09-07-2014, 10:48 AM
(09-07-2014, 09:05 AM)'Wayne' نوشته است: دوست عزیز کلا ربطی به کنسول یا pc نداره ... شما که بازی رو ساختی ... تمام تکسچر ها و اسکریپت ها آماده شد ... میری قسمت File > Export اونجا به همه پلتفرم ها خود انجین تبدیلش می کنه ... اگه گرافیک هم بیش از حد توان کنسول بود Optimize میشه... همینخب دیگه مسئله همین آپتمایز کردنه. توسعه دهنده ها چون میدونن بازیشون روی پی سی فروش زیادی نداره، خیلی کمتر تر آپتمایزش میکنن. به هر حال ساختن و آپتمایز کردن بازی بسته به ساختار کنسول فرق داره. مثلا میخواید برای 360 و PS3 یه بازی بسازید و منتشر کنید. PS3 ساختارش پیچیده هست و این بخاطر تراشه انویدیا هست(یکی از دلایل) برای همین شاید نسخه 360 رو خیلی راحت تر توسعش بدید و زود تر کارتون تموم بشه. اما در مقابل ساختن بازی برای PS3 سخت و زمن بر و در نتیجه هزینه بیشتری صرف می کنید. الان من کاری ندارم که مثلا این بازی چقدر میفروشه ولی اگه بخوان هر دونسخه مثل هم باشه نسخه PS3 زمانی بیشتری رو برای توسعه می طلبه. آپتمایز کردن که به همین راحتی نیست.
البته اینی که گفتم فقط واسه Unreal engine و Cryengine هست... بقیه رو نمی دونم...