امتیاز موضوع:
  • 8 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جهنمی به نام خیال|نقد و برسی بازی Saints Row IV
#1
"به نام خدا"
[تصویر:  9jwzazkwfn4cquh8ara.jpg]
 تخیل,بله تخیل عاملی است که این روز ها همه آن را در فیلم ها و بازی های روز دنیا قرار میدهند.بعضی مواقع این عامل بیش از اندازه بزرگ میشود و قوت درک آن برای همه امکان پذیر نیست.اگر سازنده ای بخواهد مدتی از بازی هایی که سبکشان واقعی است دست بکشد مطئنا سراغ این عامل میرود(تخیل).این ایده برای همیشه رضایت بخش نیست و نکاتی باید در آن قرار بگیرد که تخیل را به نسبت هایی که امروزه به آن داده میشود تبدیل نکند وبتوان این ایده را یک ایده ی خلاقانه تصور کرد!یک سازنده ی چیره هرگز نباید این تصور را داشته باشد که سبک و یا ایده ی بازی من تخیل است پس قادر خواهم بود که زمین را به آسمان و آسمان را به زمین بیاورم نتیجه ی این ایده چیزی نیست جز نابودی و اگر سرمایه گذاری مهمی بر روی آن شده باشد نتیجه ای باقی نخواهد ماند جز ورشکستگی.این را باید به خاطر سپرد که همیشه و در همه جا محدودیت هایی وجود دارد و اگر از حد و مرز این محدودیت ها رد شد نتیجه ای باقی نمیماند جز مطلبی که در فوق عرض کردم!این روز ها همه این ایده را ایده ای ناموفق میخوانند و بدون تصمیم گیری عناوینی که پیرو این ایده ساخته میشوند را از خود دور میکنند!البته رفتن سراغ این ایده جزئیاتی دارد که در ادامه شاهد نقد و برسی بازی Saints Row IV و این جزئیات خواهد بود!پس از گذشت دی ال سی The Third که سازندگان از ان اتمینان زیادی داشتند کمپانی THQوعده داد که نسخه ی دیگری از این فرانچایز در راه است این کمپانی این نسخه را Saints Row IV معرفی کرد یعنی دقیقا نسخه ی چهارم از این فرانچایز.در پی اخبار و قضایای این بازی نسخت این نسخه برای نسل هشتم تایید شد.اما کمپانی THQ در آن زمان با مشکلات مالی و کمبود بودجه مواجه شد که همین عامل باعث ورشکستگی این شرکت پس از چند سال شد.البته IPهای این کمپانی یکی پس از دیگری به کمپانی ها و سازندگان دیگر فروخته شد که موضوع این نقد بررسی یعنی Saints Row IV به کمپانی Deep silver فروخته شد. و این کمپانی بر خلاف THQاین عنوان را برای نسل هفتم به طور رسمی تایید کرد.در آن زمان این عنوان تا حدودی اطلاعات کمی از آن درز کرده بود و هیچکس از ایده و سبک آن خبری نداشت تا اینکه کمپانی Deep silver پس از گذشت زمان از نوع این بازی رونمایی کرد.بازی سبکی جدید را در پی گرفته بود که میتوان اسم آن را تخیل گذاشت.بازی سبکی تخیلی و غیر واقعی داشت الیته این چیز بدی نبود اما تغییر ایده ی بازی نسبت به نسخه های گذشته برای طرفدران تا حدی ناامید کننده بود.شاید امید زیاد را بتوانید در نگاه های گیمر ها پیدا کنید!بله گیمر ها مثل همیشه منتظر رونمایی از اطلاعات جدید و نوع بازی بودند تا از آن با خبر شوند و این کمپانی در طی زمان اقدام به این کار میکرد!شاید بتوان در این عناوین ادامه ی راه THQ و موفقیت های آن را پیدا کرد.البته  عناوینی که تا به حال از ادامه ی راه THQ بودند به موفقیت های فراوانی رسیده اند برای مثال میتوان به بازی Merto last light اشاره کرد که اتفاقا تحت نشر همین کمپانی یعنی Deep silver بود و این بازی توانست به موفقیت های بینظیری دست پیدا کند!سرانجام Saints Row IV در تاریخ 23 اگوست 2013   مصادف با 1 شهریور منتشر شد و تجربه ای جدید را به طرفداران Saints Row داد.
[تصویر:  7im24ywuq2et2wwshts.png]
سازنده:Volition
ناشر: Deep silver
سبک:Open world/Third person/Action
پلتفرم ها:PS3/X360/PC
تاریخ انتشار: 23اگوست 2013
You are the President Save The Earth

شما معمولا سوژه های مطرح زیادی را در فیلم ها و بازی ها دیده اید از جمله این سوژه ها حمله ی فضایی ها و یا زامبی ها داستانی آخرالزمانی و خیلی دیگر از این ایده ها هستند!داستان این نسخه دیگر روایتگر حمایت از گروهتان نیست شما در این نسخه وظیفه ی سنگین تری را بر عهده گرفته اید و آن نیز رئیس ج م ه و ر ی ایلات متحده است!داستان این نسخه پنج سال پس از نسخه ی سوم اتفاق افتاده است و رهبر گروه  Thirp  street Saints  همانطور که عرض شد رئیس ایلات متحده شده  و حکومتی جدید و با اهداف آن گروه به وجود آوره است!در یک روز کاری رئیس ج م ه و ر که در واقع شما هستید مشغول رسیدگی به برنامه های روزانه ی خود  و در حال رفتن به یک کنفرانس و سخنرانی در آن است که موجودات فضایی به نام Zin به آن مکان حمله کرده و افرادی از نزدیکان شما را میدزدند.اینبار فرانچایز قصد دارد داستانی بزرگ تر را ارائه دهد و حس قهرمانانه ای را به گیمر القا کند و به همین دلیل داستان بازی به این صورت ساخته شده است موجودات فضایی به کشور شما حمله کرده و همچنین نزدیک ترین یارانتان را با خود برده اند و شما به عنوان رئیس ج م ه و ر وظیفه ی این را دارید تا دوستانتان,مردمتان,کشورتان,وجهانتان را نجات دهید!محافظانتان سعی در باز داشتن شما از کمک به دوستانتان میشودند اما شما خودتان را به دشمنان رسانده و با جنگیدن و مقابله با آنان به رئیس موجودات فضایی میرسانید.شخصیت داستانی شما خود را به Zinyak که رهبر تمام موجودات فضایی است میرساند اما قدرت او برای مبارزه خیلی زیاد است و او موفق به شکست دادن شما میشود.شاید برای شما سوالی به وجود آمده و آن این است که این ایده ی داستانی چه ارتباطی با محیط Open world دارد؟!باید اعتراف کرد که سازندگان به خوبی محیط جهان باز را با داستان بازی وقف داده اند چرا که رهبر موجودات فضایی شما را پس از شکست در محفظه ای قرار میدهد و شما را به خیالی فرو میبرد و از فعال شدن شما برای نجات نزدیکانتان و کشورتان جلو گیری میکند.این خیال به مانند یک کما یا مرگ مغزی نیست شما در یک جهانی دیگر بر چرخ خیال قرار گرفته اید که در آن مردمان زیادی زندگی میکنند و همه به زندگی روزانه ی خود ادامه میدهند!در یک روز یعنی روز ابتدایی این کما!شما در خانه ی خوب مشغول آماده شدن ورفتن به محل کارتان هستید.برای اولینن بار به یک محیط اجتماعی رسیده و متوجه میشوید که مردم مانند یک امواج مغناطیسی شده و کنترلر خود را از دست داده و به سمت شما حمله ور میشوند!از آن پس شما متوجه میشوید که در یک جهان خیالی وجود دارید و باید تمام سعی خود را صرف نجات پیدا کردن از آن مخمصه کرده و مردم را نجات دهید!پس از گذشت مدتی شما با افراد دیگر گروهتان ارتباط صوتی برقرار کرده و آن ها در بیشتر مواقع به شما کمک میکنند و راه های زیادی را برای گریختن شما به وجود می آوردند.شما بار ها سعی میکنید تا از آن محفظه بیرون آمده و نجات پیدا کنید و بعضی مواقع هم موفق به اینکار میشوید اما داستان بازی بسیار درگیر کننده و ادامه دار است که شما به محیط open world خود بازگشته و به هیچ عنوان شما را از سبک داستان بازی دور نخواهد کرد و مخاطب اقدام به کارهای زیادی در این بازی میکند! 
[تصویر:  lmtp0cqs9l0nd1pe56.png]
در نگاه اول از ارتباط داستان معروف بازی با جهان باز شوکه خواهید شد و مشتاق دیدن نوع مراحل و ماموریت های داستان میشوید که این خود به نوبع ای باعث جذابیت داستان و افزایش شور و اشتیاق گیمر برای ادامه ی کار میشود.مطمئنا اگر به طراحی مراحل نگاه کنید متوجه میشوید که ساختن هرکدام از آن ها زمان زیادی برده و محدودیت های موجود در روند بازی این مراحل را به خوبی به داستان بازی القا میکند و گاهی اوقات هم شاهد ضعف در مراحل میشوید که همین محدودیت ها چاره ای برای برطرف کردن این ضعف ها نمیگذارد!خلاصه ایده ی داستانی  بازی یک مانع برای ارائه ی داستان خواهد شد و گاهی اوقات هم همین ایده ی داستانی نکات جذابی را به وجود می آورد.مطمئنا بازی هایی که با هم یک فرانچایز را تشکیل میدهند باید ارتباط عمیقی با یدکدیگر داشته باشند و گیمر ها بر همین قضیه جلوه ی مبهوت را به وجود آورده بودند!چون ممکن نبود ارتباطی بین نسخه های گذشته و نسخه ی چهارم وجود داشته باشد اما سازندگان به خوبی داستان نسخه های گذشته را به این نسخه ارتباط دادند و ایده ای به نام مبارزه علیه موجودات فضایی را به وجود آوردند!نتیجه گیری در مورد داستان را میتوان اینگونه شمرد که سازندگان با ارائه ی این ایده ی داسانی راه را برای خودشان و درک گیمران سخت کردن و آن ها میتوانستند داستانی بر پایه ی همین عامل ولی با عظمت تر و جذاب تر بسازند البته عواملی در این تغییر اساسی نقش داشتند که میتوان آن ها را از تغییر سازنده شروع و تا کمبود بودجه و خیلی دیگر از مشکلات ختم کرد!
[تصویر:  tga78sj46humcchxr1vh.png]
آرزوی THQبرآورده شد؟
معمولا گرافیک سری Saints Row همیشه در حد متوسطی قرار دارد و طرفداران را نسبت به عناوین رقیب راضی نگه میدارد مطمئنا با تایید این بازی برای نسل  بعد(توسط THQ)طرفداران مشتاق دیدن گرافیکی بی نظیر را داشتند چون این وعده ها را سازندگان همیشه در گوش گیمر ها و طرفداران میخواندند.اما پس از به حراج گذاشتن این عناوین توسط ,THQ, Deep silver طبق وعده های متعدد این عنوان را برای نسل هفتم معرفی کرد و طرفداران وعده های THQرا به فراموشی سپردند و Saints Row IV عنوانی نسل هفتمی و با گرافیکی در حد این نسل عرضه شد!البته نمیتوان در همین ابتدا گرافیک بازی را بد و پر از ضعف قلمداد کرد.نکات مثبتی در گرافیک بازی دیده میشود که کیفیت امکانات کارگذاشته شده در گرافیک را نمایان میکند!معمولا چیزی که در یکی بازی open world بیشتر مورد اهمیت قرار میگیرد طراحی محیط های متععد در این جهان باز است البته این طراحی از نکات ریزی تشکیل میشود اما در این بخش گرافیک کار شده بر محیط را مورد انتقاد قرار میدهیم!محیط بازی فقط از ساختمان ها تشکیل نمیشود در یک بازی Open world محیط شامل اتومبیل ها,خیابان ها,نورپردازی,طراحی شب و روز,کیفیت بافت ها,رنگ بندی محیط که این عامل نهایت قدرت را در این عنوان دارد و طراحی ساختمان ها که در ابتدا عرض شد (البته این عوامل فقط در این بخش از بعد گرافیکی ارزیابی میشوند!)
[تصویر:  mffwg4pvnfmb94hy1v.png]
اتومبیل ها:معمولا طراحی گرافیکی وسایل نقلیه چیز ساده ای برای سازندگان است چون از اهمیت هریک از این جزئیات باخبرند و نهایت وقت را صرف این جزئیات خواهند کرد اتومبیل ها از طراحی متفاوتی برخوردارند و تاثیر آنها بر روی محیط به نحوی منفاوت است معمولا انعکاس اجسام بر روی سطح اتومبیل ها در شب بیشتر نمایان میشود اما سازندگان اهمیت بالایی برای روز در این عنوان قرار داده اند!چیزی که در این بازی نهایت تلاش سازندگان را به دید شما می آورد نورپردازی و رنگ بندی در این بازی بینظیر است به طوری که این عوامل گیمر را در زیبایی محیط غرق خواهند کرد و دشواری را یرای طی کردن محیط در ذهن بازیکن قرار نمیدهند!معمولا عوامل زیادی در یک بازی سبک جهان باز قرار دارد که باید به آن عمل شود تا ضعفی در بازی دیده نشود از جمله این عوامل به وجود آوردن چیز های جذاب در محیط است تا گیمر از راه های طولانی مرحله ها خسته نشود به همین دلیل Saints Row IV نهایت نورپردازی و رنگ بندی محیط را در خود جا داه است!رنگ بندی بینظیر محیط چیزی است که گاهی اوقات بیشتر از هرچیز نظر گیمران را به خود جلب میکند.شما  در انواع محیط ها شاهد رنگ های شاد و جذابی هستید که ماندن در آن محیط شاد را برایتان یک آرزو میکند!تا به الان از عامل مثبت در گرافیک بازی شنیده اید اما حال به سمت نکات منفی خواهیم رفت.اول از همه عامل منفی که در بازی به چشم شما میخورد کیفیت متوسط رو به ضعیف بافت های بازیست که بلکل گرافیک بازی را ضعیف نشان میدهد به نظر میرسد سازندگان کاری از دستشان بر نمیآمد به طوری که این قسمت بعضی مواقع در سطح بسیار پایینی قرار دارد!مطمئنا اگر این عنوان یک عنوان نسل بعدی بود قدرتی بیشتر را در پیش میگرفت و رضایت خیلی ها را به خود جلب میکرد!اما کم کاری سازندگان در واقع کار دست خودشان میدهد!همچنین طراحی شخصیت ها بسیار بسیار ضعیف است و گاهی اوقات به شدت به طراحی عالی شخصیت ها در نسخه ی قبلی ایمان خواهید آورد این عامل به حدی ضعیف کار شده است که دقت به آن ها شما را از درک داستان باز میدارد!همیشه از عناوین به نشر رسیده توسط Deep silver این مشکلات را دیده ایم و این ها چیزی را بر جا نخواهد گذاشت جز به نابودی کشاندن عناوین کمپانی های دیگر!میتوان گرافیک نسخه سوم از سری بازی های Saints Row اینگونه شمرد که سازندگان هنوز جای پیشرفت و برطرف کردن ضعف ها را داشتند ولی از اینکار دست کشیدن و سطح گرافیک این بازی را در حد پایینی به وجود آوردند!
[تصویر:  wdejgs0jruva5v1wt9xs.png]
چه پیشرفت هایی؟
سبک های متفاوت بازی سازی هرکدام بخش های مهم خور را دارند برای مثال سبک جهان بازی مهمترین عامل که نقش بسیار بالایی در روند بازی دارد گیم پلی بازیست به طوری که نقص در گیم پلی نقص در کل این جهان باز است البته این عامل برای همه ی بازی ها اهمیت زیادی دارد و مهمترین عامل شناخته میشود اما در یک بازی سبک جهان باز ضعف در این بخش باعث نابودی کل بازی میشودبه همین دلیل سازندگان جهان باز این بخش را در ذهن خود شاخص قرار میدهند و کاری نمیکنند که سطح این قسمت در بازی به زیر متوسط کشیده شود!در نگاه اول شاید گیم پلی بازی به دلتان ننشیند و پیشرفتی در آن نسبت به بازی های دیگر نبینید اما هنگامی در روند گیم پلی پیش میروید متوجه میشوید که سازندگان کار بسیار بزرگی انجام داده اند!درست است که این سبک را جهان باز میگویند اما مطمئنا در عناوین همسبک دیگر محدودیت هایی وجود دارد تا شما را از انجام بسیاری از کارها باز دارد!برای مثال شما در بازی به نام GTAهیچ اجازه ای ندارید که ظرف زمان کمی از همه ی ساختمان ها بالا بروید و یا با سرعت بسیار زیادی یک راست به سمت مقصد خود بدوید اما اگر دنبال بازی هستید که مرز این محدودیت ها را شکسته باشد حتما عنوان Saints Row IV را تجربه کنید!در بازی شما قدرت های بسیاری دارید که شما را در مراحل بسیار کمک میکند از جمله ی این قدرت ها دویدن با سرعت بیشتر از ماشین های پرسرعت,پرواز,پریدن به بالای بزرگترین برج شهر فقط با کمی پر کردن قدرت و از جمله ی قدرت های دیگر که بهتر است تجربه ی آن ها را بر عهده ی خوتان بگذارم!
[تصویر:  cok0k83xqn5ysc0fkx3n.png]
این سه قدرتی که نام برده شد بدون هیچ مکس و با سرعت بسیار زیادی عمل میشود و شما میتوانید بدون استفاده از سایل تقلیه و هر چیز دیگری از دویدن و پردین از روی ساختمان های بلند و یا پرواز کردن به مقصد خود برسید.جالب توجه اینجاست که با این همه سرعت در گیم پلی و جابه جایی سریع محیط اصلا شاهد باگ های بزرگ در بازی نیستیم که شما را از ادامه ی بازی باز دارد و این خود یک امتیاز بزرگ برای سازندگان است که توانستند بر این مشکل بزرگ چیره شودند و این خود جای تحسین دارد البته باگ هایی همیشه وجود خواهند داشت که از جمله ی آنها مربوط به NPCها و عوامل دیگر میشود اما آنچنان این باگ ها سرسام آور نیست!نکات دیگری در گیم پلی دیده میشوند که بیشتر در عناوین به خوبی ساخته شده و قابل رضایت هستند فراوانی وسایل نقلیه,شخصی سازی شخصیت و امکانات دیگر,فراوانی اسلحه های متعدد که کاربردشان بسیار عالی و جذاب است و بسیار از عوامل درگیرکه به جزئیات معروفند و ضعف در آنها کم دیده میشود اما خوشبختانه ضعفی بزرگ در این جزئیات بازی دیده نمیشود و این نشان دهنده ی اهمیت بالایی است که سازندگان برای جزئیات متعدد بازی قاعل میشوند!البته ضعف هایی هم در روند گیم پلی بازی دیده میشود که بعضی از این ضعف ها بسیار بزرگ هستند!
[تصویر:  tuyyu4slahkubqwktwp.png]
اهمیت NPC ها در محیط جهان باز بسیار بالاست اما در نسخه ی جدید سری بازی ها Saints Row شاهد هوش مصنوعی ضعیف آنها هستید به طوری که گاهی اوقات شاهد راه رفتن آنها در مسیر جاده وسایل نقلیه خواهید بود و یا باگ هایی که بر اثر هوش مصنوعی ضعیف آنها به وجود می آید و این نکته ی ضعیف بدی برای این بازی هست و میتواند نارضایتی ها زیادی را به وجود بیاورد!ضعف های موجود در بازی به صورتی بزرگ هستند و هر کدام از آن ها بخشی از جذابیت بازی را کاهش میدهند!علاوه بر هوش مصنوعی NPC ها هوش مصنوعی دشمنان یا همان موجودات فضایی بسیار پایین است به طوری که میتونوانید به سمت لشکری از آن ها بروید و آن ها را به راحتی از نزدیک بکشید گلوله هایی که آنها به سمت شما شلیک میکنند تا حدی اثری بر شما ندارد  و این شامل راحتی بیش از حد بازی میباشد که هوش مصنوعی ضعیف بخشی از آن را بر عهده میگیرد!میتوان تلاش سازندگان را بر هوش مصنوعی کلی بازی بیهوده دانست و آن را سابقه ای بد برایشان انتخاب کرد و منتظر ضعف در این موارد در بازی های دیگر شد!


در حد خوبی بود...
این روز ها معمولا به موسیقی ها و صداگذاری کارکتر ها اهمیت زیادی میدهند و این عامل به خوبی توانسته در میان بازی های متعدد جا خوش کند!در یک بازی سبک جهان باز معمولا موسیقی ها اهمیت بالایی نسبت به بازی های موجود در سبک های دیگر دارند.این موسیقی ها فقط شامل مراحل بازی نمیشوند و در قسمت های مختلفی وجود این Soundtrack را احساس خواهیم کرد.باید گفت که این نسخه از موسیقی های به موقعی را در مراحل متعدد قرار داده است و در هر مرحله موسیقی هایی به صدا در می آیند که مختص همان مرحله هستند و به بازیکن احساس خوبی را القا میکنند!موسیقی های مراحل به شیوه ی خوبی در بازی ایجاد شده اند اما وجود همین موسیقی ها در وسایل نقلیه تا حدی بدون جذابیت است و لذت رانندگی را از شما میگیرد! از آن جایی که ساخت شخصیت بر عهده ی شماست و انخاب جنس کارکتر هم همینطوری سازندگان مجبور شدند که صداپیشگان مختلفی را در بازی قرار دهندو طبق آمار 3 صدا پیشه ی مرد و 3 صدا پیشه ی زن در بازی حضور دارندو وظیفه ی انیخاب هر کدام از آن ها بر عهده ی شماست. همچنین صدای صداپیشگان معروفی در دیالوگ های کارکتر ها شنیده میشود که از آن ها نیتوان به Nolan north اشاره کرد که سابقه ی وی را میتوان در صداپیشگی ناتان دریک در سری محبوب آنچارتد و همچنین شخصیت دزموند در فرانچایز پرطرفدار AC دید.همچنین میتوان به صداپیشگان دیگر در بازی مانند:
Baker Troy
Laura Bailey
Robin Atkin Downes
Diane Michelle
Kenn Michael
Sumalee Montano
اشاره کرد که نقش مهمی در بازی ایفا کردند.مطمئنا موسیقی های متن از اهمیت های تخصصی بهرهمند هستند و یکی از آنها تاثیر خوب بر نکات بازیست که باید انتقادی تخصصی از سازندگان به خاطر عدم توازن موسیقی های متن در بازی کرد این ها از عوارض کار های Deep silver است که عوامل زیادی باعث عدم توازن های بسیار بدی در بازیی میشود!البته ایراد از موسیقی و صداگزاری از بازی های امروزی یک جور کم لطفی برای سازندگان به شمار میرود اما درست است که این قسمت امروزه به بهترین نحو اجرا میشود اما به هیچ وجه نباید از یکی از بخش های اساسی مانند این بخش غافل شد!عملکر سازندگان در این قسمت را میتوان اینگونه شمرد که تا حدی از غفلت خود جلوگیری کردن و اگر به موقع از بروز اینکار جلوگیری نمیرکرند فاجعه های بدتری برایشان رقم میخرود.باز هم سازندگان در این قسمت اشتباهات بزرگی انجام دادند که در مقابل تلاششان بیش از اندازه عظیم شناخته میشود!
[تصویر:  3s6r76rux47gaxw7s62i.png]
جنجال های قبل نشر!
اما جدا  از انتقاد های زیاد بازی وقایع خوب جالب و گاهی هم بدی قبل از نشر بازی رخ داده بود که توجه زیادی را به خود جلب کرد و شاید هم نظر خیلی ها را به بازی جذب کرد و باعث افزایش طرفداران شد!اولبن حرکت جالب از سوی Deep silver معرفی باندلی جالب بود که از محتویات باور نکردنی تشکیل میشد به طوری که بعضی ها(مثل خود من!)چیزی از محتویات این باندل دستگیرشان نشد عجیب ترین چیز در این باندل وجود یک دکمه ی فشاری بود که هنوز هم ذهن خیلی ها را مبهوت نگاه داشته و محتویات دیگر که پشت سر هم عجیب و غریب شناخته میشدند البته این کمپانی باندلی دیگر نیز معرفی کرد که هیچ ربطی به صنعت گیم و بازی نداشت یک بسته که فقط مختص یک نفر بود و با قیمت سرسام آوری به فروش گذاشته شده بود که لزومی بر ذکر این قیمت وجود ندارد!این بسته فاجه ای بسیار بد برای این صنعت است که نهایت پول پرستی سازندگان را جلوی چشم همه به رخ میکشد!البته باندل های زیادی را تا کنون دیده ایم که هدفی جز این ندداشتند ولی این بدتر و ننگ تر از همه ی آن بسته ها بود!همچنین رویداد های زیادی وجود دار مسلما همه ی گیمر ها توقع داشتند که Saints Row IV برای نسل بعد هم نیز عرضه شود و قدرت این فرانچایز به همه نشان داده و آرزو های طرفداران به واقعیت تبدیل شود اما طراح ارشد این عنوان دلایلی را برای اثبات عرضه نشدن این عنوان برای کنسول های نسل بعد آورده است که میتوانید بخشی از سخنانشان را در ادامه ببینید:
(عناوین بزرگ بسیاری هستند که همزمان به نسخه چهارم عرضه خواهند شد، اما این نسخه بزرگترین عنوان Saint Row این فرانچایز خواهد بود که ما تا به حال ساخته ایم. من فکر میکنم ما به اندازه کافی چیزهای متفاوت و منحصر به فردی را در این عنوان  قرار داده ایم که نگران چیزی نباشیم. چون بسیاری از مخاطبان این اثر را دوست دارند و این به خودی خود موجب قطع سر و صداهای منفی پیرامون این اثر خواهد شد. چیزی که ما در این اثر “منحصر به فرد” نامیده ایم، طنز بازی است. المانهایی نظیر خشونت و هتاکی چیزی است که مانع بدنامی اثر میشود. آثاری نظیر Grand Theft Auto و Mortal Kombat از نهایت خشونت به بدنامی شهرت دارند. این چیزی است که ما هرگز ذکر نکرده ایم. هتاکی در بازی با طنز عوض شده و مردم این را دریافت خواهند کرد. مردم درک لازم از سبک خاصی که ما پیروی میکنیم را دارند. من فکر میکنم چنین مباحثی لازم است و جای هیچ تعجبی نیست که من فکر کنم این عنوان هرچه باشد از فیلمهای رده R بدتر نخواهد بود ! هدف ما فقط سرگرمی است,.سرگرمی به شویه ای جدید!)این بود عقیه ی سازندگان که امید زیادی بر موفقیت بازی داشتند! همچنین از دیگر رویداد های پیرامون نشر این عنوان ممنوع شدنش طبق دلایلی مشخص در استرالیا بود! جدیدا این قاره برخورد های شدیدی نسبت به عناوین نشان میدهد و این بازی نیز جزو آن سته از عناوین غیر قابل قبول توسط استرالیا بود!لازم به ذکر است که Saints Row IV توانیته در هفته ی دوم انتشار بر صدر جدول بریتانیا قرار بگیرد و عناوین تازه انتشار سافته را کنار بزند. در پایان میتوان نسخه ی جدید بازی Saint Row رو اینگونه قلمداد کرد که خلاقانه است بله درست است که بازی ضعف های غیر قابل قبولی دارد اما سازندگان توانسته ان نظر گیمر ها و منتقدین را به خود جلب کند و عواملی در بازی قرار داده اند که باعث سرگرمی بازیکن میشود اگر از جمله گیمر هایی هستید عاشق ایده های خلاقانه ای نظیر این عنوتن هستید و این عامل را به ضعف های بازی ترجیح میدهید مطمئنا تجربه ی این عنوان شما را سر گرم خواهد کرد و تلاش سازندگان را به شما ثابت میکند!
 
 
نکات مثبت:نورپردازی و رنگ بندی عالی,ایده ی خلاقانه ی داستان,امکان افزایش سرعت و جابه جایی سریع گیم پلی با استفاده از قدرت های متعدد کارکتر,عدم محدودیت در شخصی سازی کارکتر
 
نکات منفی:کیفیت ضعیف بافت ها,بی ارزش بودن برخی از مراحل,شروعی مبهم از داستان,باگ های جزئی,بی ارزش بودن برخی از Soundtrack,عدم بالانس گرافیکی
 

داستان:8
گرافیک:6
گیم پلی:7
موسیقی و صداگزاری:7
میانگین نمرات:7
 

 
پاسخ
#2
ممنون مهدی جان نقد کاملی بود بهترین نکته ی گیم پلی یسنت رو 4 قدرت های جدید بود که به کاراکتر داده شده بود خیلی گیم پلی رو هیجان انگیز تر کرده بود
[تصویر:  sgxkn2e1hxo6xwa6yjbm.jpg]
پاسخ
#3
اول بهت تبریک می گم که تونستی یک نقد کامل و خوب رو بنویسی![img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img] این نسخه بیش تر شبیه Prototype بود ولی به مرور زمان، شباهتش به Crackdown، بیش تر می شد![img]images/smi/s0 (45).gif[/img]
[تصویر:  h9pacwys58r03u326n3a.png]
پاسخ
#4
نقد و بررسی خوبی بود.من این بازی رو بازی نکردم به نظر من بازی جالبی نیست و گرافیک ضعیفی داره من که زیاد با این بازی ها حال نمیکنم. ولی بازهم ممنون.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]

 
پاسخ
#5
خیلی ممنون تو این بی بازی تو تابستون بازی کردنش بد نبود من که تو همون مراحل اول گیر کردم و نمیتونم با سفینم از کشتی زینیاک فرار کنم و فکر هم کنم نتونم رد کنم این مرحله رو ولی به نظرم بازی واقعا مثل پروتوتایپ شده بود با اون پرش های بلند و دویدن سریع! خیلی ممنون بعضی قسمتا رو نخوندم تا بذارم بازی رو بتونم تموم کنم بعد بخونم خیلی ممنون.
پاسخ
#6
(09-06-2013, 04:38 PM)'Y2J' نوشته است: خیلی ممنون تو این بی بازی تو تابستون بازی کردنش بد نبود من که تو همون مراحل اول گیر کردم و نمیتونم با سفینم از کشتی زینیاک فرار کنم و فکر هم کنم نتونم رد کنم این مرحله رو ولی به نظرم بازی واقعا مثل پروتوتایپ شده بود با اون پرش های بلند و دویدن سریع! خیلی ممنون بعضی قسمتا رو نخوندم تا بذارم بازی رو بتونم تموم کنم بعد بخونم خیلی ممنون.

 
مشکل شما هم عین مشکل منه![img]images/smi/s0 (43).gif[/img] من تو شماره سوم هم یه مرحله بود که می رفتیم یک نفر گنده رو نجات بدیم، گیر کردم![img]images/smi/s0 (67).gif[/img]
[تصویر:  h9pacwys58r03u326n3a.png]
پاسخ
#7
نقد قابل قبولی بود. یه سری مشکلاتی هست که مهمترینش اینه:
گفتی تکستچرها یا همون بافت ضعیف هست. خب این قضیه رو باید یه خرده بیشتر آنالیز کنی. یعنی اینکه شاید دلیل داشتن!
بازی های سندباکس یه دغدغه اصلیشون اینه که بارگذاری بین منطقه ها نداشته باشن و این بارگذاری ها تو بک گراند اتفاق بیفته. خوشبختانه Saint row 4 همین قضیه اعمال میشه ولی برای اینکه گشت و گذار راحت باشه کیفیت تکستچرها پایین میاد.
تو بخش گرافیک منتظر بودم بگی که افت فریم می بینیم که مسئله به این مهمی رو نگفتی و از دستت در رفت. انیمیشن ها تقریبا خشک هست و بازی گرافیک فنی خوبی نداره.
برای ارزیابی فریم ریت می تونی از برنامه Fraps استفاده کنی که میتونی علاوه بر مشاهده افت فریم، از صحنه های بازی اسکرین شات بگیری.

و یک قضیه دیگه در بخش داستان که حتما باید می گفتی تو طنز بازی بود که بازی های زیادی رو مسخره کرد و به باد انتقاد گرفت. مثل MGS، فیلم ماتریکس، انتقاد به کاخ سفی*د درباره اعضای دولت و کابینه و بازی های دیگه ای مثل infamous و پروتوتایپ و مس افکت و .... انتظار داشتم حداقل یه اشاره ای به یکی از این اسامی می کردی. مثلا یه قسمت طنزش که هنوز یادم هست تو بیانیه ای هست که مستر پرزیدنت به زیردستاش میده درباره حمله به zinak:
میگه که من زرت و پرت های زیادی گفتم تو اون سال های که تو زمین بودیم و شما هم گوش دادین.....
(یهو منشی کاخ سفید که یکی از دوستای فاب هست داد می زنه از تو جمع که):
من علاوه بر اینکه شنیدم، مردک عوضی نوشتم!



منتظر کارهای بهتری از شما هستیم [img]images/smi/s0 (24).gif[/img]
The more you give, the more I maim              
You are spirit, and I am bane                                                      
Your truth strikes through, as steel guides true                                                                              
It's enough for pride, but not enough to survive
                                                                                                                      
پاسخ
#8
خیلی نمره کم دادی 9 خوبه[img]images/smi/s0 (37).gif[/img][img]images/smi/s0 (43).gif[/img]
توی اروپا که الکی دو هفته پرفروش نبود [img]images/smi/s0 (66).gif[/img][img]images/smi/s0 (43).gif[/img]

بیشتر باگ ها هم با title update های خود سازنده حل میشن برای من که اینجوری بوده[img]images/smi/s0 (37).gif[/img][img]images/smi/s0 (37).gif[/img][img]images/smi/s0 (25).gif[/img]
Time is power
پاسخ
#9
نقدت رو قبل از اینا خونده بودم اما فقط تشکر کردم٬ با موضوعی که توی انجمن خودمون پیش کشیدی متوجه شدم که نظر ندادن ناراحتی ( البته همه نظر دوست دارن ) [img]images/smi/s0 (25).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img] .
اولین نکته اینه که عنوان یک غلط املایی داره٬ لطفا تغییرش بده: جهنمی به نام خیال|نقد و برسی بازی Saints Row IV
نقدت عالی بود٬ به نکات ریزی توجه کردی. اما اصلا از این بازی خوشم نیومد. نمراتتم عادلانه بود ( البته اگه دست من بود که بهش ۵ هم نمی دادم ) (: [img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
در آخر Up [img]images/smi/s0 (43).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]

[تصویر:  76561198078353517.png]

پاسخ
#10
زیاد خوشم از این بازی نیومد [img]images/smi/s0 (43).gif[/img]بازی خوبی نبود ولی بر عکس بازی نقدت عالی بود ممنون[img]images/smi/s0 (25).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
 
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 1,108 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  زمین بازی خدایان،نقد بازی INJUSTICE GODS AMONG US Funny Man 29 14,635 11-28-2020, 06:39 AM
آخرین ارسال: saeid15
  دنیای خمیری (نقدی کوتاه از بازی بیاد ماندنی neverhood)+دانلود بازی ALAN PAYNE 14 9,547 04-11-2020, 02:31 PM
آخرین ارسال: peyman_eun
  عشق فداکاری تغییر ، نقد و برسی بازی Brothers A Tale Of Two Sons kaladin 3 2,432 10-04-2019, 03:53 PM
آخرین ارسال: kaladin
  نقد و برسی بازی NFS:Payback (آقایِ کُدی گونه) mr_code 9 2,868 12-29-2017, 12:41 PM
آخرین ارسال: mr_code

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان