03-03-2016, 12:27 PM
(03-02-2016, 10:28 PM)سجاد محمدی پور نوشته است: ممنون بابت مقاله آقای احمدی.شخصیت پردازی عالیش؟! Kidding Me
یوبیسافت با این بازی دو چیز رو رسما ثابت کرد: 1- هر موقع که دلش بخواد میتونه ایده های نو و جذاب طراحی کنه 2- تاریخچه عناوین براش اصلا مهم نیست.
برای گزینهی دوم دلیل هم میتونم بیارم. نمونش سری Assassiins Creed که از اون هیبت و کمالات فقط یه گیم پلی تکراری ازش باقی مونده و از تغییرات توش خبری نیست. سری فارکرای هم داره میشه یه چیزی شبیه این موضوع. فارکرای عنوانی بود که بیشتر به اکشن هاش و صحنه های تیراندازی مشهور بود. مخصوصا شخصیت پردازی های عالیش... تو این نسخه بنظر من این دو مورد اصلا بهش اهمیت داده نشده در حالی که این موضوع جزو کارنامهی عناوین فارکرای هم محسوب میشه...
در کل بابت این مقالهی جذاب و پربار ممنون.
این بازی تو شخصیت پردازی های افتضاح، گل سرسبد تمام عناوین هم سبک ـه! حالا اینکه یه بار اومده یه شخصیت منفی نسبتا خوب به نام Vaas ساخته که دلیل نمیشه بگیم کل شخصیت پردازی بازی خوبه! تو نسخه ی قبلی شخصیت اصلی یه فاجعه ی به تمام معنا بود. کسی که حتی از کشته شدن یه نفر در جلوی چشمش می ترسید، در طول 24 ساعت تبدیل به ترمیناتور میشه؛ بدون هیچ آموزشی. بقیه ی شخصیت ها هم در حد خیلی معمولی و بیشتر به حالت دکور حضور دارن. شخصیت پردازی AJ در نسخه ی چهارم بازی هم تعریف چندانی نداره؛ اگرچه از Jason بهتره. نسخه ی 2 بازی هم که کلا شخصیت پردازی نداره! نسخه ی اول رو بازی نکردم و بعید می دونم اون هم شخصیت پردازی خوب (حالا عالی که بماند) داشته باشه. درباره ی Vaas هم به نظرم زیادی بزرگنمایی شده. اصلا اون چیزی که دوستان فکر می کنند نیست. شخصیت منفی که وسط بازی بمیره و یکی دیگه جایگزینش بشه، ارزش انقدر ستایش رو نداره؛ تازه مرگش هم اصلا جالب نبود. تو کل بازی هم که بیشتر از 5 - 6 بار دیده نمیشه. چیه این شخصیت انقدر باحاله؟! حالا یه بار گفته: «می خوای جنون رو واست تعریف کنم؟» که دلیل خفن بودنش نیست. نمیگم خوب نیست ولی اون خدایی که دوستان ازش ساختن هم نیست. یه شخصیت منفی خوب. همین.
نقلقول: ایده «ماموتسواری» در FarCry Primal به معنای واقعی کلمه، احمقانه است!جواب سازنده ها: تخصص ما همین حماقته!
!Praise Prince of Persia