ارسالها: 1,146
موضوعها: 220
تاریخ عضویت: Sep 2013
نگا کنین این محیط چقدر بزرگه.
تریلر معرفی بازی که به نظر میومد توی همین شهر جریان داره، یه حالتی داشت که انگار تمام این محیط برامون از اول بازه. همون طور که گفتم امیدوارم که محیط ها بزرگ تر از قبل شده باشن. اگه واقعا این قدر بزرگ باشه که عالیه.
ارسالها: 6,658
موضوعها: 683
تاریخ عضویت: Sep 2013
ارسالها: 6,658
موضوعها: 683
تاریخ عضویت: Sep 2013
تاریخ انتشار Dishonored 2 مشخص شد | نمایش گیمپلی در E3 2016
سعید شیخیپور ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۶
![[تصویر: dishonored_21.jpg]](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2016/05/dishonored_21.jpg)
بتسدا بهتازگی تاریخ انتشار بازی Dishonored 2 را مشخص کرده است. بتسدا اعلام کرد بازی Dishonored 2 در ۱۱ نوامبر سال ۲۰۱۶ (جمعه ۲۱ آبان) برروی کنسولهای ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
همچنین گفته شد نمایش گیمپلی و جزئیات بیشتر از این عنوان در کنفراس بتسدا در E3 2016 یعنی تاریخ ۱۲ ژوئن (یکشنبه ۲۳ خرداد) در ساعت ۶:۳۰ صبح به وقت تهران به اشتراک گذاشته میشود.
در Dishonored 2 دو شخصیت متفاوت برای بازی کردن در دسترس قرار خواهند داشت. شما میتوانید بین ملکه امیلی کالدوین و کورو اتنو، محافظ سلطنتی، یکی را برای بازی کردن انتخاب کنید. در این عنوان، راههای زیادی برای به پایان رساندن یک مرحله وجود دارد. شما میتوانید بین مبارزات تنبهتن و جنگهای بیرحمانه یا به پایان رساندن یک ماموریت بهصورت مخفیانه، یک انتخاب داشته باشید. همچنین داستان بازی به انتخابهای شما بستگی خواهد داشت:
نقلقول: شما پاسخ انتخابهای خود را در روند داستان مییابید که نتایج جالبی را با توجه به چگونگی انجام ماموریتها بهدست میآورید.
ESRB تاکنون ردهبندی سنی خاصی برای Dishonored 2 در نظر نگرفته اما احتمالا تا ماه آینده نتیجه نهایی مشخصی خواهد شد که توضیحات آنها میتواند در رابطه با سیستم مبارزات جزئیاتی را ارائه دهد.
ارسالها: 6,658
موضوعها: 683
تاریخ عضویت: Sep 2013
اطلاعات بسیار زیادی از بازی Dishonored 2 منتشر شد
سعید شیخیپور ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ |
![[تصویر: dishonored-2-artwork.jpg]](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2016/05/dishonored-2-artwork.jpg)
کاور مجله جدید گیماینفورمر به بازی Dishonored 2 اختصاص داده شده است و به همین دلیل آنها اطلاعات بسیار زیادی را از آن منتشر کردند. Dishonored 2 ادامهای بر نسخه اول این سری خواهد بود که توسط استودیوی آرکین ساخته شد و بتسدا نیز نقش ناشر آن را داشت. همانطور که گفتیم، مجله جدید گیماینفورمر به این عنوان اختصاص داده شده و جزئیات بسیار زیادی را میتوان در آن پیدا کرد. یکی از کاربران انجمن نئوگف به نام Nirolak در همین راستا تصمیم گرفت تمامی اطلاعات مربوط به این عنوان در مجله گیماینفورمر را در یک لیست کامل جمعآوری کند.
همانطور که در اطلاعات منتشر شده توسط بتسدا در مجله گیماینفورمر میتوان مشاهده کرد، Dishonored 2 از قابلیت Co-Op پشتیبانی نمیکند. سازندگان گفتند دلیل عدم پشتیبانی از چنین قابلیتی، این بود که آنها دقیق نمیدانستند چگونه Co-Op را در Dishonored 2 پیادهسازی کنند.
علاوه بر این، گفته شد Dishonored 2 با موتور اصلاحشده اید تِک ۵ ساخته خواهد شد که کارکنان استودیوی آرکین، آن را Void Engine مینامند. همچنین رویدادهای این عنوان، ۱۵ سال پس از حواشی نسخه اول روی میدهد. بازی در شهر Dunwall آغاز و به پایان میرسد اما بهنظر میرسد بیشتر بازی در Karnaca روایت میشود؛ برای طراحی Karnaca در واقع از کشورهای مدیترانهای اروپا الهام گرفته شده است.
در ادامه میتوانید لیست کامل جزئیات را مطالعه کنید:
- بازی در کیفیت بصری شامل جزئیات بیشتر و بهتری از نسخه اول خواهد بود.
- قبل از آنکه کسی قصد سوال کردن در رابطه با Co-Op داشته باشد، باید بگوییم Dishonored 2 از آن پشتیبانی نخواهد کرد چراکه سازندگان نمیدانستند چهطور آن را در این عنوان پیادهسازی کنند.
- بازی با موتور اصلاح شده اید تِک ۵ ساخته خواهد شد که سازندگان آن را Void Engine لقب دادهاند.
- وقایع Dishonored 2 قرار است ۱۵ سال پس از حواشی نسخه اول باشد.
- بعد از حواشی نسخه اول، Corvo نگران این بود که برخی از مردم تصمیم گیرند تا امیلی را به قتل برسانند بنابراین هر زمان که امیلی چندان هم مشغول شغل ملکهای خود نبود، Corvo نیز او را برای یک قاتل جادویی بودن آموزش میداد.
- خطر اسپویل نحوه روایت اوایل بازی: در آغاز بازی شما کنترل امیلی را طی یک کودتا بهدست خواهید گرفت و باید از آنجا فرار کنید.
- پس از موردی که در بالا ذکر شد، شما باید بین امیلی و Corvo، یکی را برای از بین بردن ظلم و سختیها انتخاب کنید.
- بازی در Dunwall آغاز و به پایان میرسد اما بیشتر وقایع بازی در Karnaca جریان دارد که درواقع از کشورهای مدیترانهای اروپا الهام گرفته شده و همچنین محل تولد Corvo است.
![[تصویر: Dishonored-250x106.png]](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2016/04/Dishonored-250x106.png)
Karnaca
- خطر اسپویل: شخصیت Anton Sokolov بازگشته است.
- طرح یک نقشه برای چگونگی انجام یک ماموریت کاملا با ماموریتهای دیگر مشابه خواهد بود. تعدادی از افراد در حال انجام کارهای ظالمانه و بد هستند و شما باید از شخصیتهای دیگر کمک بگیرید یا اطلاعاتی برای نابودی آنها جمعآوری کنید.
- بهنظر میرسد مسائل زیادی در رابطه با طراحی هنری بازی وجود دارد. بگذارید اینگونه بگوییم که اگر شما از ظاهر و جهان نسخه اول راضی بودید، از Dishonored 2 نیز لذت خواهید برد.
- دشمنان اینبار باهوشتر خواهند بود.
- امیلی مجموعههای جدیدی از قدرت با خود بههمراه دارد. Far Reach، یکی از قلابهایی خواهد بود که با آن میتوانید به سرعت در جاهای دیگر بروید اما نگهبانان متوجه شما میشوند. از Far Reach همچنین میتوانید به عنوان یک سلاح برای خود استفاده کنید.
- در Dishonored 2 موانع برای بالا رفتن از ساختمانها بسیار زیاد هستند بنابراین چنین سلاحهایی بسیار مهم خواهند بود.
- شما میتوانید چندین دشمن را با یک حرکت از کار بیندازید که مرگبار نخواهد بود.
- مانند نسخه قبلی، روشهای زیادی برای به پایان رساندن یک ماموریت وجود خواهد داشت.
- شما میتوانید از نگهبانان به عنوان سپر انسانی استفاده کنید.
- حرکاتی که مرگبار نیستند و قابلیت مخفیکاری مقدار کمی گسترش یافتهاند تا با گزینههای کشنده دیگر نیز تعادل داشته باشند.
- یکی دیگر از قدرتهای امیلی، Mesmerize نام دارد که نگهبانان را بهطور موقت در حالت مستی و بیهوشی نگه میدارد.
- شما میتوانید برای جلوگیری از سوء ظنها، نگهبانان را برروی تحت خواب بیندازید.
- یک سری نمودارها برای چیزهایی مانند اینکه تا چه اندازه در حالتی که کاور گرفتهاید قابل رویت هستید وجود دارد.
- ذخیرهسازی و بارگزاری بازی در تمامی نسخهها دارای سرعت بسیار خوبی خواهد بود.
- قدرت دیگر امیلی، Domino نام دارد. شما چهار نگهبان را به یکدیگر میچسبانید و هر چه برای اولین آنها اتفاق بیفتد، برای سایر نگهبانانی که مشخص کردهاید نیز رخ خواهد داد. بهطور مثال، شما چهار دشمن را شناسایی و علامت گذاری کرده سپس یکی از آنها را بیهوش میکنید و چنین اتفاقی برای بقیه آنها روی میدهد.
- چنین موردی با استفاده از Doppelganger نیز امکانپذیر است که یک کلون از خود میسازید سپس آن را به سمت نگهبانان میبرید که منفجر خواهد شد.
![[تصویر: pyon_cov_278_v2_l-250x163.jpg]](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2016/05/pyon_cov_278_v2_l-250x163.jpg)
- امیلی همچنین توانایی Shadow Walk را دارد که به او اجازه میدهد گامهای دزدکی در سایهها بردارد و وارد مکانهای تنگ شود.
- بعضی از مراحل دارای ناحیههای عادی است که شما میتوانید به آنجا بروید و با مردم گفتوگو کنید تا از آنها برای رد کردن مرحله کمک بخواهید و به شما احساس یک شهر واقعی را میدهد.
- پایگاه عملیات شما یک قایق است.
- شما میتوانید مانند بتمن، پشت دیوارها و موانع را مشاهده کنید.
- امیلی و Covro صاحب هفتتیر، شمشیر و کمان پولادی هستند اما ظاهر آنها متفاوت خواهد بود. همچنین آیتمهای ارتقاء آنها در اواخر بازی با یکدیگر فرق دارند.
- Corvo قدرتهای نسخه پیشین را دارد اما بهصوت ارتقاء و گسترش یافته.
- توانایی Bend Time شخصیت Covro میتواند سرعت گذر زمان را بیشتر کند.
- توانایی Possession شخصیت Corvo میتواند بین موجودات زنجیر شود.
- این توانایی را میتوانید از طریق یک درخت آزاد کنید!
- توانایی Blink شخصیت Corvo از همان سطح یک میتواند یک دشمن را از طریق یک پنجره شیشهای به قتل برساند.
- عمارتی که در تریلرها مشاهده کردید، یک پازل به هم پیوسته بوده که از طریق آن میتوانید مناطق و آیتمهای جدیدی را آزاد کنید.
- جنس سربازهای کلاکورک در گذشته بهصورت پورسلین بوده است اما هماکنون آنها چوبی هستند!
- سازندگان سعی میکنند تا سیستم اخلاق و پایان بازی به بدی نسخه اول نباشد.
بازی Dishonored 2 در ۱۱ نوامبر سال ۲۰۱۶ (جمعه ۲۱ آبان) برروی کنسولهای ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. همچنین نمایش گیمپلی آن را نیز میتوانید در E3 2016 تماشا کنید.
ارسالها: 6,658
موضوعها: 683
تاریخ عضویت: Sep 2013
Dishonored 2 – توضیحات سازندگان در رابطه با سیستم آشوب و پایانها
آرش سعادتمند ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۵
![[تصویر: dishonored-250x165-1.jpg]](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2016/05/dishonored-250x165-1.jpg)
Dishonored 2 همانند بازی اول، دارای پایانهای متفاوتی است که بر اساس انتخابهای بازیکن و میزان هرج و مرجی که به راه میندازد آزاد میشوند. این سیستم در بازی جدید همچنان برقرار است و نسبت به قبل نیز پیچیدهتر شده است. پایان Dishonored 2 بر اساس اقدامات بازیکن که در سیستم آشوب (chaos system) ثبت میشود شکل خواهد گرفت. هاروی اسمیت به عنوان کارگردان بازی نامبرده، در جدیدترین صحبتهای خود با سایت Gameinformer میگوید:
نقلقول: ما پایانهای بیشتری را داریم که بر اساس شاخههای مختلف فعالیتهای بازیکن در دنیا هستند؛ اینکه او چه کسی را حمایت کرده و چه کسی را حمایت نمیکند، چه کسی را میکشد و چه کسی را نمیکشد، که در نهایت ما پایان مثبتگرایانه و یا منفی هر یک از آنها بر اساس میزان آشوب را داریم.
پس سیستم آشوب بدین شکل عمل میکند. همچنین میزان اینکه چه میزان آلودگی مگس خونی در سطح شهر وجود دارد و یا اینکه چه میزان تعداد افراد نیروی Grand Guard در منطقهای از شهر زیاد است نیز به همراه برخی دیالوگها تاثیرگذار خواهند بود. جملاتی که شخصیتهای Corvo و Emily استفاده میکنند گاهی بر این اساس تغییر خواهد کرد. ما سه درجه آشوب داریم: کم، زیاد و بسیار زیاد. ما به شیوهای پویا در اول هر ماموریت، سیستم اخلاقی را برای شخصیتهای اطراف شما پیاده میکنیم؛ اکثر آنها کسانی هستند که شما گناهکار خطاب میکنید و سزاوار میزان خاصی از آشوب هستند.
دسته کوچکی نیازمند آشوب بیشتری هستند. یک دسته دیگر قاتلین قلمداد میشوند که لیاقت آشوب کمتری دارند چرا که برخی مردم فقط نیاز دارند دست به قتل بزنند. در پاسخ به بازخورد بازیبازان، این روش کاری متنوعتری است و در عین حال ما به ارزشهای خود پایبند میمانیم و فقط میگوییم “اگر همه را در خیابانها قتل عامل نکنید، تاثیر مخرب کمتری بر روی این دنیا خواهید گذاشت”.
پایان بازی دارای یک سیستم جایگشتی است پس با این حساب، تکههای متعددی در پایان نشان داده میشوند که برخی دو وضعیت، پنج و یا حتی بیشتر دارند. در نهایت تمامی آنها جایگشتهای آشوب کم/زیاد دارند و در برخی نقاط جایگشت آشوب بسیار زیاد وجود دارد.
![[تصویر: Dishonored-2-2-1.jpg]](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2016/05/Dishonored-2-2-1.jpg)
به آتش کشیدن کل شهر و قتل عام تمامی افراد، چندان پایان خوشی را برای شما رقم نخواهد زد
کسانی که اولین Dishonored را بازی کردهاند، قطعا وسیلهای به نام Heart را به یاد دارند که از شخصیت Outsider قابل دریافت بود و به آنها اجازه میداد که اطلاعات گوناگونی را از شخصیتها دریافت کنند. این وسیله دوباره بازگشته است و نسبت به قبل نیز بهبود یافته. اسمیت در این باره میگوید:
نقلقول: اوایل ساخت ما با خود گفتیم که اینبار پشتیبانی از Heart را بهتر کنیم زیرا مردم در بازی اول بسیار از آن لذت بردند. بعضی از بازیکنان بودند که در عنوان اول، کل بازی را بر اساس گفتههای Heart به پیش برده و تصمیم میگرفتند که چه کسی را بکشند. اینبار این دستگاه حتی درستتر از قبل هم کار خواهد کرد و با نشانه رفتن آن به سمت افراد، میتوانید اطلاعاتی را در رابطه با اخلاق و اینکه آیا فرد مورد نظر یک انسان ارزشمند است یا خیر را دریافت کنید.
Dishonored 2 که با موتور Void Engine (نسخه تغییر یافته idTech) در دست ساخت است، در ۱۱ نوامبر (مصادف با ۲۱ آبان) برای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان منتشر میشود.