امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سم فیشر پدری مهربان\نقد و برسی بازی Splinter Cell : CONVICTION
#1
 سلام.
با نقد و بررسی بازی بسیار مهیج و اکشن Splinter cell:conviction در خدمت شما هستیم
Splinter Cell : CONVICTION در تاریخ 13 اپریل سال 2010برای پلتفرم های،رایانه (pc) و(Xbox360)  و با سبک همیشگی اکشن(مخفی)، و توسط شرکت ubisoft وارد بازار شده است.
 
[تصویر:  Splinter-Cell-Essentials-Prince-Of-Persi...rtable.jpg]
داستان بازی:
سم که چند سالی است،دختر خود را از دست داده،سعی دارد که قاتل او را بیابد،اما هیچ گاه سرنخ تازه ای بدست نمی آورد و مداوم با درهای بسته مواجه میشد.سم حال که  همیچیه خود را از دست داده،تصمیم میگیرد برای یک سازمان تروریستی Third Echelonکار کند،طی چند ماموریت سازمان به اینکه،آیا سم از ما دستور میگیرد،مشکوک می شود،به همین دلیل رابط بین سم و سازمان که LAMBERT نام داشت و یکی از دوستان صمیمی  فیشر بوده را دستگیر میکنند،سم فیشر هم برای اینکه بتواند ماموریت خود را به اتمام برساند،مجبور می شود که دوست صمیمی خود را به قتل برساند.بازی START خود را از جایی میزند که یکی از دوستان زمان گذشته سم که VICTOR نام دارد،در حال صحبت کردن  در مورد کاراکتر اصلی بازی است،بعد از صحبت ها به چند روز قبل برمیگردید،شما به زمانی برگشته اید که در یک جزیره بوده اید و درحال پیداکردن سرنخ از قتل مرموز دخترتان هستید،Anna Grimsdotter  یکی از همکاران قدیمی سم،با او تماس میگیرد و می گوید اشخاصی می خواهند،سم را به قتل برسانند،سپس سم به جستجوی فرد مرد نظر می پردازد،و او را می یابد،و متوجه میشود که Andre Kobinقاتل دختر خود است،و سپس میرود سراغ این فرد......داستان بازی  از نظر من خیلی حرفه ای طرح خورده است.
  [تصویر:  splinter.JPG]
گرافیک بازی،عالی،طراحی کارکاترها بسیار حرفه ای و با خلاقیت و حوصله ی بیشتر طراحان بازی رقم خورده است،طراحی صورت کاراکتر ها نسب یه شماره ی قبل خود پیشرفت داشته است،مخصوصا صورت خود کاراکتر اصلی بازی،یعنی sam fisher معروف،که زیبا درست شده است،در Splinter Cell : CONVICTION بینهایت باگ وجود دارد،که باعث ضعف در گرافیک بازی میشود،اما اگر بازیبازهای عزیز،کمی این مشکل را تحمل کنند،به احتمال 90% پیام رضایت خود را صادر خواهند کرد ،مورد دیگری که باعث جذاب تر شدن بازی میشود،انفجار و خرابی های بسیار عظیم هستند که به خوبی به تصویر کشیده شده اند. زوایای دوربینSplinter Cell : CONVICTION در pc  قابل چرخش 180 درجه میباشد و شما میتوانید بیشتر نقاط بازی را که در دوربین معمولی،واضح نیست را با کمی چرخش دوربین مشاهده کنید.دوربین بازی  صحنه های اکشن بازی را به خوبی به تصویر می کشد و باعث به هیجان در آمدن،بازیباز میشود. نور پردازی به نحو بسیار خوبی در آمده. در هنگامی که سم درتاریکی است، صفحه به صورت سیاه و سفید با نوعی رنگ بندی مات در می آید و در هنگامیکه در روشنایی هستید، صفحه به تنوعی از طیف رنگ ها در می آید.در کل گرافیک بازی خوب است،اما باگ ها،Splinter Cell : CONVICTION را در امان نمی گزارند.باید اضافه کنم که بازی  با موتور Unreal همچون سری های قبل خود ساخته شده است.
  [تصویر:  71YfePYGTHS._SL1280_.jpg]
گیم پلی: بازی splinter cell:conviction از نظر من بسیارحرفه ای،در عرصه بازی های رایانه ای بوده است. در بازی کاورهای زیادی وجود دارد که بازیباز با گرفتن آن ها،میتواند از روی آن ها پریده و یا پشت آن ها مخفی شود.سم به هر نحوی خود را در سوراخ های دیوار،لای کمدها و....مخفی میسازد و منتظر عبور دشمن میشود،وقتی کاراکتر دشمن به آن سمت آمد،سم  او را از دنیا محو میکند!.هوش مصنوعیی که به سربازان دشمن داده شده است،بسیار میتواند در بازی مشکل ساز باشد،بازی در 3 درجه ی آسان،نورمال(متوسط) و سخت play میشود،دو حالت اول به مراتب مشکل نیست،اما در درجه سوم(Hard) سم با اصابت2 الی3تیر از پای درمیاید.و توصیه میکنم این درجه را تا موقعی که ماهر نشده اید استفاده نکنید،و اینکه همیشه اکشن بازی کردن در این درجه سخت و دشوارتر است،و باید بگویم اگر این درجه را انتخاب کنید،سعی کنید از راه های مخفی کاری به جلو بروید نه اکشن.! خیلی ها میگویند،چرا قابلیت،سوت زدن،هک کامپیوتر،حمل اجساد..از بازی گرفته شده است؟در جواب باید بگویم که،طراحان بازی می خواستند به  splinter سرعت بیشتری بدهند،تا سریع تر به جلو پیش بروید.این سخن طراحان کاملا مورد قبول واقع شده است.  مراحل بازی،برای یک بازیباز حرفه ای در عرض 10 ساعت به پایان میرسد.
[تصویر:  splinter-cell-conviction-xbox-m_and_e.jpg]
موسیقی و دیالوگ(صداگذاری)
 
در قسمت موسیقی، واقعاً باید به سازندگان احسنت گفت. موسیقی کاملاً با محیط و حال و هوای سم هماهنگ است و همخوانی دارد، اینموضوع در همان اول بازی (در قسمت صحبت با آنا) هم مشخص است. حتی گاهی که در تاریکیهستید اما کم کم موقعیتتان در حال لو رفتن است، موسیقی با ریتمی تند و اکشن کم کمجای سکوت را فرا می گیرد. موسیقی بازی توسط Michael Nielsen وKaveh Cohen کار شدهاست که اولین تجربه ی آنها در بازی های ویدئویی است.
در SC همچنین از موزیک های کامپیوتری هم که اکثراً برای صحنههای اکشن درستشده اند، استفاده میشود. شاید در آخر بازی هم توجه زیادی بهموسیقی بازی نکرده باشید، اما مطمئناً این موسیقی بازی بود (که کامل ترین بخش بازیهست) که شما رو درگیر گیم پلی کرده بود.
صداپیشگی شخصیت ها مخصوصا سم فیشر عالی هستند. Michael Ironsideبا صدای جاودانه خود باردیگر یار و یاور سم فیشر در این نسخه است. صدایی پر ابهت و آکنده از خشم و غم ونفرت به وضوح در دیالوگ های سم مشخص است. سم فیشر همچنان به مانند گذشته جملات ودیالوگ هایی فوق العاده ای دارد. او با همه مشکلاتی که در سر راه دارد، هنوز هم لحنطنز آمیز خود را حفظ کرده است!تکه کلام هایی که سم گاهی به کار می بره واقعازیباست، برای مثال:
وقتی سم فیشر یک دشمن رو از پشت میگیره و می خواهد به عنوان سپر انسانی (گروگان) از او استفاده کنه میگوید "بریم یهدوری بزنیم!" یا "فکر می کنی دوستات چقدر برات اهمیت قائل هستند؟"
و یا موقع بازجویی "صورت با دیوار آشنا شو! دیوار با صورت آشنا شو!" وهمچنین موقعی که سم از پنجره يك گارد را به زمين پرتاب مي كند، مي گويد: "دفعه بعداز پله ها استفاده كن!"
[تصویر:  8844842-splinter-cell-conviction.jpg]
بازی پر است از چنین حرفا ودیالوگ هایی از سم. دیالوگ های سم و بقیه شخصیت ها کاملاً بیان گر شخصیت آنهاست وبا آنها همخوانی دارد، مثلاً در اوایل بازی سم بازی از دیالوگ ها کاملاً می توانفهمید که سم زندگی قبلی خود را کنار گذاشته و به مردی تنها تبدیل شده. در کل اینقسمت هم مانند سری قبلی عالی از آب در آمده و هنوز دیالوگ های سم در ذهن من هستند! سم در این نسخه با خودش هم صحبت می کنه و هز ار چند گاهی نقل قول های جالبی رو بیانمیکنه!
دیالوگ های نگهبانان شاید چندان متنوع نباشد وچندین بار شاهد تکرار شدن یک دیالوگ هستیم. اما مثلاً وقتی به یک چراغی که بالای سرنگهبان وجود دارد شلیک کنید، ترس را کاملاً در وجود او حس می کنید و سعی می کنند تابا به کار بردن دیالوگ های تحریک کننده سم رو از محل مخفی شدن اش بیرون بکشند: "چرامثل یک گربه قایم شدی؟ بیا بیرون و بجنگ!" و یا زمانی که یک EMP بین آنها پرتاب میکنید، شاهد فریاد کشیدن و فرار کردن طبیعی آنها هستیم. حتی این گونه دیالوگ ها دربعضی شخصیت های اصلی بازی هم دیده میشه. مثلاً کوبین به شدت از سم فیشر هراس دارد ودر هر دوباری که با او برخورد می کنه (مخصوصاً بار دوم) از دیالوگ ها و لرزش صدایوی کاملاً ترس در وجود او موج می زند.
این ناسزا گفتنو به نوعی فحش دادن هم با اینکه باعث واقعی جلوه دادن می شود، ولی شاید نکته ی منفی محسوب شود (در برخی مراحل این موضوع شدت می گیرد!) دیالوگ های بازجویی ها هم که دیگر جای خود دارند!
البته از موضوع صداگذاری عالی اسلحه ها و انفجار ها هم نباید بگذریم، همیشه این موضوع در سری SC مورد توجه بود ودر مورد کانویکشن هم این موضوع با کیفیت بهتری صدق می کنه.
تکه کلام هایی که سم گاهی به کار می بره واقعازیباست، برای مثال:
وقتی سم فیشر یک دشمن رو از پشت میگیره و می خواهد به عنوان سپر انسانی (گروگان) از او استفاده کنه میگوید "بریم یهدوری بزنیم!" یا "فکر می کنی دوستات چقدر برات اهمیت قائل هستند؟"
و یا موقع بازجویی "صورت با دیوار آشنا شو! دیوار با صورت آشنا شو!" وهمچنین موقعی که سم از پنجره يك گارد را به زمين پرتاب مي كند، مي گويد: "دفعه بعداز پله ها استفاده كن!"
بازی پر است از چنین حرفا ودیالوگ هایی از سم. دیالوگ های سم و بقیه شخصیت ها کاملاً بیان گر شخصیت آنهاست وبا آنها همخوانی دارد، مثلاً در اوایل بازی سم بازی از دیالوگ ها کاملاً می توانفهمید که سم زندگی قبلی خود را کنار گذاشته و به مردی تنها تبدیل شده. در کل اینقسمت هم مانند سری قبلی عالی از آب در آمده و هنوز دیالوگ های سم در ذهن من هستند! سم در این نسخه با خودش هم صحبت می کنه و هز ار چند گاهی نقل قول های جالبی رو بیانمیکنه!
دیالوگ های نگهبانان شاید چندان متنوع نباشد وچندین بار شاهد تکرار شدن یک دیالوگ هستیم. اما مثلاً وقتی به یک چراغی که بالای سرنگهبان وجود دارد شلیک کنید، ترس را کاملاً در وجود او حس می کنید و سعی می کنند تابا به کار بردن دیالوگ های تحریک کننده سم رو از محل مخفی شدن اش بیرون بکشند: "چرامثل یک گربه قایم شدی؟ بیا بیرون و بجنگ!" و یا زمانی که یک EMP بین آنها پرتاب میکنید، شاهد فریاد کشیدن و فرار کردن طبیعی آنها هستیم. حتی این گونه دیالوگ ها دربعضی شخصیت های اصلی بازی هم دیده میشه. مثلاً کوبین به شدت از سم فیشر هراس دارد ودر هر دوباری که با او برخورد می کنه (مخصوصاً بار دوم) از دیالوگ ها و لرزش صدایوی کاملاً ترس در وجود او موج می زند.
این ناسزا گفتنو به نوعی فحش دادن هم با اینکه باعث واقعی جلوه دادن می شود، ولی شاید نکته ی منفیمحسوب شود (در برخی مراحل این موضوع شدت می گیرد!) دیالوگ های بازجویی ها هم کهدیگر جای خود دارند!
البته از موضوع صداگذاری عالیاسلحه ها و انفجار ها هم نباید بگذریم، همیشه این موضوع در سری SC مورد توجه بود ودر مورد کانویکشن هم این موضوع با کیفیت بهتری صدق می کنه.
 
خلاصه ی نقد»
1-گرافیک خوب،به تصویر کشیدن صحنه های اکشن بازی،وجود زیاد باگ در بازی
2-گیم پلی:مهم ترین و بهترین بخش SC.مخفی کاری های زیاد.حذف شدن بعضی از کارهای سم،ماننده هک رایانه،سوت....
3-موزیک،عالی،استفاده از تیکه کلام های جالب،موسیقی های اکشن و ریتم خوب
نمرات بازی

 گرافیک:8.5
گیمپلی:9.25
داستان:9
صداگذاری 9.5
نمره نهایی:9.25
این بازی توانست متا خیی خوب 83 در نسخه pc بگیرد
همچنین توانست نمر 9 از سایت gameinformer و نمره 8 از gamespot را کسب کند
با تشکر.....شرمنده اگه کم و کاستی بود

 
#2
خب سلام[img]images/smi/s0 (25).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
نقدت کم و کاستی های زیادی داره مخصوصا در قسمت گیم پلی که تو میتونستی 3 برابر این بنویسی[img]images/smi/s0 (5).gif[/img] و همچنین در مورد موسیقی وصداگذاری بسیار زیاد نوشتی که می تونستی در این قسمت مختصر و خلاصه تر شده بنویسی و به جاش بقیه قسمتارو خیلی بیشتر کنی، راستی نقدتم مقدمه نداره ، مقدمه مهمترین قسمت یه نقده که زیبایی اون باعث میشه که خواننده جذب اون بشه
بعضی جا ها هم مثل اینجا اینطوری نوشتی "کهدیگر" و "عالیاست "که ارزش نقدتو پایین میاره و نشون دهنده ی اینه که بعد از نوشتن، نقدتو نخوندی.
اگه نقدتو می خوندی و مشکلاتشو درست میکردی خیلی بهتر بود
سعی کن در مقالات بعدیت بهتر باشی[img]images/smi/s0 (25).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]

 

 

 
#3
ببین خوب نوشتی [img]images/smi/s0 (62).gif[/img]ولی بزرگ ترین ایرادت این هستش که  لحن نوشتاریت رو مشخص نکردی [img]images/smi/s0 (43).gif[/img]  یا رسمی بنویس یا محاوره ای

من هم اوایلش همین طور بودم نگران نباش  [img]images/smi/s0 (37).gif[/img]   بهتره از لحن رسمی استفاده کنی[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
#4
مرسی ممنون[img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img]
[تصویر:  sergioramos1080.jpeg]
تو تعصب و غیرت بالاتر از این بشر ندیدم من...
#5
(04-05-2014, 04:55 PM)'Golden_Eagle' نوشته است: خب سلام[img]images/smi/s0 (25).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
نقدت کم و کاستی های زیادی داره مخصوصا در قسمت گیم پلی که تو میتونستی 3 برابر این بنویسی[img]images/smi/s0 (5).gif[/img] و همچنین در مورد موسیقی وصداگذاری بسیار زیاد نوشتی که می تونستی در این قسمت مختصر و خلاصه تر شده بنویسی و به جاش بقیه قسمتارو خیلی بیشتر کنی، راستی نقدتم مقدمه نداره ، مقدمه مهمترین قسمت یه نقده که زیبایی اون باعث میشه که خواننده جذب اون بشه
بعضی جا ها هم مثل اینجا اینطوری نوشتی "کهدیگر" و "عالیاست "که ارزش نقدتو پایین میاره و نشون دهنده ی اینه که بعد از نوشتن، نقدتو نخوندی.
اگه نقدتو می خوندی و مشکلاتشو درست میکردی خیلی بهتر بود
سعی کن در مقالات بعدیت بهتر باشی[img]images/smi/s0 (25).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]

 

 

 

 


سلام داداش چشم حتما سعی میکنم بیشتر به تکاتی که گفتی توجه کنم ممنون
 
#6
کپی برداری از سایت های فارسی زبان ممنوع می باشد
بسته شد


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 1,100 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  زمین بازی خدایان،نقد بازی INJUSTICE GODS AMONG US Funny Man 29 14,549 11-28-2020, 06:39 AM
آخرین ارسال: saeid15
  دنیای خمیری (نقدی کوتاه از بازی بیاد ماندنی neverhood)+دانلود بازی ALAN PAYNE 14 9,527 04-11-2020, 02:31 PM
آخرین ارسال: peyman_eun
  عشق فداکاری تغییر ، نقد و برسی بازی Brothers A Tale Of Two Sons kaladin 3 2,407 10-04-2019, 03:53 PM
آخرین ارسال: kaladin
  نقد و برسی بازی NFS:Payback (آقایِ کُدی گونه) mr_code 9 2,855 12-29-2017, 12:41 PM
آخرین ارسال: mr_code

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان