09-07-2014, 12:44 AM
(آخرین ویرایش: 09-07-2014, 01:56 AM، توسط Assassinwanted.)
تو این تایپیک قصد دارم این سوالاتی رو مطرح کنم و از جهات مختلف این PC رو با کنسول ها مقاسه کنم، اگر هم استغبال بشه هر هفته هم یک سوال مطرح میشه و با هم دوستانه بحث می کنیم. واسه این هفته سوال اینه که ساخت یه بازی برای یک بازی ساز تو کنسول سخت تره یا PC؟ اگه کسی نظر میده لطف کنه دلیلشو هم بگه(کم لطفی نکنید چیزی بلدید رو کنید!) در ضمن بعدا اگه این بحث به نتیجه رسید در مورد این که تو کدوم کنسول بازی راحت تر(کنسول های سونی یا مایکروسافت و یا نینتندو) ساخته میشه بحث می کنیم.(فعلا به هیچ وجه راجبش صحبت نکنیم تا این بحث به نتیجه برسه)
قوانین تایپیک:
- به هیچ وجه سعی نکنید صحبتایی بکنید که به کسانی و طرفدارای دیگه بر بخوره؛ در کل سعی کنید فضا رو متشنج نکنید! کاری نکنید خودم تایپیک رو حذف کنم و به غلط کاری بیفتم! نظر خودتونو بدید و به نظر دیگران هم احترام بزارید.همونطور که گفته شد هر هفته یک سوال مطرح میشه و شما هم می تونید سوالاتی رو که بنظرتون خوبه تو این تایپیک مطرح بشه رو به بنده ارسال کنید تا هفته بعد اون رو مطرح کنم.مطمئنا با افرادی که نظم تایپیک رو بر هم بزنن (شدیدا تکرار می کنم شدیدا) برخورد میشه!
---------------------------------------------
اینم نظر خودم:
نقلقول: به نظر من که قطعا بازی سازی تو PC خیلی راحت تره!
- خوب اولین دلیلش اینه که نرم افزار های زیادی برای ساخت نرم افزار و بازی برای PC وجود داره و کار رو خیلی آسون می کنه مثل ویژوال بیسیک و #c و... یکی از اون یکی کار باهاش راحته و یه بچه 12 ساله هم اگه یه خورده بخواد می تونه با این نرم افزار ها و زبان ها کار کنه ولی نگاه کن چند تا نرم افزار برای ساخت بازی برای کنسول موجوده؟ من همین الان راحت می تونم با چند خط کد یه بازی واسه PC بسازم ولی قطعا نمی تونم این کار رو با کنسول ها بکنم.
- باید از یاد نبریم که خود کنسول هم یه رایانه محسوب میشه و قطعاتش دقیقا از اجزای تغییر شکل یافته قطعات pc هستن فقط برای این کنسول رو واسه بازی کردن ساختن و کار دیگه ای هم نمیشه باهاش کرد و همین محدودیت باعث مشکلات زیادی میشه و به خاطر همین محدودیتش اگه بخوای نگاه کنی می بینی که بازی های کنسول همگی تو یه pc ساخته میشن! درسته واسه یک گیمر بهترین حالت استفاده از یه کنسوله ولی واسه سه طراح واقعا کار و طراحی یک بازی برای کنسول واقعا عذابه!
- درسته PC انواع قطعات مختلف و جور وا جور داره ولی نگاه کنی می بینی این قطعات همگی بر پایه چند سیستم و نرم افزار به خصوص ساخته و راه اندازی میشن(مثلا برای CPU اینتل و AMD / برای کارت گرافیک انویدیا و ATI) هستش و اصلا با نرم افزار هایی هم میشه طریقه راه اندازیشونو و ساختارشونو تغییر داد کلا میشه گفت قطعات فقط به داده هایی که بهشون میرسه عمل می کنن و این یعنی آزادی عمل! ولی کنسول ها رو نگاه کن یه چهار چوب به خصوص دارن! و بایدبازی هایی هم که ساخته میشن این قوانین و چهار چوب ها رو اجبارا قبول کنن.