06-01-2013, 02:10 PM
تعریف بازی به صورت آکادمیک
راجر کالویس: فعالیتی که داوطلبانه باشد، جدی نباشد، بازدهی نداشته باشد، قوانین مختلفی بر آن حکمفرما باشند، باورپذیر باشد
یوهان هوزینگا: فعالیت آزاد، خارج از زندگی روزمره
یسپر یول: بازی یک سیستم رسمی قانوندار است که نتیجهای متغییر و قابل شمارش دارد. نتایج مختلف ارزشهای مختلف دارند. بازیکن سعی میکند تا نتیجه را تحت تاثیر قرار بدهد. بازیکن به نتیجهی بازی وابستگی دارد و پیامدهای این فعالیت اختیاری و قابل بحث هستند.
تعاریف بازیسازان:
کریس کرافورد: بازیها زیرمجموعهای از تفریح محدود به کشمکش بین بازیکنها هستند که در آن هر بازیکن سعی دارد جلوی رسیدن دیگری به هدف را بگیرد. بازیها شامل چیزهای مختلف از جمله اسباببازی، چالش، داستان، رقابت و غیره میشوند.
سید مهیر: مجموعهای از تصمیمهای بامعنی
ارنست آدامز و اندرو رولینگز: یک یا چند مجموعهی چالش مرتبط به هم در محیطی شبیهسازی شده
کتی سالن و اریک زیمرمان: بازی، سیستمی است که در آن بازیکنندهها در رقابتی مجازی درگیر میشوند که توسط قوانین ویژهای تعریف شده و نتیجهی قابل شمارشی دارد
راف کاستر: بازی یعنی دریافت و یادگرفتن تحلیل الگوها
راجر کالویس: فعالیتی که داوطلبانه باشد، جدی نباشد، بازدهی نداشته باشد، قوانین مختلفی بر آن حکمفرما باشند، باورپذیر باشد
یوهان هوزینگا: فعالیت آزاد، خارج از زندگی روزمره
یسپر یول: بازی یک سیستم رسمی قانوندار است که نتیجهای متغییر و قابل شمارش دارد. نتایج مختلف ارزشهای مختلف دارند. بازیکن سعی میکند تا نتیجه را تحت تاثیر قرار بدهد. بازیکن به نتیجهی بازی وابستگی دارد و پیامدهای این فعالیت اختیاری و قابل بحث هستند.
تعاریف بازیسازان:
کریس کرافورد: بازیها زیرمجموعهای از تفریح محدود به کشمکش بین بازیکنها هستند که در آن هر بازیکن سعی دارد جلوی رسیدن دیگری به هدف را بگیرد. بازیها شامل چیزهای مختلف از جمله اسباببازی، چالش، داستان، رقابت و غیره میشوند.
سید مهیر: مجموعهای از تصمیمهای بامعنی
ارنست آدامز و اندرو رولینگز: یک یا چند مجموعهی چالش مرتبط به هم در محیطی شبیهسازی شده
کتی سالن و اریک زیمرمان: بازی، سیستمی است که در آن بازیکنندهها در رقابتی مجازی درگیر میشوند که توسط قوانین ویژهای تعریف شده و نتیجهی قابل شمارشی دارد
راف کاستر: بازی یعنی دریافت و یادگرفتن تحلیل الگوها
بازی یک فعالیت قانون منده که در یک دنیای مجازی و انتزاعی اتفاق می افته، کاربر در اون الگوهای قابل تشخیص و قابل یادگیری برخورد می کنه قدرت انتخاب داره و در نهایت نتیجه کارش رو در یک سیستم جزا و پاداش می بیند.