امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 1.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بازی چیست ؟
#1
از اول میگم اینا نظر شخصی و ی مقاله هست .

چندتا بازی تموم کردید 100 ؟
نه
1000 تا ؟
نه
از دستتون خارج ؟
اصلا تا حالا فکر کردید چرا بازی می کنیم ؟
نمیدونید ؟
آیا گیمر ها ی سری افراد بیکار هستند که ساعت ها پای ی سری برنامه بشینند و ی سری دکمه بزنند ؟
آیا افرادی معتاد هستند ؟
معلومه که نه .
من بهتون میگم جوابش ی کلمه بیشتر نیست "هیجان" . بازی های ترسناک و بازی های شوتر و ماجراجویی و... 
به غیر از بازی های فکری که فقط برای حل معما و باز شدن مغز هستند . 
به نظر من بازی که نتونه هیجان را به آدم منتقل کنه بازی نیست و باید انداخته بشه دور
حالا نگاهی کنید از گذشته تا به امروز و بازی هایی که تغییر کردن و چرا 90% بازی ها هیجان سابق ندارن . شاید یک تنه ای باشه بعضی از بازی ها که طرفداراش الکی گندش کردن .
موقع نقد کردن به چه چیز هایی امتیاز میدهید ؟
گیم پلی و گرافیک و داستان و صدا گذاری .
ولی من صدا گذاری دو بحش می کنم : موسقی و صدا
کدوم یک از آن ها می توانند ی بازی ی تنه نگه دارن ؟
یا دست به دست هم بدهند تا ی بازی عالی بشه ؟
اولین چیزی که میتونه ی بازی قابل تحمل بکنه

داستان

اولین چیزی که تأثیر زیادی روی بازی دارد . حتما میپرسید چطور ؟
اگر یک بازی دارای داستانی قوی باشد آن قدر قوی که بتواند آدم را بنشاند پای بازی و کاری کند که دیگه به نکات دیگر توجهی نکند .
مثلا بازی alan wake و heavy rain و bioshock infinite . 
ممکن کسی از سبک بازی bioshock infinite منتفر باشد یا ی سری اشکالات از بازی alan wake بگیره که مثلا بازی تخیلی یا گیم پلی مسخره داره ولی به محض شروع غرق داستان می شود به طوری که اصلا به گیم پلی و گرافیک توجهی نمیکند .
داستانی که آدم را درگیر کند . به فکر کردن وادار کند و همیشه آدم را غافلگیر کند و هیچ وقت قابل پیش بینی نباشد . داستان باید به آدم هدف بده که برای رسیدن به هدف تلاش کنه نه ی چیزی که بهانه ای برای شروع باشه .

بعد از داستان میرسیم به

گیم پلی

گیم پلی هم مثل داستان . اگر آن قدر گیم پلی ی بازی قوی باشد و به آدم هیجان بده که اصلا به هیچ چیز دیگه فکر نکنه فقط به فکر بازی باشه
مثل metro . walking dead
گیم پلی هم نباید خطی باشد نباید تکراری باشد نباید قابل پیش بینی باشد .

[تصویر:  34619016498541386898.png]
ی زامبی . الان از پشت سر می کشمش .
[تصویر:  83395109240117782786.png]
میدونم 1% هم احتمال نمیادید این دست بیاد و پای شمارو بگیره و برای شما دردسر درست کنه

بعد از گیم پلی میرسیم

موسقی

بله درست موسقی . به نظر من موسقی میتونه کاری کنه که از ی بازی بدتون بیاد یا برعکس خوشتون بیاد یا عاشق ی بازی بشید . بار ها شده که من برای شنیدن موسقی منوی یا خود بازی رفتم توی بازیش حتی اگر حوصله بازی نداشتم یا اصلا از این بازی خوشم نیومد . مثلا کمی قبل اینکه وارد بازی بشدید به موسقی منوی بازی max payne 3 یا metro last light گوش کنید و بعد وارد بازی شودید. بازی تصور کنید که همه چیز آن عالی و حتی ی موسقی هم نداره مثل  battlefield چقد از هیجان بازی کم می شود .اصلا خودتون تصور کنید وقتی به باشگاه می روید . وقتی برای ی لحظه آهنگ قطع می شه چه حسی دارید ؟ .  یا به آهنگ گوش خراش تبلیغ galaxy s4 که وقتی شروع می شه همه به دنبال کنترل برای کم کردن صدا می گردن نه نگاه کردن به آن .
در صورت نبود موسقی چه می شود ؟

صدا
 
از صدا منظور من صدای محیط است . البته تأثیر آن به قدر موسقی نیست ولی نبود آن را جبران میکند . مثلا بازی limbo بدون هیچ گونه موسقی صدا های بازی آن قدر قوی کارشده که آدم را به سوی بازی می کشاند .


گرافیک

گرافیک در مرحله ی آخر اهمیت دارد . فقط نباید طوری باشد که آدم را اذیت کند مثل walking dead survival instinct و  darksiders 2
گرافیک در حد tomb raider کافی یا دیگه metro last light .
یا گرافیک در حد crysis 3 که فقط خواست گرافیک نشون بده و به هیچی اهمیت نداد .

نکات متفرقه

باگ ها
اما چیزی که سم هر بازی هست باگ ها که شدیدا روی اعصاب است و حتی اگر هر بازی همه ی این موارد داشته باشد و چندتا باگ داشته باشد بازی را به فنا میدهد

نبود ایده های جدید 
چرا من با ساخت نسخه 2 - 3- 4- 5-6 و... مخالفم چون هم بازی خراب می کنه و هم شرکت سازنده اصلا به ایده ای جدید فکر نمیکنه .
مثلا من طرفدار سفت و سخت بازی Assassin'S creed بودم یا splinter cell ولی به مرور از آن ها نا امید شدم . از ( brotherhood و convection  )به بعد . ولی از watch dogs و  
mirrors edge طرفداری می کنم چون ی چیز جدید اینکه وقتی ی بازی موفق شد و بچسبید به اون بازی و همش نسخه های جدید بسازن . بازی خوبی بود ؟ تموم شد به فکر بازی جدید باشید . یا  تحولی بزرگ در آن ایجاد کنید مثل بازی hitman که همیشه در حال پیشرفت بوده و همین طور درحال بهتر شدن . نه اینکه همون بازی قبلی با ی داستان دیگه با گرافیک بهتر به عنوان یک نسخه ی دیگه عرضه کنید .

ایده های خوب ولی بد
ی چیز دیگه که شدیدا من را عذاب می دهد ایده های جدید ولی خیلی بد از آب در آوردن آن هاست . مثلا dead island یک ایده ی جدید بود ولی دشمن هایی که مثلا زامبی بودن افتضاح طراحی شده بودند از همه نظر که در ادامه میگم و از همه بدتر همون سیستم برای آدم ها هم استفاده شده بود. حالا باید دید dying light چی کار می کنه . مثلا remember me ایده ای به این خوبی ولی بد پیاده کردن آن یا اگر روی Call of Juarez Gunslinger کمی بیشتر کار می شد شاهد یک بازی عالی بودیم .

دور شدن از ریشه ها
اگر یک بازی از ریشه ی خود دور شود خوب است یا بد ؟
جواب : بستگی دارد .
اگر درست از آن استفاده کنیم می شود بازی هایی مثل tomb raider و Hitman Absolution که با دور شدن از ریشه ها بدتر نشدن هیچ بهتر هم شدند ولی اگر درست از آن استفاده نشود افتضاحی می شود مثل resident evil و need for speed

نبود تلاش برای زنده ماندن
ی چیز دیگه که هست و شاید خودمون مقصر یاشیم تلاش نکردن برای زنده ماندن است . چرا ؟
چون از چک پوینت قبل میاد چک پویت قبل کجاست ؟
5 دقیقه قبل . بازی کردن 5 دقیقه بیشتر بازی کردن سخته ؟
ولی می تونه سخت باشه مثل igi و resident evil 1-2-3 که با مردن آن قدر به عقب برگردید که اصلا یادتون نباشه کجاست .

شخصیت پردازی
شخصیت پردازی چیست ؟
کاری که باعت می شود آدم با شخصیت های درون بازی از جمله شخصیت اصلی ارتباط برقرار کند .
اگه نباشه یا درست و حسابی نباشه شخصیت های بازی خیلی خشک می شوند انگار ماسکی روی صورت آن ها گذاشته ای که هیچ احساسی ندارند . مثل dead space 3 و resident evil revelations ولی وقتی به خوبی انجام شود می شه  l.a noire و heavy rain  

محیط بازی
محیطی که آدم در بازی قرار میگیرد باید ربطی به بازی داشته باشه مثل metro که سختی نشون میده تلاش برای زنده موندن رو کمبود مهماترو محیطی تاریک و ترسناک نه resident evil 6 که یک ی call of duty سوم شخص بود . یا dead island من farcry که نمی خوام من ی بازی ترسناک با زامبی می خوام .

شروع و پایان
شروع یک بازی باید متفاوت باشد نه کپی از بازی های دیگر مثل remember me . بازی مثل the last of us و home front که در دقیقه ی اول توانستند به آدم بفهمانن دنیا چه خبر و عالی هم کار شده بود .

[تصویر:  87753486803085241106.jpg]
همه با این صحنه آشنایی دارند لحظه ای که افراد دشمن مثل آب خوردن پدر و مادر بچه ای را می کشند و بچه را به حال خود ول می کنند

[تصویر:  11302311395366663105.png]
لحظه ای که فقط فرار معنی دارد . لحظه ای که پلیس توسط مردم خورده می شود . لحظه ای که مردم در حال خوردم همدیگه هستند و... (جلوترشو نمیگم برید بازی کنید .)

و پایان یک بازی خیلی مهم طوری که می تونه نظر آدم درباره ی کل بازی عوض کنه مثل بازی bioshock infinite

بازی های ترسناک
از ترس به عنوان یک حس منفی یاد می شود ولی می تواند باعث ایجاد هیجان هم بشود . و سبک مورد علاقه ی خیلی هاست از جمله خودم
داریم میبینیم بازی هایی که سبک وحشت را به وجود آوردند یکی یکی دارند از بین می روند dead space و resident evil و Wolfenstein  و  به طرف اکشن شدن می روند . چرا ؟
چه چیزی باعث ایجاد ترس می شود ؟
جواب ی کلمه است : ندانستن
چطور می توان ترس را منتقل کرد ؟
دشمنان ترسناک ؟
جون کم و دشمنان زیاد ؟
با کمبود مهمات ؟
حمله ی ناگهانی دشمنان  ؟
محیط بازی ؟
باید یادآوری کنم که ترس با هیجان فرق دارد .

زامبی ها را مثال می زنم
چرا دیگه اصلا از زامبی ها نمی ترسیم ؟
حتما میگید چون خیلی حرفه ای شدیم . جواب اشتباه
همین الان resident evil 3 بازی کنید . باز هم از زامبی ها می ترسید (داستان هموم چک پوینت  و تلاش برای زنده ماندن)
اینکه ی موجود شبیه انسان که یکم خونی مالی خیلی شل و ول به آدم نزدیک بشه و فوقش به ما رسید چهارتا دکمه بزنیم و فوقش اگه نزدیم ی گاز کوچیک مارو میگیره و بعد ی چیزی میخوریم و جونمون دوباره پر میشه دیگه مارو نمی ترسونه . 
من مخالف سرسخت بازی dead rising و dead island هستم چون هیجان با اون سبک گیم پلی میکشه . نمیدونم چطور توضیح بدم بازی استانداردی نیست . مثلا dead rising  که شبیه بازی های rpg بود . می رفتی جلوی طرف (آدم یا زامبی) چند ضربه با هرچیزی که تودستتون بهش بزنید طرف بی افته زمین دوباره پاشه چندتا دیگه و مرد . این ایده ی مسخره روی اسلحه های گرم هم پیاده شده بود . ولی نسخه ی سوم خوب به نظر می رسه . به کجا رسیدیم که آبروی زامبی هارو sniper elite باید حفظ کنه .
ولی یک زامبی واقعی را بعد از left4dead در the last of us دیدم که با رسیدن به شما باعث مرگ شما می شود نه ی گاز کوچیک و باعث می شه هرکس ازشون بترسه .

یا ایشون
[تصویر:  Slender_man.jpg]
دلیلش چی که این قدر ازش میترسیم که نمی تونیم بریم تو بازی ؟
از قیافش ؟
ی دفعه اومدنش ؟
از محیط ؟
نبودن سلاح ؟
خیلی شجاعی نمیترسی ؟

میترسیم که بیاد و بازی از اول شروع شه .


بازی های شوتر

medal of honor - battlefield - call of duty
دیگه از این سه تا بهتر که نداریم . داریم ؟
شما هایی که این سه تارو گنده کردید . این سه تا چندتا از موارد بالا رو دارا میباشند ؟

از بخش آنلاین میگذریم چون اگه افتضاح ترین بازی قرن هم آنلاین بازی کنید باز هم هیجان داره .
counter strike را تصور کنید فرقش با call of duty و battlefield چی ؟ اگه تونستند در آنلاین هم چیز جدیدی به وجود آورند اون موقع میشه بازی آنلاین قشنگ .

battlefield و medal of honor
داستان :همیشه داستانی ساده و قابل پیش بینی
گیم پلی : ی نواخت
موسقی : اصلا نداره
صدا : نمیدونم دقت کردید یا نه صدای اسلحه ها در battlefield3 و medal of honor و medal of honor war fighter و battlefield4 یکی
گرافیک : فوق العاده
ایده ی جدید : هیچی (شاید battlefield4 داشته باشه)
باگ : ندارد
شخصیت پردازی : 0

زیاده روی کردم ؟

call of duty
داستان : داستانی ساده ولی غیر قابل پیش بینی
گیم پلی : متنوع
موسقی : خوب
صدا : کمی مشکل داره
گرافیک : در حد قابل قبول
ایده ی جدید : همیشه داشته
باگ : ندارد
شخصیت پردازی : عالی

حتما الان خیلی عصبانی شدید و می گیید که از call of duty دفاع میکنم . ولی الان بهتون ثابت میکنم

داستان : داستان بازی های battlefield3 و medal of honor و battlefield4 چی بود ؟ (به غیر از medal of honor war fighter که از یک داستان واقعی ساخته شده بدو ولی باز هم در این لیست قرار میگیره) مشکل داشتن با یک کشور و جنگ با اون و در آخر پیروزی .
نمی گم که call of duty هم همچین داستانی قوی داره حداقل غیر قابل پیش بینی . چند بار شکست خودیم ؟ چند بار مردیم ؟ چند باز غافلگیر شدیم ؟

گیم پلی : battlefield و medal of honor که ادعای ساختن جنگی واقعی را میدهند . کمی فکر کنید تفاوتشون در call of duty در چی ؟
همیشه از یک جا شروع و در جایی دیگر با پیروزی تموم می شود . نه اصلا عالی ساخته ولی کدوم آدم دیدید که چندتا تیر بخوره و کمی بعد از اولش هم بهتر بشه ؟ . ولی call of duty چند بار شما را غافلگیر کرده جاهایی که اصلا فکرشو نمیکنید ؟

موسقی : battlefield که اصلا موسقی نداره به غیر از یکی که 2 بار به مدت 10 ثانیه به طور اشتباهی پخش می شه . ولی call of duty همیشه چه قدر روی موسقی کار کرده است؟

صدا : گفتم نمیدونم دقت کردید یا نه صدای اسلحه ها در battlefield3 و medal of honor و medal of honor war fighter و battlefield4 یکی . دقت نکردید ؟ دوباره بازی کنید .

گرافیک : battlefield و medal of honor واقعا عالی کار کرده اند و هیچ جایی برای حرف نزاشته اند . گرافیک call of duty در حد قابل قبولی هست ولی ی سری مشکلات کوچیک داره که کم کم در حال برطرف شدن هستند .

ایده های جدید : در battlefield3 و medal of honor و medal of honor war fighter  چه چیز متفاوتی دیدید ؟
از ایده های جدید منظورم اینه که در نسخه ی جدید چیزی داشته باشد که در نسخه ی قبلی نبود نه اضافه کردن چند سلاح .


شخصیت پردازی : شخصیت پردازی battlefield و medal of honor صفر قبول کنید . مثالی کوچیک میزنم
با دیدن این صحنه واکنش شما چی بود ؟
[تصویر:  47738674928340630353.png]
این صحنه چطور ؟

[تصویر:  07711092553995858391.png]

با دیدن کدام صحنه ناراحت شدید و خواستید هر چه سریع تر انتقام بگیرید ؟
من که دومی شمارو نمیدونم

قانع نشدید ؟
میدونم

بازی های ریسینگ
بازی های ریسینگ هم  کم کم در حال نابودی هستند (البنه برای pc داران) که need for speed که ی زمانی خدای بازی های ریسینگ بود و از hot pur suet به بعد گند زد و آبروی بازی های ریسینگ فعلا grid 2 حفظ کرده . همه ی کسایی که عاشق hot pursit هستید . nfs بازی نبود که تو ی پیستی که پلیس داره به عنوان خیابون نشون بده و ی سری از دست پلیس فرار کنند و ی سری جلوی مسابقه دهندگان را بگیرند بلکه مسابقه های غیر قانونی درون شهر بود که برای هیجان بیشتر پلیس به آن اضافه شد .

به بازی های دیگر هنوز امیدی هست مخصوصا ماجراجویی که در حال پیشرفت هسنتد .

و در آخر کسانی که از بازی های تخیلی متنفرید . اگه کسی چیز جدیدی را به وجود بیاورد هنر نه چهارتا سرباز و ی داستان ساده پس وقتی ی داستان تخیلی هست هی نگید تخیلی تخیلی مسخره .

ممنون از مطالعه ی شما

اگه کسی فکر بستن ای تاپیک داشت ی پیام خصوصی بده و مشکلشو بگه تا درستش کنم چون عکساشو به زور گیرآوردم نمی خوام سر هیچی بسته شه .
پاسخ
#2
ممنون از مقالت....ولی کلا با بخش زیادیش مخالفم...اولا nfs به هیچ وجه افتضاح نیست و نظر من نیست چون اخرین سری بازی متای 85 گرفته که یعنی عالی و تنها مشکلش از نظر من داستان بود...و اینکه کال گرافیکش قابل قبوله[img]images/smi/s0 (5).gif[/img][img]images/smi/s0 (5).gif[/img][img]images/smi/s0 (5).gif[/img] ...جک میگی ؟گرافیک بازی کاملا مزخرفه....تخریب پذیری تو بازی صفر هست.(در کال 9 تنها چیزی که خراب میشد هندوانه بود و شما حتی گلدون ها رو با rpg هم نمی تونستی خرابشون کنی)و این که گفتی باگ نداره!!!؟ من باگ خیلی ضایعه ای رو که از بازی دیدم برات میذارم
[تصویر:  PNN.jpg]
 بعد گیم پلی بتل ینواخته؟!! هلکوپتر..جت..انواع تانک و نفر برو...انواع صلاح ها.نقشه های متنوع و.....بنظرت اینا گیم پلی رو ینواخت میکنه؟...من تنها بازی که اوریجینال خریدم و تا چند ماه پیش(قبل از فروش اکانتم)هر روز بازی میکردم و از گیم پلیش خسته نمی شدم همین بازی بود...گیم پلی بازی از مهمترین فاکتورای برتری این بازیه..بعد من خودم هنوز کمپین بتل3 رو تجربه نکردم ولی bad company 2 شخصیت پردازی خوبی داشت ولی در حد کال نبود ....دیگه حال ندارم در مورد بقیه مسایل که داخل مقالت بودم صحبتکنم ...ولی باز ممنون[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
[تصویر:  PmN.jpg]
پاسخ
#3
یعنی از این کاملتر می شد توضیح داد نمی شد که ممنون بابت مقالت عالی بود[img]images/smi/s0 (24).gif[/img]
پاسخ
#4
(06-18-2013, 04:15 PM)'roommate' نوشته است: ممنون از مقالت....ولی کلا با بخش زیادیش مخالفم...اولا nfs به هیچ وجه افتضاح نیست و نظر من نیست چون اخرین سری بازی متای 85 گرفته که یعنی عالی و تنها مشکلش از نظر من داستان بود...و اینکه کال گرافیکش قابل قبوله[img]images/smi/s0 (5).gif[/img][img]images/smi/s0 (5).gif[/img][img]images/smi/s0 (5).gif[/img] ...جک میگی ؟گرافیک بازی کاملا مزخرفه....تخریب پذیری تو بازی صفر هست.(در کال 9 تنها چیزی که خراب میشد هندوانه بود و شما حتی گلدون ها رو با rpg هم نمی تونستی خرابشون کنی)و این که گفتی باگ نداره!!!؟ من باگ خیلی ضایعه ای رو که از بازی دیدم برات میذارم
[تصویر:  PNN.jpg]
 بعد گیم پلی بتل یک خریدم و چند ماه پیش هر روز انلاینش رو بازی میکردم و گیم نواخته؟!! هلکوپتر..جت..انواع تانک وو نفر برو...انواع صلاح ها.نقشهای متنوع و.....بنظرت اینا گیم پلی رو ینواخت میکنه؟...من تنها بازی که اوریجینال خریدم و تا چند ماه پیش(قبل از فروش اکانتم)هر روز بازی میکردم و از گیم پلیش خسته نمی شدم همین بازی بود...گیم پلی بازی از مهمترین فاکتورای برتری این بازیه.....دیگه حال ندارم در مورد بقیه مسایل که داخل مقالت بودم صحبت ...ولی باز ممنون[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]

 
این باگارو که همه جا می شه پیدا کرد چندتا می خوای از هر بازی براتون بزارم منضور من باگ کلی بود مثلا همیشه در بازی dead island در بالا رفتن از نردبان مشکل داشت یا آدم هایی که با تانک هم نمیمیرند اصلا میدونید در بتل 3 چندبار افراد من جلوی در خشک شدن و برای من درد سر درست کردن از غیب شدن آدما هم که بگذریم . و nfs فکر کنم تازه شروع به بازیش کردید چون اگه از قبل بازی می کردید این حرفارو نمیزدید ماشین ما که مثل کاغذ و ماشین بقیه با تانک هم تکون نمی خوره بعدشم گفتم از آنلاین بگذریم و از گرافیک کالاف تعریف نکردم گفتم در حد قابل قبول
پاسخ
#5
این باگارو که همه جا می شه پیدا کرد چندتا می خوای از هر بازی براتون بزارم منضور من باگ کلی بود مثلا همیشه در بازی dead island در بالا رفتن از نردبان مشکل داشت یا آدم هایی که با تانک هم نمیمیرند اصلا میدونید در بتل 3 چندبار افراد من جلوی در خشک شدن و برای من درد سر درست کردن از غیب شدن آدما هم که بگذریم . و nfs فکر کنم تازه شروع به بازیش کردید چون اگه از قبل بازی می کردید این حرفارو نمیزدید ماشین ما که مثل کاغذ و ماشین بقیه با تانک هم تکون نمی خوره بعدشم گفتم از آنلاین بگذریم و از گرافیک کالاف تعریف نکردم گفتم در حد قابل قبول
..........................................
خب منم گفتم که گرافیک بازی به هیچ وجه قابل قبول نیست واسه بازی سال 2012
اولا این که این که این باگ ها رو تو هر بازی نمیشه پیدا کرد جز کال حداقل من که ندیدم...دوما شما اگه کال8 رو بازی کرده باشید باید دیده باشی که تو یه مر حله به محض کشتن دشمناتون خشک می شدند[img]images/smi/s0 (5).gif[/img] مثلا طرف می خواست از پنجره بیفته ولی تو هوا مونده بود و کال 9 هم باگ کمی نداشت ولی من ازش اسکرین شات نگرفتم(مثلا تو مرحله که با ماشین باید فرار میکردیم از وسط راه ماشین من تو زمینم فرو رفت حالا اگه نیای بگی این باگ تو همه بازیا هست و مشکلی ایجاد نمی کنه)...بعد یعنی چی انلاین رو در نظر نگیریم؟ پس داستان کال رو هم در نظر نگیریم اون یه اشغال به تمام معناست..یه بازی برای بررسیش باید همه ی بخش هاشو در نظر گرفت مخصوصا بازی مثله بتل که اصالتا فقط انلاین بوده...و گیم پلی بازی در کمپینش هم که با انلاینش فرق زیادی نداره....و درمورد nfs نخیر من تازه بازیش نکردم...اینم مدرک...میبینی کل مست وانتدها رد کردم....
[تصویر:  WNN.jpg]
و اتفاقا فک میکنم شما بازی رو تازه بازی کردی و هنوز کامل نشناختیش چون اگه کامل بازی کرده بودی میفهمیدی این کاغذ یا تانک بودن ماشین(به قول خودت) بستگی به ماشینت داره خب معلومه که ماشینی مثله فرومول یک با یه ضربه ی کوچیک از میدون بدر میشه ولی یه شورولت رو به این راحتیا نمیشه از میدون بدرش کرد و شما این مقاومت ماشین ها(میزان تانک بودنشون) رودر طول بازی می تونید ارتقاع بدید.[/quotو بازی ریسینگ هم به هیچ وجه در حال نبودی نیست حتی اگهnfs رو در نظر نگیریم....بازی هایی مثله فورزا و dirt هنوز با اقتدار در اوج هستند و اتفاقا grid2 مثال زدی به هیچ وجه جزو بزرگهای این صنعت نیست و لی خب بازیه خوبیه.


در کل مقاله جالبی نوشتی.
[تصویر:  PmN.jpg]
پاسخ
#6
چشام داره داره درد میگیره!ولی وافعا خیلی مقاله توپی بود.
    

[تصویر:  26055552758238308166.jpg]\cell \lastrow\row}
 
پاسخ
#7
(06-18-2013, 04:49 PM)'HUNTER68' نوشته است: چشام داره داره درد میگیره!ولی وافعا خیلی مقاله توپی بود.

 
چرا چشمتون درد میگیره ؟ اگه خیلی ریزه بزرگش کنم .[img]images/smi/s0 (60).gif[/img]
ولی خوش حالم که خوشتون اومده 

(06-18-2013, 04:48 PM)'roommate' نوشته است: این باگارو که همه جا می شه پیدا کرد چندتا می خوای از هر بازی براتون بزارم منضور من باگ کلی بود مثلا همیشه در بازی dead island در بالا رفتن از نردبان مشکل داشت یا آدم هایی که با تانک هم نمیمیرند اصلا میدونید در بتل 3 چندبار افراد من جلوی در خشک شدن و برای من درد سر درست کردن از غیب شدن آدما هم که بگذریم . و nfs فکر کنم تازه شروع به بازیش کردید چون اگه از قبل بازی می کردید این حرفارو نمیزدید ماشین ما که مثل کاغذ و ماشین بقیه با تانک هم تکون نمی خوره بعدشم گفتم از آنلاین بگذریم و از گرافیک کالاف تعریف نکردم گفتم در حد قابل قبول
..........................................
خب منم گفتم که گرافیک بازی به هیچ وجه قابل قبول نیست واسه بازی سال 2012
اولا این که این که این باگ ها رو تو هر بازی نمیشه پیدا کرد جز کال حداقل من که ندیدم...دوما شما اگه کال8 رو بازی کرده باشید باید دیده باشی که تو یه مر حله به محض کشتن دشمناتون خشک می شدند[img]images/smi/s0 (5).gif[/img] مثلا طرف می خواست از پنجره بیفته ولی تو هوا مونده بود و کال 9 هم باگ کمی نداشت ولی من ازش اسکرین شات نگرفتم(مثلا تو مرحله که با ماشین باید فرار میکردیم از وسط راه ماشین من تو زمینم فرو رفت حالا اگه نیای بگی این باگ تو همه بازیا هست و مشکلی ایجاد نمی کنه)...بعد یعنی چی انلاین رو در نظر نگیریم؟ پس داستان کال رو هم در نظر نگیریم اون یه اشغال به تمام معناست..یه بازی برای بررسیش باید همه ی بخش هاشو در نظر گرفت مخصوصا بازی مثله بتل که اصالتا فقط انلاین بوده...و گیم پلی بازی در کمپینش هم که با انلاینش فرق زیادی نداره....و درمورد nfs نخیر من تازه بازیش نکردم...اینم مدرک...میبینی کل مست وانتدها رد کردم....
[تصویر:  WNN.jpg]
و اتفاقا فک میکنم شما بازی رو تازه بازی کردی و هنوز کامل نشناختیش چون اگه کامل بازی کرده بودی میفهمیدی این کاغذ یا تانک بودن ماشین(به قول خودت) بستگی به ماشینت داره خب معلومه که ماشینی مثله فرومول یک با یه ضربه ی کوچیک از میدون بدر میشه ولی یه شورولت رو به این راحتیا نمیشه از میدون بدرش کرد و شما این مقاومت ماشین ها(میزان تانک بودنشون) رودر طول بازی می تونید ارتقاع بدید.[/quotو بازی ریسینگ هم به هیچ وجه در حال نبودی نیست حتی اگهnfs رو در نظر نگیریم....بازی هایی مثله فورزا و dirt هنوز با اقتدار در اوج هستند و اتفاقا grid2 مثال زدی به هیچ وجه جزو بزرگهای این صنعت نیست و لی خب بازیه خوبیه.


در کل مقاله جالبی نوشتی.

 
درباره ی nfs باید بگم منضور من از اول یعنی اولین nfs بود نه از اول بازی چون این قدر فیزیک ماشین ها بد طراحی شده بود که نتونستم درست بازیش کنم و پاکش کردم . و فورزا و بازی های دیگه مبارک کنسول دارا ما که نداریم چی کار کنیم ؟ . و درمورد باگ های کالاف اونقدر وقت ندارم که وقتی ی جنازه داره می افته پایین نگاهش کنم واگه منضور شما از 8 . cod mw3 اون چیزهایی که گفتید من ندیدم ولی اگه خواستید باگ های بتل براتوت بزارم در خدمتم  . بحث آنلاین هم گفتم که آشغال ترین بازی قرن هم آنلاینش حال میده دارم در مورد ی چیز جدید حرف میزنم مثل watch dogs .
پاسخ
#8
مقاله زیاد جالب نبود ولی در کل مرسی![img]images/smi/s0 (62).gif[/img]
weep not for roads UNTRAVELLED
weep not for paths left ALONE
 cause beyond every BEND
is a log blinding END
...i'ts the worst kind of PAIN i've known
پاسخ
#9
اوفففف...[img]images/smi/s0 (5).gif[/img]عجب مقاله ای بود.تا حالا مقاله ی این شکلی ندیده بودم.نوع نوشتن و گفتار خودمونیه توش خیلی قشنگ بود،خوشم اومد[img]images/smi/s0 (62).gif[/img]
ذهن خالق واقعيت است.براي ايجاد تغيير در واقعيت ها،بايد ذهن خود را تغيير دهيم[img]images/smi/s0 (5).gif[/img]
 
پاسخ
#10
(06-18-2013, 05:48 PM)'deatg22' نوشته است: اوفففف...[img]images/smi/s0 (5).gif[/img]عجب مقاله ای بود.تا حالا مقاله ی این شکلی ندیده بودم.نوع نوشتن و گفتار خودمونیه توش خیلی قشنگ بود،خوشم اومد[img]images/smi/s0 (62).gif[/img]

 
من همیشه همین جوری مینویسم البته اگه مقاله یا نظرات قبلی منو خوانده باشید .
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 1,115 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  زمین بازی خدایان،نقد بازی INJUSTICE GODS AMONG US Funny Man 29 14,720 11-28-2020, 06:39 AM
آخرین ارسال: saeid15
  دنیای خمیری (نقدی کوتاه از بازی بیاد ماندنی neverhood)+دانلود بازی ALAN PAYNE 14 9,608 04-11-2020, 02:31 PM
آخرین ارسال: peyman_eun
  مدیریت بازی مدیریت زندگی است .نقد بازی قهرمانان دیوار قرون وسطی mghnlolo 0 1,839 06-22-2017, 04:49 PM
آخرین ارسال: mghnlolo
  حرف اضافه، ضد بازی، ضد مخاطب – جایگاه داستان سرایی در بازی‌ها Clegane 26 10,244 09-09-2016, 03:08 PM
آخرین ارسال: razhaypenhan

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان