09-23-2013, 07:06 PM
(آخرین ویرایش: 09-25-2013, 04:00 PM، توسط Punished Snake.)
- نام : inFAMOUS Second Son
- سازنده : Sucker Punch
- ناشر : SONY Computer Entertainment
- تاریخ انتشار :Feburay 2014
- ژانز : Action Adventure , Open World
بهتر از همیشه !
مانند سنت های همیشگی شرکت ها کنسول خود را در یک نمایش جداگانه و رسمی و اختصاصی به نمایش در می آورند ، بر خلاف نسل گذشته اینبار شرکت SONY بهتر از قبل پای خود را برای شروع نسل بعدی محکم کرد و اولین بار در فبریه ی سال 2013 بود که شرکت SONY از کنسول نسل بعدی خود یعنی کنسول PS4 پرده برداری کرد .
مثل همیشه SONY باز هم انحصاری هایی به نمایش در آورد که به راحتی میتوان به آنها لقب شاهکار را داد و بازی ــیی که بیشتر از همه خود نمایی کرد بازی محبوب inFAMOUS Second Son بود که توسط یکی از استودیو های بزرگ و First - Party سونی یعنی Suker Punch رونمایی شد .
بازی inFAMOUS اولین بار در 25 می سال 2009 بود که عرضه شد ، شخصیت اصلی داستان شخصی به نام کول مکگرات بود کی در طی حوادثی تبدیل به یک Conduit شده بود و قدرت هایی که او داشت میتوان به قدرت الکتریسیته و برق اشاره داشت ! بازی inFamous بازی موفقی بود و در در آخر توانست متای بسیار خوب 85 را به خود اختصاص دهد ، نسخه ی بعدی این بازی در ژوئن 7 سال 2011 عرضه شد و در آخر متای 83 را از آن خود کرد .
در کنفرانس این شرکت نمایشی که از این بازی منتشر شد نمایشی نسبتا کوتاه بود ولی بسیار زیبا بود و نشان از تغییراتی گسترده را سر میداد ، بر خلاف نسخه های قبل که کنترل کول مکگرات را داشتیم اینبار با کرکتری جدید به نام Delsin Rowe طرف هستیم و چهره ای نسبتا شبیه به Dante در نسخه ی Reboot بازی DmC داشت ، نسبتا شوخ طبع هم بود ، چیزی که در این تریلر بسیار خود نمایی میکرد ( جدا از تغییر شخصیت اصلی بازی ) تغییر قدرت های کرکتر های اصلی بود ، اینبار بر خلاف قبل بجای استفاده از الکتریسیته و برق ما شاهد دود و آتش بودیم ! تلفیق دود آتش قطعا به مبارزات کمک میکند و اجازه نمیدهد که بازی روندی تکراری به خود بگیرد ، قدرت ها و کمبو های یکی دیگر از نقاط قوت بود که تغییر اساسی ــیی در آن انجام شده بود ! یکی دیگر از تغییرات و قسمت هایی که بسیار در این نمایش خودنمایی کرد بخش گرافیک و نورپردازی بود ! اینبار انجین و موتور و گرافیکی بازی از یکی از انجین های قدرتمند صنعت بازیسازی یعنی Unreal Engine 4 بهره مند بود ! رنگ بندی و گرافیک قنی و هنری بازی فوق العاده بود و حرکات صورت بسیار با واقعیت تطابق داشت ! ( حرکات صورت های کرکتر های بازی L.A Noire را به یاد دارید ؟ )
درباره ی Suker Punch
Suker Punch ( پمپاژ پانچ ) یک شرکت آمریکایی میباشد که در سال 1997 برای اولین بار تاسیس شد ، محل این شرکت در Bellevue ـی پایتخت آمریکا یعنی Washington میباشد ، این شرکت در سال 2000 توسط سونی خریده شد و به صورت انحصاری برای SONY کار کرد ، همچنین شایان ذکر است که موسس این شرکت آقای Brian Feleming میباشد .
این شرکت تا بحال توانسته است 3 IP به صنعت بازیسازی به نام های inFAMOUS ( بدو تولد : سال 2009 ) Sly Cooper ( بدو تولد : سال 2000 ) و در آخر Rocket: Robot On Wheels ( بدو تولد : سال 1999 ) را به این بنیاد بخشد .
استودیوی Suker Punch اولین بازی ـیی را که ساخت نامش Rocket: Robot On Wheels بود که در سال 1999 برای Nintendo 64 منتشر شد ، یک سال بعد یعنی سال 2000 این شرکت توسط Sony خریداری شد ، خریداری شدن این شرکت توسط سونی بدو تولد سری محبوب Sly Cooper بود ، این بازی در سال 2000 برای اولین بار برای کنسول افسانه ای PS2 منتشر شد و توانست متای 86 را به خود اختصاص دهد ! هر چند نسخه هایی که بر روی PS Vita و PS3 منتشر شدند متا های زیر 80 داشتتند ولی هنوز هم بازی های زیبایی بودند .
سری بازی های inFAMOUS هم برای اولین بار توسط این شرکت خوش نام در سال 2009 منتشر شد و یکی از برترین فرنچایز هایی بود که Sucker Punch توانست خلق کند ، آخرین بار هم نسخه ی جدیدی از این عنوان با تحولاتی جدید در فبریه ی سال 2012 در همایش معرفی کنسول PS4 رسما تایید و معرفی شد .
نوشته های فوق برای این بود که نگاهی به کارنامه ی درخشان این شرکت بکنیم ، با توجه به کارنامه ی درخشان این شرکت میتوان نوید این را داد که قطعا بازی inFAMOUS: Second Son عنوان موفقی میشود .
دومین فرزند inFAMOUS
در صنعت بازیسازی همیشه داستان بازی ها حرف اول را میزدند و داستان خوب باعث میشد که یک بازی بسیار موفق شود ، مثل بازی ــیی نظیر Heavy Rain ( اثر آقای David Cage ) یا بازی دیگری مانند Walking Dead که تعریفی جدید از زامبی کشی ها بود ، هر چند یک بازی دانلودی بود و هر قسمت آن تنها حدود 500 مگابایت ( ! ) حجم داشتند ولی توانست بخاطر داستان زیبایش ( الگو برداری ــیی از اثر Robert Kirkman در سال دهه ی 90 میلادی ) توانست لقب GOTY یا Game Of The Year را در سال 2012 به خود اختصاص دهد !
نوشته های فوق صرفا ( ! ) جهت اطلاع بود که داستان در بازی حرف اول و آخر را میتواند بزند ، بازی inFAMOUS هم از این قاعده مستثنی نیست !
همانطور که گفته شد داستان بازی درباره ی پسری به نام Delsin Rowe است که حدود 24 سال سن دارد ، اتفاقات بازی اینبار پس از 7 سال از نسخه ی دوم بازی رخ میدهد ، Delsin Rowe یک هنرمند است که روی دیوار ها شعار ها و نقاشی های به وجود می آورد ، یک شخص عادی بوده ولی زندگی Delsin را به راهی جدید میبرد ! روز ها سپری میشدند تا اینکه Delsin داستان ما تبدیل به یک Conduit شد ! یعنی علاوه بر اینکه قدرت او بسیار بیشتر از مردم عادی شده است او توان کنترل دود و آتش را دارد و میتواند با ترکیب آنها فینیشر هایی بس خفن ( ! ) بر روی دشمنان خود رود !
Conduit ها چه کسانی هستند ؟ !
Conduit ها یا به قول سازمان های دولتی و مردم ( ! ) Bioterroristi ها مردم / حیوانات ـی هستند که دارای توانایی هایی به مانند فوق بشری هستند ! اعم از دستکاری در شکل و ظاهر آنها ، آنها متمایز از مردم عادی هستند و قابلیت الکتریسیته ، دود ، آتش ، پرواز و . . . را دارا میباشند .
ژن Conduit ها به تازگی کشف شده است و یک جهش بسیار نادر در انسانها و حیوانات است ، ظاهرا تبدیل شدن انسان ها به Conduit ها یک امر طبیعی است !
به تعریف داستان بازی برمیگردیم ، جایی که حالا سازمان DUA مخفف Department of United Protectionقصد دارد Conduit ها را از صحنه ی روزگار محو کند ! ولی Delsin Rowe مخالف این کار است و برای دفاع از خود و دیگر Conduit ها مبارزه میکند .
و
این بود داستان این بازی زیبا ، داستان به نظر ساده میرسد ، ولی به وجود Conduit ها و دفاع از خود نکته ی قدیمی ـی است ولی خوب است که inFAMOUS از این موقعیت برای نهایت استفاده را کرده است ، نمیشود درباره ی موفقیت این بازی در قسمت داستان بازی به طور قطعی نظر داد ، ولی با توجه به نسخه های قبل باید نوید یک داستان زیبا را داد ، داستان هر چند ساده است ولی میتوان از آن نهایت استفاده را برد و با شخصیت پردازی بسیار خوب در روند موفقیت داستان بازی تاثیر گذار باشد ، ثابت شده است که میتوان از یک داستان بازی یک شاهکار ساخت ، مثل بازی هایی نظیر The Last Of Us , Walking Dead , Bioshock که توانستند از یک داستان ساده نهایت استفاده را ببرند و در آخر شاهکار تمام عیاری را تحویل دهند ، پس هنوز نظر نمیشود نطر قطعی ـی درباره ی داستان بازی داد .
دود و آتش , قابلیت جدید و عنصر اصلی بازی
گیم پلی این بازی را میتوان در 9 کلمه ی ذکر شده در بالا یعنی : دود و آتش , قابلیت جدید و عنصر اصلی بازی , خلاصه کرد ! ولی برای بیرون کشیدن جزئیات متن های زیادی میتوان از آن در آرود ! برخلاف Cole Macgrath که قدرت اصلیش الکستریسیته بود اینبار ما با شخصیت اصلی داستان قادر به کنترل دود و آتش هستیم ! یعنی هم قابلیت یک تغییر اساسی کرده است و هم قابلیت جدید دود / آتش را میتوان به این نکته ی مثبت نسبت داد .
Delsin Rowe قادر است که با از بین بردن ماشین ها قدرت های خود را باز دوباره به دست آورد ، یا با استفاده از کانال ها سریع تر به اینور و اونور شهر انتقال یابد ، با استفاده از زنجیری هم که دارد میتواند زنجیر را آتشی کند و دشمنان اطراف خود را به راحتی هر چه تمام تر سلاخی کند ! اما این تمام ماجرا نیست بلکه میتوان با دود و آتش مانند یک گوله به دشمنان خود پرتاب کنید و به همین راحتی دشمنان را رهسپار دیار باقی کنید ، حرکات پارکور هم باری دیگر چشممان را به جمالش روشن کرده است و باز برگشته است ، بسیاری از قابلیت هایی که در فوق گفته شد همگی در اول کار برای شما امکان پذیر نیستند و با پیش روی در داستان میتوانید آنها را به دست آورید ، حتی در بازی قابلیت پرواز کردن با دود هم وجود دارد که جذابیت بازی را بیش از پیش تقویت میکند .
در کل مبارزات بازی بسیار سریع و هیجانی است و تا اینجا هیچ ایرادی به آن وارد نیست و میتوان به آن بهترین بخش بازی را نسبت داد ، سریع بودن مبارزات را میتوان در حد مبارزات Riden در بازی Metal Gear Rising: Revengeance نسبت داد ، البته نه با شمشر بلکه با دود و آتش !
در آخر هم باید گفت ژانر و سبک این بازی به صورت اکشن میباشد و البته چاشنی Sand Box و Open World بودن بازی را نباید فراموش کرد که شما را در یک سیاتل وسیع قرار میدهد ، البته Open World و وسعت بازی را نباید با بازی هایی مثل GTA مقایسه کرد ، ولی طبق نمایش ها مکان ها وسیع بودند و به نظر میرسد که کمی هم در قسمت های جنگلی بتوانیم گشت بزنیم !
گیم پلی تا اینجای کار بهترین بخش بازی بوده است و مژده از گیم پلی متنوع و زیبا را میدهد و گیم پلی بازی برگ برنده ی خوبی میتوان برای بازی کردن این عنوان زیبا باشد .
Unreal Engine
همینطور که از تیتر معلومه ( Unreal Engine ) نسخه ی چهارم آن که در همایش سونی توسط خالق این انجین قدرتمند یعنی Epic Games معرفی شد و تایید شد که بازی inFAMOUS: Second Son که با استفاده از انجین و موتور گرافیکی بسیار محبوب Unreal Engine 4 ساخته میشود که این نکته به نظر نکته ای مثبت به شمار میرود و با توجه به تریلر ها هم متوجه ی گرافیک فوق العاده ی این عنوان زیبا شدیم که بسیار تکسچر ها و بافت ها را با کیفیت ساخته بود ، نورپردازی ها با وسواس زیادی کار شده بود . زیاد نیاز به توضیح ندارد میتوانید با توجه به عکس بالا متوجه ی گرافیک چه از لحاظ هنری یا فنی شوید !
اما این تمام ماجرا نیست و بهتر است یک فلش بک بزنیم و نگاهی به تاریخچه ی این انجین بکنیم !
انجین Unreal Engine توسط شخصی به نام Tim Sweeny ساخته و پرداخته شد ، آقای تیم سوئینی حدود 10 سال در Epic Games برنامه نویسی کرد و در آخر توانست یک موتور اختصاصی بسازد ، برنامه نویسی این انجین در اول بر پایه ی شی گرایی بود ، برنامه نویسی های انجین در زمان های خود یک کولاک محسوب میشد ، او با ساخت انجین Unreal توانست شهرت زیادی را در Epic Games به دست اورد و با ساخت بازی Unreal با موتور اختصاصی خود یعنی Unreal Engine بر شهرت خود افزود و توانست یک رقیب جدی در سبک شوتر در دهه ی 90 میلادی و سال 1998 باشد ، این انجین که دیگر بسیار محبوب تر از قبل شده بود در بسیاری از بازی ها استفاده شد و قدرت واقعی این انجین در بازی ــیی مثل Gears Of War به نمایش در آمد ، اوج قسمت هنری بازی هم در بازی Bioshock: Infinite معلوم شد ، جنبه ی طراحی صورت های کرکتر ها در Splinter Cell و اوج افتضاح شدن این انجین در بازی Homefront به چشم خورد البته در بازی Homefront شرکت THQ ( روحش شاد ) به خوبی نتوانست از تمام قدرت Unreal Engine استفاده کند و این شاید یکی از مشکلات انجین Unreal بوده است که کار کردن برای برخی از شرکت ها برای نتیجه ی نهایی دشوار بوده است .
خوشبختانه Sucker Punch با توجه به نمایش های جدید خود نشان داد که برخلاف بسیاری از شرکت ها میتواند تسلطی کامل بر روی گرافیک بازی خود داشته باشد ، Motin - Capture بازی و انیمیشن ها بسیار روان کار شده ، حرکات صورت و عکس العمل ها حس اینکه شخصیت بازی سختی بسیاری بر دوش خود دارد را به شما القا میکند ، به عنوان مثال در یکی از نمایش ها وقتی که Delsin بر روی دیوار به طرز بسیار سختی در حال نوشتن شعار بود و بعد از آن سریع به پایین می آید میتوان متوجه ی جزئیات خیره کننده ی صورت Delsin شد که بسیار با واقعیت هم پنداری داشت ، در کل این بازی در قسمت گرافیک یک اثر فوق العاده را به وجود آورده است و در این بخش هیچ ایرادی را نمیتوان به آن نسبت داد .
موسیقی و صداگذاری
شاید بخش موسیقی ها و صداگذاری به اندازه ی بقیه ی بخش ها مهم نباشد ولی یک بازی با موسیقی های زیبا میتوانند یک بازی را همیشه در ذهن گیمر ها هک کنند و حس و حالی که در بازی است را به شما القا کنند ، شاید اگر Max Payne بدون اون موسیقی محشر و معروفش نبود هیچوقت نمیتوانستیم حس درد و غمی که Max Payne را دارد درک کنیم .
مثل خیلی از بازی هایی هم که هنوز منتشر نشده است هنوز اطلاعات زیادی از بخش موسیقی و صداگذاری این عنوان در دسترس نیست ولی با توجه از تریلر هایی که از این عنوان منتشر شده است چیزی که زیاد گوش ( ! ) میاد هماهنگی پخش موسیقی ها است ، در جا های ملایم و معمولی آهنگ هایی با ریتم پایین و در جا های شلوغ و وقتی در حال مبارزه هستید آهنگ هایی سریع و جذاب ( با ته مایه ی سبک متال و راک اند رول ) پخش میشود ، البته هنوز تصمیم گیری قطعی برای اینکه موسیقی و صداگذاری بازی در چه حدی است زود است که بگوییم .
Troy اینجا ، Troy اونجا ، Troy همه جا !
نام : Troy E. Baker
محل تولد : April 1 1976 | 37 در Dallas شهر Texas
شغل : موزیسین , صداپیشه
آغاز به کار به صورت حرفه ای : سال 2004
Troy Baker یک موزیسین است که در بند Akira Yamaoka's Silent Hill فعالیت داشته است ، همچنین او خواننده و گیتاریست گروه Indie - Rock بوده است . او برای بازیگری با تبلیغات و گویندگی در رادیو در سال 2004 جرقه ای برای فعالیت گسترده ی او بوده است ، او در انیمیشن هایی مانند Breach , Dragon Ball Z , Fullmetal , Fullmetal Alchemist : Brotherhood , Naruto , Naruto : Shipuuden , One-Peace , Shin Chan , Soul Eater و Trinty Blood و ... ایفای گویندگی کرده بود ، اما ایشان نه تنها در انیمشین ها فعالیت بسیار خوبی داشتند بلکه در بازی هایی مثل Call Of Duty : Modern Warfare Series , God Of War : Acension , Guild Wars , Infinity Blade , Mass Effect , Metal Gear Solid : The Phantom Pain و ... گویندگی کرده اند .
از جمله کار های مهمی که در سال 2013 انجام دادند و شخصیت های اصلی را صداپیشگی کردند در بازی استاد کن لوین یعنی بازی BioShock : Infinite در نقش Booker Dewitt بوده و یکی از کار های دیگر و مهم ایشان صداپیشگی جوئل ( شخصیت اصلی بازی The Last Of Us ) بوده است که واقعا همگی عالی کار شده بودند .
آقای Troy Baker کارنامه ی درخشانی دارند و حالا اینبار محبوب تر از گذشته شده و حالا قصد صداپیشگی شخصیت اصلی بازی یعنی Delsin Rowe را به عهده دارد ، پس منتظر صدای طوفانی ایشان در ماه فبریه باشید .
Delsin Rowe قهرمان جدید چه کسی است ؟
نام : Delsin Rowe
جنسیت : مرد
صداپیشه : Troy Baker
قهرمان جدید بازی inFamous اسمش Delsin Rowe است که حدود 24 سال سن دارد و عقیده دارد که عظمت مقصد است . یک هنرمند خیابانی است و شعار ها و آزادی بیان بالایی دارد و هر چه میخواهد بر روی در و دیوار شهر مینویسد .
او بعد از نجات مسافرانی از روی عرشه ی کشتی در حال حمل لوله فهمید که قدرت های خارق العاده ای به دست اورده ( Conduit شد ! ) مثل کنترل دود و آتش .
سازمان DUP هم قصد از بین بردن Bioterrorist ها و یا همان Conduit ها را دارد که Delsin بخاطر مخالفت خود و برای بقا در حال نابودی سازمان DUP با استفاده از قدرت های فرا بشری ــش است .
برخلاف اینکه او یک انسان فرا بشری است ولی ویژگی هایی که دارد از دل طبیعت هستند ، او با سایرین Conduit ها تفاوت دارد و قدرت کنترل دود و خاکستر های آتشفانی را دارا است و میتواند با آتیشی کردن زنجیری که به دست خود بسته است خیلی از دشمنان خود را از بین ببرد و یا با پرتاب گلوله های آتشی دشمنان را رهسپار دیار باقی کند ! حتی Delsin میتواند در کسری از ثانیه از دود کش ها برای حمل و نقل خود استفاده کند .
حتی بعد از مدتی میتواند قابلیت پرواز کردن را به دست آورد و حرکات پارکور او به طوری حرفه ای است که میتوان آن را یک کوهنورد با مهارت توصیف کرد .
بازی inFAMOUS : Second Son شاید یک بازی کامل نباشد ولی به راحتی میتوان آن را یک بازی فوق العاده خطاب کرد ، بعد از ملاقات در دو نسخه با Cole Macgrath با قابلیت های الکتریسه وقتش رسیده با تحولات جدیدی مانند تغییر شخصیت اصلی و خلق و خوی آن و قابلیت ها و ویژگی های جدید تجربه ی جدیدی را کسب کنیم ، قطعا دیدن Delsin Rowe با صدای Troy Baker ما شاهد یک صداپیشگی حرفه ای در بازی هستیم ، هماهنگی ریتم ها هم یکی دیگر از نقاط قوت است ، پس یک PS4 را در چند ماه آینده آماده کنید و این بازی بسیار زیبا را از دست ندهید ، قطعا تجربه ی این عنوان خالی از لطف نیست .
بازی inFAMOUS : Second Son در فبریه ی سال 2014 به صورت انحصاری برای کنسول نسل بعدی سونی یعنی PS4 منتشر خواهد شد .