اطلاعات جدید درباره Rise of the Tomb Raider – سازندهی نسخه Xbox 360 استودیو دیگری است
بهمن ۱۵ام, ۱۳۹۳| ۱۳:۱۱
علیرضا قاسمیان مقدم
همانطور که دیشب هم در گیمفا خواندید،
کاور نسخهی بعدی مجلهی معروف Game Infomer، متعلق به بازی مورد انتظار و انحصاری Xbox One و Xbox 360 خواهد بود. آنطور که به نظر میرسید، لارا کرافت در حال مبارزه با یک خرس قهوهای سیبریایی بود و البته این با اخبار منتشر شده از بازی نیز هماهنگ است، چرا که در این بازی لارا برای پرده برداشتن از اسرار نامیرایی به سیبریا سفر خواهد کرد و در مدت اقامت(!) وی در بین محیط سفید رنگ وحشی، مطمئنا وی مجبور به “شکار و ساخت وسایل زنده ماندن” خواهد شد. او در آنجا، علاوه بر حل پازلهای مختلف باید به مبارزه با “دشمنی جدید و کشنده” که احتمالا همان محفل مخفی است که در نسخهی قبلی نیز از آن نکاتی یاد شده بود.
در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این بازی را با هم مرور کنیم.
حال نسخه دیجیتالی مجلهی Game Informer منتشر شده است و به همین خاطر،
NeoGAF موفق به انتشار اطلاعات زیر شده است:
در ابتدا باید ذکر کرد که سازندهی نسخهی Xbox 360 این بازی، Crystal Dynamics نخواهد بود، بلکه Nixxes Software که سازندهی Tomb Raider: Definite Edition و Lara Croft and the Temple of Osiris بوده است، مسئولیت ساخت و توسعهی این بازی را بر روی این پلتفرم بر عهده دارد. این مطمئنا به این دلیل است که Crystal Dynamics تمام قدرت و توجهاش را بر روی نسخهی نسل فعلی بازی بگذارد تا نسخهای بی عیب و فوقالعاده را عرضه کند.
در این نسخه، لارا در ۲ منطقهی کلی به گشت و گذار خواهد پرداخت و بزرگترین دشمن وی، محیط طبیعی بازی خواهد بود، نه انسانها! این امر احتمالا به دلیل تغیرات هوشمند آب و هوایی بازی است که شدیدا روی رفتار و قدرت انسانها و حیوانات بازی تاثیر میگذارد; در ضمن، حیوانات با توجه به زمان در روز قدرتهای مختلفی از خود نشان خواهند داد که این نشان از چرخهی شب و روز در بازی و تاثیر آن بر رفتار هوش مصنوعی دارد.
هدف Crystal Dynamics به هیچ وجه “مخفی کاری” نبوده است و نیست و محیط و دشمنان به گونهای طراحی شدهاند که شما در هر حال مجبور به رویارویی با آنها باشید، البته از طرق مختلف و خلاقانهای که انتخاب خواهید کرد این امر صورت خواهد گرفت. همواره راه فرار برای شما باز است و در صورت اینکه از پس دشمنان بر نیایید، به راحتی میتوانید از طریق شنا، بالا رفتن از درختان و یا پنهان شدن در میان گیاهان از دست دشمنان پنهان شده و راه دیگری را برای حمله به آنها انتخاب کنید; تمام اینها باعث شده است تا Game Informer اتمسفر و گیمپلی کلی بازی را شبیه شاهکار ناتی داگ، The Last of Us، بخواند.
بازیکنان همچنین قابلیت استفاده از وسایل و عنصرهای مختلفی را در جهت پرت کردن حواس دشمنان و ساخت تله برای آنها دارند. انواع گوناگونی از تیروکمان ها در بازی وجود خواهد داشت که هر کدام صفات خاص خود را دارند و همینطور اسلحههای زیادی نیز در بازی یافت میشوند که معمولا از هر نوع اسلحه، مدلهای متفاوتی وجود خواهد داشت.
همانطور که در ابتدای پست نیز مطرح کردم، لارا مجبور به ساخت وسایل گوناگون برای زنده ماندن در این محیط وحشی خواهد داشت و به همین دلیل سیستم ساخت معجونها و وسایل بازی نیز پیشرفت خوبی کرده است و البته در کنار این موضوع، پازلهای بازی نیز وسیعتر و گوناگون شده اند.
همانطور که قبلا اعلام شده است، بازی در تعطیلات سال نو اسمال بصورت انحصاری برای Xbox One و Xbox 360 عرضه خواهد شد، هر چند این “انحصار” مدت دار خواهد بود; اما هنوز مدت زمان انحصاری بودن این عنوان نه از سمت مایکروسافت و نه از سمت ناشر، Square Enix مشخص نشده است.
نظر شما درباره این بازی چیست؟ آیا آنرا یک مهره قوی برای جذب بازیکنان به سمت Xbox One میدانید؟