04-28-2014, 01:41 PM
![[تصویر: alien-isolation-carousel-380x270.jpg]](http://www.vgleaks.com/wp-content/uploads/2013/12/alien-isolation-carousel-380x270.jpg)
با توجه به صحبت های آقای Grip بازی Alien: Isolation از دو مشکل اساسی در طراحی خود بهره می برد. اولین مسئله این است که مرگ های وحشتناک گاهی بازیکنان را به اشتباه آرام می کند.
نقلقول: تماشای یک صحنه خونین ترسناک نیست و شما را آرامش می بخشد.بازی های ترسناک بایستی از چنین مسئله ای دوری کنند. آقای Grip در ادامه بیشتر پیرامون این مسئله توضیحاتی را ارائه کرده اند و معقتند که بازیکنان پس از تجربه اولین مرگ خود در یک بازی ترسناک، در مواجه با برخوردهای آینده احساس آرامش بیشتری می کنند. یکی از راهکارهای ایجاد تنش این است که بازیکن از خود سوال کند "آیا مجبور هستم که دوباره این بخش را تکرار کنم؟" که این مسئله در عناوین ترسناک ضعیف جلوه می کند. پس با این حساب بازی های ترسناک نباید اصلا هیچ گونه مرگی را شامل شوند؟ پاسخ این سوال از زبان آقای Grip:
نقلقول: در بعضی نقاط شما بایستی مرگ های درستی را به وجود آورید طوی که بازیکن پس از تجربه آن یک جور حس شکست را تجربه کند. چنین مسئله ای یک سوال جالب را به همراه دارد: "چه چیزی بدتر از مرگ وجود دارد؟" که پاسخ های آن بسیار زیاد است.دیگر مشکل طراحی از دید آقای Grip حرکات احمقانه دشمنان به هنگامی است که شما زیر یک میز پنهان شده اید و دشمن یک متر آن طرف تر شما را میبیند اما اتفاقی نخواهد افتاد. چنین مسئله ای تصورات یک بازیکن را از هم می شکند. همچنین ایشان معقتند که معرفی هیولاها از طرق نمایه های ویدئویی نباید صورت گیرد چرا که این مسئله یکی از مهمترین بخش های عناوین ترسناک است.
Frictional Games در حال حاضر مشغول ساخت بازی SOMA است که در سال 2015 عرضه خواهد شد.