امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
حرف اضافه، ضد بازی، ضد مخاطب – جایگاه داستان سرایی در بازی‌ها
#6
راستش مطلب شما از اون دسته مطالبی بود که شانسی واردش شدم و بعدش که مقدمه رو خوندم پیش خودم گفتم عجب شانسی! نمی‌دونم چرا، اما بنده با این‌که زیاد با عقیده شما موافق نیستم (شاید هم کاملا مخالف باشم)، اما با این‌حال (بعضاً) منطق‌هایی که چاشنی مقالتون کرده بودید به دلم می‌نشست و یک تعادل ذهنی بین سلایق مختلف ایجاد می‌کرد. با حرف‌های جناب بهرامی و استادی هم موافقم و گفته‌های این عزیزان رو تکرار نمی‌کنم. فقط چیزی که اندکی هضم‌کردنش برام سخته، این‌بود که مدیوم بازی‌ها رو دو اصل در نظر گرفته بودید (که شاید هم درست باشه)، اما به عنوان نظر شخصی خودم، طبیعت بازی‌ها هیچ اهمیتی برام نداره و خواه و ناخواه این دسته از موضوعات در جبهه سلیقه‌ قرار می‌گیره. کلیت بازی‌ها رو در واقع بخش داستانیش تشکیل میده! شاید دلیل بنده برای انجام خیلی از بازی‌ها فقط و فقط داستان بازیه و حتی بعضاً حاضرم برخی از بازی‌ها رو در حداقل‌های گرافیکی و با کلی افت فریم و لگ هم اجرا کنم، فقط بخاطر بخش داستانیِ اون بازی. از جهتی با بخشی حرفاتون هم موافقم، چون این بخش از گفته‌های شما مربوط به سلیقه نیست و کلیه. برای مثال تو بازی‌ای مثل Don't Starve اساساً بازی روی گیم‌پلی تمرکز کرده و موفق هم شده! از اون طرف ما Undertale (اگر اسمش رو اشتباه نوشتم عذر می‌خوام) رو داریم که اساساً تمام هویت بازی رو داستان‌پردازی اون تشکیل میده و همون‌طور که در جریان هستید، موفق هم شده. در واقع عقیده‌م اینه که درون‌مایه‌ی یک بازی، تماماً به خود سازنده بستگی داره و اگر مقوله‌ی تولید محتوا درست و اصولی پایه‌ریزی بشه، محصول هم از هر نظر تکامل یافته‌تر از آب در میاد. منظور اینه که بعید می‌دونم بشه اساس یک بازی رو اختصاصاً بشه به بخشی مرتبط دونست و تمام این بخش‌ها در کنار هم تکامل پیدا می‌کنن. درواقع این‌طور بگم که «داستان» اصولا به محتوای یک بازی، هدف و معنای واقع‌گرایانه‌تری میده و بدون اون، ممکنه این موضوعات دچار مشکل بشن. به عنوان نظر شخصیم هم باید بگم که اولین عنصر در رابطه با انتخاب‌هام، برمی‌گرده به همین بخش «داستان»ی بازی و بارها شده که بسیاری از بازی‌هارو بخاطر همین بخش انجام دادم و تجربه‌های جالبی رو برام رقم زدن؛ اگرچه اون بازی بخاطر گیم‌پلی ضعیفش بارها مورد انتقاد قرار گرفته. در کل نخواستم مثل اساتید، نظر کارشناسی شده بدم و صرفا نظر خودم در رابطه با موضوعی که مطرح کردید بیان کردم. مرسی از خودت و مقاله‌ پرمحتوا و جالبت. لذت بردیم. مرسی... S0 (74)
پاسخ


پیام‌های داخل این موضوع
RE: حرف اضافه، ضد بازی، ضد مخاطب – جایگاه داستان سرایی در بازی‌ها - توسط سجاد محمدی پور - 08-30-2016, 08:12 PM

موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تاپیک جامع اسپویل داستان بازی های ویدیویی Devil Prince 107 51,504 03-06-2025, 01:05 AM
آخرین ارسال: Baradnia
  نقد و بررسی بازی مافیا officialamir 1 2,175 05-10-2023, 04:01 PM
آخرین ارسال: برنا زرین
  مقایسه بازی wow با new world beh123 1 903 01-06-2023, 11:00 AM
آخرین ارسال: PEYMAN66
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 1,236 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  بررسی بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga ساسان گیمر 0 1,298 04-18-2022, 11:40 AM
آخرین ارسال: ساسان گیمر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان