09-15-2019, 08:29 PM
کوانتیکدریم قصد دارد تا بازیهای کوتاهتری را توسعه دهد
کوانتیک دریم (Quantic Dream) در حال سپری کردن یکی بهترین سالهای دورهی توسعهی بازی خود هست. آخرین اثر این استودیو یعنی Detroit: Become Human با استقبال عالی منتقدین و بازیبازان رو به رو شد و زمانی هم که تصمیم گرفت تا آثار خود را به صورت چندپلتفرمی یا مالتی پلتفرم عرضه کرده و تبدیل به یک توسعه دهندهی شخصی ثالث شود، محبوبیت خاصی را در میان بازیبازان و طرفداران به دست آورد. حال سوال اینجاست که این استودیو دیگر چه برنامهای را در جدول کاری خود دارد؟
طی مصاحبهای که توسط وبسایت OnlySp از دیوید کیج (David Cage)، موسس و کارگردان اصلی استودیوی کوانتیک دریم، وی اعلام کرد که کوانتیک دریم قصد دارد تا راه متفاوتی نسبت به گذشته را پیش بگیرد. او توضیح داد که این استودیو قصد دارد تا با توسعهی بازیهای کوتاهتر، آثار بسیاری را با داستانسرایی متفاوت و مختلف به کاربران ارائه دهد. البته وی از این نکته نیز با خبر بود که طی چندسال اخیر، توسعه دهندگان بسیاری به دنبال این نوع استراتژی توسعهی بازی، آسیبهای جبران ناپذیری دیده و به مشکلات مالی برخوردند.
نقلقول:ما در آینده قالبها و فرمتهای بسیاری را در توسعهی بازی در نظر میگیریم. توسعهی بازیهایی با خط داستانی طولانی و بلندمدت که البته با سبک داستان سرایی و نقطهی دید طرفدارانمان کاملا جور در میآید. با این حال من دوست دارم تا توسعهی بازیهای کوتاهتر را نیز تجربه کنم.
وی افزود:
نقلقول:اما برای به رسیدن به چنین هدف و تجربهای، باید بازار مناسب را پیدا کرد. آثار بسیاری به واسطهی چنین تجربهای شکست خوردند. پس من میگویم که ما توسعهی بازیهای کوتاهتر را در نظر داریم اما تا زمانی که داستان مناسبی را برای چنین قالبهایی یافت نکنیم، به چنین تجربهای نیز دست نمیزنیم.
کوانتیک دریم به توسعهی بازیهایی با خط داستانی طولانی مدت شناخته میشود و حال تصمیم این استودیو به توسعهی بازیهای کوتاهتر بسیار جالب است و قطعا نتیجه نیز بسیار جالب خواهد بود.
آخرین ساختهی این استودیو یعنی Detroit: Become Human در حال حاضر در دسترس کنسول پلیاستیشن ۴ و پلتفرم رایانهی شخصی قرار دارد. شما میتوانید برای آشنایی با این اثر به مشاهده نقد و بررسی ویدئویی آن با نام روزگار مرگ انسانیت بپردازید.