Killzone: Shadow Fall اولین بازی بود که در ماه فوریه برای PS4 پرده برداری شد.سری killzone همیشه به خاطر جلوه های بصری فوق العاده اش و بخش چند نفره ی اعتیاد آورش از ابتدای عرضه ی نسخه های killzone 2 , 3 بر روی PS3 شناخته شده است. اما مشکل بزرگ نسخه های قبلی این بازی سرعت خطی و گیم پلی مبارزات آن بود که بعد از مدتی خسته کننده میشد.اما چگونه Killzone: Shadow Fall میخواهد بر خلاف نسخه های پیشین خود عمل کند؟بیایید به آن پی ببریم.
ارائه ی بازی:
داستان بازی 30 سال بعد از Killzone 3 اتفاق می افتد. منطقه ی بین دو جناح درگیر در جنگ توسط یک دیوار به دو نیم تقسیم شده است. با این حال یک جنگ از هم گسیخته بین جناح Helghast و مردم Vekta در حال وقوع است و این جایی است که داستان اصلی بازی از آن جا شروع میشود.از آن جایی که اتفاقات بازی در 30 سال آینده رخ می دهد , Killzone: Shadow Fall با معرفی روبات های پرنده ی آینده و ساختمان های شناور که درون سیاره پراکنده هستند,خود را در یک راه کاملا جدید قرار داده است.این یک چشم انداز جالب است و قطعا نوید یک دنیای منحصر به فرد را درون بازی می دهد.
Killzone: Shadow Fall یک سبک بسیار متمایز دارد که میتوانیم بگوییم بازی همانطوری که به نظر میرسد و احساس می شود است. همچنین جلوه های بصری این بازی به طوری است که سازندگان این بازی تصمیم گرفته اند تا محیط تاریک و خاکستری رنگی که Killzone 2,3 در آن قرار داشت را تغییر دهند و به جای آن جهانی رنگی و پر از جنب و جوش را جایگزین کنند.
اگر چه بازی سبک هنری خود را به طور کامل تغییر داده است اما هنوز هم به نظر می رسد و احساس می شود که این همان عنوان Killzone است و این بسیار چیز خوبی است. باید بگوییم Killzone: Shadow Fall بدون شک زیباترین بازی در PS4 همراه با Infamous: Second Son است.وقتی برای اولین بار این بازی به نمایش در آمد با توجه به حماسی بودن و سبک هنری بی نظیر و اثرات ذرات زرق و برق دار مانند انفجار و شلیک گلوله همه را انگشت به دهان کرد.
تنها چیزی که در مورد این بازی مایه ی تاسف است این است که بازی با سرعت 60 فریم در ثانیه اجرا نمی شود اما سازندگان بازی این قول را داده اند که بازی را روی 30 فریم در ثانیه اجرا و عرضه کنند.این اولین بازی است که برای PS4 معرفی شده است و بسیار شگفت انگیز به نظر می رسد.بسیار هیجان انگیز است اینکه تصور کنیم چه بازی هایی قرار است در آینده برای این کنسول عرضه شوند.]با این نمایش فوق العاده از اولین بازی کنسول نسل بعد سونی باید منتظر بازی های بسیار هیجان انگیز برای آینده باشیم و مطمئنا 4PlayStation این قدرت را داراست.[
گیم پلی:
دموی قابل بازی که در نمایشگاه E3 امسال برای این بازی به نمایش در آمد به گیمر ها این اجازه را میداد که مرحله ای را که در جنگل اتفاق می افتد را بازی کنند.جنگل پر از چیز های هیجان انگیز بود.از درختان انبوه گرفته تا پایگاه های نظامی و البته به قتل رساندن Helghast .دمو قسمتی از مکانیک این بازی را معرفی می کرد و همچنین چگونگی خیر خطی بودن گیم پلی و قدرت انتخاب های فراوان را در آن نشان میداد.
وقتی بازی از شما میخواهد که از یک نقطه به نقطه ی دیگری بروید شما این حق را دارید که راهی را انتخاب کنید که برای شما آسان تر است و محیط باز تری دارد.چگونه می خواهید در مراحل آتی بازی با دشمنانتان مبارزه کنید؟دوست دارید از هواپیمای بدون سرنشین استفاده کنید تا آن ها را گیج کنید یا آن ها را در جایی که در آن هستند مشغول کنید یا آن ها را به گوشه ای بیاندازید یا با تفنگتان مستقیما به آن ها حمله کنید؟ حق انتخاب با شماست و نشان می دهد که این بازی کمتر خطی است.شما در طول بازی انتخاب های بیشتری نیز دارید که چگونه و کجا دشمنانتان را درگیر کنید. برخلاف نسخه های قبلی که شما تنها از یک راهرو به راهروی دیگر می رفتید.
یکی از چیز های جالبی که به Killzone: Shadow Fall اضافه شده است هواپیمای بدون سرنشین می باشد که از ابتدای بازی تا انتهای آن هر جا که بروید شما را دنبال می کند. این هواپیما می تواند دستورات مختلفی را دریافت کند. از جمله قرار دادن یک سپر در مقابلتان که شما را در مقابل گلوله های دشمن محافطت میکند یا دشمنان را با یک EMP بی حس می کند.حمله ی مستقیم و هک کردن پایانه ها از جمله کار های این هواپیماست. این روبات آزادی های استراتژیک و عناصر سرگرم کننده را به بازی اضافه میکند که باعث افزایش سرعت این بازی می شود.
من خوشحال می شوم بگویم که اگر شما نگران این هستید که این بازی حس کشتار خود را در گیم پلی خود از دست داده است من با خیال راحت این اطمینان را به شما میدهم که اینطور نیست.این بازی هنوز هم یک کشتار اصیل است اما با گزینه ها و انتخاب های بیشتر, محیط های متنوع, عناصر استراتژیک, جلوه های بصری زیبا و از همه مهم تر یک بهبود بزرگ در گیم پلی.
سلاح ها در Killzone: Shadow Fall از نظر وزن و قدرت بسیار خوب کار شده اند.من نمیتوانم صبر کنم تا تمام حملاتی را که با هر تفنگی که در بازی ارائه شده است میتوان انجام داد را امتحان کنم.تنها گله ی من از این بازی در طول نمایش آن افت فریم در بعضی از نقاط بازی است و کنترل ها که در طول بسیاری از عملکرد های بازی مانند دستور دادن به هواپیمای بدون سرنشین و پرتاب کردن فایل های فشرده از سکو در تمام طول بازی بسیار گیج کننده میشود.با این حال سازندگان این نوید را داده اند که بازی در زمان انتشار با سرعت 30 فریم در ثانیه عرضه خواهد شد و کنترل ها هم به خوبی کار خواهند کرد.
اما در مورد جزئیات بخش چند نفره تا کنون هیچ صحبتی نشده است. با این حال سازنده ی این بازی گفته است که بخش چند نفره یک جزء عظیم و جدا نشدنی از بازی Killzone: Shadow Fall است که با بسیاری از ویژگی های جدید و شگفتی همراه میشود و زمان معرفی آن نمایشگاه Gamescom در تاریخ 21 آگوست است.
نتیجه گیری:
من از بازی Killzone: Shadow Fall بسیار راضی هستم و منتظرم تا سال بعد زمانی که منتشر شد آن را روی PS4 تجربه کنم.اگر می خواهید دوستان خود را با یک گرافیک عالی تحت تاثیر قرار دهید و قدرت PS4 را به آن ها نشان بدهید Killzone: Shadow Fall بهترین گزینه ی شماست.با این حال بسیاری از جزئیات هستند که ما از آن ها بی خبریم مانند بخش چند نفره ,شیوه ی مبارزات و تاریخ انتشار دقیق این بازی...چشمان خود را برای ]دیدن و شنیدن[ اطلاعات بیشتر از این بازی باز نگه دارید ]و هرگز تجربه ی بازی کردن آن را از دست ندهید[...
مهدی فرخی
منبع: http://gamingbolt.com
داستان بازی 30 سال بعد از Killzone 3 اتفاق می افتد. منطقه ی بین دو جناح درگیر در جنگ توسط یک دیوار به دو نیم تقسیم شده است. با این حال یک جنگ از هم گسیخته بین جناح Helghast و مردم Vekta در حال وقوع است و این جایی است که داستان اصلی بازی از آن جا شروع میشود.از آن جایی که اتفاقات بازی در 30 سال آینده رخ می دهد , Killzone: Shadow Fall با معرفی روبات های پرنده ی آینده و ساختمان های شناور که درون سیاره پراکنده هستند,خود را در یک راه کاملا جدید قرار داده است.این یک چشم انداز جالب است و قطعا نوید یک دنیای منحصر به فرد را درون بازی می دهد.
اگر چه بازی سبک هنری خود را به طور کامل تغییر داده است اما هنوز هم به نظر می رسد و احساس می شود که این همان عنوان Killzone است و این بسیار چیز خوبی است. باید بگوییم Killzone: Shadow Fall بدون شک زیباترین بازی در PS4 همراه با Infamous: Second Son است.وقتی برای اولین بار این بازی به نمایش در آمد با توجه به حماسی بودن و سبک هنری بی نظیر و اثرات ذرات زرق و برق دار مانند انفجار و شلیک گلوله همه را انگشت به دهان کرد.
گیم پلی:
دموی قابل بازی که در نمایشگاه E3 امسال برای این بازی به نمایش در آمد به گیمر ها این اجازه را میداد که مرحله ای را که در جنگل اتفاق می افتد را بازی کنند.جنگل پر از چیز های هیجان انگیز بود.از درختان انبوه گرفته تا پایگاه های نظامی و البته به قتل رساندن Helghast .دمو قسمتی از مکانیک این بازی را معرفی می کرد و همچنین چگونگی خیر خطی بودن گیم پلی و قدرت انتخاب های فراوان را در آن نشان میداد.
یکی از چیز های جالبی که به Killzone: Shadow Fall اضافه شده است هواپیمای بدون سرنشین می باشد که از ابتدای بازی تا انتهای آن هر جا که بروید شما را دنبال می کند. این هواپیما می تواند دستورات مختلفی را دریافت کند. از جمله قرار دادن یک سپر در مقابلتان که شما را در مقابل گلوله های دشمن محافطت میکند یا دشمنان را با یک EMP بی حس می کند.حمله ی مستقیم و هک کردن پایانه ها از جمله کار های این هواپیماست. این روبات آزادی های استراتژیک و عناصر سرگرم کننده را به بازی اضافه میکند که باعث افزایش سرعت این بازی می شود.
سلاح ها در Killzone: Shadow Fall از نظر وزن و قدرت بسیار خوب کار شده اند.من نمیتوانم صبر کنم تا تمام حملاتی را که با هر تفنگی که در بازی ارائه شده است میتوان انجام داد را امتحان کنم.تنها گله ی من از این بازی در طول نمایش آن افت فریم در بعضی از نقاط بازی است و کنترل ها که در طول بسیاری از عملکرد های بازی مانند دستور دادن به هواپیمای بدون سرنشین و پرتاب کردن فایل های فشرده از سکو در تمام طول بازی بسیار گیج کننده میشود.با این حال سازندگان این نوید را داده اند که بازی در زمان انتشار با سرعت 30 فریم در ثانیه عرضه خواهد شد و کنترل ها هم به خوبی کار خواهند کرد.
نتیجه گیری:
من از بازی Killzone: Shadow Fall بسیار راضی هستم و منتظرم تا سال بعد زمانی که منتشر شد آن را روی PS4 تجربه کنم.اگر می خواهید دوستان خود را با یک گرافیک عالی تحت تاثیر قرار دهید و قدرت PS4 را به آن ها نشان بدهید Killzone: Shadow Fall بهترین گزینه ی شماست.با این حال بسیاری از جزئیات هستند که ما از آن ها بی خبریم مانند بخش چند نفره ,شیوه ی مبارزات و تاریخ انتشار دقیق این بازی...چشمان خود را برای ]دیدن و شنیدن[ اطلاعات بیشتر از این بازی باز نگه دارید ]و هرگز تجربه ی بازی کردن آن را از دست ندهید[...
مهدی فرخی
منبع: http://gamingbolt.com