07-30-2019, 04:41 PM
مورگان مکگایر در باب فناوری رهگیری پرتو، نظرهای جالبی دارد
فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) در بین استودیوهای بزرگ بازیسازی، به محبوبیت خاصی دست یافته است. مورگان مگگایر (Morgan McGuire)، یکی از کارکنان ارشد شرکت انویدیا (NVIDIA)، اعتقاد دارد که برای تجربهی بازیهای AAA که در چهار سال دیگر عرضه میشوند، به پلتفرم و کنسولی نیاز است که از فناوری رهگیری پرتو بشتیبانی کند.
با توجه به گفتهی مورگان مکگایر، اولین بازی AAA که از فناوری رهگیری پرتو بهره میبرد، در سال ۲۰۲۳ عرضه میشود؛ در نتیجه، تمامی پلتفرمها و کنسولهایی که در نسل بعدی منتشر میشوند، باید از این فناوری پشتیبانی کنند. تاکنون، کنسولهای پلیاستیشن ۵ و اکسباکس اسکارلت پشتیبانی خود را از این فناوری اعلام کردهاند.
مورگان مکگایر در این باب افزود:
نقلقول:من پیشبینی میکنم که اولین بازی AAA که از فناوری رهگیری پرتو بهره میبرد، در سال ۲۰۲۳ منتشر میشود و تمامی پلتفرمها و کنسولها باید دارای GPUهایی باشند که از این فناوری پشتیبانی کنند. این فناوری در حقیقت باعث میشود که رنگ پیکسلهای اشیاء با توجه به مسیری که بازیباز به بازی مینگرد، تغییر کند؛ در حالی که بازیباز به گشت و گذار در بازی میپردازد، ممکن است که نور از جسمی به جسم دیگر منعکس شود و انعکاس رخ دهد و یا باعث بهوجود آمدن سایه شود. در نهایت، شما تصویری را خواهید دید که توسط فناوری رهگیری پرتو پردازش و اصلاح شده است و تاثیر زیادی در افزایش واقعگرایی بازی میگذارد.
با توجه به پیشرفت سریع فناوری در زمینهی بازیهای ویدئویی، باید ببینیم که چه سختافزاری قرار است تا برای پلتفرمها و کنسولهای نسل بعد عرضه شود. با استناد به گزارشهایی که تاکنون در باب قدرت گرافیکی بازیهای آینده منتشر شده است، میتوان نتیجه گرفت که سونی (SONY) و مایکروسافت (Microsoft) در رقابت سختتری قرار گرفتهاند و برای پیروزی در این میدان، به چیزی بیشتر از بازیهای انحصاری نیاز دارند.
شما میتوانید برای مشاهدهی نحوهی عملکرد فناوری رهگیری پرتو، به پست ویدئوی گیمپلی جدید Control، قدرت رهگیری پرتو را به نمایش میگذارد، مراجعه نمایید.