امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
21 سال خدمت به صنعت گیم|تولدت مبارک DICE
#1
"در سایت خودم مقاله ای قرار دادم که  گفتم بیام و اینجا برای طرفدارن بتلفید ,DICE  و دوستانم قرار بدم  تا شما هم استفاده بکنید."
به مناسبت 21 سالگرد تاسیس شرکت EA Digital Illusions Creative Entertainment تصمصیم گرفتیم,مقاله ای در رابطه با این شرکت برای شما قرار دهیم,تا یادی از این شرکت در روز تاسیسش داشته باشیم.

[تصویر:  1432024834_dice.jpg]
تاریخچه و بازی ها شرکت
شرکت Digital Illusions Creative Entertainment به صورت مخفف DICE در ماه مه سال 1992 توسط پنج نفر سوئدی به نام Olof Gustafsson, Fredrik Liliegren, Andreas Axelsson و Markus Nyström افرادی که عضو سابق شرکت demogroup بوند,این شرکت را در شهر Växjö سوئد تاسیس کردن.
[تصویر:  1432048555_bwkfzeliaaafvgq.png]
کار این شرکت تازه تاسیس برای ساخت اولین بازی بسیار سخت بود,زیرا از یک رو بیشتر کارکنان این شرکت در دانشگاه Växjö درحال درس خواندن بودن و از روی دیگر دفتر این شرکت مانند یک اتاق خواب کوچک بود.با تمام این سختی ها این شرکت توانست بعد از 11ماه از تاریخ تاسیسش یعنی در تاریخ March 13, 1992 اولین بازی خود را به نام Pinball Dreams برای Amiga و Super Nintendo منتشر کنند.
[تصویر:  1432048604_pinball_dreams.jpg]
این بازی به سرعت بین گیمر ها رواج پیدا کرد و هر روز به محبوبیت این عنوان افزوده می شد تا جایی که DICE یک عنوان دیگر را در همان سال به نام  Pinball Fantasies منتشر کرد.بعد از ساخت این بازی شرکت با مشکل برخورد کرد,از یک رو نداشتن بودجه کافی برای ساخت بازی های جدید و از روی دیگر کم بودن نیرو تا جایی که بعد از دو سال توانستند بازی سوم خود را منتشر کنندو آن هم به لطف شرکت Psygnosis(شرکتی واقعا در لیورپول انگلیس) که یا دیدن افراد با استعداد این شرکت,به کمک این شرکت آمد و به عنوان ناشر بازی های DICE با آنها قرار داد کاری بست.بعد از بستن این قرار داد DICE توانست در سال 1994 دو بازی جدید خود را به نام Amiganoid و Benefactor برای کنسول Amiga منتشر کنند و برخلاف بازی قبلی خود این دو بازی نتواستن فروش خوبی کسب کنند و شرکت Psygnosis بعد از دیدن ضرر های مالی,قرار داد ناشر بودن بازی های DICE را لغو کرد,بعد از لغو کردن این قرار داد DICE با مشکل بزرگی روبه رو شد تا جایی که یکی از بازی های خود به نام Hardcore که قرار بود برای کنسول Sega Genesis عرضه شود,را تمام کردن ولی به دلیل بالا بودن هزینه نشر قادر به منتشر کردن این عنوان نبودن و این بازی را کنسل کردن و این بازی"اولین عنوان هزگز منتشر شده"این شرکت لقب گرفت.بعد از جدا شدن از شرکت Psygnosis تصمیم گرفتن سری جدیدی از عنوان Pinball منتشر کنندو همچنین بعد از فارغ تحصیل شدن بیشتر کارمندان شرکت از دانشگاه Växjö به شهر Gothenburg مهاجرت کنند,جایی که تا سال 2005 دفتر این شرکت در انجا واقع بود.بعد از مهاجرت به شهر Gothenburg و تاسیس دفتر جدید شیشمین بازی خود را به نام Pinball Illusions را برای کنسول Amigaو MS-DOS منتشر کردن بازی که خود DICE ناشر بازی بود.
[تصویر:  1432048747_paokala-pinball-illusions-intro.jpg]
بعد از دوسال از نشر شیشمین بازی خود در سال 1997 هفتمین بازی به نام True Pinball را برای دو کنسول PlayStation و Sega Saturn منتشر کردن, در همان سال بود که برای اولین بار تصمیم گرفتن بازی در سبک رسینگ بسازند و تواسنتند هشتیم بازی خود را برای اولین بار بر روی PC  به نام S40 Racing منتشر کنند.ساخت S40 Racing یک موفقیت بزرگ برای DICE بود,زیرا تا آن سال بازی ریسینگ بسیار کم بود و همچنین فروش خوبی کسب کرد,تا سال 2001 تقریبا 6 بازی دیگر منتشر کرد به نام Motorhead,STCC,STCC2,Rally Masters,Riding Champion: Legacy of Rosemond Hill و NASCAR Heat منتشر کند.سال 2001 یکی از پرکار ترین سال های DICE بود,در اوایل سال 2001 بازی Matchbox Emergency Patrol را برای ویندوز,سپس JumpStart Wildlife Safari Field Trip را برای PS1 و Game Boy Color,بازی Diva Starz: Mall Mania را به صورت انحصاری برای Game Boy Color منتشر کرد.در سال 2000 کارتونی محبوب به نام شریک"shrek" وارد بازار شده بود,و DICE تصمیم گرفت در سال 2001 همراه با انتشار اولین کنسول ایکس باکس این کارتونی را به عنوان لانچ ایکس باکس منتشر کند,بازی shrek در تاریخ 15 نوامبر 2001 همراه با انتشار xbox در امریکای شمالی توسط Danger Close Games و TDK Mediactive منتشر شد,هر چند این عنوان نمرات خوبی نگرفت ولی مایکروسافت تصمصیم گرفت با این شرکت قرار داد امضا کند,تا یک رسینیگ را برای Xbox منتشر کنند.
[تصویر:  1432048871_shrek_coverart.png]
سال طلایی DICE
سال 2002 را می توان,سال طلایی این شرکت دانست,زیرا در این سال DICE محبوبیتش با انتشار اولین Battlefield به نام 1942 بسیار پر رنگ تر شد و توانست جایزه های متعددی جذب کند و از سوی دیگر قرار داد بزرگ با شرکت ثروتمند آمریکایی یعنی Electronic Arts و همچنین دریافت پولی از مایکروسافت برای ساخت بازی انحصاری برای کنسول جدید مایکروسافت به نام ایکس باکس.
شروع سال 2002 برای DICE با منتشر شدن یک ریسینگ موفق به نام Rallisport Challenge بود,که متای 87 را روی ایکس باکس کسب کرد.بازی دوم سال 2002 این شرکت بازی نبود جز Pryzm: Chapter One - The Dark Unicorn که ابتدا برای PS2 منتشر شد و قرار بود بعد از منتشر شدن این بازی برای PS2 برای xbox 1 و PC نیز منتشر شود که به دلیل ناموفق بودن این عنوان,فقط بر روی PS2 منتشر شد و انحصاری PS2 صورت گرفت.
سومین بازی سال 2002 که موفق ترین بازی DICE بود,بازی نبود جز Battlefield 1942 که در همان سال جایزه بهترین مولتی و شوتر را به خود اختصاص داد,همچنین اولین قرار داد کاری با شرکت EA بود,فروش BF 1942 به قدری خوب بود که EA و DICE تصمیم گرفتن یک عنوان جدید از این بازی را سال بعد منتشر کنند.
[تصویر:  1432048828_battlefield-1942-cover.jpg]
EA فقط با ساخت BF 1942 با DICE همکاری نکرد بلکه در همان سال,بعد از دیدن استعداد کارکنان این استدیو در سبک ریسنیگ قرار دادی جدیدی برای همکاری با EA sport و انتشار V8 Challenge بست.
و به این صورت چهارمین بازی این شرکت در سال 2002 بازی V8 Challenge نام گرفت که برای PC منتشر شد.
سال 2003 و همکاری دوباره با Microsoft و ادامه BF 1942:
در تاریخ February 2, 2003 نسخه جدیدی از بازی موفق BF 1942 به نام Battlefield 1942: The Road to Rome منتشر شد و باز هم این عنوان موفق شد و متای 84 را گرفت.
مایکروسافت که استعداد بالایی در این استدیو دید نسخه سوم Midtown Madness را به این استدیو واگزار کرد که به صورت انحصاری برای Xbox منتشر کند.
سومین بازی که می تواند گفت دومین DLC برای BF 1942 چیزی نبود جز Secret Weapons of WWII نبود که نتوانست بسیار موفق ظاهر شود و متای 79 را گرفت.
مالکیت EA بر این استدیو
بعد از همکاری EA با DICE در سال 2002 و 2003 شرکت ثروتمند آمریکایی تصمیم گرفت استدیو DICE را به مالکیت خود در آورد,به همین منظور در سال 2004 اقدام  به خرید این استدیو به مبلغ 61 میلیون kr کرد,که هر ماه مبلغی را پرداخت می کرد که تا سال March 31, 2005 نزدیک 62% این مبلغ پرداخت شد و در October 2, 2006 شرکت EA توانست کل مالکیت این شرکت را در دست بگیرد.
[تصویر:  1432048886_482388-dice_logo.jpg]
استدیو سوئدی بعد از مالکیت EA
بعد از مالکیت EA بر این استدیو,EA تصمیم گرفت دفتر استدیو را به پایتخت سوئد یعنی استکهلم منتقل کند,و امکاناتی فراوان را در اختیار این استدیو و کارکنانش قرار دهد در زیر چند عکس و یک ویدیو داز داخل استدیو را می توانید مشاهده کنید.(به زودی عکس ها از استدیو از دور گذاشته خواهد شد)
[تصویر:  1432034011_stockholm_1-sept2010-6.jpg]
[تصویر:  1432033965_stockholm_220-sept2010-3.jpg]
[تصویر:  1432033977_stockholm_320view20from20dice.jpg]
[تصویر:  1432034043_stockholm_520t_11018.jpg]
[تصویر:  1432049389_1280px-b2_glashuset_k15.jpg]
مشاهده آنلاین ویدیو
[video=http://dl.companyxt.ir/Video/EA/The.EA.Experience-EAs.Stockholm.studioTour.mp4]
دانلود ویدیو با کیفیت HD
بعد از تغییر استدیو و مالکیت EA این استدیو به سوی ساخت Battlefield رفت,تا جایی که DICE را با نام DICE-Battlefield خواندن.در سال 2004 که مالکیت EA بر روی DICE کم کم آغاز شد.یک عنوان به صورت انحصاری Xbox 1 به نام Rallisport Challenge 2 منتشر شد.
اولین بازی سال 2004  بازی Battlefield Vietnam,که ادامه سری BF 1942 بود,و این عنوان هم متای قابل قبول 84 را دریافت کرد.
سال 2005 سری جدید بتلفید با نام Battlefield 2 منتشر شد,که متای 91 را کسب کرده است که به این لحضه بهترین متا کسب شده سری بازی ها بتلفید می باشد.نسخه های جدیدی که در ادامه این سری منتشر شدند Battlefield 2: Modern Combat,Battlefield 2: Special Forces,Battlefield 2: Euro Force و Battlefield 2: Armored Fury بودند که موفق ترین آنها Battlefield 2: Modern Combat بود.سال 2006 نسخه جدیدی به نام Battlefield 2142 معرفی شد و سال بعد آن نسخه فرعی این عنوان به نام Battlefield 2142: Northern Strike منتشر شد.
اواخر سال 2007 بود که سری جدید بتلفید با نام Battlefield: Bad Company معرفی شد,بعد از معرفی سری جدید بتلفید بسیاری از گیمر ها استدیو دایس را DICE-Battlefield خواندن زیرا از سال 2004 و بعد از مالکیت EA همانطور که بالا هم اشاره کردیم فقط Rallisport Challenge 2 را منتشر کرد و دیگر بازی هایش نسخه بتلفید بود که 9 نسخه از از این عنوان را منتشر کرد,برای همین DICE و EA تصمیم گرفتن یک IP جدید را در سال 2008 معرفی کند.
Mirror's Edge فرانچار جدیدی بود,که در سال 2008 منتشر شد, و توانست بین گیمر ها محبوبیتی تازه به دست بیاورد.
سال 2010 شرکت EA بعد از اینکه استدیوش یعنی Criterion Games که تعداد زیادی از افرادش را از دست داد تصمیم گرفت دوباره استعداد ریسینگ را در کارکنان DICE دوباره زنده کند و در سال 2010 بازی Need for Speed: Hot Pursuit که با همکاری DICE و Criterion Games ساخته شده بود,منتشر کند.در همان سال بود که نسخه دوم bad company 2 منتشر شد و توانست بعد از BF2 موفق ترین عنوان بتلفید باشد.
[تصویر:  1432049100_xbox-360-need-for-speed-hot-pursuit.jpg]
تصمیم گرفتن EA در مورد عرضه هر دوسال یک بار سری بتلفید
تنها سالی که بتلفید به صورت سالیانه عرضه شد,سال 2005,2006 و 2007 سه عنوان بتلفید به نام  Battlefield 2(سال 2005) و Battlefield 2142(سال 2006) و بازی (Battlefield Bad Company(2007 بود بعد از ساخت Battlefield: Bad Company شرکت EA تصمیم گرفت که این عنوان را هر دو سال یک بار منتشر کند و از دیگر استعداد این استدیو نیز استفاده لازم را ببرد.ولی در سال 2010 اینبار هم دوباره بتلفید را سالیانه عرضه کرد و در سال 2011 بعد از bad company 2 نسخه جدید بتلفید یعنی Battlefield 3 را منتشر کرد ولی نسخه 4 این عنوان را 2 سال بعد منتشر کرد و تا به امروز دیگر عرضه این عنوان سالیانه نشده است.
سال 2014 و شروع سرمایه گذاری بزرگ EA روی DICE
شرکت EA بعد از انتشار BF4 تصمیم گرفت,استدیو DICE را بزرگتر کند,از سال 2014 شروع به جذب نیرو و افزایش سرمایه روی این استدیو کرد تا جایی که آکادمی بازی سازی را برای این شرکت در اسکهلم سوئد بنا نهاد و الان بیشتر بازی سازان برای دوره خود و کار کردن در استدیو DICE در این آکادمی پرورش داده می شوند و تا به امروز نیز استخدامی این شرکت ادامه دارد,همچنین مدیر خلاق بازی  Batman: Arkham Origins اقای Eric Holmes را به خدمت گرفت.و از سال 2014 نزدیک 3 پروژه را به این استدیو سپرده است,از سال 2013 گروه کوچکی به کمک وایژال گیم پرداخته و بعد از ساخت و تمام شدن hardline به ساخت نسخه جدید بتلفید که به احتمالا 99 درصد Bad company 3 است پرداخته اند.بزرگترین گروه این شرکت هم بر روی Star Wars Battlefront که قرار است امسال وارد بازار شود و گروه اخر آنها بر روی Mirror's Edge 2 پرداخته اند.
کارکنان این شرکت در سال 2014 توسط ویکی پدیا 560 نفر تخمین زده شده است و گمانه زنی می شود امسال کارکنان این شرکت بین 600 الی 650 نفر باشندو به دومین استدیو بزرگ EA تبدیل شود.(BioWare بزرگترین استدیو EA با کارکنانی نزدیک به 900 نفر)
لوگو و نام این شرکت از بتدا تا امروز
نام این شرکت که در بالا هم اشاره شد,ابتدا Digital Illusions Creative Entertainment به معنی سرگرمی خلاق و خیالی دیجیتالی و به صورت مخفف DICE می باشد و بعد از مالکیت EA این شرکت به نام EA Digital Illusions Creative Entertainment شاخته شد.
لوگو این شرکت ابتدا به شرکت زیر بود.
[تصویر:  1432047986_old_dice_logo.jpg]
ولی بعد لوگوی این شکل تبدیل شد.
 
[تصویر:  1432048199_380px-dice_logo.svg.png]
مبهماتی در تاریخ تاسیس این شرکت
در بیشتر منابع تاریخ تاسیس این شرکت را May 1992 بودن زور زده اند ولی در برخی از سایت های سوئدی تاسیس این استدیو را 18 یا 19 May سال 1992 نامگذاری کرده اند.
کل بازی های این شرکت,تاریخ انتشار و کنسول های منتشر کننده.
 
کلام آخر
DICE در ابتدا یک استدیو  مستقل و کوچک بود و استعداد و خلاقیت آنها باعث شد تا این استدیو به یکی از بهترین استدیو های جهان تبدیل شود.استدیو DICE درکنار خلاقیت بسیار بالای خود در شوتر اول شخص و به خصوص بخش انلاین استعداد فراوانی نیز در بخش ریسینگ دارد,تا جایی که می تواند بعد از چند سال یک شاهکار را به بیرون عرضه کند و همچنین این استدیو بر خلاف نامش بیشتر بازی هایش واقعی بوده اند تا خیالی و توهمات!و تنها بازی تخیلی اش امسال وارد بازار خواهد شد که باید دید چه چیزی به بیرون عرضه خواهد کرد.
ان شاءالله هر سال پیشرفتش بیشتر شود و این استدیو سال های سال در خدمت گیمر ها و عرضه کننده بازی ها باشد و عنوان های مختلفی با سبک های گوناگونی منتشر کند,و در E3 امسال نمایش کوچکی از بتلفید جدید که امیدوار هستیم Bad company 3باشد,گیم پلی بازی star wars و Mirror's Edge باشیم.
نظر شما در استدیو DICE چیست؟ آیا شما هم DICE را با بتلفید شناخته اید و از استعداد آنها در سبک ریسنیگ اطلاع نداشته اید؟اگر هم در مقاله اشکالی دید به بزرگی خودتان ببخشید.
از مدیران را هم خواهشا میکنم این پست را پاک نکنن!من که سر نمیزنم دوباره چون از سایت اصلی بی خودی بن شدم!به این جا دوباره سر نمیزنم و فقط بخاطر گذاشتن این مقاله به اینجا سر زدم! اگر هم نظری در مورد مقاله یا سوالاتی در مورد DICE در پست سایت با من در میان بزارید با کمایل میل در خدمتم
FIFA:Feel the game
NFS:Feel the Speed
BF:Feel the Battle
#2
عالیه این استودیو!!!!!!!!!!
تولدت مبارک DICE!!!!!!!!!!!!!
ممنون برادر!!!!!!!!!!!!!!!
#3
تتتتتووووووولللللددددتتتتتت مبارك dice
#4
دوست عزیز باید ابتدا قوانین  رو مطالعه کنید و بعد اقدام به منتشر کردن پست کنید.
لینک کپی
#5
مطلب باید انحصاری گیمفا باشد.
بسته شد.
[تصویر:  56sc_the_north_remembers_by_ertacaltinoz...-_copy.jpg]
                                  



موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  سندرم گرافیک‌ و رزولوشن‌پرستی | نگاهی به صنعت بازی‌های ویدیویی! It's Time 6 3,292 09-23-2016, 09:31 PM
آخرین ارسال: Marcus Holloway
  مرگ شیرین | نگاهی به ۳ گانه Dark Souls و تاثیرات آن بر صنعت بازی‌های رایانه‌ای saeed aghababaee 17 5,335 07-30-2016, 07:46 PM
آخرین ارسال: Devil Prince
  2016؛ سال کهنه سربازان صنعت گیم | 13 عنوان مورد انتظار 2016 [قسمت دوم] Devil Prince 4 3,038 06-18-2016, 08:05 PM
آخرین ارسال: سجاد محمدی پور
  2016؛ سال کهنه‌ سربازان صنعت گیم | 13 عنوان مورد انتظار 2016 [قسمت اول] Devil Prince 14 4,887 06-05-2016, 12:01 PM
آخرین ارسال: mohammad9333
  جرائمی جالب که در صنعت بازی‌های رایانه‌ای مرتکب شده‌ایم saeed aghababaee 24 4,557 03-23-2016, 06:31 PM
آخرین ارسال: mohireza

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان