت کردن مشغول می‌شود و این نشان می‌دهد که هنوز هم می‌توان با برخی از افراد آن منطقه در ارتباط بود. در یکی دیگر از مکان‌های دیگر نیز سم توانست که با رئیس یک شرکت در ارتباط باشد و این مورد در زمانی رخ داد که سم محموله‌ی مورد نظر را برای آنان بازگرداند و رئیس آن شرکت از او تشکر کرد. اینگونه به نظر می‌رسد که ارتباط برقرار کردن سم با افرادی دیگر، در ادامه‌ی مسیر رخ خواهد داد.

شخصی‌سازی کاراکتر
[تصویر:  %D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8...68x432.jpg]

به مانند بسیاری دیگر از بازی‌ها، عنوان Death Stranding نیز از قابلیت شخصی‌سازی بهره می‌برد و چیزی که در تریلر گیم‌پلی نمایش داده‌شد فقط مختص به تغییر رنگ و مدل کلاه و عینک بود و اطلاعات چندان زیادی در این مورد منتشر نشد. اینگونه به نظر می‌رسد به دلیل آن‌که سم در تمامی صحنه‌های تریلرهای منتشر شده از این بازی، فقط یک چهره داشته و تغییری نکرده‌ است، نمی‌توانیم ویژگی‌های چهره‌ی او را تغییر دهیم  و تنها قادر به تغییرجزئیات لباس‌های وی خواهیم بود.

حال نوبت می‌رسد به نظرات شما کاربران محترم وب‌سایت گیمفا! نظر شما در مورد مقاله چیست؟ آیا ما توانستیم که یک آنالیز کامل را از این تریلر به عمل بیاوریم؟ هرگونه نظری دارید در بخش نظرات بنویسید و ما را از حمایت‌های صمیمانه‌تان بهره‌مند سازید.

[تصویر:  797620_mushishi_wallpaper_1920x1080_for_...tablet.jpg]
پاسخ


پیام‌های داخل این موضوع
دیداری با ناگفته‌ها | تحلیلی بر ویدئوی جدید گیم‌پلی بازی Death Stranding - توسط White Beard - 09-19-2019, 01:43 PM

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  [مقاله] نقطه‌ی کور | نکاتی که هنوز از بازی Death Stranding نمی‌دانیم White Beard 1 1,600 08-05-2019, 08:58 PM
آخرین ارسال: alisalar11
Lightbulb تجربه بازی های جدید AtabakT 8 3,546 09-25-2018, 10:41 PM
آخرین ارسال: AtabakT
  Death Stranding و مات!(برسی نکات تریلر TGA 2017) mr_code 0 2,064 12-11-2017, 12:24 PM
آخرین ارسال: mr_code
  Death Stranding |Offical Thread Station 15 18,070 03-28-2017, 06:07 PM
آخرین ارسال: مجیدنصر
  بهترین بازی‌هایی که در عمرتان بازی کردید؟ (تا سال 2016) peyman_eun 31 11,019 11-16-2016, 12:02 PM
آخرین ارسال: who i am

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان