10-15-2013, 03:36 PM
(آخرین ویرایش: 10-15-2013, 03:44 PM، توسط good boy 10.)
____________________________________________________
مشخصات
مشخصات
نام بازی : Beyond: Two Souls
ناشر : Sony Computer Entertainment
پلتفرم : PlayStation 3
سازنده : Quantic Dream
سبک : Adventure - Third Person - Modern
____________________________________________________
مقدمه
Heavy Rain بازی فوق العاده ای بود ! یک درام تعاملی که هرکسی را با داستانش مجذوب خود میکرد و پایانهایش باعث ارزش تکرار بازی می شد . ولی آیا بیوند هم از این قاعده پیروی میکند ؟ جواب این سوال را در ادامه این متن بخوانید .
____________________________________________________
داستان
Beyond Two Souls داستان دختری با نام Jodie Holmes را روایت می کند که با یک هدیه خاص به دنیا آمده است ! Jodie دارای وجود ماورائی به نام Aiden می باشد که از او تحت هر شرایطی محافظت می کند . بازی شما را به 8 سالگی تا 23 سالگی جودی میبرد ، او قصد دارد حقیقت را درمورد این موجود مرموز کشف کند . روند بازی بر اساس ترتیب پیش نمی رود و بازیکن مراحل متفاوتی از زندگی Jodie را تجربه می کند . این شیوه ی روایت داستان باعث سردرگمی برخی از بازیکنان می شود و تازه زمانی که نیمی از بازی طی شده ، داستان حالت یکپارچه پیدا می کند . گیمرهایی که انتظار دارند با یک داستان رو به جلو همانند Heavy Rain یا Fahrenheit مواجه شوند ، خود را برای سردرگمی آماده کنند ! داستان بازی واقعا فوق العادست ولی به شدت پیچیده و سردرگم کننده است که مخاطب را تحت فشار قرار میدهد ! اگر داستان روایتی ساده تر داشت حتما موفق میشد .
7 / 10
____________________________________________________
گیم پلی
گیم پلی بازی Beyond Two Souls کاملا به رویداد های سریع الوقوع یا همان QTE وابسته است اما سازنگان این رویداد ها را با صحنه آهسته ، رانندگی و اسب سواری ترکیب کرده اند . Jodie در ادامه ی زندگی اش به CIA می پیوندد و در آنجا نحوه ی مبارزه را می آموزد . در بعضی مراحل مخفی Jodie ترکیبی از صبر و اختفا را به نمایش می گذارد . این بخش ها مفرح هستند چرا که باعث می شود بازیکن کمی از QTE های تکراری دور شود . با پیشروی در بازی شما با شخصیت هایی برخورد می کنید که معشوق خود را از دست داده اند . در این سناریو ، بازی به Jodie اجازه می دهد که از توانایی های ماورائی خود استفاده کند و مرده می تواند از بدن Jodie به عنوان میزبان بهرمند شود . این امر منجر به ایجاد لحظات ترسناک می شود چراکه Jodie شبح وار عمل می کند . با این حال بُعد جدیدی به گیم پلی اضافه می شود . قابلیت کنترل کردن Aiden گامی مهم می باشد چرا که این امر بر ویژگی های گیم پلی دامن می زند . زمانی که Jodie در شرایط سختی قرار می گیرد ، می تواند Aiden را احضار کند . Aiden کنترل نزدیک ترین NPC را در دست می گیرد و دشمنان را از بین می برد ، اشیا را نابود می کند یا حتی وسایل نقلیه را به هوا پرتاب می کند . با کمک Aiden ، جودی می تواند از گذشته ی شخصیت ها با خبر شود و اطلاعات بیشتری درمورد مراحل بدست آورد . Quantic Dream تعادل را بین Jodie و Aiden برحسب زمان بازی رعایت کرده ، یکی از مشکلات بازی دوربین آزاردهنده و حرکات ناشیانه ی Jodie می باشد که در هنگام فرار Jodie از چیزی ، ایجاد می شوند . عدم توانایی دوربین در چرخش 360 درجه واقعا رنج آور است و در بسیاری از موارد من خودم را گم کردم . این مشکل باعث تخریب برخی لحظات بازی می شود به خصوص زمانی که رویداد ها با سرعت زیادی اتفاق می افتند . در نتیجه با گیم پلی تمیزی رو به رو خواهید بود . گیم پلی بازی به گفته دیوید کیج 10 برابر بهتر از هوی راین شده بود .
8 / 10
____________________________________________________
گرافیک
Heavy Rain با تکنولوژی motion capture توانست استاندارد جدیدی را به گرافیک بازی ها اضافه کند . در Beyond Two Souls تکنولوژی motion capture به خوبی پیاده سازی شده بطوریکه تا به حال بازی ای با این کیفیت ندیده ایم . مدل های صورت به شکل واقع بینانه ایی رندر می شوند . حتی کوچکترین حرکت صورت به طرز الهام بخشی ارائه می شود . Quantic Dream خدمات motion capture را برای سینماگران تولید می کند به همین دلیل ممکن است برخی تصور کنند Quantic Dream می بایست همچین motion capture قدرتمندی در بازی پیاده کند اما باید بدانید که پیاده سازی این تکنولوژی بر روی سخت افزاری 7 ساله یک پیشرفت بزرگ تلقی می شود . بدون شک Beyond Two Souls از لحاظ بصری ، بهترین بازی عرضه شده بر روی PlayStation 3 می باشد .
10 / 10
____________________________________________________
صدا گذاری و موسیقی - کلام آخر
در کنار motion capture بی نقص ، صداگذاری و موسیقی قرار می گیرد . زمانی که صداگذاری قوی داشته باشید ، اشتباهی از شخصیت های اصلی سر نمی زند . Ellen Page صدا گذار Jodie می باشد و این کار را به خوبی انجام داده است . Ellen Page سطوح متفاوتی از شادی و غم را با صدای خویش ابراز می کند Willem Dafoe صداگذاری Nathan Dawkins که پدر ناتنی جودی است را به شکل تحسین برانگیزی اجرا می کند . بطور کلی بقیه شخصیت ها دارای صداگذاری خوبی می باشد در نتیجه در برخی از صحنه ها ممکن است اشک از چشمان شما جاری شود . بخش داستانی بازی در حدود 10 ساعت به طول می انجامد که در مقایسه با بازی های تک نفره ی دیگر مناسب به نظر می رسد . ممکن است بخواهید بازی را چند بار تکرار کنید اما به نظر من تجربه ی آن زیاد تغییر نخواهد کرد چرا که در همان بار اول به خوبی از داستان آگاه خواهید شد . Beyond: Two Souls یک بازی انحصاری برای کنسول PlayStation 3 می باشد و باز نشان می دهد که سونی حتی در شُرف عرضه ی PS4 ، پشتیبان این سخت افزار 7 ساله است . به طور کلی گرافیک ، صداگذاری و برخی از ویژگی های گیم پلی شما را جذب می کند اما داستان پیچیده و QTE های تکراری حوصله ی شما را سر می برد .
نمره کل : 8 / 10
____________________________________________________
لطفا نظرات خودتان را درباره این بازی در میان بگذرارید ... [img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
ناشر : Sony Computer Entertainment
پلتفرم : PlayStation 3
سازنده : Quantic Dream
سبک : Adventure - Third Person - Modern
____________________________________________________
مقدمه
Heavy Rain بازی فوق العاده ای بود ! یک درام تعاملی که هرکسی را با داستانش مجذوب خود میکرد و پایانهایش باعث ارزش تکرار بازی می شد . ولی آیا بیوند هم از این قاعده پیروی میکند ؟ جواب این سوال را در ادامه این متن بخوانید .
____________________________________________________
داستان
Beyond Two Souls داستان دختری با نام Jodie Holmes را روایت می کند که با یک هدیه خاص به دنیا آمده است ! Jodie دارای وجود ماورائی به نام Aiden می باشد که از او تحت هر شرایطی محافظت می کند . بازی شما را به 8 سالگی تا 23 سالگی جودی میبرد ، او قصد دارد حقیقت را درمورد این موجود مرموز کشف کند . روند بازی بر اساس ترتیب پیش نمی رود و بازیکن مراحل متفاوتی از زندگی Jodie را تجربه می کند . این شیوه ی روایت داستان باعث سردرگمی برخی از بازیکنان می شود و تازه زمانی که نیمی از بازی طی شده ، داستان حالت یکپارچه پیدا می کند . گیمرهایی که انتظار دارند با یک داستان رو به جلو همانند Heavy Rain یا Fahrenheit مواجه شوند ، خود را برای سردرگمی آماده کنند ! داستان بازی واقعا فوق العادست ولی به شدت پیچیده و سردرگم کننده است که مخاطب را تحت فشار قرار میدهد ! اگر داستان روایتی ساده تر داشت حتما موفق میشد .
7 / 10
____________________________________________________
گیم پلی
گیم پلی بازی Beyond Two Souls کاملا به رویداد های سریع الوقوع یا همان QTE وابسته است اما سازنگان این رویداد ها را با صحنه آهسته ، رانندگی و اسب سواری ترکیب کرده اند . Jodie در ادامه ی زندگی اش به CIA می پیوندد و در آنجا نحوه ی مبارزه را می آموزد . در بعضی مراحل مخفی Jodie ترکیبی از صبر و اختفا را به نمایش می گذارد . این بخش ها مفرح هستند چرا که باعث می شود بازیکن کمی از QTE های تکراری دور شود . با پیشروی در بازی شما با شخصیت هایی برخورد می کنید که معشوق خود را از دست داده اند . در این سناریو ، بازی به Jodie اجازه می دهد که از توانایی های ماورائی خود استفاده کند و مرده می تواند از بدن Jodie به عنوان میزبان بهرمند شود . این امر منجر به ایجاد لحظات ترسناک می شود چراکه Jodie شبح وار عمل می کند . با این حال بُعد جدیدی به گیم پلی اضافه می شود . قابلیت کنترل کردن Aiden گامی مهم می باشد چرا که این امر بر ویژگی های گیم پلی دامن می زند . زمانی که Jodie در شرایط سختی قرار می گیرد ، می تواند Aiden را احضار کند . Aiden کنترل نزدیک ترین NPC را در دست می گیرد و دشمنان را از بین می برد ، اشیا را نابود می کند یا حتی وسایل نقلیه را به هوا پرتاب می کند . با کمک Aiden ، جودی می تواند از گذشته ی شخصیت ها با خبر شود و اطلاعات بیشتری درمورد مراحل بدست آورد . Quantic Dream تعادل را بین Jodie و Aiden برحسب زمان بازی رعایت کرده ، یکی از مشکلات بازی دوربین آزاردهنده و حرکات ناشیانه ی Jodie می باشد که در هنگام فرار Jodie از چیزی ، ایجاد می شوند . عدم توانایی دوربین در چرخش 360 درجه واقعا رنج آور است و در بسیاری از موارد من خودم را گم کردم . این مشکل باعث تخریب برخی لحظات بازی می شود به خصوص زمانی که رویداد ها با سرعت زیادی اتفاق می افتند . در نتیجه با گیم پلی تمیزی رو به رو خواهید بود . گیم پلی بازی به گفته دیوید کیج 10 برابر بهتر از هوی راین شده بود .
8 / 10
____________________________________________________
گرافیک
Heavy Rain با تکنولوژی motion capture توانست استاندارد جدیدی را به گرافیک بازی ها اضافه کند . در Beyond Two Souls تکنولوژی motion capture به خوبی پیاده سازی شده بطوریکه تا به حال بازی ای با این کیفیت ندیده ایم . مدل های صورت به شکل واقع بینانه ایی رندر می شوند . حتی کوچکترین حرکت صورت به طرز الهام بخشی ارائه می شود . Quantic Dream خدمات motion capture را برای سینماگران تولید می کند به همین دلیل ممکن است برخی تصور کنند Quantic Dream می بایست همچین motion capture قدرتمندی در بازی پیاده کند اما باید بدانید که پیاده سازی این تکنولوژی بر روی سخت افزاری 7 ساله یک پیشرفت بزرگ تلقی می شود . بدون شک Beyond Two Souls از لحاظ بصری ، بهترین بازی عرضه شده بر روی PlayStation 3 می باشد .
10 / 10
____________________________________________________
صدا گذاری و موسیقی - کلام آخر
در کنار motion capture بی نقص ، صداگذاری و موسیقی قرار می گیرد . زمانی که صداگذاری قوی داشته باشید ، اشتباهی از شخصیت های اصلی سر نمی زند . Ellen Page صدا گذار Jodie می باشد و این کار را به خوبی انجام داده است . Ellen Page سطوح متفاوتی از شادی و غم را با صدای خویش ابراز می کند Willem Dafoe صداگذاری Nathan Dawkins که پدر ناتنی جودی است را به شکل تحسین برانگیزی اجرا می کند . بطور کلی بقیه شخصیت ها دارای صداگذاری خوبی می باشد در نتیجه در برخی از صحنه ها ممکن است اشک از چشمان شما جاری شود . بخش داستانی بازی در حدود 10 ساعت به طول می انجامد که در مقایسه با بازی های تک نفره ی دیگر مناسب به نظر می رسد . ممکن است بخواهید بازی را چند بار تکرار کنید اما به نظر من تجربه ی آن زیاد تغییر نخواهد کرد چرا که در همان بار اول به خوبی از داستان آگاه خواهید شد . Beyond: Two Souls یک بازی انحصاری برای کنسول PlayStation 3 می باشد و باز نشان می دهد که سونی حتی در شُرف عرضه ی PS4 ، پشتیبان این سخت افزار 7 ساله است . به طور کلی گرافیک ، صداگذاری و برخی از ویژگی های گیم پلی شما را جذب می کند اما داستان پیچیده و QTE های تکراری حوصله ی شما را سر می برد .
نمره کل : 8 / 10
____________________________________________________
لطفا نظرات خودتان را درباره این بازی در میان بگذرارید ... [img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]