05-22-2014, 02:02 AM
(آخرین ویرایش: 05-22-2014, 02:41 AM، توسط krazy_kow@.)
بعد از اینکه outlast بعد از مدت ها به سبک horror ی ت.ک.و.ن.ی داد . مدتی بعد بازی daylight معرفی شد . که بعد از اینکه قرار شد با unreal engine 4 ساخته شود و کلی انتظارات را بالا برد بالاخره منتشر شد . اما آیا توانست موفق ظاهر شود ؟
شما در مکانی نا معلوم به هوش می آیید یک موبایل کنار خود میبینید بعد از برداشتن آن شخصی ناشناس با اسم Vincent Price از طریق گوشی به Sarah می گوید که باید چیزهایی را که از گذشته باقی مانده پیدا کند اما دقیقا مشخص نمی کند که این باقی مانده ها چه جور چیزهایی هستند یا حتی با پیداکردن آنها چه اتفاقی رخ می دهد و چه کمکی به Sarah می شود .
هدف در بازی چیست ؟
پیدا کردن اطلاعات از گذشته ی خود یا زنده ماندن ؟
همان طور که میدانید بازی ترسناک است حالا ی سوال از خود می پرسید که ما از چه چیزی قرار است بترسیم ؟
در کل تنها خطر ممکن در بازی یک شبح است و 95% ترس از بازی ترس از این شبح هست . به صورتی که این شبح با شما کاری ندارد( اما وقتی حال کنه به شما حمله می کنه) ولی گاهی به شما حمله می کند . شما نمیدانید کی یا چطور این اتفاق می افتد . پشت درها , ظاهر شدن از روبرو , یا حمله از پشت سر . معمولا زمانی این اتفاق می افتد که تصویر موبایل شما به هم می خورد و صدایی جیغ مانند به گوش میرسد . به نظر ترسناک میاد تقریبا شبیه slender man اما...
شما دست خالی نیستید . به جز یک گوشی مجهز به نقشه و چراغ قوه . می توانید از Glowstick استفاده کنید . که با نوری سبز رنگی چیز هایی که نمیبینید را (مثل رد پاها و کمد ها و کشو هایی که چیزی در آن ها وجود دارد) برای مدت محدودی به شما نشان میدهد .
و Flare که با روشن کردن آن می توانید شبح مزاحم را از خود دور کنید . فقط کافیست آن را روشن کنید و به طرف شبح بگیرید . ی چند بار که شبح در حمله به شما نا موفق بود شرش را کم می کند . Flare برای مدتی نسبتا طولانی روشن می ماند .
این هم از شبه مزاحم حالا 5% اتفاقات دیگه چه چیز هایی هستند ؟
میتوان به افتادن و پرت شدت اشیاء و ی سری توهمات کوتاه اشاره کرد .
می توان گفت گیم پلی از دو قسمت تشکیل شده است . یک قسمت که شبح مزاحمی وجود ندارد و شما باید به جست و جو در محیط بپردازید و راه را باز کنید . اگر هم مایلید ی سری اطلاعات و تصاویر پیدا کنید .
یک قسمت هم زمانی که باید به تعداد تعیین شده یادداشت های خاصی را پیدا کنید البته با وجود شبح مزاحم و همه را به مکانی خاص ببرید و کلید را از آن جا بردارید (کلید که نه عروسک و کتاب و این جور چیزا) . پس از برداشتن کلید ی سری تصویر درباره ی آن به صورت مبهم و سریع از جلوی چشم شما می گذر . حالا باید کلید را به دری که این کلید را لازم دارد برسانید تا راه را باز کنید . اما اینبار هیچ دفاعی در برار جناب شبح از خود ندارید . چون در یک دست کلید و در یک دست موبایل را دارید .
شما می توانید Flare و Glowstick را با جست و جو در محیط پیدا کنید و تعداد آن ها زیاد هم نیست .
خوب حالا شاید بپرسید اگر Flare را روشن نکنیم چه اتفاقی می افتد ؟
هیچی دور صفحه قرمز می شود و میبازید و از اول همین مرحله به هوش می آیید . ولی من دقیقا نفهمیدم این شبح از جون ما چی می خواهد . اومده مارو بترسونه یا تسخیرمون کنه . حداقل slender man مغزمون تسخیر می کرد . ولی اگه از جلوی شما رد بشه یا پشت سر شما به دنبالتان باشد اگر به اون نگاه نکنید هیچ اتفاقی نمی افتد .
گیم پلی بازی شامل 90 دقیقه بازی است و مراحل بازی در هر بار تجربه کردن آن جایگاهشان تغییر می کند اما با این رویه زیاد به حال گیمر فرقی ندارد .
بازی در تلاش است تا داستان بازی را به وسیله ی نامه ها و خاطراتی که بعد از گرفتن کلید می بینید به گیمر بفهماند اما متاسفانه نتوانسته است که به خوبی این عمل را به انجام برساند هر چند Vincent Price هم ی سری توضیح کوتاه دربارهی بعضی عکس ها یا نامه ها می دهد (که به درد خودش می خوره) اما به هیچ عنوان نمی توان به وسیله ی آنها به جزئیات داستان Daylight پی برد .
حالا کمی از قسمت اول بازی می کنید کمی هم از قسمت دوم با وجود شبح مزاحم .
حتی شخصیت پردازی هم خیلی ضعیف کار شده و شما هیچ چیز درباره ی شخصیتی که با آن بازی می کنید نمیدانید . البته Vincent Price در آخر بازی ی توضیحاتی میدهد ولی اگه کسی چیزی فهمیده بگه ماهم بدونیم .
صداگذاری
شخصیت اصلی بازی مثل outlast لال نیست و ی جاهایی ی چیزایی میگه . مثلا تا ی صدا میاد میگه کی اونجاست یا میدونم اون جایی . یا چرا این اتفاق برای من افتاد که هیچ ربطی نداره پس همون بهتر که حرف نمیزد. اگر از شبح چیغ چیغو که صدا ندارد بگذریم . Vincent Price هم صدا گذاری دارد . اما صدایی گرفته و ضعیف که اگه بازی زیرنویس نداشته باشد به زور می فهمید درباره ی چه چیزی صحبت می کند . از صدا های دیگه که در بازی وجود دارد می توان به چیغ و گریه و خنده اشاره کرد که برای ترسناک تر شدن بازی بد نیست. در بازی موسقی خاصی وجود ندارد فقط گاهی یک موسقی دلهوره آور با ریتمی کند یا ریتمی تند برای جناب شبح در بازی وجود دارد .
گرافیک
به لطف unreal engine4 دارای گرافیک قابل قبولی است و هیچ کس هم انتظار گرافیک شاهکار را از یک عنوان کم حجم ندارد. بافت ها در حد ضعیف کار شده اند. نور پردازی خوب نیست . سایه ها هم به خوبی کار نشده اند . بازی دارای باگ ها و لگ و مشکلات فنی فراوانی نیز هست که بعضی اوقات موجب کرش شدن بازی هم می شوند. البته آپدیت بازی کمی از مشکلات بازی را حل می کند ولی کافی نیست .
نتیجه گیری
متاسفانه بازی فقط در ایجاد ترس های ناگهانی موفق بوده و در هیچ بخش دیگری از بازی حتی متوسط هم کار نکرده است. شما حتی در پایان بازی هم با رضایت از بازی خارج نمی شوید . پس سوال این جاست آیا daylight ارزش یک بار بازی کردن را دارد ؟ متأسفانه جواب خیر است . و نمره ی 4/10 برای بازی کافی است .
بازی که باکس آرت رسمی نداشت ولی من این عکس دوست دارم
داستانشما در مکانی نا معلوم به هوش می آیید یک موبایل کنار خود میبینید بعد از برداشتن آن شخصی ناشناس با اسم Vincent Price از طریق گوشی به Sarah می گوید که باید چیزهایی را که از گذشته باقی مانده پیدا کند اما دقیقا مشخص نمی کند که این باقی مانده ها چه جور چیزهایی هستند یا حتی با پیداکردن آنها چه اتفاقی رخ می دهد و چه کمکی به Sarah می شود .
شما بیشتر در همچین محیط هایی بازی می کنید من که حال ندارم این جا دنبال اطلاعات بگردم شما چطور ؟
گیمپلیهدف در بازی چیست ؟
پیدا کردن اطلاعات از گذشته ی خود یا زنده ماندن ؟
همان طور که میدانید بازی ترسناک است حالا ی سوال از خود می پرسید که ما از چه چیزی قرار است بترسیم ؟
در کل تنها خطر ممکن در بازی یک شبح است و 95% ترس از بازی ترس از این شبح هست . به صورتی که این شبح با شما کاری ندارد( اما وقتی حال کنه به شما حمله می کنه) ولی گاهی به شما حمله می کند . شما نمیدانید کی یا چطور این اتفاق می افتد . پشت درها , ظاهر شدن از روبرو , یا حمله از پشت سر . معمولا زمانی این اتفاق می افتد که تصویر موبایل شما به هم می خورد و صدایی جیغ مانند به گوش میرسد . به نظر ترسناک میاد تقریبا شبیه slender man اما...
یکی از محیط های باز بازی اما اگر به صفحه موبایل دقت کنید می فهمید که تنها نیستید
شما دست خالی نیستید . به جز یک گوشی مجهز به نقشه و چراغ قوه . می توانید از Glowstick استفاده کنید . که با نوری سبز رنگی چیز هایی که نمیبینید را (مثل رد پاها و کمد ها و کشو هایی که چیزی در آن ها وجود دارد) برای مدت محدودی به شما نشان میدهد .
و Flare که با روشن کردن آن می توانید شبح مزاحم را از خود دور کنید . فقط کافیست آن را روشن کنید و به طرف شبح بگیرید . ی چند بار که شبح در حمله به شما نا موفق بود شرش را کم می کند . Flare برای مدتی نسبتا طولانی روشن می ماند .
این هم از شبه مزاحم حالا 5% اتفاقات دیگه چه چیز هایی هستند ؟
میتوان به افتادن و پرت شدت اشیاء و ی سری توهمات کوتاه اشاره کرد .
می توان گفت گیم پلی از دو قسمت تشکیل شده است . یک قسمت که شبح مزاحمی وجود ندارد و شما باید به جست و جو در محیط بپردازید و راه را باز کنید . اگر هم مایلید ی سری اطلاعات و تصاویر پیدا کنید .
یک قسمت هم زمانی که باید به تعداد تعیین شده یادداشت های خاصی را پیدا کنید البته با وجود شبح مزاحم و همه را به مکانی خاص ببرید و کلید را از آن جا بردارید (کلید که نه عروسک و کتاب و این جور چیزا) . پس از برداشتن کلید ی سری تصویر درباره ی آن به صورت مبهم و سریع از جلوی چشم شما می گذر . حالا باید کلید را به دری که این کلید را لازم دارد برسانید تا راه را باز کنید . اما اینبار هیچ دفاعی در برار جناب شبح از خود ندارید . چون در یک دست کلید و در یک دست موبایل را دارید .
شما می توانید Flare و Glowstick را با جست و جو در محیط پیدا کنید و تعداد آن ها زیاد هم نیست .
خوب حالا شاید بپرسید اگر Flare را روشن نکنیم چه اتفاقی می افتد ؟
هیچی دور صفحه قرمز می شود و میبازید و از اول همین مرحله به هوش می آیید . ولی من دقیقا نفهمیدم این شبح از جون ما چی می خواهد . اومده مارو بترسونه یا تسخیرمون کنه . حداقل slender man مغزمون تسخیر می کرد . ولی اگه از جلوی شما رد بشه یا پشت سر شما به دنبالتان باشد اگر به اون نگاه نکنید هیچ اتفاقی نمی افتد .
ترسیدی ؟ هیچ مسئله ای نیست همین طور که توی عکس نوشته فقط کافی 2 را بزنی
گیم پلی بازی شامل 90 دقیقه بازی است و مراحل بازی در هر بار تجربه کردن آن جایگاهشان تغییر می کند اما با این رویه زیاد به حال گیمر فرقی ندارد .
بازی در تلاش است تا داستان بازی را به وسیله ی نامه ها و خاطراتی که بعد از گرفتن کلید می بینید به گیمر بفهماند اما متاسفانه نتوانسته است که به خوبی این عمل را به انجام برساند هر چند Vincent Price هم ی سری توضیح کوتاه دربارهی بعضی عکس ها یا نامه ها می دهد (که به درد خودش می خوره) اما به هیچ عنوان نمی توان به وسیله ی آنها به جزئیات داستان Daylight پی برد .
حالا کمی از قسمت اول بازی می کنید کمی هم از قسمت دوم با وجود شبح مزاحم .
حتی شخصیت پردازی هم خیلی ضعیف کار شده و شما هیچ چیز درباره ی شخصیتی که با آن بازی می کنید نمیدانید . البته Vincent Price در آخر بازی ی توضیحاتی میدهد ولی اگه کسی چیزی فهمیده بگه ماهم بدونیم .
یکی دیگر از محیط های باز بازی
صداگذاری
شخصیت اصلی بازی مثل outlast لال نیست و ی جاهایی ی چیزایی میگه . مثلا تا ی صدا میاد میگه کی اونجاست یا میدونم اون جایی . یا چرا این اتفاق برای من افتاد که هیچ ربطی نداره پس همون بهتر که حرف نمیزد. اگر از شبح چیغ چیغو که صدا ندارد بگذریم . Vincent Price هم صدا گذاری دارد . اما صدایی گرفته و ضعیف که اگه بازی زیرنویس نداشته باشد به زور می فهمید درباره ی چه چیزی صحبت می کند . از صدا های دیگه که در بازی وجود دارد می توان به چیغ و گریه و خنده اشاره کرد که برای ترسناک تر شدن بازی بد نیست. در بازی موسقی خاصی وجود ندارد فقط گاهی یک موسقی دلهوره آور با ریتمی کند یا ریتمی تند برای جناب شبح در بازی وجود دارد .
گرافیک
به لطف unreal engine4 دارای گرافیک قابل قبولی است و هیچ کس هم انتظار گرافیک شاهکار را از یک عنوان کم حجم ندارد. بافت ها در حد ضعیف کار شده اند. نور پردازی خوب نیست . سایه ها هم به خوبی کار نشده اند . بازی دارای باگ ها و لگ و مشکلات فنی فراوانی نیز هست که بعضی اوقات موجب کرش شدن بازی هم می شوند. البته آپدیت بازی کمی از مشکلات بازی را حل می کند ولی کافی نیست .
دیگه آخر گرافیک این
نتیجه گیری
متاسفانه بازی فقط در ایجاد ترس های ناگهانی موفق بوده و در هیچ بخش دیگری از بازی حتی متوسط هم کار نکرده است. شما حتی در پایان بازی هم با رضایت از بازی خارج نمی شوید . پس سوال این جاست آیا daylight ارزش یک بار بازی کردن را دارد ؟ متأسفانه جواب خیر است . و نمره ی 4/10 برای بازی کافی است .