(12-26-2015, 08:49 PM)Last Warrior نوشته است: (12-26-2015, 03:46 PM)DFSHINNOK7 نوشته است: (12-26-2015, 02:46 AM)Last Warrior نوشته است: هدف اصلی در این بازی چیه؟ چرا باید به سمت مرکز کهکشان بریم؟ چرا تو مسیر به سمت مرکز کهکشان باید به منظومه ها سر بزنیم؟ چرا باید سیارات رو کشف کنیم؟ و چراهایی دیگر . . .
آیا فقط دلیل گشت و گذاره، این دلیل کافیه؟ تا چه حد گشتن در این تنوع سیارات، اگه بدون هدف مهمی باشه، میتونه جذاب باقی بمونه و خسته کننده نشه؟
نبود شخصیت منفی اصلی( نمیدونم هست یا نه) آیا به بازی ضربه نمیزنه؟ اون حیوونات و محافظین سیارات که نقش منفی حساب نمیشن!
خود شخصیت اصلی چی هست کی هست از کجا اومده و برای چی در این سفر هست؟ تنهاست؟ اخرین بازماندست؟ و ؟ . . . ؟ . . . ؟ . . . ؟ و همچنان . . . ؟
.
.
.
اما
.
.
.
گستردگی جهان بازی بینظیر و حیرتانگیزه؟ تنوع سیارات و محیط و جانوران و پو شش گیاهی و ... شگفتآوره، کلا از لحاظ محیط و فضا بازیه محیرالعقولی هست و . . .
ولی همچنان سوالات ابتدایی باقی میمونن!
ممنون بابت اطلاعات بسیار خوب از نویسندهی عزیز
هدف اصلی بازی رو شما رسیدن به مرکز کهکشان اول فرض کن. (این بازی با بازیهای دیگه خیلی تفاوت داره، چرا انتظار دارید همه بازیها مثل AC و COD داستان خطی داشته باشن؟)
در مرکز کهکشان یک اتفاق میفته که باعث میشه یکسری حقایق براتون روشن بشه (سازنده ها نگفتن دقیقا چی میشه) و همون نقطه از بازی هم میتونه دلیلی برای ادامه دادن بازی توسط شما باشه، و هم به یک شکلی پایان بازی هست. (اما بازی هیچوقت تموم نمیشه)
با کشف سیارات امتیاز میگیرید. با کشف موجودات امتیاز میگیرید. با جمع آوری و یا خرید منابع مختلف میتونید اسلحه، لباس و سفینه خودتون رو آپگرید کنید تا بتونید با امکانات بیشتر ادامه بدید و به مرکز نزدیک تر بشید.
متاسفانه یکی از مواردی که سازنده ها خیلی روش حساس هستن تنوع سیارات و چیزایی هست که در کهکشان قابل کشف هستن. Sean Murray مدیر استودیو بارها گفته که هر بار چیز جدیدی نمایش بدیم مثل این هست که یک لحظه خارق العاده و به یاد ماندنی رو برای یک بازیکن خراب کنیم. در نتیجه خیلی از محتوای بازی رو نمایش نمیدن که اسپویل نشه.
اینکه این بازی داستان خاصی نداره (هر چند که Lore داره و باید برای پی بردن به حقایق، کاوش کنید)، اینکه مشخص نیست شخصیت اصلی کی هست، اینکه توسط یک کمپانی 800 نفری ساخته نشده (فقط 10 نفر روی این بازی دارن کار میکنن)، اینکه در ظاهر به نظر بی هدف میرسه......همه اینا به کنار. اما حس فرود به یک سیاره و کشف و دیدن چیزایی که باعث حیرت آدم میشه، واقعا توی هیچ بازی ای نبوده و احتمالا نخواهد بود. 99% سیاراتی که شما توی بازی کشف میکنید ممکنه تا صدها سال بعد کسی نتونه کشف کنه.
ببینید باید همین ابتدا اشاره کنم که من نه عاشق سینه چاک بازی هستم نه ازش بدم میاد، حتی به نظرم بازی بسیار جالبی هم هست، در ضمن من مقاله شما رو خوندم، ولی با وجود همه این توضیحات باز هم نکات مبهم و سوالاتی در مورد این بازی مطرحه.
"این بازی با بازیهای دیگه خیلی تفاوت داره، چرا انتظار دارید همه بازیها مثل AC و COD داستان خطی داشته باشن؟)"!!!
کی از داستان بازی یا از خط و خطوط اون حرف زد،اصلا چه ربطی به AC یا COD داره! اصلا مگه چیز خاصی از داستان گفته شده( البته اگه داستان داشته باشه)
مثل اینکه منظور من رو درست متوجه نشدید، حرف من هدف و انگیزهی کلی و نکات مبهم در بازی هست. آیا فقط گشت وگذار در سیارات اونم برای ارتقا و جمع آوری امتیاز(!) هدف یه بازی به این بزرگی هست. البته اگه همین هم باشه بالاخره یجور انگیزست واسه خودش!!! ولی تا کی میتونه کافی باشه همین انگیزهی اکتشاف؟!
هر بازی باید انگیزه بده به بازی کننده برای ادامه، داریم میریم وسط کهکشان! خب، موانع چی هستن، چرا باید توی مسیر بچرخیم به سمت سیارات و مستقیم به راهمون ادامه ندیم، فقط جمعآوری منابع که نمیتونه کل موضوع باشه!
ببینید در کل حرف من اینه که یه بازی به این عظمت، ظرفیت عظیمی داره ولی چیز زیادی از اون ظرفیت نشون نداده، یا شاید نخواسته نشون بده تا غافلگیر کنه همه رو، که احتمال داره و امیدوارم که مورد دومی مطرح باشه و سورپرایز باشه برا ی بازیکننده ها. ممکنه در این اکتشافات غافلگیریهایی وجود داشته باشه یا قطعات گمشده از اون هدف و انگیزهای که اشاره کردم یا حتی داستان در بازی بدست بیاد. یا شاید این اکتشاف بر اثر عواملی اونقدر جذاب خواهد بود که میتونه ساعتها بازیکننده رو همراه بازی نگه داره!
در هر حال باید گفت که جواب اصلی و نهایی رو به تمام سوالات خود بازی خواهد داد و البته امیدوارم بازی به این وسعت بازی خوبی هم از آب در بیاد.
بخاطر وسعت بازی شاید بهتر بود در پایان پستم میگفتم که هر سوالی دارید بپرسید چون یکسری نکات خواسته و یا ناخواسته از قلم میفته در هر صورت.
من سعی میکنم به ابهامات شما پاسخ بدم اما ممکنه زیاد برای شما جالب نباشه (برای من که خیلی خیلی جالبه) چون شاید با این توضیحات نشه فقط No Man's Sky رو یک بازی دونست.
همه بازیکنان در بیرونی ترین لایه یک کهکشان مشترک شروع میکنن. در این محیط سیارات و مناطق و موجودات و... برای انسان قابل درک هستن، به این معنی که موجودات خزنده، چهارپا، دوپا، 1 پا و کانگرو مانند و اسب مانند و ماهی مانند و .... در ابتدای بازی بیشتر هستن، برای سفر کردن به مرکز کهکشان شما نیاز به آپگرید کردن لباس، وسیله چند کاره (یا همون اسلحه) و سفینه خودتون دارید.
آپگرید لباس برای زنده موندن در محیطهای رادیو اکتیو و محیطهای سمی و... مورد نیازه. همچنین برای بیشتر زنده موندن در آب و مایعات دیگه نیاز به آپگرید لباس دارید.
توی بازی شما از وسیله چندکارتون (یا همون اسلحه) برای اسکن محیط، تغییر در شکل محیط و مبارزه استفاده میکنید. برای مقابله با شرایط خطرناک تر باید قدرت تیراندازی این وسیله رو آپگرید کنید، همچنین برای اسکن یکسری اجسام و یا محیطهای متفاوت باید آپگریدش کنید.
با توجه به اینکه پرواز از یک منظومه به منظومه دیگه ممکنه روزها و یا در بعضی موارد هفته ها طول بکشه، برای همین باید قدرت Hyperdrive سفینه خودتون رو برای پرش به منظومه های نزدیک، بالا ببرید و همچنین قدرت تیر اندازی قوی تر نیاز به آپگرید کردن سفینه داره، فضای Cargo سفینه برای ذخیره سازی منابع مختلف هم در طول بازی نیاز به آپگرید داره تا بتونید منابع بیشتری حمل کنید.
هر چی که به مرکز کهکشان نزدیکتر بشید، احتمال مواجه شدن با محیطهای عجیبتر و خطرناک بیشتر میشه .
مثلا فرض کنید اوائل بازی وارد یک اقیانوس توی یک سیاره میشید و در اون موجوداتی شبیه به کوسه و یا نهنگ کشف میکنید، خب این زیاد عجیب نیست. اما هر چی که به مرکز کهکشان نزدیک تر بشید وضعیت غیر قابل درک تر میشه. تصور کنید که وارد یک سیاره بشید که در اون دریاها از موادی غیر از آب تشکیل شده باشن، ماهیهای توی دریا (که نمیشه اسمشو گذاشت ماهی البته) نه شبیه به ماهی باشن و نه شبیه ماهی رفتار کنن.
یا اینکه به یک سیاره قدم بذارید که یه دفه یه گروه از موجودات عجیب و غیر قابل تصور (بصورت گله ای) از کنارتون رد بشن و یا حتی بهتون حمله کنن.
یا تصور کنید که به یک سیاره فرود بیاید که هیچ موجودی اونجا نباشه و در اون یک غار عجیب پیدا کنید که پر از منابع ارزشمند هست و ...
چه حسی بهتون دست میده؟؟ بوجود اومدن این حس حتی برای چند ثانیه، یکی از اهداف اصلی سازندگان بازی هست.