زمانی که The Last of Us در سال 2013 عرضه شد ، همه به آن علاقه مند شدند. البته نظر خود ناتی داگ درباره ی این بازی تا به این اندازه مثبت نبوده است.
منبع : The Last of Us devs thought game was going to tank, ruin studio’s name
ناتی داگ مهمان آخرین قسمت برنامه ی "گفت و گو با سازندگان" بوده و از مشکلات داخلی در حین توسعه ی این بازی و شگفت زده شدن پس از مشاهده ی موفقیت های این اثر سخن گفته است.
Bruce Straley کارگردان بخش گیم پلی بازی درباره ی احساسات تیم در حین توسعه ی بازی گفت:
Bruce Straley کارگردان بخش گیم پلی بازی درباره ی احساسات تیم در حین توسعه ی بازی گفت:
نقلقول: ما فکر میکردیم این بازی (مانند یک تانک!) شهرت استودیو را ویران خواهد کرد!
ما فکر میکردیم که این بازی ، نام و تصویر ذهنی مردم از استودیو را که طی چندین سال با خون و عرق و اشک و با علاقه ی قلبی ساخته شده ، ویران خواهد کرد. ما فکر میکردیم که در حال تخریب وجهه ی عمومی ناتی داگ هستیم.
Neil Druckmann نویسنده ی بازی نیز تائید کرد و افزود :
ظاهرا قسمتی از این کشمکش و درگیری های داخلی ناتی داگ مربوط به مکانیک های گیم پلی بوده است.
به گفته ی Anthony Newman طراح ارشد بازی :
نقلقول: ما طی پروسه ی ساخت بازی دائما با هم شوخی میکردیم و میگفتیم : "این بازی به منزله ی انحطاط ناتی داگ خواهد بود.
ظاهرا قسمتی از این کشمکش و درگیری های داخلی ناتی داگ مربوط به مکانیک های گیم پلی بوده است.
به گفته ی Anthony Newman طراح ارشد بازی :
نقلقول: بخش هایی از بازی مانند یک ژله ای بود که نمی بست!
بخش هایی با هم جور نمی شد. پس در واقع همه ی اینها مجموعه ای از تصمیمات شانسی بود که باعث شد هر چیز در مکان خود قرار بگیرد و یک بازی کامل را بسازد.
منبع : The Last of Us devs thought game was going to tank, ruin studio’s name