10-16-2010, 09:04 AM
تولد مجدد اسطوره بازی ها
اگر از بازیکنان قدیمی و علاقه مند به بازی های کامپیوتری باشید، حتما نام سری بازی های Castlevania را شنیده اید. عنوانی که نزدیک به 25 سال توسط کمپانی Konami عرضه شده است و اکنون با عرضه نسخه Castlevanis: Lords of Shadow برای Xbox 360 و PS3 به مسیر خود ادامه می دهد. تهیه کننده این بازی آقای دیو کاکس (Dave Cox) درباره این بازی گفته است که "آن ها قصد دارند این بازی را از ریشه متحول کنند، آن ها در صدد ساخت بازی ای با جزئیات فراوان، واقع گرایانه و با دیدی به مراتب مدرن تر نسبت به نسخه های گذشته هستند. اما در حال حاضر، ما در استودیوی بازی سازی MercurySteam بیشتر روی خلق مستندات بازی تمرکز داریم. کاکس در ادامه صحبت هایش به این مسئله اشاره می کند که آن ها کاملا نسخه های گذشته Castlevania را کنار گذاشته اند و همه چیز را برای ساخت این بازی از ابتدا آغاز کرده اند. آن ها قصد بازگشت به هسته اصلی این سری از بازی ها را دارند و همین قول را هم به بازیکنان داده اند. همین طور قصد دارند یک گیم پلی اکشن بسیار خوب که به نسخه های کلاسیک وابستگی شدیدی دارد را خلق کنند. سازندگان این بازی در استودیوی MercurySteam گفتند که: "ما می دانیم که نیاز به خلق جلوه های ویژه ای داریم که بتوانند با عنوان های مطرح رقابت کنند.
برای همین، تصمیم گرفتیم که بازی را در سه مرحله بسازیم. برای این کار هم بیشتر به تجربیات قبلی، حتی آن هایی که موفقیت آمیز نبودند هم رجوع کردیم. از جهت دیگر ما خواستار خلق داستانی خوب برای ساخت صحنه های بازی بودیم. داستانی که در نسخه های گذشته Castlevania شاهد آن نبودیم و دنبال این بودیم که شخصیت داستان ما بیشتر به یک فرد واقعی شباهت داشته باشد". پس برای همین گابریل بلمونت (Gabriel Belmont) را خلق کردیم. او یکی از اعضای تشکیلاتی به نام Brotherhood of Light است. او به ماموریتی مقدس فرستاده می شود که دنیا را از نیروهای تاریکی پاک کند. آشوب، مرگ و قسمت های ویران شده و به قتل رسیدن همسر گابریل، انگیزه او را برای این نبرد بیشتر کرده است. او سه قدرت اسرار آمیز را که در پشت همه آن ها ارباب های سایه (Lords of Shadow) قرار دارند را می آموزد. او همچنین قدرت های مقدسی به دست می آورد که به وسیله آن ها می تواند مرده ها را زنده کند. در اصل گابریل سعی می کند با به دست آوردن این قدرت مقدس، روح همسر خود را از دوزخ نجات دهد.
استودیوی MercurySteam برای خلق شخصیت های بازی از بازیگران مطرحی چون: رابرت کارلایل (Robert Carlyle) که به جای شخصیت اصلی به ایفای نقش می پردازد، پاتریک استیوارت (Patrick Stewart) فردی که نقش مربی گابریل را ایفا می کند و ناتاشا مک الون (Natasha McElhone) که هنوز نقش وی در بازی اعلام نشده است، استفاده کرده است. آقای کاکس تهیه کننده بازی در این باره می گوید: "ما می خواهیم صداگذاری در بازی کیفیت بسیار خوبی داشته باشد، چون ما قصد این را داریم که صحبت ها و قسمت های بسیار مهم داستان بازی را از این طریق بیان کنیم. گابریل قهرمانی نیست که شما فکرش را می کنید. او مانند یک انسان واقعی است و شما نسبت به آن واقعا احساس پیدا می کنید". کاکس همچنین به این مسئله اشاره کرد که جلوه های ویژه بازی بسیار منحصر به فرد هستند و همین مسئله باعث خلق صحنه های بسیار زیبا در بازی خواهد شد. هنوز اطلاعات زیادی درباره اینکه دشمنان بازی به چه صورت هستند، منتشر نشده است. اما بر اساس گفته های سازندگان و تصاویر منتشر شده از بازی، برخی دشمنان بسیار بزرگ و قدرتمند هستند، بعضی ها بسیار زشت و بعضی از آن ها بسیار ترسناک خواهند بود.
صحنه های مبارزه ای بازی قطعا با یک موسیقی ارکسترال بسیار زیبا همانند نسخه های گذشته این سری از بازی ها همراه خواهند بود. در بازی المان هایی برای طرفداران سرسخت Castlevania قرار گرفته است، اما سازندگان مطمئن هستند که بازیکنان تا کنون نظیر آن را در بازی ندیده اند. سیستم مبارزه بازی بسیار جالب خواهد بود. گابریل سلاح ها و زره های خاص خود را خواهد داشت. یکی از سلاح های او نوعی زنجیر است که این سلاح بسیار کارآمد خواهد بود و به وسیله آن بسیار خوب می توان با دشمنان جنگید. یکی دیگر از سلاح های گابریل صلیب خواهد بود که هم می توان با آن حملات بسیار کشنده ای انجام داد و هم می توان حمله های دشمنان را دفع کرد. سلاح های جانبی ای که گابریل از آن ها در بازی استفاده می کند، یک خنجر و آب مقدس هستند. در دموی قابل بازی که از این عنوان به نمایش در آمد، به ما نشان داد که چگونه می توان از ترکیب سلاح ها در بازی استفاده کرد. گابریل به صورت Hack and Slash به مبارزه با دشمنان مختلف می پردازد. در Lords of Shadow استفاده از سیستم جادو هم به چشم می خورد. اگر اشیاء موجود در محیط را از بین ببرید یا دشمنان را بکشید، جادوهای مختلف به دست خواهید آورد که می توانید از آن ها در طول بازی استفاده کنید.
به طور مثال می توان از جادوی نور استفاده کرد که در اینصورت در هر بار حمله به دشمنان، جان شما افزایش پیدا می کند یا جان از دست رفته شما بازمی گردد. همچنین می توانید جادوی نور را با آب مقدس هم ترکیب کنید تا یک سپر محافظ برای خود درست کنید که شما را از حمله دشمنان در امان نگه می دارد. بر اساس گفته های دیو کاکس: "اکثر بازیکنان از ترکیب هر دو نوع جادو و ضربه با سلاح در بازی استفاده خواهند کرد و همچنین استراتژی های مختلفی را برای مبارزه های مختلف به کار خواهند برد. به این خاطر که بازی طوری طراحی شده است که بازیکن را مجبور به استفاده از ضربات ترکیبی می کند که اجرای آن ها بسیار جالب و هیجان انگیز خواهد بود. از طرفی دیگر هم دشمنان بازی با یکدیگر تفاوت دارند و همین مسئله باعث تغییر روش بازیکن ها خواهد شد. در بازی قابلیت های پلتفرمر بسیار خوبی قرار گرفته است. به طور مثال توانایی کوهنوردی یا بالا رفتن از صخره ها و شنا کردن، بخشی از قسمت های پلتفرمر بازی را تشکیل خواهند داد. کاکس درباره مبارزه ها در بازی بازی می گوید: "زمانی که با تایتان ها مبارزه می کنید، (توجه داشته باشید که منظور از تایتان در این بازی با آن چیزی که در GOW مشاهده کردیم، تفاوت دارد) ما سعی کردیم محیطی را برای بازی خلق کنیم که بازیکن در آن بتواند هرکاری را که می خواهد انجام دهد و هر چه را که آموزش دیده است را بتواند اجرا کند.
از این رو در بازی مبارزه های بسیار بسیار بزرگی را پیش رو داریم. نبردهای بازی تماما به صورت Real-Time اجرا خواهند شد و در بازی هیچ صحنه Quick Time Event وجود نخواهد داشت. قرار ندادن صحنه های QTE در بازی یک تصمیم بسیار عاقلانه بود. به شخصه من خودم از صحنه های QTE خوشم نمی آید". در مرحله دیگری که از این بازی به نمایش در آمد، گابریل در یک برج ساعت (Clockwork Tower) قرار دارد و باید در این مکان راه خود را در ارتفاع بسیار زیاد پیدا کند. در این جا به خوبی قسمت پلتفرمر بازی به نمایش در آمد. گابریل فردی بسیار آکروباتیک است. او با پرش های بلند خود می تواند طنابی را که از برج آویزان شده را بگیرد. می تواند تعادل خود را به خوبی در مکان های مختلف حفظ کند. می تواند به خوبی از روی لبه ها پرش کند. در مکان امکان این وجود داشت که تمام آن محیط را جستجو کنیم، اما این کار بسیار خطرناک بود. سری بازی های Castlevania هرگز با عدم حضور معماها کامل نخواهند بود. بنابراین در Lords of Shadow هم معماهای بسیار قرار گرفته است. به طور مثال یکی از معماهای بازی به این صورت بود که جهت نور را به وسیله آینه های متعدد به مکانی هدایت کنیم تا دری را باز کنیم. کاکس در گفته های خود به این مسئله اشاره کرد که در بازی تعادل خوبی میان قسمت های اکشن، پلتفرمر و حل معماها بر قرار است.
در Lords of Shadow باید انتظار کمی فکر کردن، دویدن، پردن و مبارزه کردن را داشت. کاکس درباره همکاری هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) در ساخت این بازی اشاره کرد که کوجیما در ساخت این بازی به ما کمک می کند، اما این مسئله به آن معنا نخواهد بود که او شانسی برای شکست دادن اسنیک (Snake) با قرار دادن المان های مخفی کاری در بازی خواهد داشت. کوجیما بیشتر نقش یک مشاور را در این پروژه دارد. او کمتر از آن چیزی که شما فکر می کنید در ساخت این بازی دخالت داشته است. کوجیما همیشه به من می گوید که: "دیو تو تهیه کننده این بازی هستی، این پروژه تو است و تمام تصمیمات با تو خواهد بود. تو می توانی چیزهایی را که من به تو می گویم را انجام ندهی. من فقط برای کمک اینجا هستم." زمانی که کوجیما برای اولین بار گابریل را دید به ما گفت: "ما باید دوباره روی شخصیت اصلی خود بازنگری کنیم. چون داستان بازی بسیار مهم است و بار احساسی زیادی در بر دارد". ما بر اساس گفته کوجیما دوباره شروع به طراحی گابریل کردیم. اما همکاری کوجیما با MercurySteam همیشه یک نوع رقابت را برای ما به وجود می آورد. بازی Castlevania: Lords of Shadow یک پروژه گروهی است که در آن محیط و فضای جدید همراه با مبارزه های نفس گیر، قسمت های پلتفرمر و معمایی به بازیکن ارائه خواهد شد. بازی Castlevania: Lords of Shadow قرار است سال 2010 برای Xbox 360 و PS3 عرضه شود.
اگر از بازیکنان قدیمی و علاقه مند به بازی های کامپیوتری باشید، حتما نام سری بازی های Castlevania را شنیده اید. عنوانی که نزدیک به 25 سال توسط کمپانی Konami عرضه شده است و اکنون با عرضه نسخه Castlevanis: Lords of Shadow برای Xbox 360 و PS3 به مسیر خود ادامه می دهد. تهیه کننده این بازی آقای دیو کاکس (Dave Cox) درباره این بازی گفته است که "آن ها قصد دارند این بازی را از ریشه متحول کنند، آن ها در صدد ساخت بازی ای با جزئیات فراوان، واقع گرایانه و با دیدی به مراتب مدرن تر نسبت به نسخه های گذشته هستند. اما در حال حاضر، ما در استودیوی بازی سازی MercurySteam بیشتر روی خلق مستندات بازی تمرکز داریم. کاکس در ادامه صحبت هایش به این مسئله اشاره می کند که آن ها کاملا نسخه های گذشته Castlevania را کنار گذاشته اند و همه چیز را برای ساخت این بازی از ابتدا آغاز کرده اند. آن ها قصد بازگشت به هسته اصلی این سری از بازی ها را دارند و همین قول را هم به بازیکنان داده اند. همین طور قصد دارند یک گیم پلی اکشن بسیار خوب که به نسخه های کلاسیک وابستگی شدیدی دارد را خلق کنند. سازندگان این بازی در استودیوی MercurySteam گفتند که: "ما می دانیم که نیاز به خلق جلوه های ویژه ای داریم که بتوانند با عنوان های مطرح رقابت کنند.
برای همین، تصمیم گرفتیم که بازی را در سه مرحله بسازیم. برای این کار هم بیشتر به تجربیات قبلی، حتی آن هایی که موفقیت آمیز نبودند هم رجوع کردیم. از جهت دیگر ما خواستار خلق داستانی خوب برای ساخت صحنه های بازی بودیم. داستانی که در نسخه های گذشته Castlevania شاهد آن نبودیم و دنبال این بودیم که شخصیت داستان ما بیشتر به یک فرد واقعی شباهت داشته باشد". پس برای همین گابریل بلمونت (Gabriel Belmont) را خلق کردیم. او یکی از اعضای تشکیلاتی به نام Brotherhood of Light است. او به ماموریتی مقدس فرستاده می شود که دنیا را از نیروهای تاریکی پاک کند. آشوب، مرگ و قسمت های ویران شده و به قتل رسیدن همسر گابریل، انگیزه او را برای این نبرد بیشتر کرده است. او سه قدرت اسرار آمیز را که در پشت همه آن ها ارباب های سایه (Lords of Shadow) قرار دارند را می آموزد. او همچنین قدرت های مقدسی به دست می آورد که به وسیله آن ها می تواند مرده ها را زنده کند. در اصل گابریل سعی می کند با به دست آوردن این قدرت مقدس، روح همسر خود را از دوزخ نجات دهد.
استودیوی MercurySteam برای خلق شخصیت های بازی از بازیگران مطرحی چون: رابرت کارلایل (Robert Carlyle) که به جای شخصیت اصلی به ایفای نقش می پردازد، پاتریک استیوارت (Patrick Stewart) فردی که نقش مربی گابریل را ایفا می کند و ناتاشا مک الون (Natasha McElhone) که هنوز نقش وی در بازی اعلام نشده است، استفاده کرده است. آقای کاکس تهیه کننده بازی در این باره می گوید: "ما می خواهیم صداگذاری در بازی کیفیت بسیار خوبی داشته باشد، چون ما قصد این را داریم که صحبت ها و قسمت های بسیار مهم داستان بازی را از این طریق بیان کنیم. گابریل قهرمانی نیست که شما فکرش را می کنید. او مانند یک انسان واقعی است و شما نسبت به آن واقعا احساس پیدا می کنید". کاکس همچنین به این مسئله اشاره کرد که جلوه های ویژه بازی بسیار منحصر به فرد هستند و همین مسئله باعث خلق صحنه های بسیار زیبا در بازی خواهد شد. هنوز اطلاعات زیادی درباره اینکه دشمنان بازی به چه صورت هستند، منتشر نشده است. اما بر اساس گفته های سازندگان و تصاویر منتشر شده از بازی، برخی دشمنان بسیار بزرگ و قدرتمند هستند، بعضی ها بسیار زشت و بعضی از آن ها بسیار ترسناک خواهند بود.
صحنه های مبارزه ای بازی قطعا با یک موسیقی ارکسترال بسیار زیبا همانند نسخه های گذشته این سری از بازی ها همراه خواهند بود. در بازی المان هایی برای طرفداران سرسخت Castlevania قرار گرفته است، اما سازندگان مطمئن هستند که بازیکنان تا کنون نظیر آن را در بازی ندیده اند. سیستم مبارزه بازی بسیار جالب خواهد بود. گابریل سلاح ها و زره های خاص خود را خواهد داشت. یکی از سلاح های او نوعی زنجیر است که این سلاح بسیار کارآمد خواهد بود و به وسیله آن بسیار خوب می توان با دشمنان جنگید. یکی دیگر از سلاح های گابریل صلیب خواهد بود که هم می توان با آن حملات بسیار کشنده ای انجام داد و هم می توان حمله های دشمنان را دفع کرد. سلاح های جانبی ای که گابریل از آن ها در بازی استفاده می کند، یک خنجر و آب مقدس هستند. در دموی قابل بازی که از این عنوان به نمایش در آمد، به ما نشان داد که چگونه می توان از ترکیب سلاح ها در بازی استفاده کرد. گابریل به صورت Hack and Slash به مبارزه با دشمنان مختلف می پردازد. در Lords of Shadow استفاده از سیستم جادو هم به چشم می خورد. اگر اشیاء موجود در محیط را از بین ببرید یا دشمنان را بکشید، جادوهای مختلف به دست خواهید آورد که می توانید از آن ها در طول بازی استفاده کنید.
به طور مثال می توان از جادوی نور استفاده کرد که در اینصورت در هر بار حمله به دشمنان، جان شما افزایش پیدا می کند یا جان از دست رفته شما بازمی گردد. همچنین می توانید جادوی نور را با آب مقدس هم ترکیب کنید تا یک سپر محافظ برای خود درست کنید که شما را از حمله دشمنان در امان نگه می دارد. بر اساس گفته های دیو کاکس: "اکثر بازیکنان از ترکیب هر دو نوع جادو و ضربه با سلاح در بازی استفاده خواهند کرد و همچنین استراتژی های مختلفی را برای مبارزه های مختلف به کار خواهند برد. به این خاطر که بازی طوری طراحی شده است که بازیکن را مجبور به استفاده از ضربات ترکیبی می کند که اجرای آن ها بسیار جالب و هیجان انگیز خواهد بود. از طرفی دیگر هم دشمنان بازی با یکدیگر تفاوت دارند و همین مسئله باعث تغییر روش بازیکن ها خواهد شد. در بازی قابلیت های پلتفرمر بسیار خوبی قرار گرفته است. به طور مثال توانایی کوهنوردی یا بالا رفتن از صخره ها و شنا کردن، بخشی از قسمت های پلتفرمر بازی را تشکیل خواهند داد. کاکس درباره مبارزه ها در بازی بازی می گوید: "زمانی که با تایتان ها مبارزه می کنید، (توجه داشته باشید که منظور از تایتان در این بازی با آن چیزی که در GOW مشاهده کردیم، تفاوت دارد) ما سعی کردیم محیطی را برای بازی خلق کنیم که بازیکن در آن بتواند هرکاری را که می خواهد انجام دهد و هر چه را که آموزش دیده است را بتواند اجرا کند.
از این رو در بازی مبارزه های بسیار بسیار بزرگی را پیش رو داریم. نبردهای بازی تماما به صورت Real-Time اجرا خواهند شد و در بازی هیچ صحنه Quick Time Event وجود نخواهد داشت. قرار ندادن صحنه های QTE در بازی یک تصمیم بسیار عاقلانه بود. به شخصه من خودم از صحنه های QTE خوشم نمی آید". در مرحله دیگری که از این بازی به نمایش در آمد، گابریل در یک برج ساعت (Clockwork Tower) قرار دارد و باید در این مکان راه خود را در ارتفاع بسیار زیاد پیدا کند. در این جا به خوبی قسمت پلتفرمر بازی به نمایش در آمد. گابریل فردی بسیار آکروباتیک است. او با پرش های بلند خود می تواند طنابی را که از برج آویزان شده را بگیرد. می تواند تعادل خود را به خوبی در مکان های مختلف حفظ کند. می تواند به خوبی از روی لبه ها پرش کند. در مکان امکان این وجود داشت که تمام آن محیط را جستجو کنیم، اما این کار بسیار خطرناک بود. سری بازی های Castlevania هرگز با عدم حضور معماها کامل نخواهند بود. بنابراین در Lords of Shadow هم معماهای بسیار قرار گرفته است. به طور مثال یکی از معماهای بازی به این صورت بود که جهت نور را به وسیله آینه های متعدد به مکانی هدایت کنیم تا دری را باز کنیم. کاکس در گفته های خود به این مسئله اشاره کرد که در بازی تعادل خوبی میان قسمت های اکشن، پلتفرمر و حل معماها بر قرار است.
در Lords of Shadow باید انتظار کمی فکر کردن، دویدن، پردن و مبارزه کردن را داشت. کاکس درباره همکاری هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) در ساخت این بازی اشاره کرد که کوجیما در ساخت این بازی به ما کمک می کند، اما این مسئله به آن معنا نخواهد بود که او شانسی برای شکست دادن اسنیک (Snake) با قرار دادن المان های مخفی کاری در بازی خواهد داشت. کوجیما بیشتر نقش یک مشاور را در این پروژه دارد. او کمتر از آن چیزی که شما فکر می کنید در ساخت این بازی دخالت داشته است. کوجیما همیشه به من می گوید که: "دیو تو تهیه کننده این بازی هستی، این پروژه تو است و تمام تصمیمات با تو خواهد بود. تو می توانی چیزهایی را که من به تو می گویم را انجام ندهی. من فقط برای کمک اینجا هستم." زمانی که کوجیما برای اولین بار گابریل را دید به ما گفت: "ما باید دوباره روی شخصیت اصلی خود بازنگری کنیم. چون داستان بازی بسیار مهم است و بار احساسی زیادی در بر دارد". ما بر اساس گفته کوجیما دوباره شروع به طراحی گابریل کردیم. اما همکاری کوجیما با MercurySteam همیشه یک نوع رقابت را برای ما به وجود می آورد. بازی Castlevania: Lords of Shadow یک پروژه گروهی است که در آن محیط و فضای جدید همراه با مبارزه های نفس گیر، قسمت های پلتفرمر و معمایی به بازیکن ارائه خواهد شد. بازی Castlevania: Lords of Shadow قرار است سال 2010 برای Xbox 360 و PS3 عرضه شود.
Gamefa.com
TechFars.com
CinemaFars.com