06-30-2015, 11:59 PM
(آخرین ویرایش: 07-01-2015, 12:11 AM، توسط NightBlue3.)
همهی ما با سری پر طرفدار Assassins Creed آشنایی داریم و میدانیم که، هر ساله شرکت Ubisoft نسخه جدید این بازی را عرضه کرده و به علاقهمندان تحویل میدهد. البته این را هم نباید فراموش کرد که نمایش این عنوان هم در E3 هر سال به یک سنت تبدیل شده است و تماشاگران همیشه در کنفرانس Ubisoft حداقل انتظار یک گیمپلی و یک تریلر CG را دارند؛ که این امر امسال هم به وقوع پیوسته و یوبیسافت به سنت همیشگی خود عمل کرده است. ما نیز سعی میکنیم تحلیلی بر این نمایش داشته باشیم تا شما نیز بازی را بهتر درک کنید. با تحلیل نمایش این عنوان در E3 2015 با ما همراه باشید.
کاور رسمی بازی
نام بازی: Assassins Creed Syndicate
سازنده: Ubisoft Quebec
ناشر: Ubisoft
سبک: اکشنماجراجویی و مخفیکاری
پلتفرم ها: PS4، Xbox One، PC
تاریخ انتشار: 23 اکتبر برای PS4 و Xbox One
میتوان گفت فرانچایز Assassins Creed از نسخه سوم که در سال 2012 عرضه شد، تقریبا هر سال درصد بسیاری از طرفداران خود را از دست داد. هر ساله سازندگان نوید یک عنوان فوقالعاده را به طرفداران میدادند ولی در زمان انتشار، بازی اصلا آن نسخه قابل انتظار نبود. مانند نسخه قبلی یعنی Unity، که قبل از انتظار هایپ های بسیاری داشت اما بعد از انتشار کمترین متا بین تمامی نسخهها را گرفت و بیشترین مشکلات را بر روی همهی پلتفرمها داشت. بعد از گذشت مدتی از انتشار نسخه قبل، نسخه جدید یعنی Syndicate معرفی شد و بازهم تلاش کرد تا طرفداران را امیدوار کند. سازندگان طبق صحبت هایشان اینبار از اشتباهاتشان عبرت گرفتهاند و سعی کردهاند که، با عوض کردن استودیوی سازنده به Ubisoft Quebec شاید تغییری در این فرانچایز بهوجود بیاورند. از مهمترین کارهایی که سازندگان اینبار انجام دادهاند میتوان به حذف بخش آنلاین هم اشاره کرد که شاید بعضیها از آن راضی باشند، بعضی هم از آن ناراضی.
از این بحث ها که جدا شویم میرسیم به تحلیل نمایش بازی در E3 امسال میرسیم. نمایشی از که حداقل از نگاه من، همپای نمایشهای عناوین قبلی فرانچایز بود و توانست برای یک مراسم به این مهمی از عنوان خود دفاع کند. با ما همراه باشید.
Jacob به همراه دسته قدرتمندش
از این بحث ها که جدا شویم میرسیم به تحلیل نمایش بازی در E3 امسال میرسیم. نمایشی از که حداقل از نگاه من، همپای نمایشهای عناوین قبلی فرانچایز بود و توانست برای یک مراسم به این مهمی از عنوان خود دفاع کند. با ما همراه باشید.
Jacob به همراه دسته قدرتمندش
نمایش مربوط به یکی از مرحلههای مرسوم در سری بود، یعنی به قتل رساندن یکی از Templar های مهم شهر (که اینبار در لندن است) برای کنترل بیشتر بر شهر توسط فرقه قاتلین. شروع گیمپلی مبارزه شما با سربازان این Templar است. کاملا معلوم است که سازندگان سعی کردهاند همین اول نمایش ویژگیهای جدیدی را که در بازی و مکانیزم گیمپلی آن گنجاندهاند را به همگان نشان دهند. واقعا هم سیستم مبارزه جدید بازی بهتر شده و توجه خاصی به مبارزه های تنبهتن شده است بهگونهای که وقتی درگیر مبارزه با یک قلچماق! هستید ممکن است یکی دیگر از افراد دشمنانتان به شما حمله کرده و آسیب جدی به شما برساند، در حالی که شما هیچراهی برای دفاع نداشته باشید. یک مکانیزم جدید هم که برای اولینبار در سری روی بازی پیادهسازی شده است هم خوب به چشم میاید و آنهم استفاده همزمان Jacob از همهی مهارتها و وسایلش است. به صورتی که او برای کشتن دشمنش هم از Hidden Blade خود استفاده میکند، هم از عصای خود که یک شمشیر کوچک درخود دارد استفاده میکند و هم از مهارتهایی که میتوان با دست و پا روی حریف اجرا کرد. پس میتوان از این صحنه ها نتیجه گرفت سیستم مبارزه بازی واقعا دستخوش تغییرات شده است و میتواند نوید مبارزاتی دلچسب به هواداران بدهد.
اتمام زندگی یکی از سربازان دشمن، با Cane-Sword
مبارزه با افراد این Templar که تمام میشود، حال باید بهدنبال او بروید، اما از آنجا که با یک ارابه در حال فرار است امکان ندارد گیرش بیاندازید و اینجا نیز یکی از قابلیتهای جدید دیگر در سیستم Navigation بازی نیز به نمایش در میآید و آن چیزی نیست جز ارابهسواری. شما میتوانید هدایتکننده یکی از ارابهها را پرت کنید و خود سوار آن شوید، تا راحت تر به دنبال هدف خود بپردازید. البته اینکار سختیهای خود را نیز دارد که از این سختیها میتوان به پلیسها و زیردستان دشمنتان اشاره کرد که به دنبال شما میافتند و تعقیب و گریز را برایتان بسیار سخت میکنند. البته این موضوع را نیز فراموش نکنیم که قابلیت نبرد های واقعا هیجانی هم در بالای ارابهها وجود دارد که بسیار خطرناک است زیرا دشمنتان بهراحتی میتواند شما را از ارابه بهپایین بیاندازد یا با شلیک بهشما بهقتل برسانتتان.
اسلحهکشی روی ارابهها هیجانانگیز نیست؟
از این بخش گیمپلی که میگذریم به ایستگاه قطار میرسیم که بهگفته سازنده بازی یکی از مکانهای تاریخی بازی بهحساب میآید و میتوانید در آن ماجراجوییهای زیبایی با گیمپلی فوقالعاده رقم بزنید. تعقیب گریز در اینجا ادامه پیدا میکند. شما باید به دنبال هدف خود بروید تا او را گم نکنید. اینطور که بهنظر میرسد، چیزی که از اول نمایش انتظار آن را داشتم، یعنی تغییری اساسی در سیستم پارکور بازی ایجاد نشدهاست و از اول نمایش تابهالآن، از همان پارکور نسخه قبلی استفاده شده است. متاسفانه شما هدف خود را گم میکنید اما وسیله جدیدی که در دستان Jacob تعبیه شده است یعنی Road Launcher، بهکمک شما میآید و بازیباز با استفاده از آن، بهیکی از مکانهای بلند داخل ایستگاه میرود (تقریبا بههمان شکلی که در بازیهای Batman: Arkham میبینید) و با استفاده از Eagle Vision، هدف خود را پیدا میکند که در حال ورود به قطار است که شروع بهحرکت کرده. Jacob باز هم در دو مرحله دیگر از این Road Launcher استفاده میکند تا اینکه نهایتا میتواند خود را بالای بام قطار بیاندازد. اینطور که بهنظر میرسد، Road Launcher هم یکی از وسیلههای کارآمد بازی است و میتواند در بسیاری مواقع از جمله برای گم نکردن مقتول، بهکمک شما بیاید.
Jacob در حال استفاده از Road Launcher
حال تعقیب و گریز و نبرد روی سقف قطار آغاز میگردد. بازهم حرکاتی جدید در سیستم مبارزات بازی نشان داده میشود، مخصوصا حرکات بسیاری زیبایی که Jacob با استفاده از عصای خود که Cane-Sword نام دارد و Hidden Blade انجام میدهد، باید گفت زیباترین سحنه مبارزه این تریلر را تشکیل میدهد. باید اعتراف کنیم که با استفاده از تجهیزات جنگی جدیدی که دو قلوهای Frye دارند، بخش مبارزات بازی واقعا تغییری اساسی بهخود دیده است و بسیار دلچسبتر شده، از این ویژگی باید تابهالآن از امتیازات مثبت بازی یاد شود.
Jacob در حال اجرای یک Finisher زیبا با دو دشمن
مبارزات تمام شد؛ Jacob بالاخره به Templar مورد نظر میرساند و بعد از یک درگیری چند ثانیهای، کار او را تمام میکند. جالب اینجاست این بازی سنتشکنی بزرگی کرده است و بهجای اینکه مانند نسخههای قبلی بعد از کشتهشدن یک فرد مهم در میان Templar ها، صحبت های او با Assassin اصلی بازی را در خیالات آن قاتل نشان دهد، فقط صداهایی پخش میشود که در سر Jacob میپیچند و درباره انقلابی بزرگ صحبت میکنند. صحنه پایانی نیز، Evie را نشان میدهد که از روی یکی از Vantage Point های بازی بهپایین شیرجه میزند. پس از این نیز باید اطمینان حاصل کنیم که Evie تقریبا همان مهارتهای قاتلین مذکر را دارد و کنترل او برای بازیکن، زیاد سخت نخواهد بود.
کشتن هدف، با موفقیت
نمایشی که چیزهای جدید فراوانی باخود داشت
همانطور که قبلا هم ذکر کردم، نمایش امسال بازی هم مانند نسخههای قبلی بسیار دلچسب و راضیکننده بود، تغییرات جدیدی که در سیستم مبارزات بازی بهوجود آمده بود را باید یکی از امتیازات مثبت بازی محسوب کرد زیرا بسیار روانتر شده بود و با قابلیتهای جدیدی که داشت همه را که نه، بسیاری از طرفداران قدیمی این سری را مجذوب میکرد و علاقهمند به بازی. تغییرات کوچکی نیز در بخش Navigation مثل Road Launcher یا بخش تعقیب گریز با ارابه را هم نباید فراموش کرد، که لذت و هیجان جداگانهای دارد و برای هیچکس خالی از لطف نیست. از نظر بنده، این قسمت از بازی پتانسیل این را دارد که بسیاری از بازیکنها را دوباره به این سری بازی یعنی Assassins Creed امیدوار کند و اگر واقعا با تلاش استودیو سازنده یعنی Ubisoft Quebec همراه باشد، شکی در موفقیت بازی نیست.
انتظارات بهپایان میرسد؟... مسئله این است
اتمام زندگی یکی از سربازان دشمن، با Cane-Sword
اسلحهکشی روی ارابهها هیجانانگیز نیست؟
Jacob در حال استفاده از Road Launcher
Jacob در حال اجرای یک Finisher زیبا با دو دشمن
کشتن هدف، با موفقیت
همانطور که قبلا هم ذکر کردم، نمایش امسال بازی هم مانند نسخههای قبلی بسیار دلچسب و راضیکننده بود، تغییرات جدیدی که در سیستم مبارزات بازی بهوجود آمده بود را باید یکی از امتیازات مثبت بازی محسوب کرد زیرا بسیار روانتر شده بود و با قابلیتهای جدیدی که داشت همه را که نه، بسیاری از طرفداران قدیمی این سری را مجذوب میکرد و علاقهمند به بازی. تغییرات کوچکی نیز در بخش Navigation مثل Road Launcher یا بخش تعقیب گریز با ارابه را هم نباید فراموش کرد، که لذت و هیجان جداگانهای دارد و برای هیچکس خالی از لطف نیست. از نظر بنده، این قسمت از بازی پتانسیل این را دارد که بسیاری از بازیکنها را دوباره به این سری بازی یعنی Assassins Creed امیدوار کند و اگر واقعا با تلاش استودیو سازنده یعنی Ubisoft Quebec همراه باشد، شکی در موفقیت بازی نیست.
انتظارات بهپایان میرسد؟... مسئله این است
WWI In Action FPS