05-31-2016, 01:23 PM
Dishonored 2 – توضیحات سازندگان در رابطه با سیستم آشوب و پایانها
آرش سعادتمند ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۵
آرش سعادتمند ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۵
![[تصویر: dishonored-250x165-1.jpg]](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2016/05/dishonored-250x165-1.jpg)
Dishonored 2 همانند بازی اول، دارای پایانهای متفاوتی است که بر اساس انتخابهای بازیکن و میزان هرج و مرجی که به راه میندازد آزاد میشوند. این سیستم در بازی جدید همچنان برقرار است و نسبت به قبل نیز پیچیدهتر شده است. پایان Dishonored 2 بر اساس اقدامات بازیکن که در سیستم آشوب (chaos system) ثبت میشود شکل خواهد گرفت. هاروی اسمیت به عنوان کارگردان بازی نامبرده، در جدیدترین صحبتهای خود با سایت Gameinformer میگوید:
![[تصویر: Dishonored-2-2-1.jpg]](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2016/05/Dishonored-2-2-1.jpg)
به آتش کشیدن کل شهر و قتل عام تمامی افراد، چندان پایان خوشی را برای شما رقم نخواهد زد
کسانی که اولین Dishonored را بازی کردهاند، قطعا وسیلهای به نام Heart را به یاد دارند که از شخصیت Outsider قابل دریافت بود و به آنها اجازه میداد که اطلاعات گوناگونی را از شخصیتها دریافت کنند. این وسیله دوباره بازگشته است و نسبت به قبل نیز بهبود یافته. اسمیت در این باره میگوید:
نقلقول:ما پایانهای بیشتری را داریم که بر اساس شاخههای مختلف فعالیتهای بازیکن در دنیا هستند؛ اینکه او چه کسی را حمایت کرده و چه کسی را حمایت نمیکند، چه کسی را میکشد و چه کسی را نمیکشد، که در نهایت ما پایان مثبتگرایانه و یا منفی هر یک از آنها بر اساس میزان آشوب را داریم.
پس سیستم آشوب بدین شکل عمل میکند. همچنین میزان اینکه چه میزان آلودگی مگس خونی در سطح شهر وجود دارد و یا اینکه چه میزان تعداد افراد نیروی Grand Guard در منطقهای از شهر زیاد است نیز به همراه برخی دیالوگها تاثیرگذار خواهند بود. جملاتی که شخصیتهای Corvo و Emily استفاده میکنند گاهی بر این اساس تغییر خواهد کرد. ما سه درجه آشوب داریم: کم، زیاد و بسیار زیاد. ما به شیوهای پویا در اول هر ماموریت، سیستم اخلاقی را برای شخصیتهای اطراف شما پیاده میکنیم؛ اکثر آنها کسانی هستند که شما گناهکار خطاب میکنید و سزاوار میزان خاصی از آشوب هستند.
دسته کوچکی نیازمند آشوب بیشتری هستند. یک دسته دیگر قاتلین قلمداد میشوند که لیاقت آشوب کمتری دارند چرا که برخی مردم فقط نیاز دارند دست به قتل بزنند. در پاسخ به بازخورد بازیبازان، این روش کاری متنوعتری است و در عین حال ما به ارزشهای خود پایبند میمانیم و فقط میگوییم “اگر همه را در خیابانها قتل عامل نکنید، تاثیر مخرب کمتری بر روی این دنیا خواهید گذاشت”.
پایان بازی دارای یک سیستم جایگشتی است پس با این حساب، تکههای متعددی در پایان نشان داده میشوند که برخی دو وضعیت، پنج و یا حتی بیشتر دارند. در نهایت تمامی آنها جایگشتهای آشوب کم/زیاد دارند و در برخی نقاط جایگشت آشوب بسیار زیاد وجود دارد.
![[تصویر: Dishonored-2-2-1.jpg]](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2016/05/Dishonored-2-2-1.jpg)
به آتش کشیدن کل شهر و قتل عام تمامی افراد، چندان پایان خوشی را برای شما رقم نخواهد زد
کسانی که اولین Dishonored را بازی کردهاند، قطعا وسیلهای به نام Heart را به یاد دارند که از شخصیت Outsider قابل دریافت بود و به آنها اجازه میداد که اطلاعات گوناگونی را از شخصیتها دریافت کنند. این وسیله دوباره بازگشته است و نسبت به قبل نیز بهبود یافته. اسمیت در این باره میگوید:
نقلقول:Dishonored 2 که با موتور Void Engine (نسخه تغییر یافته idTech) در دست ساخت است، در ۱۱ نوامبر (مصادف با ۲۱ آبان) برای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان منتشر میشود.اوایل ساخت ما با خود گفتیم که اینبار پشتیبانی از Heart را بهتر کنیم زیرا مردم در بازی اول بسیار از آن لذت بردند. بعضی از بازیکنان بودند که در عنوان اول، کل بازی را بر اساس گفتههای Heart به پیش برده و تصمیم میگرفتند که چه کسی را بکشند. اینبار این دستگاه حتی درستتر از قبل هم کار خواهد کرد و با نشانه رفتن آن به سمت افراد، میتوانید اطلاعاتی را در رابطه با اخلاق و اینکه آیا فرد مورد نظر یک انسان ارزشمند است یا خیر را دریافت کنید.
![[تصویر: Wolves_ofThe_North.jpg]](http://s8.picofile.com/file/8281927368/Wolves_ofThe_North.jpg)