ارسالها: 48
موضوعها: 7
تاریخ عضویت: May 2013
پلتفرم های شما:
- PC
- Playstation 3
- Xbox 360
ببینید من یک مساله رو میگم که واقعا متاسفم که اینو میگم ولی یه واقعیته.
همین پروژه ای که من توشم مربوط به سپاه هستش و وقتی ما که طراحیم و دلمون برای بازی میسوزه میپرسیم از ما چه توقعی دارید جوابشون اینه: ما فقط می خوایم یه بازی به نام فلان شهید بره بیرون همین فروشش هم مهم نیست. به نظر من بازی های بزرگ تو ایران و ایتدیو ها و امکانات خوب دست کسایی هسشت که سر سوزن واسه بازی ها ارزش قایل نیستن.
واسه همین من بازی ساختن به صورت تیمی با رفیقام اونم بازی های کوچیک رو ترجیه میدم
ارسالها: 466
موضوعها: 5
تاریخ عضویت: Oct 2012
پلتفرم های شما:
بزرگترین مشکل ما هم تو ایران همینه ![img]images/smi/s0 (43).gif[/img]...فقط کافیه ببینید که از چه بازی هایی حمایت میشه ...دیگه تا آخر شو می خونید....فقط باید گفت با این کار استعداد ها رو نابود می کنن و می چسبن فقط به یک چیز ! {وارد نکات ریز نشیم بهتره !}...نظر منم همینه تا پول و حامی درست و حسابی نیست {تجربه هم بماند} به فکر بازی بزرگی نباید باشیم ...بهترین گزینه برای ایرانیا بازی های کوچیک هست...
ارسالها: 17
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Jun 2013
خوب...فعلا تو صنعت نرين...همين كه به اين نتيجه برسين كه هزينه بازيها بايد سنجيده بشه خودش خوبه...بازي هاي كوچيك يعني يه گروه كوچيك...گروه كوچيك هم يعني خرج كم...
حالا يه بحث انحرافي...بازي ساختن دوست دارين؟فكر ميكنين واسه بازي ساختن به چه چيزايي نياز دارين؟
ارسالها: 2,234
موضوعها: 148
تاریخ عضویت: Oct 2012
پلتفرم های شما:
- PC
- Xbox 360
- PSP
- Mobile
- DS
آره من عاشقشم [img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img]
هزینه ، استعداد و بیکار بودن [img]images/smi/s0 (43).gif[/img]
ارسالها: 466
موضوعها: 5
تاریخ عضویت: Oct 2012
پلتفرم های شما:
خوب سوال انحرافی جالبی بود .:لول:...به نظر من ایده مهمترین چیزه...چون از تو ایده میشه فهمید که طراحی مپ و محیط چطوری باید باشه....طراحی کارکتر چطوری باشه و چالش های بازی چطوری باشه که خسته کننده نشه و کلا بازی چطور باشه !...{مشکلی که من الان خودم دارم ...نداشتن ایده !...طراح و کارگردان هنری تو بازی حکم هسته ی بازی رو داره [img]images/smi/s0 (67).gif[/img]}
ارسالها: 17
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Jun 2013
چرا از چيزايي كه دارين شروع نميكنين؟
مثلا چرا نميگين كه چه امكاناتي دارين...و ميشه باهاش چه بازيهايي ساخت؟
ما تو مركز يه شعار خيلي خوب داشتيم ... من يه طراح بازي هستم...پس در هر شرايطي ميتونم بازي طراحي كنم...
اين علاوه بر شعار هميشه برامون يه تمرين هم هست... مثلا شما بازي رو فقط به شكل ويدئو گيم نگاه نكنين...
ميدونين شركت EA يه قسمت از شركتش رو براي طراحي بازيهاي Board game اختصاص داده؟
اينو مثال زدم تا بدونين يه طراح بازي اگه يه فكر خلاق داشته باشه ميتونه در هر شرايطي بازيي بسازه كه خودش و اطرافيانش ازش لذت ببرن...
ما تمرين هايي به اين شكل زياد داشتيم... اگه دوست داشتين امتحان كنين...
ولي كل اين حرفام اينه كه شرايط خودتون رو بسنجين...بعد با امكاناتتون يه بازي طراحي كنين...
مثال اون بازيي كه رضا تو سايت گذاشت خيلي خوبه... اول هيچ آرتيستي تو گروهمون نبود ...من و رضا كه هيچي از آرت نميدونستيم مجبور شديم خودمون دست به قلم ببريم...ولي تونستيم انجامش بديم...
ارسالها: 466
موضوعها: 5
تاریخ عضویت: Oct 2012
پلتفرم های شما:
حرفتون رو قبول دارم [img]images/smi/s0 (74).gif[/img]...ولی خوب آدم وقتی به یک چیزی فکر می کنه به نظر ساده میاد ولی بعدش کاملا دردسر میشه براش !...کلی بگم عمل کردن بهش سخته !...تو این دوره زمونه بازی ساختن کار مشکلی نیست ...البته نسبت به قدیم !{دیگه زمان ZZT گذشت که حتی با بد بختی و نبود یک زبان برنامه نویسی شی گرای درست و حسابی ساخته میشد }...گر چه ما تو ایران خیلی امکانات رونداریم که دست و بالمون رو می بنده !...ولی موتور های بازیسازی خیلی کار بازیسازها رو راحت می کنن...ولی بازم میگم ایده ای که قابل پیاده کردن باشه کم پیدا میشه...چون هر ایده باید تمام جوانبش بررسی بشه که تو هر سوراخ سمبش چیکار بشه...چه محیطی براش ساخته بشه...جوری نباشه که آدم بدون هیچ طرح اولیه ای بیاد یک مپ بسازه ...که همینطوری در حین ساختن مپ فکر کنه که چی می خواد بسازه چون ناجور می خوره تو ذوقش...ایده و برنامه ریزی {دقیق و حساب شده نه اینکه در حین ساخت بازی باز یک چیز جدید به ذهنتون برسه بعد هر چی از قبل تو ذهنتون بوده رو بریزید دور} کردن براش کار ساده ای نیست [img]images/smi/s0 (67).gif[/img]برای همین می بینید خیلی از ما ها یک کاری رو شروع می کنیم کلی براش وقت میزاریم و آخرش نصف کار ولش می کنیم میریم !...
ارسالها: 17
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Jun 2013
06-03-2013, 02:47 AM
(آخرین ویرایش: 06-03-2013, 02:48 AM، توسط Ranoe.)
حرفت درسته...
حالا با هم چند تا سوال و جواب انجام ميديم ببينيم كارت درست ميشه يا نه...
خوب اولين سوال...
گيمي كه ميخواي بسازي سبكش چيه؟ (من عاشق هارر هستم ولي پيشنهادم براي شما واسه شروع يه سبك آسونتره)
برين سمت يه گيمي كه داستان نخواد... خيلي ساده فكر كنين و مشكلي نيست كه تكراري باشه...
(خوبي فكر كردن به ساخت بازي هاي تكراري اينه كه تمام تجربه ساخت اون بازي رو تو يه زمان خيلي كم به دست ميارين)
ارسالها: 466
موضوعها: 5
تاریخ عضویت: Oct 2012
پلتفرم های شما:
شروع ؟[img]images/smi/s0 (83).gif[/img]...شروع که خیلی وقته شروع کردم...ولی به هیچ وجه به فکر ساخت یک بازی ترسناک نیستم...هر نوع سبکی رو می تونم بسازم ولی مشکلات AI وهوش مصنوعیش بماند !...من تنها مشکلی که دارم تو ایده بازی و طراحی محیط هست ...و البته چالش های بین بازی که آدم وقتی داره بازی می کنه از اول تا آخر بازی رو مثل ماست نشینه جلوی PC و هیچ حسی از بازی بهش منتقل نشه...ولی الان به این نتیجه رسیدم که با این وضعیت و ساخت بازی پلتفرمر و کوچیک می تونه خیلی بهتر از ساخت یک بازی بزرگ باشه !...از بین موتور رایگان هم UDK رو به بقیه ترجیح میدم !
از این جملتون هم واقعا خوشم اومد :
(خوبي فكر كردن به ساخت بازي هاي تكراري اينه كه تمام تجربه ساخت اون بازي رو تو يه زمان خيلي كم به دست ميارين)
نظر فوق العاده ای بود [img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
ارسالها: 2,234
موضوعها: 148
تاریخ عضویت: Oct 2012
پلتفرم های شما:
- PC
- Xbox 360
- PSP
- Mobile
- DS
آقا الان بحث سر چیه؟ میشه بگین منم شرکت کنم؟!