08-10-2015, 09:44 PM
Rise Of Tomb Rider | Offical Thread
|
08-11-2015, 03:37 PM
08-22-2015, 09:51 PM
نمایشهای گیمپلی تو این چند وقت اخیر موارد و نکات جالبی داشت که گفتم بد نیست بهشون اشارهای کنم. این نکات پیشرفتهای خوبی رو نسبت به سری قبلی نوید میده، اما بپردازیم به نکاتی از نمایشهای اخیر بازی :
1- میدان دید دشمنان دوستانی که سری قبلی رو بازی کردن حتما دیدن که میشه با شِبه مخفی کاری بعضی از دشمنان بازی رو از بین برد، اما چرا شبه مخفی کاری؟! چون مکانیزمهای مخفی کاری در سری قبلی خیلی ابتدایی بود( البته شاید توقع آنچنانی هم نمیشد داشت) در واقع وقتی دشمنان پشتشون به شما بود این کار میسر بود و وقتی نه، دیگه دور زدن و تغییر مسیر و ... آنچنان میسر نیود و وقتی که شما توسط دشمنان دیده میشدید کاملا باید با تیراندازی و مبارزات رو در رو راه خودتون رو باز میکردید.
اما نکته جالبی که در نمایش اخیر بازی دیده میشد مکانیزمی بود که وقتی از میدان دید یکی از دشمنان رد میشید و اون لحظهای شما رو ببینه، بلافاصله فلشی ( زرد رنگ و احتمالا وقتی از حضور شما مطمئن شد، قرمز رنگ) به سمت شما و از جهت دید اون دشمن در صفحه نمایش ظاهر میشه( در تصویر زیر میتونید این موضوع رو ببینید)
البته تصویر کیفیت مناسبی نداره ولی میشه اون فلش زرد رنگ رو در سمت راست تصویر دید که نشان از دیده شدن توسط دشمن از سمت راست داره
همین موضوع از حضور دشمنانی در نقشه و مکان بازی که ما متوجه حضورشون نشدیم هم به نوعی اطلاع میده این حالت یعنی اینکه دشمن به منطقه حضور شما حساس شده و انگار چیزی دیده( این مکانیزم در بعضی بازیهای دیگه هم با تفاوتهایی وجود داره) اما بلافاصله بعد از دیده شدن توسط دشمنان، حضور شما در بازی و در حالت حرکت مخفیانه لو نمیره و فقط اونا حساس میشن و اگه سریع میدان دید دشمنان رو ترک کنید و یا پشت جسمی قایم بشید این حساسیت تقریبا از بین میره، اما چرا تقریبا؟ اصل نکته هم همینجاست. در واقع به نظر میاد در بازی کوچکترین دیده شدن موجب جلب توجه دشمنان شده و اونها به سمت منطقه ای که شما قرار دارید حرکت میکنن تا اونجا رو چک کنند، این مورد نوید المانهای مخفیکاری بسیار کاراتر و بهتر از سری قبلی و همچنین هوش مصنوعی خوب دشمنان بازی رو میده. در واقع حالت گفته شده فرق عمدهای که با سری قبلی داره همین هشداری هست که قبل از لو رفتن به ما میده.
این یکی از مواردی بود که در نمایش بازی به چشم میخورد، موارد دیگهای هم وجود داره که سعی میکنم در همین بخش و در ادامه بهشون اشاره کنم . . .
این تصویر ادامه تصویر قبلی هست که اینجا لارا بین بوتهها پنهان شده ولی حساسیت فردی که اونو دیده ازبین نرفته و اون به آرومی محل حضور احتمالی لارا رو چک میکنه( اون فرد رو در سمت راست تصویر میتونید ببینید به طوری که به منطقه حضور شما خیره شده و کم کم به سمت اون محل حرکت میکنه ولی وقتی اونجا رو ترک کنید میتونید این فرد رو هم دوربزنید و اون رو از بین ببرید و یا اونجا رو ترک کنید)
همین مورد رو با مواردی مثل پنهان شدن در میان بوتهها و پرت کردن کردن حواس دشمنان با پرتاب اشیا و استفاده از سلاحهایی مثل کمان و سلاحهای مجهز به صدا خفه کن و ... ترکیب کنید تا متوجه حضور المانهای مخفی کاری بمراتب بهتری نسبت به عنوان قبلی بشید.
08-23-2015, 11:33 PM
در ادامه نکته قبلی، به چند مورد دیگه از نکات نمایشهای اخیر بازی اشاره میکنم . . .
بپردازیم به نکته دوم : 2- آزدی عمل و محیط آزادتر نکتهی 2 ارتباطی با نکتهی 1 هم داره. سری قبلی بازی در بعضی جاها محیط نسبتا آزادی برای انجام ماموریتها داشت ولی وقتی کلی نگاه میکردی همون حالت خطی رو در گیمپلی بازی شاهد بودیم، یعنی اگه به صورت مخفی کاری نمیشد کاری کرد( که اونم مشخص بود که میشه یا نه ) باید یک یک دشمنان رو به گلوله میبستیم و به راهمون ادامه میدادیم.، این وسط استفاده از کمان و سلاحهای مجهز به صدا خفه کن باعث میشد که دشمنان به وجود ما پی نبرن و کمی حالت مخفیکاری در بازی حفظ بشه ولی وقتی بدلایل مختلف متوجه حضور ما میشدن دیگه چاره فقط دست بردن به سلاحهای رگباری و شاتگان و ... بود که البته جذابیت خاص خودش رو داشت. در موارد نه چندان زیادی هم امکان دور زدن دشمنان بازی وجود داشت که البته زیاد نبود و اکثرا هم به درگیری منجر میشد. در نمایش سری جدید تقریبا همون حالت برقراره ولی محیط بازی به نظر میاد امکانات بیشتری رو برای ما قرار داده تا خودمون انتخاب کنیم که چطور مرحلهای از بازی رو تموم کنیم. مکانهای مخفی شدن زیاد، مکانیزم میدان دید دشمنان، پرت کردن حواس دشمنان با پرتاب اشیای موجود در محیط و ... باعث میشه که به نظر بیاد حس آزادی عمل بیشتری در سری جدید وجود خواهد داشت. علاوه بر این موارد به نظر میاد محیط بازی گسترهای از راه ها و مسیرهای مختلف رو در خودش داره تا بازی کننده احساس محدودیتی نداشته باشه، تا خودش انتخاب کنه که از چه مسیری و با چه روشی میخواد از میان دشمنان عبور کنه و به هدف خودش برسه. این موارد نوید آزادی عمل به نسبت بیشتر نسبت به سری قبلی رو میده. 3- مکانیزهای حرکتی و جابجایی در محیط بازی در نمایش بازی دو نوع مکانیزم حرکتی جدید به چشم میخوردن که بدون شک باعث افزایش تنوع در بازی خواهند بود. مورد اول شنا کردن هست که ترکیب اون با حرکات تمام کننده بر روی دشمنان کنار آب میتونه این مورد رو جذابتر هم کنه. البته گستره این شنا کردن و اینکه محدود به مکانهای خاص و اجباری میشه یا نه، از نکاتی هست که با عرضه بازی مشخص خواهند شد. تصویر چون از تریلر گرفتم کیفیت خوبی نداره، البته کاهش کیفیت یه دلیلش هم به خاطر زیرآبی رفتن لارا هست که داره به سمت یکی از دشمنان نزدیک میشه تا بی سرو صدا کارش رو بسازه!
مورد بعدی بالا رفتن از درختان هست که این مورد هم علاوه بر تنوع، موجب بوجود آمدن موقعیتها و انتخابهای جدید در انجام مأموریتها خواهد بود، البته به نظر میاد فقط از درختهای مشخصی میشه بالا رفت. این یکی از درختهایی هست که میشه ازش بالا رفت و به نظر میاد تشخیص این درختها هم راحت باشه در بازی چون شاخههایی برای بالا رفتن در اونها تعبیه شده
این تصویر هم ادامه تصویر قبلی هست که لارا رو بر فراز درخت نشون میده
همون طور که اشاره کردم میزان شنا در آب و چگونگی اون و گستره بالا رفتن از درختان و اینکه آیا آزادی عمل واقعی در این دو مورد وجود خواهد داشت یا نه، از مواردی هست که پس از انتشار بازی جواب اونها داده خواهد شد.
نکاتی هم باقی مونده که در فرصت بعدی همینجا قرار میدم . . .
08-25-2015, 10:46 PM
(آخرین ویرایش: 08-25-2015, 10:59 PM، توسط Last Warrior.)
نکته جدید بعدی که در نمایش آخر بازی به چشم میخورد :
4- ضربات تمام کننده جدید: در سری قبلی بازی هم ضربات تمامکننده در بازی وجود داشتند که یک نوع ضربه تمامکننده در حالت مخفی از پشت سر و یک نوع هم هنگامی بود که یکی از دشمنان بعد از گلوله خوردن به زانو بر روی زمین قرار میگرفت و در اون لحظه با نزدیک شدن به اون میشد ضربه آخر رو وارد کرد. این دونوع حرکت تمام کننده با انواع اسلحهها (کمان، کلت، شاتگان و حتی چکش صخره نوردی و ...) و با روشها و به تبع اون با انیمیشنهای مختلفی قابل انجام بود که البته کمکم و بمرور مهارتهای جدید در ضربات تمامکننده به تواناییهای لارا در بازی افزوده میشد.
در سری جدید بازی و در یکی از نمایشها دو نوع جدید و جالب هم به چشم میخوردند.، اولین مورد در حالتی هست که شما در بلندی( مانند بالای یک ساختمان و ...) قرار دارید و دشمنی از پایین همون محل و نزدیکی شما عبور میکنه در این حالت با یک حرکت تمامکننده میشه روی اون پرید و کارش رو تموم کرد.در این تصویر دو گزینه برای لارا هست که بهتره گزینه سمت راست انتخاب بشه و در ادامه نمایش همینطور هم میشه، چون دشمن سمت چپی تنها نیست و امکان لو رفتن لارا وجود داره. در حین بازی این موارد بستگی به انتخابها و تاکتیک بازیکننده در بازی داره. ممکنه یکی از دوستان مخفی بره و یکی هم به احدی رحم نکنه و البته این وسط خودش هم . . . !
حالت بعدی در هنگام شنا هست، بصورتی که دشمنانی رو که در کنار آب قرار دارند با یک حرکت سریع از داخل آب میشه از بین برد
البته این تصویر رو در نکته قبلی هم قرار دادم، چون این دو نکته در واقع مکمل یکدیگر در بازی خواهند بود، سرعت اجرای مهارت هم بقدری بالاست که قرار دادن تصویر با کیفتی هم حداقل از تریلری که من دیدم مقدور نیست.
فقط میشه گفت لارا اون دشمن رو به داخل آب میکشه و بعدش هم اون فلکزدهی از همه جا بیخبر رو داخل آب به دیار باقی میفرسته! دوستمون اصلا متوجه نمیشه که چی اونو گرفت و برد توی آب و . . . ! در کل میشه گفت که این حرکات تمام کننده از ویژگیهای جالب بازی خواهند بود که در سری قبلی هم جذابیت خاصی داشتند و در سری جدید هم با اضافه شدن حرکات جدیدتر بدون شک تنوع بیشتری در این حرکات و انیمیشنهای اونها شاهد خواهیم بود. اینم از این، تا نکتهای بعدی فعلا . . .
08-26-2015, 11:23 PM
در ادامه مباحث و نکات نمایش اخیر بازی میرسیم به یکی از موارد کلیدی؛ سلاحها
سلاحها در سری قبلی میشه گفت تنوع آنچنانی نداشتند. البته این موضوع برای یک بازی در این سبک نکته منفی بحساب نمیاد. در هر حال درسته که درگیریها و مبارزات جزء لاینفک بازی هستند اما در کل ما با یک بازی شوتر طرف نیستیم که مملو از انواع و اقسام سلاحها در طرح و رنگ مختلف باشه. ولی همون تعداد سلاح هم تنوعی خوب در کاربرد و موارد استفاده در بازی داشتند. حتی برای هر کدوم انیمیشن جداگانه برای ضربات پایانی نمایش داده میشد و البته در طول بازی با ارتقاء سلاحها قدرت اونها و حتی شکلشون هم تغییر میکرد و المانهای جدیدی هم بهشون اضافه میشد. خب، با این توضیح کوتاه بریم سراغ نکات جدیدی که در گیمپلی بازی در نمایش اخیر بازی به چشم میخوردند: 5- تواناییها و قابلیتهای جدید سلاحها در بازی: در نمایش بازی چند مورد از مکانیزمهای جدید برای کمان در بازی دیده میشد که به نظر میاد برای سلاحهای دیگر بازی هم چنین امکاناتی وجود داشته باشه. اما، مورد اولی که در نمایش بازی در مورد کمان دیده میشد، امکان پرتاب دو تیر و یا احتمالا سه تیر دز بازی هست، به این صورت که میشه دو نفر از دشمنان رو علامت گذاری کرد و همزمان با یک شلیک(پرتاب تیر) و دو تیر اونها از پا درآورد. یک پرتاب و دونشان، البته با دوتیر. سیستم جالبی به نظر میاد. یک پرتاب و دو نشان
مورد بعدی تیرهای جدید برای کمان هست. به نظر میاد علاوه بر تیر آتشین و انفجاری موجود در سری قبلی بازی، تیرهای جدیدی هم برای کمان در سری جدید در نظر گرفته شدند که تیر مسموم کننده با گاز که در نمایش بازی از اون استفاده شد، یکی از این تیرهای جدید باشه و یا حداقل همین یک تیر به تیرهای قبلی افزوده شده. خود تیر های آتشین و انفجاری هم کاربرد زیادی در سری قبلی داشتند بخصوص تیر آتشین که در حل بعضی پازلها هم استفاده ازش ضروری بود، حالا با اضافه شدن تیر مسموم کننده و احتمالا تیرهای دیگه به نظر میاد لحظات جذابتری در انتظار بازیکننده ها باشه. تصویر ابتدایی انتخاب تیر هست،نماد تیر مسموم کننده همون نماد جمجمه و استخوان( شبیه نماد دزدان دریایی! در تصویر) هست
این هم تصویر قبل پرتاب، اون دود سبز رنگ هم مشخصه این تیر هست
این هم تصویر پایانی، بعد از پرتاب
البته فقط فردی که در محدوده این گاز باشه دچار مسمومیت گازی(!) میشه ولی افراد نزدیک به اون ممکنه سریع متوجه حضور شما بشن پس استفاده در مکان مناسب هم از هر سلاحی مهم و البته بستگی به تاکتیک بازیکننده خواهد داشت
در ادمه مبحث سلاحها به یک مورد دیگه هم اشاره کنم که این مورد هم از ویژگیهای جدید اضافه شده در گیمپلی بازی هست: 6- پرتاب نارنجک و کوکتل مولوتف: در سری قبلی بازی خبری از این دو مورد نبود و فقط با یکی از اسلحهها میشد دشمنان رو به نارنجک مهمون کرد، درعوض دشمنان تا دلتون بخواد از شما با نارنجک و دینامیت پذیرایی میکردن! اما در سری جدی به نظر میاد از نارنجک دستی و کوکتل مولوتف هم میشه استفاده کرد و اونطور که از تصاویر به چشم میخوره این دو سلاح پرتابی با استفاده از منابعی که در بازی پیدا میشن و بطری ها و ابزاری که در محیط بازی قرار دارن، قابل ساختن و استفاده هستن، خب این هم نکته جالبی هست که به تنوع گیمپلی کمک شایانی خواهد کرد. لارا در حین درست کردن یک نارنجک دستی
اگه دقت کنید در تصویر نوشته 15/1( البته اونقدر ریزه که دیده نمیشه تو این تصویر، تصویر رو باز کنید عدد مشخصه) ، این عدد نشان دهنده میزان منابع برای ساخت نارنجک هست که در اینجا 15 نارنجک میشه درست کرد البته اگه بطری یا ظرفی قوطی مانند دم دست باشه
آتش بازی لارا بعد از پرتاب نارنجک
این هم تصویری هست که لارا اقدام به ساخت کوکتل مولوتف میکنه
این موارد بخصوص نارنجک ها، نشان از توجه سازندهها به بخش اکشن بازی داره و البته مواردی که در نکات قبلی گفته شد توجه سازندهها رو به بخش مخفی کاری رو هم نشون میده، درواقع این موارد همون تنوع در گیمپلی این بازی رو که بارها بهش اشاره کردم رو کاملا نشون میده. این هم از این، در ادامه نکات خیلی ریزی هم( اگه دیدم البته) قرار خواهد گرفت . . . لانچ تریلر بازی هم منتشر شد.
دانلود با کیفیت ۱۰۸۰P
دانلود با کیفیت ۷۲۰P دانلود با کیفیت ۴۸۰P ------------------------------------ یکی از جدیدترین والپیپرهای بازی |
|
موضوعهای مشابه… | |||||
موضوع | نویسنده | پاسخ | بازدید | آخرین ارسال | |
Outlast 2 | Official Thread | HardCore Gamer | 10 | 6,726 |
04-29-2017, 01:53 PM آخرین ارسال: adams-khersi |
|
Final Fantasy XV | Official Thread | Old Snake | 73 | 28,366 |
04-29-2017, 01:50 PM آخرین ارسال: adams-khersi |
|
The Witcher 3: Wild Hunt | Official Thread | Tyrion | 486 | 98,878 |
04-23-2017, 09:32 PM آخرین ارسال: amir_rs75 |
|
The Climb | Official Thread | Station | 7 | 3,879 |
04-20-2017, 01:23 PM آخرین ارسال: S.T.A.R.S |
|
Destiny 2| Official Thread | Station | 0 | 2,019 |
04-04-2017, 08:14 PM آخرین ارسال: Station |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان