04-11-2020, 02:24 PM
سری "Tomb Raider" از لذتبخشترین و نوستالژیکترین بازیهای هر گیمری میتوانند باشند که سبک ماجراجویانه را به خوبی تعریف میکنند. سریهای قدیمی مخصوص PC از نظر حالت Open World به سریهای جدید برتری داشتند! خصوصأ بازیهای قدیمی Tomb Raider 1996 و Tomb Raider II و Tomb Raider III حالت صد در صد اپنورلد داشتند، المانها و قابلیتهای بسیار زیادی داشتند (از جمله شنا کردن، تیراندازی، راندن وسایل نقلیه و ...) و از نظر گرافیکی بسیار خوش آب و رنگ بودند. سریهای جدید از جمله Tomb Raider 2013 و Rise of the Tomb Raider گرافیک بسیار عالی و مناسبی داشتند و در آنها از ترکیب رنگهای مختلف مناظر رؤیایی بسیاری خلق شده است. ضمن اینکه سازندگان همواره این بازی را خوش آب و رنگ ساختهاند و سریهای جدید نیز از این امر مستثنا نیستند. گرافیک، داستان و گیمپلی بازیهای Tomb Raider 2013 و Rise of the Tomb Raider پیشرفت چشمگیری نسبت به بازیهای قدیمی این سری داشته است. از جمله بهبود چشمگیر سینماتوگرافی بازی، خلق مناظر بسیار چشمنواز و رؤیایی، روایت داستان خطی در کنار مراحل جانبی، بیشتر شدن حالت فکری و معماگونه، ارتقا قابلیتها در Base Camp و اضافه شدن امکاناتی مثل تیر و کمان، طناب و چنگک مخصوص صخره نوردی و ... در این دو بازی به چشم میآید اما متأسفانه حالت اپنورلد این دو بازی نسبت به سریهای قدیمی بسیار کمتر شده است! (گیمر آنجاهایی که به انجام شکار آهو میپردازد میتواند به جاهای دیگر هم برود و کارهای دیگری نیز انجام دهد، یا گاهی اوقات پس از گذشت چندی از بازی مراحل جانبی در بازی نمایان میشوند که حالت اپن ورلد دارند و گیمر به دلخواه میتواند آنها را انجام دهد. یعنی بازی حالت سندباکس/sandbox پیدا کرده و حالت اپنورلد/Open World آن کمتر شده است). یکی از نقاط ضعف بازی Tomb Raider 2013 وجود باگ در بخش اسلوموشنهای هنگام حمله گرگ بود که گیمرهای بسیاری را کلافه کرده بود! نکته قابل توجه در دو بازی Tomb Raider 2013 و Rise of the Tomb Raider این است که برخلاف سریهای قدیمی، شخصیتپردازی لارا کرافت عالی است و گیمر با این دختر دوست داشتنی به راحتی همذاتپنداری میکند.