امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
10 نکته ی جالب در مورد Tomb Raider
#1
[تصویر:  tomb-raider-reboot-screenshot.jpg]

لارا کرافت باز خواهد گشت. اما این بار یک لارا کرافت جدید. البته Tomb Raider همیشه به تغییر عادت داشته است. از عوض کردن موهای بافته‌ی لارا با دم‌اسبی تا تجربه‌ی یک فضای قرون وسطایی در Angel of Darkness. اما با دیدن بازی جدید دیگر نمی توان هیچ کدام از آن‌ها را تغییر نامید. بازی بعدی یک بازسازی کامل خواهد بود با یک لارای کاملا متفاوت؛ نه یک بازی که در آن فقط از صخره‌ها بالا بروید و خشاب‌های سلاحتان را روی حیوانات درنده خالی کنید. ما این‌جا هستیم تا ۱۰ مورد از مهمترین تغییرات و همچنین ویژگی‌های بازی آینده را بشماریم! بازی‌ای که به سادگی Tomb Raider خوانده خواهد شد.


1. بازسازی مجدد داستان – کل داستان، طراحی و فضاسازی دوباره از پایه پرداخته می شوند. سازندگان تصمیم گرفته اند که از ابتدا روی لارا کرافت کار کنند. لارا با آن زن فوق بشری که می توانست حرکات عجیب آکروباتیک انجام دهد فرق دارد. او احساس دارد، درد می کشد و خونریزی می کند. در یک کلام، او یک انسان است!
[تصویر:  tombraider-650x366.jpg]
او ناخوسته در جزیره‌ای دورافتاده گرفتار شده است. داستان حول زنده ماندن او در این جزیره‌ی عجیب است. لارا، دختر ۲۱ ساله‌ای که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده است، با گروهی از جویندگان گنج عازم سفری دریایی می شود. کشتی آن‌ها نزدیک جزیره‌ای عجیب اطراف سواحل ژاپن گرفتار طوفان می شود. لارا خود را در جزیره گرفتار می یابد. شما و لارا باید به عنوان بازماندگان برای بقاء در جزیره تلاش کنید.

2. تنها نخواهید ماند – خیلی راجع به نجات‌یافته‌های دیگر نمی دانیم. اما حداقل یکی از آن‌ها، ناخدا کنراد رث (Conrad Roth) را می‌شناسیم. رث یک شکارچی گنج است که به شکار اشیاء باارزش کشتی‌های غرق شده می‌رود. لارا، او و گروهش را در آخرین سفرشان برای یافتن ناوگان گمشده‌ی کوبلای خان، همراهی می کند. رث شخصیتی محوری در داستان Tomb Raider است؛ کسی که اعتماد به نفس از دست رفته‌ی لارا را زنده می کند و از او یک کرافت واقعی می‌سازد. در واقع او نقش مربی لارا را ایفا می کند و به او کمک می کند تا خود را پیدا کند.
[تصویر:  th?id=I4701937526309075&pid=1.5]
در کل، شخصیت لارا در ارتباط با دیگران شکل می‌گیرد. برعکس چیزی که در Tomb Raider های قبلی دیده‌ایم، فعل و انفعالات لارا با شخصیت‌های دیگر و دنیای اطراف تأثیر چشمگیری بر روی او خواهد داشت. او همیشه کنترل اوضاع را به دست نخواهد داشت. در طول داستان، لارا مسیری را از یک عضو بی‌اهمیت گروه تا یک ماجراجوی واقعی در انتها طی خواهد کرد.



3. تغییر چهره – لارا، برعکس قبل، از روی مدل زنده ای ساخته نشده است؛ در عوض استفاده‌ی شدید از موشن کپچر تا ضبط حرکات دوربین هم پیش رفته است. صدای او هم تغییر خواهد کرد. کیلی هاوز که در چهار عنوان پیش صداپیشگی لارا را بر عهده داشت، در Tomb Raider جدید حاضر نخواهد بود. سازندگان مشخص نکرده‌اند که چه کسی این وظیفه را به عهده می‌گیرد، اما مطمئناً یک شخص کاملاً جدید این کار را انجام خواهد داد.

4. ماموریت‌های غیرخطی – پیشروی بازی غیرخطیست. به این معنی که برای انجام یک کار مجبور نیستید از یک مسیر خاص بروید. مثلاً، در یک صحنه می بینیم که گرگ‌ها به کنراد حمله کرده‌اند. کنراد به خاطر زخمی که برداشته بیهوش می‌شود. در این حال لارا مجبور است به دنبال گرگ‌ها برود تا اقلامی را که برداشته‌اند بازپس گیرد. می تواند رد پای تازه‌ی گرگ‌ها را دنبال کند تا به غار آن‌ها برسد. در عوض از یک ساختمان خرابه بالا می‌رود. هنگام برگشتن پیش رث هم مسیر قبل را طی نمی‌کند؛ مستقیم از آبشار پایین می‌پرد. با وجود این سطح از آزادی، بازی کاملاً جهان‌باز نیست و مطمئناً صحنه‌های نوشته شده‌ی بسیاری برای پیشبرد داستان وجود دارند.



5. حداکثر واقع‌گرایی – این واقع‌گرایانه‌ترین Tomb Raider است. احتمالاً برای کسانی که انتظار بازی‌ای مانند قبل را دارند خیلی خشن و کثیف جلوه می کند. لارا هنگام نجات در یک غار، در صحنه ای، خود را زخمی می کند. صحنه ای که با خشونت صریح خود حس همدردی هر بازیکنی را برمی‌انگیزد. می توانید حسِ درد و ترس را در چشمانش ببینید. در هنگام فرار از غار صدای حرف زدنش با خود بسیار طبیعی و تضرع آمیز است.

Tomb Raider جدید بازی‌ای نیست که در آن منتظر اتفاقات غیرواقعی باشید. مثلاً لارا وقتی از میان یک آبشار رد می‌شود، مشعلش خاموش می شود و مجبور است دنبال مشعل دیگری باشد. البته این در مقابل معماهای ۱۰۰% فیزیکی آخر مرحله هنگام خروج از غار هیچ است. از مهم ترین عوامل پیش‌بری بازی هم می توان به فیزیک واقع‌گرایانه‌ی آن اشاره کرد.

6. غرایز طبیعی – در صحنه‌ی خروج از غار می‌بینیم که لارا برای بیرون رفتن مجبور است راهی را باز کند. غریزه‌اش به او کمک می‌کند که خیلی راحت بفهمد چه طور باید این کار را انجام دهد.

بله، لارا «غریزه» دارد! یک دکمه‌ی خاص را فشار دهید تا غریزه فعال شود و عناصر مهم و مفید محیط به رنگ دیگری در آیند. وقتی غریزه فعال باشد، پس‌زمینه و عناصر بی‌ربط به رنگ خاکستری و نشانه‌ها و اشیاء جذاب به رنگ زرد درمی‌آیند. حالا می‌توانید چیزهایی را هم که به طور عادی به چشم نمی‌آیند ببینید. مثلاً با فعال کردن آن می‌توانید رد پای گرگ‌ها را ببینید و تا محل بسته‌ی دارویی دنبال کنید.

[تصویر:  tomb-raider-2011-1.jpg]

7. کمی نقش‌آفرینی – در طول بازی کمپ‌هایی را پیدا خواهید کرد که مانند گذرگاه‌هایی برای شما خواهند بود. در این اردوگاه‌ها می توانید ابزار جدیدی بسازید، لباس جدید تهیه کنید و امکانات نویی خریداری کنید که سبک بازی را به نقش‌آفرینی نزدیک می‌کند. همچنین می توانید به مراحل طی شده دسترسی داشته باشید. مهمترین حسن آن این است که می توانید با جابه‌جایی سریع بین اردوگاه‌های کشف شده، از راهپیمایی‌های طولانی و خسته کننده خودداری کنید.
مجسمه‌های بودا هم در بازی هستند، اما هنوز کاربردی برایشان ذکر نشده است. با این حال احتمال دارد به عنوان نقاط ذخیره استفاده شوند.

8. آن‌چه برای زنده ماندن نیاز دارید – لارا شخصیتیست که در یک دنیای کاملاً متفاوت و ناآشنا قرار می گیرد؛ او در وضعیتی گرفتار می شود که مجبور است برای زنده ماندن بجنگد. او برای بقا به آب، غذا و جان‌پناه احتیاج خواهد داشت. این هم بخشی از انسانی کردن شخصیت لارا و واقعی‌تر کردن Tomb Raider است. برای زنده ماندن، باید آب و غذا جمع کنید و همراه خود داشته باشید.

ز طرفی جزئیات سیستم زخمی شدن و پانسمان هم در حال حاضر کامل نشده اند و اطلاعات زیادی از آن‌ها در دسترس نیست. اما می‌دانیم که آسیب‌ها از توانایی‌های لارا کم می کنند و لارا در صورت آسیب دیدن درد را بروز می‌دهد.

[تصویر:  lara-croft-tomb-raider-2011-screenshot.jpg]

9. ترس و بی‌خبری – قرار است در این بازی دائماً احساس ناامنی و اضطراب کنید. در این بازی لارا دیگر آن قهرمان بی‌احساس و حرفه‌ای نیست؛ دختر جوان ضعیفیست در جزیره‌ای دور افتاده؛ بی‌دفاع و وحشت‌زده؛ او نباید این‌جا می بود. بنابراین باید ناامنی را تجربه کنید. برای انتقال بیشتر آن، وقتی لارا در محل‌های تنگ است، دوربین دقیقا پشت شانه‌ی اوست. این باعث می شود احساس بی‌خبری بیشتری داشته باشید.

اما اشتباه نکنیم؛ این به این معنی نیست که قرار است با یک بازی سبک ترسناک مواجه شویم. سازندگان آن تلاش کرده‌اند که بازی این گونه نباشد. آن‌ها به لارا بیشتر به چشم یک ماجراجو و شکارچی گنج نگاه می کنند. بنابراین بازی قرار است بیشتر ابقای ماجرایی باشد. ترس و اضطراب در واقع فقط عاملیست برای فضاسازی موثرتر جزیره و همدردی بیشتر بازیکن با شخصیت اصلی. مثلاً وقتی گرگی به لارا حمله می کند، لارا شوکه می شود. ولی وقتی چاقوی خود را در می‌آورد و با ضربات پی‌در‌پی گرگ را از پا در‌می‌آورد، احساس گناه و با جمله‌ی «متاسفم، چاره‌ی دیگه‌ای نداشتم!» خود را سرزنش می‌کند.

10. داستان رمزآلود – طبق گفته‌ی سازندگان Tomb Raider، داستان عنصری کلیدی در بازی است. کارل استوارت، مدیر برند جهانی کریستال گفته است که بین نویسندگان داخل و خارج استودیو همکاری نزدیکی برقرار بوده است، «داستان بخش خیلی خیلی مهمی از بازی است. چون ما خیلی قصد نداریم قهرمان‌سازی کنیم، قصد روایت داستان را داریم.» داستان بازی خیلی در مورد این نیست که بروید و جایزه جمع کنید؛ در مورد این است که چگونه از این وضعیت جان سالم به در برید. اما همین وضعیت از درون‌مایه‌های معمایی و داستانی برخوردار است. مانند سریال گمشدگان (Lost) رمز و رازی در جزیره هست. این که این جزیره چه جور جاییست؟ جریان ساکنان عجیب و غریبش چیست؟ چرا فرار از آن غیرممکن می شود؟ این شما هستید که باید این‌ها را کشف کنید.

[تصویر:  tomb-raider-04.jpg]

کریستال داینامیک ساخت بازی جدیدی را تجربه می کند تا قهرمان زن خوش‌اندام سابق خود را دوباره به صدر جدول ببرد و با توجه به این که می خواهد بازی‌ای بسازد که جذاب و در عین حال واقعی باشد، مطمئناً در حال انجام کار بزرگیست.‌
sims47.ir
[تصویر:  QNzWe.jpg]


پیام‌های داخل این موضوع
10 نکته ی جالب در مورد Tomb Raider - توسط Tidus - 06-15-2012, 11:03 PM

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  لارا یک شیر دختر (نقد بازی Tomb Raider) NS game 9 4,170 04-11-2020, 02:24 PM
آخرین ارسال: peyman_eun
  ناز به راهنمایی در مورد بازی zula neda.aghadadi 0 1,256 03-15-2020, 05:24 PM
آخرین ارسال: neda.aghadadi
  2016؛ سال کهنه سربازان صنعت گیم | 13 عنوان مورد انتظار 2016 [قسمت دوم] Devil Prince 4 3,005 06-18-2016, 08:05 PM
آخرین ارسال: سجاد محمدی پور
  2016؛ سال کهنه‌ سربازان صنعت گیم | 13 عنوان مورد انتظار 2016 [قسمت اول] Devil Prince 14 4,839 06-05-2016, 12:01 PM
آخرین ارسال: mohammad9333
  دردسر همیشگی، لاراکرافت | نقد و بررسی عنوان Rise Of Tomb Rider Maziyar Hemmati 6 2,282 05-12-2016, 04:49 PM
آخرین ارسال: Maziyar Hemmati

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان