09-13-2016, 03:59 PM
(09-13-2016, 12:49 PM)Injured نوشته است: سلام خسته نباشی عزیز
سلام، قربانت، فعلا که خسته نشدم
1.چرا شرکت هایی مثل مایکروسافت و سونی مثل قدیم دنبال کیفیت بهتر و عرضه تو بازه ی زمانی خاصی نیستتد و چرا هدفشون فقط شده پول و مادیات؟
به همون دلیلی که در بخش دوم سوالت هست، چون هدف درآمدزایی هست نه ارائهی تجربهی جدید و خلاقانه. خیلی از صنعتها و مدیومها الان بیشتر "تجاری" شدن. این قاعده برای گیم هم خیلی وقته که رخ داده.
2.منظور سونی از این حرف چیه که مردم با عرضه ی پلی استیشن پرو دیگه دنبال پی سی نمیرن، در حالی که پی سی نهصد میلیون کاربر فعال داره
و هیچوقت نمیتونه اون کیفیتی رو که پی سی برون داد میکنه رو تحویل به گیمرا بده چیه؟
ببین، خارج از ایران کاربر گیمر برای تجربهی بازی هیچوقت سمت PC نمیره، سمت کنسول میره چون کنسول برای بازی کردن ساخته شده. تو ایران اما به دلیل مسائل بازاری و ارزی، PC گزینهی بهتری نسبت به کنسول محسوب میشه در حالی که خارج از ایران، PC آخرین انتخاب برای بازی کردن هست. بنابراین این حرفِ سونی برای ساختاری که اونا دارن، درسته ولی برای ما ممکنه نباشه. هرچند PC پلتفرم خیلی از بازیها، حتی تو خارج از ایران هست که برای کنسولها نیست مثل Dota2ی معروف.
راجع به کیفیت هم به نظرم این کاملا به رویکرد سازنده بستگی داره. اگه بازی برای PC نباشه، دیگه نمیتونیم راجه به کیفیت بهتر یا بدتر از کنسولش بحثی داشته باشیم.
3.به نظرتون چرا منتقدای متاتریک با عنواین یوبی سافت خوب برخورد نمیکنن؟
یوبی سافت خیلی وقته که تکراری ساز شده. مدام داره خودش و عناوینشو کپی میکنه. متاکرتیک تازه اینو فهمیده؟
4.چرا بعضی از افراد واسه خرید گیم به متای اون توجه میکنن؟
چرا افراد تحت تاثیر جوِ قبل از انتشارِ No man's sky قرار گرفتن؟ به همون دلیلی که تحت تاثیر رسانه قرار میگیرن. متا برای من خوشبختانه دیگه الان معیار نیست چون بیشتر نوعی جوِ رسانهای هست تا بررسیِ دقیقِ بازی. افراد به متا توجه میکنن چون فکر میکنن هرچی که متا بگه درسته حتی اگه خلافِ حسِ خودشون باشه. مثلا من از یک بازی خوشم نیاد ولی چون متاش بالاست، فکر میکنم اگه نظرم رو بگم، بهم حمله میشه. همچین تفکراتی باعثِ قداستِ قلابی و مهم بودنِ توخالی متا بینِ عموم میشه.
5.چرا باید بعضی از نویسنده ها و مدیران گیمفا با دیدن نظر مخالف بعضی کاربران رو بن کنند؟
من خوشبختانه تا الان، به چنین چیزی اینجا برنخوردم ولی تو فروم بازی سنتر از این برخوردهای سلیقهای تا دلت بخواد هست.
6.بهترین بخش بازی جی تی ای وی از نظر شما کدوم قسمته (داستان، صداگذاری، گیم پلی، گرافیک)؟
تجربهی آزادیِ عمل و بی قانونیِ نامحدود.
7.قصد کوجیما از ناقص گذاشتن بخش داستانی MGS PH P چی بود؟
متاسفانه بازی نکردم، هیچکدوم از سریِ متال گیر رو.
8.از دیدگاه شما بازی سازان بیشترین وقتشون رو باید رو کدوم قسمت بذارن؟
گیمپلی خلاق و روان
9.اگه هزینه و سرمایش رو داشتی چه بازی ای میساختی؟
بازی سازی برام دغدغه نیست، قبلا داشتم، الان کمتر. دلم میخواست بازیهای ساده با گیمپلیِ پیچیده بسازم.الان دیگه دغدغهاش رو ندارم چون خیلی از ایدههایی که قبلا داشتم رو، الان دارم تو بعضی از بازیهای روز میبینم.
و فکر میکنی که اگه اون چیزی که تو ذهنته رو میساختی متای بالای نود کسب میکرد؟
متا برام مهم نیست، مخاطب برام مهمه.
10.خیانت کارترین شخصیت بازی های ویدیویی؟
Etzio از سریِ AC. به کل فرانچایزِ AC پشت کرد و معنای یک اساسین بودن رو زیرِ سوال برد.
11.تا حالا یه فیلم اشکت رو درآورده؟ یه گیم چی؟
فیلمِ Batman vs superman اشک منو از خنده درآورده :))
تو هیچ بازی یادم نیست گریه کرده باشم ولی این اواخر، تو بازیِ Witcher III، اگر پایانِ بد رو دیده باشی، تو صحنهای که گرالت تنهایی تو کلبه نشسته و از مرگ سیری ناراحته، من هم ناراحت کرد.
12.رمانتیک ترین بازی ویدیویی که تا حالا ساخته شده؟
فک نکنم "بازیِ" رمانتیکی تاحالا ساخته شده باشه. یعنی اگه همهی عناصرِ سینمایی رو از یک بازی بگیری، چیزی که بمونه، رمانتیک بشه؟ نداریم
13.نظرت در مورد اساسین کریدی که میخواد تو سال 2017 تولید بشه چیه؟
من از نسخهی سوم به بعد دیگه سراغ این بازی نرفتم و نخواهم رفت.
14.بیشترین مدت زمانی که صرف بازی کردی؟
همین چندوقتِ پیش، از ساعت 11 شب تا 5 صبح. واقعا هم از این کارِ خودم پشیمونم چون چشم برام نمونده بود
15.و بهترین بازی عمرت؟
با اختلاف، Braid.
همینا وعرض خسته نباشید و موفقیت در تمام مراحل زندگیتون.
ممنون، شما هم همینطور