01-10-2017, 09:35 PM
(آخرین ویرایش: 01-10-2017, 09:38 PM، توسط Hidden Shadow.)
(01-10-2017, 09:11 PM)Devil Prince نوشته است:همانا که جناب فیل اسپنسر باید به مخاطب هاش بگه که از دست دادن چنین IP نتیجهی بهتری داره!(01-10-2017, 08:27 PM)Hidden Shadow نوشته است: کامیا و پلاتینیوم گیمر رو دارید با استودیو Ready At Dawn مقایسه میکنید؟ استودیویی که اولین مسیرش تو بازی های AAA بود!دوست عزیز
شاید شما از المان های بازی خوشتان نیامده باشه ولی خیلی ها مشتاقش بودند و تو ژاپن بشدت محبوب بود و دلیل محکم برای فروش بیشتر تو اون منطقه.
باید درک کنیم بازی کم ارزشی نبوده و تصمیمات اسپنسر داره به ضرر برندش میشه
دو تا بازی رو از لحاظ ساختار مقایسه نکردم که! نمی دونم چرا یه سری از دوستان جوری ـن که تا اسم دو تا بازی رو کنار هم میاری، میگن "این دو تا قابل مقایسه ـن؟!" ... (قبلا تو یه بحثی با یکی از اعضای انجمن، یه کتاب درمورد همین قضیه نوشتم!)
من چندین بار تاکید کردم "به نظرم". نظر شخصی ـه! ضمنا مطمئن باشید جناب فیل، صلاح شرکت خودش ـو بهتر از همهی ما میدونه و دلیلی داشته واسه کار ـش! به هر حال بحث بیشتر درمورد اینکه بازی خوب میشد، بد میشد یا اصلا GOTY میشد، بیخوده! چون هر چی بعد این گفته بشه، فقط احتمال ـه. پس بهتر ـه سر چند تا فرضیه و احتمال، بحث رو کش ندیم.
یه نکته در مورد فروش هم بگم: تا جایی که من میدونم، ژاپنی ها به بازی های بومی خودشون (قاعدتا محصولات Sony) روی خوش نشون میدن و با تعصب تمام و بدون درنظر گرفتن متا، بازی رو میخرن. بعید میدونم بازی تو فروش هم خوب عمل می کرد. نکته ی دیگه اینکه مایکروسافت همیشه تمرکز اصلی ـش رو بازار خونگی ـشه (آمریکا) ... ژاپن خونه ی Sony ـه (و البته Nintendo). سونی ـه که میدونه بازی هاش در هر صورت تو این کشور میفروشه؛ نه مایکرو. خودتون میدونید که ژاپنی ها چقدر جامعه ی بسته ای دارن و معمولا به بازی های غریبه ی خوب هم روی خوش نشون نمیدن؛ چه برسه به بقیه ی بازی ها (آمار فروش بازی ها که اینو میگه).
به هر حال قصد من توهین به خود بازی نبود. من از حرکت قشنگ آقای اسپنسر خوشم اومد.
خداییش من اطلاع ندارم یا جدیداً اینجوری شده که وقتی یک بازی مورد انتظار (عدهی زیادیی) کنسل بشه مدیر برند باید بیاد بگه به نفع همست. به شخصه این بازی جزو عناوین مورد انتظارم بود.(پلاتینیوم گیمز و کامیا فقط چند تا اسم نیستند بلکه خاطره های بسیاری ازشون داریم)
حالا از کجا میدونید این بازی یک شکست خالص بود و فیل اسپنسر منجی پیش بینی کرد و جلوشو گرفت؟ شما از کجا میدونید سونی برای ژاپن کار نمیکنه؟ سری یاکوزا FF:VII R و NiOh و پرسونا و... برای طرفداران ژاپنی نیست؟ حالا شما یه بازی بگو از مایکروسافت بگو که تو ژاپن محبوب باشه؟ پس نتیجه ی فروش کم ایکس وان تو ژاپن تقعصیر تصمیمات خوده این شرکته. جایی سرمایه گذاری نکنی، نتیجه ای هم نمیبینی
در اون مورد هم درست نیست که ردی ات داون و اولین کارش رو الگویی برای استودیوهای بزرگ قرار بدیم
![[تصویر: The_Last_of_Us_Concept_Art_Crows_JS-01.jpg]](http://conceptartworld.com/wp-content/uploads/2013/06/The_Last_of_Us_Concept_Art_Crows_JS-01.jpg)
...Come Back To Your Destiny
...You're On The Right Patch Because You Are Special