12-10-2015, 10:39 PM
مهمترین عامل ها رو نزاشتی.
خلاقیت صفر بازی ساز ها.
یک بازی ساز ایرانی بعد دیدن بازی هایی مثل god of war (یا هر بازی دیگه ای توی این سبک) شهوتی میشه و تصمیم می گیره یک بازی به این سبک بسازه
(فرضا) بازی گراشاسپ رو می سازه.
و به بازار واردش می کنه.
به نظرتون چه اتفاقی می افته؟ مردم چه واکنشی به بازی نشون می دن؟
(از نظر یک گیمر ایرانی) : دست راستم یک بازی عالی دارم(god of war) که مطمعن هستم که پشیمون نمیشم ازش. و دست راستم یک بازی دارم به همین سبک که هیچ اطمینانی بهش ندارم. که به احتمال زیاد فقط پول و وقتم رو پاش حروم می کنم.
پس میرم god of war بازی می کنم
(یک مثال دیگه.
مقایسه بازیه مثل خلیج عدن با cod
مقایسه بازیه شبگرد با max paine
(حقیقتش رو بگم . اوایل خیلی حال می کردم با بازی شبگرد. اما بعد مرحله دوم بازی رو پاک کردم.
می دونی چرا؟ چون خلاقیت بازی صفر بود. از اول تا اخر هر مرحله 200 نفر بهت حمله می کنن. همه مثل هم. تفنگ ها همه مثل هم. اتفاقات همه مثل هم.
هیچ اتفاقی توی بازی نمی افته که بازی رو زنده نگه داره.
مثلا توی cod یا bf یک بار سوار هواپیما می شی. یک بار تانک. یک بار هیلیکوپتر. یک بار ... . اما توی بازی شبگرد از اول تا اخر باید تق تق تیر برنی.
مقایسه بازی ارتش فرازمینی با مسس افکت)
نتیجه گیری اخلاقی :
تا وقتی بازی ساز های ما سعی می کنن با بازی های شرکت های با تجربه ای مثل ea رقابت کنن هیچ شانسی برای پیشرفت ندارن.
باید خلاقیت به خرج بدن.
من نمی گم بازی هاشون باید گرافیک خارق العاده داشته باشه یا داستان اعجاب انگیز یا گیم پلی فوق العاده داشته باشه. فقط خلاقیت. تنها چیزی که نیازه یک بازی موفق بشه اول از همه خلاقیته.
چیزی که بازی ساز ها ما ندارن.
مثلا بازی traine
نه گرافیک فوق العاده ای داره.
نه گیم پلی عجیب.
و نه حتی داستان درست حسابی (مجموعه 3 تا بازی traine به اندازه یک برگه a4 داستان نداره!)
پس چرا این بازی (که یک بازی 2 بعدی هستس) موفق باشه ؟
من بهت می گم.
خلاقیت.
تا وقتی بازی ساز های ما سعی می کنن با شرکت هایی مثل ea توی زمین حریف بازی کنن. محکوم به شکست هستن.
تا وقتی سعی نکنن عنصر خلاقیت رو وارد بازی هاشون کنن و سبک های خودشون رو بسازن محکوم به شکست هستن.
این از بازی ساز ها
با این که حرف های بیشتری مونده برای گفتن.(انصافا حوصله تایپ کردن ندارم)
خود مردم
(اپدیت می شود)
خلاقیت صفر بازی ساز ها.
یک بازی ساز ایرانی بعد دیدن بازی هایی مثل god of war (یا هر بازی دیگه ای توی این سبک) شهوتی میشه و تصمیم می گیره یک بازی به این سبک بسازه
(فرضا) بازی گراشاسپ رو می سازه.
و به بازار واردش می کنه.
به نظرتون چه اتفاقی می افته؟ مردم چه واکنشی به بازی نشون می دن؟
(از نظر یک گیمر ایرانی) : دست راستم یک بازی عالی دارم(god of war) که مطمعن هستم که پشیمون نمیشم ازش. و دست راستم یک بازی دارم به همین سبک که هیچ اطمینانی بهش ندارم. که به احتمال زیاد فقط پول و وقتم رو پاش حروم می کنم.
پس میرم god of war بازی می کنم
(یک مثال دیگه.
مقایسه بازیه مثل خلیج عدن با cod
مقایسه بازیه شبگرد با max paine
(حقیقتش رو بگم . اوایل خیلی حال می کردم با بازی شبگرد. اما بعد مرحله دوم بازی رو پاک کردم.
می دونی چرا؟ چون خلاقیت بازی صفر بود. از اول تا اخر هر مرحله 200 نفر بهت حمله می کنن. همه مثل هم. تفنگ ها همه مثل هم. اتفاقات همه مثل هم.
هیچ اتفاقی توی بازی نمی افته که بازی رو زنده نگه داره.
مثلا توی cod یا bf یک بار سوار هواپیما می شی. یک بار تانک. یک بار هیلیکوپتر. یک بار ... . اما توی بازی شبگرد از اول تا اخر باید تق تق تیر برنی.
مقایسه بازی ارتش فرازمینی با مسس افکت)
نتیجه گیری اخلاقی :
تا وقتی بازی ساز های ما سعی می کنن با بازی های شرکت های با تجربه ای مثل ea رقابت کنن هیچ شانسی برای پیشرفت ندارن.
باید خلاقیت به خرج بدن.
من نمی گم بازی هاشون باید گرافیک خارق العاده داشته باشه یا داستان اعجاب انگیز یا گیم پلی فوق العاده داشته باشه. فقط خلاقیت. تنها چیزی که نیازه یک بازی موفق بشه اول از همه خلاقیته.
چیزی که بازی ساز ها ما ندارن.
مثلا بازی traine
نه گرافیک فوق العاده ای داره.
نه گیم پلی عجیب.
و نه حتی داستان درست حسابی (مجموعه 3 تا بازی traine به اندازه یک برگه a4 داستان نداره!)
پس چرا این بازی (که یک بازی 2 بعدی هستس) موفق باشه ؟
من بهت می گم.
خلاقیت.
تا وقتی بازی ساز های ما سعی می کنن با شرکت هایی مثل ea توی زمین حریف بازی کنن. محکوم به شکست هستن.
تا وقتی سعی نکنن عنصر خلاقیت رو وارد بازی هاشون کنن و سبک های خودشون رو بسازن محکوم به شکست هستن.
این از بازی ساز ها
با این که حرف های بیشتری مونده برای گفتن.(انصافا حوصله تایپ کردن ندارم)
خود مردم
(اپدیت می شود)
Evil Always Find a Way
.