امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
فراموشی - تنهایی - بی دفاعی| نقد و بررسی Amnesia a machine for pigs
#1
[تصویر:  74943083122535100258.jpg]
اگر عنوان Amnesia The Dark Decent را تجربه کرده باشید حتما پی به خلاقیت ها و ابتکارهای سازندگان این عنوان در زمینه سبک ترس و بقا خواهید برد.ذات و هسته ی Amnesia The Dark Decent برپایه ی ترسی بود که بر اثر فراموشی شکل گرفته بود.محیط های محدود،نور کم،موسیقی ملایم و دلهره آور و ... از جمله دلایلی بودند که سبب می شدند تا شیفتگان ترس بی چون و چرا به تجربه ی این عنوان بپردازند.تنهایی مطلق آیتمی بود که سازندگان بازی از آن به بهترین شکل ممکن بهره برده اند و در حقیقت با تنها جلوه دادن گیمر حس همدردی و دل گرمی را از او گرفتند و ترس سرد و بی روحی را تحویل او دادند.در نهایت می توان نام یک ایده ی موفق را بر Amnesia The Dark Decent گذاشت که با تمام چالش هایی که پیش رو داشت توانست به بازخورد مناسبی را در میان گیمران دست بیابد.چندی پیش خبر انتشار نسخه ای دیگر از سری Amnesia بر سر زبان ها افتاد که بسیاری را به تفکر واداشت و به آن ها نوید تجربه ی ناب دیگری را داد.رونمایی Amnesia a machine for pigs به صورت رسمی و با سرمایه گذاری های فروان صورت نگرفت و در واقع سازندگان هزینه ی گزافی را برای تبلیغ و رونمایی از بازی مورد استفاده قرار ندادند، پس قاعدتا به تناسب میزان تبلیغ و شناخته شدگی در میان جوامع گیمران میزان فروش یک بازی کم و زیاد خواهد شد.به نظر می رسد که ناشر Amnesia a machine for pigs یعنی شرکت Frictional Games عقیده ای به تبلیغات وسیع ندارد و در حقیقت فروش بازی هایش را وابسته به جذابیت توصیف ناپذیر آن ها می داند.نکته ی اساسی اینجاست که اگر نسخه ی The Dark Decent جذابیت فوق العاده زیادی داشت دلیلی بر جذابیت نسخه ی a machine for pigs نیست،تا زمانی که به تجربه ی جداگدانه و منحصر این نسخه نپردازیم هرگونه قضاوت و داوری ای قاعدتا نامعتبر خواهد بود.این روزها حال و هوای بازار بازی های سبک ترس و بقا بشدت بهرانی و غیرقابل پیش بینی است و در حقیقت اینگونه باید گفت که با حضور عناوینی همچون OUTLAST عرصه ی رقابت روز به روز تنگ تر و تنگ تر می شود.اگر تاکنون به تجربه ی این عنوان نپرداخته اید و گیج و غرق شده در این حال و هوای عجیب هستید و قصد تجربه ی این عنوان و پی بردن به نقاط ریز و ظریف آن را دارید بد نیست تا سری به نقد بنده بزنید اما به یاد داشته باشید که نباید نقد را با نیت یک شوتر اول شخص یا یک عنوان استراتژیک مطالعه کنید بلکه تنها موضوعی که متذکر خواهیم شد ترس و وحشتی است که سازندگان بازی سه سال کامل بر روی آن پافشاری می کرده اند.
[تصویر:  Amnesiaamachineforpigscoverart.jpg]
ساخت و توسعه : The Chinese Room

ناشر : Frictional Games

موتور ساخت : Peter Howell

سال انتشار : 2013 میلادی

پلتفرم : PC
ژانر : اول شخص/ترس و بقا
تجربه به ما نشان داده است که تنهایی اولین عنصریست که باعث ایجاد احساس ترس و وحشت در ما می شود،تاریکی را به خاطر بیاورید که در دوران کودکی سکوتش آزار دهنده ترین تصویر ممکن برای هر یک از ما بوده است.گاهی هنگام تنهایی در خانه بی دلیل به سمت تلویزیون می روید و آن را در پس توده ای از ابهام روشن می کنید، در حقیقت این سکوت تنهاییست که بر شما غلبه کرده است و شما قصد شکستن آن را دارید.پارامتر دیگری که در این زمینه اهمیت دارد بی دفاعی مطلق و بی چون و چرا است.Tomas Grip مدیر استودیوی Frictional Games در اینباره می گوید:

"اگر در بازی شما هیچ گونه مکانیسمی برای دفاع و حمله به دشمنان وجود نداشته باشد قطعا توجه شما به پارامترهای مهم تری معطوف خواهد شد.ما در حالت عادی توجه خاصی به آیتم های مختلفی که در محیط اطرافمان مستقر هستند داریم و اگر شما به نبرد با دشمنانتان بپردازید به نکات بسیار ریزی که یک بازی ترسناک عالی را می سازند توجهی نخواهید کرد."
[تصویر:  84737633547007733791.png]
شاید در این تصویر متوجه نکته یا تناقض خاصی نشوید ولی اگر به سطح آب دقیق تر شوید حتما متوجه امواج نچندان با کیفیتی که روی آب تشکیل شده اند می شوید.در حقیقت در این تصویر شاهد یکی از سه کلاس دشمنان موجود در بازی هستید.اندکی به نور فانوس نیز دقت کنید،یقینا متوجه محیط های بشدت تاریک و مبهم این عنوان می شوید.

فراموشی نیز از جمله ویژگی هاییست که می تواند مبنای ساخت یک بازی ترسناک باشید و در حقیقت زمانی که شما از علت وجود یک نوع پدید هیچ گونه آگاهی ای ندارید بیش تر راه فرار و عدم رویارویی با آن پدیده را انتخاب خواهید کرد.اگر شما بدانید که نحوه ی رویارویی و دفاع از خود در برابر مار چگونه است یقینا هنگام رویارویی با یک مار واقعی ترس به مراتب کمتری را تجربه خواهید کرد.در کل اینگونه می توان گفت که سری Amnesia با در کنار هم نشاندن سه پارامتر تنهایی مطلق، بی دفاع بودن و فراموشی الگوی خاصی از ترس را به بازیگر منتقل خواهد کرد.

*منشا فراموشی*
در ابتدا اولین موضوعی که در این زمینه اهمیت می یابد داستانیست که پیرامون فراموشی طرحی شده است؛ داستان بازی برخلاف آنچه که به نظر می رسد فقط از لحاظ چارچوب و کلیات شباهات محدودی با The Dark Decent دارد و در حقیقت اینگونه می توان گفت که داستان دو بازی هیچ گونه ارتباطی با یکدیگر ندارند، پس در صورت عدم تجربه ی نسخه ی The Dark Decent هیچ گونه مشکل یا معضلی برای کسانی که صرفا نسخه ی a machine for pigs را تجربه می کنند به وجود نخواهد داشت.داستان بازی به زمان رخ داد انقلاب صنعتی لندن باز می گردد و پیرامون زندگی و تحولات روحی و کاری مردی با نام "آسولد منداس" می باشد.آسولد منداس کارخانه دار ثروتمندیست که صاحب امتیاز خرید فروش گوشت می باشد.اساس فراموشی و داستان منداس از زمان سفر تجاری فاجعه آمیز و ناموفق او به مکزیک استارت می خورد.منداس دچار تب شدیدی می شود و برای مدتی طولانی به کما فرو می رود و دائما خواب ساخت دستگاهی سیاه و شیطانی را می بیند.اندکی بعد از بیداری و بیرون آمدن از حالت کما منداس متوجه گذشت ماه ها از زمان بیهوشی خود می شود، او همچنین صدای غرش ماشین اسرار آمیزی را می شنود در حالی که هیچ گونه آگاهی از محل ماشین و دلیلی وجودش ندارد.به محض پیش رفتن در مسیر بازی گیمر پی به نقاط مبهم و تاریکی از داستان بازی می برد که برای سه زمان گذشته، حال و آینده خواهند بود.در ابتدای هوشیاری بیرون آمدن منداس از کما متوجه صدا و حضور فرزندان دوقلویش (ادوین و ایناک) می شود که او را به بازی و طی کردن محیط کاخ تشویق می کنند.معمولا فرزندان منداس در بازی به صورت سایه های مبهمی خواهند بود که همواره در حال فرار از او هستند.همسر منداس "لی لی بیت" در هنگام تولد فرزندانش از دنیا می رود.منداس اغلب بخاطر کارهاییش توجهی به حضور دوقلوها نمی کند و وقت خود را برای سرگرم کردن آن ها نمی گذارد و برخلاف قولی که به لی لی در قبال نگهداری از دوقلوها داده بود عمل نمی کند.با پیش رفتن در دل و به اعماق کاخ به مرور زمان گیمر پی به اشتباهات و شخصیت پلید منداس می برد.همانگونه که پیش تر ذکر شد منداس یک تاجر ثرومتند است و صاحب امتیاز خرید و فروش گوشت است.در قسمت های مخصوصی از کاخ گسترده و تو در توی منداس شاهد اعمال عجیبی خواهیم بود که بر روی خوک ها اعمال می شده است.با تمامی این ویژگی ها بنظر می رسد که برخلاف داستان نسخه ی The Dark Decent در این نسخه با داستانی به مراتب پرمحتوا تر روبه رو هستیم که سعی می کند تا گیمر را درگیر کشش های پی در پیش کند.داستان بازی درگیر کننده بود اما حال وقت آن است تا ببینیم آیا گیم پلی اش نیز درگیرمان می کند؟
[تصویر:  27670949125486330071.png]
در این تصویر شاهد یک نمونه از هزاران یادداشت و اسنادی هستید که در جای جای محیط بازی جاسازی شده اند.جمع آوری این قبیل نوشته ها برای حل کردن معماهای پیچیده بازی و درک نقاط مبهم داستان آن ضروریست.

*من نمی ترسم*
در رابطه با گیم پلی در یک کلام می توان گفت که "افتضاح کار شده است".برخلاف نسخه ی The Dark Decent که جذابیت های خاص و نابی را برای گیمر به ارمغان می آورد در این نسخه چیزی در حدود 70 تا 80 درصد آن ها ناپدید شده اند.فانوس دستی شما دیگر برخلاف چراغ نفتی The Dark Decent هیچ گونه نیازی به سوخت و یا چیزی شبیه به آن ندارد و نوعی منبع پایان ناپذیر را شکل می دهد.نبود و یا کمبود سوخت دید شما را در نسخه ی The Dark Decent بشدت کاهش می داد در نتیجه بگونه ای بر استرس کار می افزود.ترس دنیل در The Dark Decent نیز دیگر هیچ گونه اثری از خود در این نسخه به جای نگذاشته است و برخلاف دنیل، منداس مردی شجاع و بدون ترس است و حتی از تاریکی مطلق بازی و هیولاهای آن هیچ گونه هراسی ندارد.همین نکته سبب می شود تا موجودات بی رحمی را که در بازی با نام "مرد خوکی" نامگذاری می شوند ترس بشدت محدودی برای شما به ارمغان بیاوردند. نه تنها نسخه ی a machine for pigs هیچ گونه بهره ای از اکشن بودن نبرده است بلکه تجربه ی ترس افتضاح و اندکی را برای شما به ارمغان می آورد.در حقیقت گیم پلی a machine for pigs به دلیل اشتباهات پی در پی سازندگان به هیچ وجه قابل مقایسه با گیم پلی ناب و دوست داشتنی عنوان OUTLAST نخواهد بود.بد نیست تا نگاهی به کلیات گیم پلی این نسخه بیاندازیم:
[تصویر:  25017950342959477492.png]
نوشته هایی که در بازی جمع آوری می کنید شامل دو گروه یادداشت ها و اسناد می شوند.

در جای جای بازی نوشته هایی قرار دارند که با خواندن آن ها پی به اسرار بازی و نحوه ی حل یک معما خواهیم برد.معماهای سری Amnesia همواره پیچیده و وقت گیر بوده اند و برای یافتن راه حل آن ها ممکن است ساعت و حتی روزها وقت خود را صرف آن معما کنید.بعضی از معماهای بازی آنقدر پیچیده می شوند که در صورت عدم مطالعه نوشته ها به کابوسی همیشگی و سدی غیرقابل نفوذ مبدل خواهند شد.حل کریدن یک معما گاهی با کمک کلمات و رمزهایی که در یک نوشته حضور دارند ممکن خواهد بود.به جرات می توان گفت که با نبود معماهای سخت و پیچیده در ذات بازی Amnesia مدت زمان گیم پلی آن بشدت کوتاه تر می شود.حل معماهای نسخه ی a machine for pigs برای کسانی که نسخه ی The Dark Decent را تجربه کرده اند بسیار آسان تر خواهد بود و در حقیقت معماهای این نسخه را می توان تقلیدی و شبیه به نسخه ی پیشین آن دانست.
[تصویر:  46837628633342632037.png]
نقاط مخفی خاصی در بازی وجود دارند که باید برای پیشبرد مراحل بازی آن ها کشف و جست و جو کنید.در تصویر سمت راست شاهد سه سلاح هستید که پایین ترین سلاح بعنوان اهرمی برای باز کردن دری مخفی مورد استفاده قرار می گیرد و در تصویر سمت چپ نیز شاهد دری مخفی و دقیقا مشابه دیواری های سنگی هستید.

نور در بازی بعنوان یکی از پارامترهای اساسی  تعریف می شود و در واقع در نبود نور فانوس دستی منداس شناسایی محیط پیرامون و کشف حقایق آن بشدت سخت خواهد شد.یکی از ویژگی های نورهای محیطی گستردگی و پهنای محدود آن ها است و در واقع اکتفا کردن به نورهایی که سازندگان در جای جای محیط های تاریک بازی قرار دادند مساوی است با تلاشی بیهوده که هیچ گاه کمک خاصی به شما نخواهد کرد.همانگونه که پیش تر ذکر شد مکانیسم ها و آیتم های خاصی در این نسخه نسبت به نسخه ی پیشین کاهش یافته اند، بعنوان مثال در نسخه ی The Dark Decent شاهد بسته های کبریتی بودیم که برای روشن کردن شمع ها در قسمت های مختلف بازی مورد استفاده قرار می گرفتند اما در این نسخه نه خبری از کبریت است و نه خبری از شمعی که بتوان آن را روشن کرد.
[تصویر:  80001012220296067452.png]
در این تصویر شاهد فرآیند جابه جایی یک صندلی توسط کاراکتر اصلی هستید، بد نیست تا توجهی هم به پردازش نور کم پهنا و محدود لامپ سبز رنگ بیاندازید.

جابه جایی وسایل مختلف بعلت نبود نیاز بسیار محدود شده است و جز اندکی وسایل مهم و ضروری برای ادامه مراحل بازی گیمر نیاز به حمل هیچ گونه وسیله ی خاصی نخواهد داشت و در حقیقت دلیلی برای جست و جو در محیط های بازی وجود ندارد.بد نیست که بدانید محیط های بازی گستردگی و وسعت محیط های نسخه ی پیشین را ندارند و برخلاف تصور پیش آمده از گسترده تر شدن محیط ها در این نسخه پس از به اتمام رساندن مراحل یک قسمت از بازی بازگشت به آن قسمت ممکن نمی باشد و در حقیقت سازندگان نسخه ی a machine for pigs با کاهش میزان آزادی گیمر حل کردن معماهای بازی را آسان تر کرده اند.
[تصویر:  53267149318787294908.png]
در دو تصویری فوق شاهد نمونه ی خاصی از دشمنان موجود در بازی با نام "مرد خوکی" هستید.(هیکل هایی کوچک اما سرعت و عملکرد سریع و کشنده)

با تمامی این توضیحات هنوز هم گوشه ای از فضای بازی تاریک و مبهم مانده است.دشمنانی که در بازی با آن ها روبه رو می شویم به گونه ای طرحی شده اند که حس مشمئز کننده بودن را در شما القاء کنند و شما را به بهترین شکل ممکن از خود بیزار می کنند.تفاوت چندانی میان دشمنان ما در این دو نسخه احساس نمی شود اما بد نیست که بدانید سرعت و عملکرد دشمنان ما در نسخه ی a machine for pigs سریع تر از نسخه ی The Dark Decent می باشد.در نسخه ی The Dark Decent حرکت دشمنان کند و حملات آن ها وسعت محدودی داشت و در حقیقت شناسایی حمله و یا محل حمله ی دشمنان ما در بازی آسان بنظر می رسید.در نسخه ی a machine for pigs برخلاف نسخه ی پیشین عملکرد دشمنان ما وسیع تر و به مراتب سریع تر شده و شناسایی محل یک "مرد خوکی" غیر ممکن خواهد بود، در هر لحظه و هر مکان از بازی امکان حمله و استتار یک مرد خوکی وجود دارد.هنگام نزدیک شدن به یک مرد خوکی بازی با قطع و وصل کردن نور فانوس و یا نورهای موجود در اطراف ما خبر از حضور خطر و احتمال شناسایی و کشته شدن می یابیم.بعد از مدتی روشن و خاموش شدن ناگهانی فانوس بعنوان یک محرک شرطی برای گیمر تلقی می شود و به محض رویارویی گیمر با یک چنین موقعیتی تمامی تمرکزش را برای شناسایی محل کنونی آدم خوکی به کار می گیرد.در بازی با سه کلاس دشمن مواجه خواهیم شد که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند.مردهای خوکی علی رغم جسته ی کوچکشان بسیار قوی و خطرناک هستند و گیمر در صورت رویارویی با یک مرد خوکی بر اثر 2 الی 3 ضربه ی آن ها به کلی زمین گیر خواهد شد.
[تصویر:  80048439073816786002.png]
اندکی به این تصویر خیره شوید، در این تصویر شاهد یکی از معدود محیط های وسیع و سرباز بازی هستید که عملا نورپردازی ضعیف و آزار دهنده ای دارند.

*ظاهرا متفاوت تر از قبل*
ظاهر گرافیک بازی حاکی از افزایش کیفیت و جزئیات بافت های آن است اما با تجربه ی مستقیم و زنده ی بازی پی به این موضوع خواهیم برد که گرافیک دو بازی تفاوت چندانی با هم ندارد.وجود محیط های وسیع و خارج از کاخ موجود در بازی پیشرفت جالبی نسبت به نسخه ی پیشین که اغلب در راه رو های تنگ و تاریک رخ می داد بنظر می رسد.سازندگان دقت بیش تری در طرحی آیتم های موجود در بازی کرده اند.نورپردازی بازی کیفیت چندان خوبی ندارد و برخلاف نسخه ی پیشین قدرت نورپردازی این نسخه آنچنان به چشم نمی آید.درست است که کسی توقع گرافیک بالا و متناسب با نسل بعد از بازی های هم سبک Amnesia را ندارد اما بد نیست که بدانید به همان میزان که گرافیک بازی ضعیف تر است به همان میزان ترس حاصل از مکانیسم های مختلف آن نیز کمتر خواهد بود و  در حقیقت حس جدی بودن وقایع را در گیمر کمتر و کمتر می کند.طرحی مدرن محیط های بازی از دیگر تغییرات این نسخه است که تاحدودی توانسته در تغییر جو و حس تجربه ی بازی موثر باشد.وجود تلفن های عتیقه در جای جای بازی و همچنین وسیل نقلیه ی ابتدایی تاثیر فوق العاده زیادی بر روی تنوع محیط های این نسخه گذاشته است.بر خلاف نسخه ی The Dark Decent در این نسخه حس تجربه ی یک بازی جهان آزاد را نخواهید داشت و در حقیقت محدودیت های بیش تری را احساس خواهید کرد.بر طبق گفته های سازندگان در این نسخه موتور ساخت بازی تغییری نکرده است و بازی دقیقا با موتور ساخت نسخه ی The Dark Decent توسعه یافته است.اما بد نیست که بدانید استودیوی Frictional Games که ناشر این نسخه می باشد موتور قوی تری را طرحی کرده است که به گفته ی مدیر این استودیو در ساخت نسخه ی a machine for pigs مورد استفاده قرار نگرفته است و از این موتور جدید در ساخت عنوانی با قابلیت هایی جدیدتر بهره خواهند گرفت.یکی از ویژگی های جالبی دیگری که در محیط های این نسخه وجود دارد نبود آثار کشته شدن انسان ها و دل و روده های مشمئز کننده بر روی مسیر حرکت گیمر است.با دقت به این موضوع متوجه خواهیم شد که سازندگان آثار خون و اجساد انسان ها را سوژه ای برای ترساندن گیمران نمی دانند.
[تصویر:  34333274214690414369.png]
به قدرت می توان گفت که این صحنه یکی از زیباترین و تاثیرگذارترین صحنه هایی است که  در این عنوان یافت می شود.موسیقی فوق العاده ی کلیسا با این صحنه ترکیب می شود و به گونه ای گیمر را تحت تاثیر قرار می دهد.

*... و اینجاست که ما می ترسیم*
صداگذاری قسمت های مختلف بازی زیبا و جالب است اما موسیقی هایی که در جای جای محیط های بازی نواخته می شوند در بازی حرف اول را می زند.با انتشار این نسخه بار دیگر سری Amnesia قدرت موسیقایی خود را به رخ گیمران کشاند، موسیقی هایی که با نواخته شدنشان حس ترس را در گیمر دوچندان می کنند اما بعلت وجود ضعف های متعدد در بخش گیم پلی این عنوان موسیقی های بازی آنچنان خودنمایی نخواهند کرد.در حقیقت اینگونه می توان گفت که چیزی حدود 60-70 درصد ترس بازی حاصل صداگذاری و موسیقی های استرس زای بازی است و باید اغراق کرد که سهم گیم پلی در این زمینه بعلت پردازش ضعیف ترس های بصری و صحنه های دلهره آور بسیار کم تر از نسخه ی 
The Dark Decent است.
[تصویر:  75510932260810802078.png]
یکی از عجایب این نسخه از Amnesia تلفنی است که از طریق آن با مردی که به ظاهر از محل دوقلوها خبر دارد ارتباط برقرار می کنیم.

*انتخاب نهایی با شماست*
باید اغراق کرد که Amnesia a machine for pigs پروژه ی شکست خورده ایست که حتی در القای ترس نیز ناموفق بوده و نسبت به نسخه ی پیشین خود یعنی The Dark Decent ضعیف تر عمل کرده است.شاید تمامی این اشتباهات بر اثر تغییر استودیوی سازنده ی بازی بوده است اما بازهم توجیهی برای ضعف های فروانی که در جای جای این نسخه مشاهده می شوند نخواهد بود.در نهایت اینگونه می توان گفت که Amnesia a machine for pigs عنوانی نیست که تجربه ی ترس متفاوتی را برای شما به ارمغان بیاورد اما اگر علاقه مند به تجربه ی معماهای پیچیده و گمراه کننده در قالب ترسی سطحی هستید بد نیست تا سری به این بازی بزنید و از معماهای سخت آن لذت کافی را ببرید.
[تصویر:  80897076466265171098.png]
بین تصویر سمت راست و متن سمت چپ رابطه ی زیرکانه ای وجود دارد که بدون کمک متن هیچ گاه به راز آن پی نخواهید برد.

نقاط قوت :
+ داستان قوی و دارای کشش نسبتا بالا
+ معماهای پیچیده ای که برای القا کردن حس ترس مناسب بنظر می رسند.
+صدا گذاری و موسیقی تاثیر گذار
+ افزایش نسبی کیفیت بافت ها نسبت به نسخه ی نخست


نقاط ضعف :
- طرحی ضعیف ترس های بصری و صحنه های استرس زا
- ضعف مکانیسم های موجود در بازی
- عدم استفاده از مهمات و در نتیجه کاهش طعم بقا 


ریز نمرات:
داستان : 7 از 10
گیم پلی : 5 از 10
گرافیک : 6.5 از 10
صداگذاری و موسیقی : 9.5 از 10

امتیاز کل : 7 از 10 (خوب)
پاسخ
#2
خیلی خوب بود دستت درد نکنه [img]images/smi/s0 (62).gif[/img]
فقط بگم تو عکسا هیچی معلوم نیست .
و جریان اون عکس آخری چی ؟
پاسخ
#3
(10-01-2013, 01:22 PM)'krazy_kow@' نوشته است: خیلی خوب بود دستت درد نکنه [img]images/smi/s0 (62).gif[/img]
فقط بگم تو عکسا هیچی معلوم نیست .
و جریان اون عکس آخری چی ؟
والا کل بازی سیاه و تاریک در نتیجه تصاویری که من گرفتم یکم سیاهن و تشخیصشون سخته.عکس آخری متن سمت چپ یه سری توضیحات پیرامون تصویر سمت راست داده که اگه متنشو بخونی که بعلت ریز بودن قطعا نمی تونی به نکتش پی خواهی برد[img]images/smi/s0 (25).gif[/img]
 
پاسخ
#4
به نظرم این بازی لایق چنین نمره ای نبود. لحن نوشتاری هم نقد قابل قبول  و خوب بود. 
ممنون.
[تصویر:  klksan0o3jtq9cudehtk.jpg]
پاسخ
#5
(10-01-2013, 02:59 PM)'L I O N E L' نوشته است: به نظرم این بازی لایق چنین نمره ای نبود. لحن نوشتاری هم نقد قابل قبول  و خوب بود. 
ممنون.
یعنی زیاد دادم یا کم؟زیاد که قطعا ندادم چون متای بازی در همین حدودا بود،کمم که بازم نمیشه گفت دادم چون اولا بازم در حد و حدود متای بازی هست و گیم پلی خیلی خیلی افتضاحی هم داره،اصلن بهتره بگم گیم پلی نداره[img]images/smi/s0 (25).gif[/img]
 
پاسخ
#6
ممنون بابت نقد بعضی قسمتاشو خوندم و پی بردم بازیه مزخریفیه. اینم از انحصاری ما[img]images/smi/s0 (30).gif[/img] 
من ترسناک دوست ندارم فقط رزیدنت بازی کردم ترسناک. این به نظر خیلی مزخرفه مخصا تو اون قسمت گیم پلی[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
تشکر دوباره بابت نقد[img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (62).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
پاسخ
#7
ممنون هادی عزیز، می خواستم امروز برم بگیرمش؛ ولی دیگه نمیرم![img]images/smi/s0 (25).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
تا ببینیم Dying Light، و The Evil Within، چی کار می کنند![img]images/smi/s0 (43).gif[/img] اگه اون ها هم موفق نباشند، به نظرم دیگه این سبک از بین میره![img]images/smi/s0 (43).gif[/img]متاسفانه![img]images/smi/s0 (67).gif[/img]
باز هم ممنون![img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
[تصویر:  h9pacwys58r03u326n3a.png]
پاسخ
#8
ممنون هادی جان واقعا از اینکه مقالت مفید بود لذت بردم دیگه نزدی بالای 5000![img]images/smi/s0 (43).gif[/img][img]images/smi/s0 (25).gif[/img]

من قبلا سراغ بازی های ترسناک نمیرفتم اما از خیلی وقت پیش شروع کردم به بازی هاشون واقعا دیدم این سبک خیلی ظاهر سازی داره و بعضی از عناوینش واقعا بی ارزش هستن...[img]images/smi/s0 (43).gif[/img]باید بگم ترس بازی های امروزی این سبک  ترسی بی ارزش هستن سازنده رو یه چیز کلید میکنه و گیمر رو گول میزنه که بازی من ترسناکه مثلا از اول تا آخر بازی در تاریکی وجود داره و این ترس یه چیز مسخرست نمیگم تاریکی چیز بدی هست بازی مثل TLOU هم محیط های تاریک زیادی داشت اما تنوع محیط هاش که از تاریک و روشن و شب روز تشکیل میشد حرفی برای گفتن نمیذاشت فعلا که اوج این سبک رو به بازی هایی که در آینده میاد میسپارم چون بازی های نسل بعد پتانسیل بالایی تو تمام سبک ها دارن...[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]


 
پاسخ
#9
خیلی خوب بود زیبا [img]images/smi/s0 (74).gif[/img] فقط این ادمین خود کشی کرد مقالات نباید وسط چین باشن [img]images/smi/s0 (43).gif[/img]
پاسخ
#10
(10-01-2013, 05:55 PM)'NS game' نوشته است: خیلی خوب بود زیبا [img]images/smi/s0 (74).gif[/img] فقط این ادمین خود کشی کرد مقالات نباید وسط چین باشن [img]images/smi/s0 (43).gif[/img]
شرمنده فرهان وسط چین کرد جالب تر از آب در اوومد گفتم منم یه امتحانی بزنم،دیگه تکرار نمیشه[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
 
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نقد و بررسی بازی مافیا officialamir 1 1,757 05-10-2023, 04:01 PM
آخرین ارسال: برنا زرین
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 934 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  بررسی بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga ساسان گیمر 0 952 04-18-2022, 11:40 AM
آخرین ارسال: ساسان گیمر
  زنگ ورزش | نقد و بررسی FIFA 14 White Fang 23 7,848 02-28-2022, 03:36 PM
آخرین ارسال: alireza663
  نقد و بررسی گوشی سامسونگ a51 pishrotech 0 1,101 10-20-2021, 07:48 PM
آخرین ارسال: pishrotech

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان