امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چگونه مس افکت ساختارها را در بازیهای کامپیوتری شکست
#1
همان طور که می دانید بازی مس افکت ۳ با نمرات خیره کننده ی خود همه را غافلگیر کرده. آنقدر این بازی زیبا و بزرگ است که من جرأت نکردم به نقد یا انتقاد از این بازی بپردازم. این بازی به معنای واقعی کلمه حجت را در عرضه ی بازی های کامپیوتری تمام کرده است و به ما فهماند که چگونه می توان «واقعاً بازی ساخت». من در اینجا به جای اینکه به نقد از این بازی بپردازم یک قدم جلوتر رفته و دورنمایی از افق چند ساله ی مس افکت را تقدیم شما می کنم تا با هم بنگریم و بیندیشیم که چرا سری مس افکت با بازیهای دیگر متفاوت است و این بازی چگونه ساختار و اصول بازی سازی را تغییر داده است. [تصویر:  Mass-Effect-3-11.jpg] [تصویر:  ME3.jpg] بلاخره فرمانده شپرد آخرین مأموریت خود را نیز به سر رساند و مردم را از شر ریپر های مزاحم آسوده کرد و پرونده ی ماجرایی را که در اثر جرمی ۱ بوجود آمده بود را بست. یک ایده منحصر به فرد( یعنی تلفیق یک بازی نقش آفرینی با یک شوتر اکشن) بازی ای رو رقم زد که خود یکی از خاطره انگیز ترین لحظه های زندگیمان را رقم زد. به همین دلیل است که همه اثر جرمی را یک ژانر یگانه و منحصر به فرد می دانند. اثر جرمی یکی از اولین ها در انتقال بازی های نقش آفرینی در کنسول ها بود و قبل از آن اکثر بازی های نقش آفرینی تنها در کامپیوتر های شخصی ساخته می شدند. زمانی که (RPG Role Playing Games) های ژاپنی راه خود را درون کنسول های اصلی پیدا کرده بودند. RPG های غربی موفقیت های بسیاری را در PC پیدا می کرده بودند که راه را برای ورود این نوع بازی ها در کنسول هار را نیز هموار می کرد. بازی هایی مانند اسکایرم، ویچر۲، فالوت ۳، فیبل ۲، عصر اژدها را یک WRPG می گویند یعنی بازی نقش آفرینی غربی که اصول و قوانین مربوط به این نوع بازی ها را حفظ کرده اند اما چیزی که ما در اثر جرمی می بینیم یک WRPG ساده نیست وهمینطور یک RPG ساده هم نیست. این بازی سعی کرد که دروازه ای بزرگ برای ورود بازی های غربی به شکل فرنچایز های ژاپنی را باز کند. بهتر بگویم: کسانی که دوستدار بازی های RPG ژاپنی بودند به شدت به سمت این بازی هجوم آوردند.تلفیق ژانر rpg و اکشن در اثر جرمی به بسیاری از سازندگان بازی ها یک الگو ارائه داد که می شود که از المان های RPG در انواع ژانر ها بهره برد. برخی از این بازی ها از این الگو الهام گرفتند و حتی موفق ظاهر شدند مانند بازی RPG Action بردرلند محصول ۲k یا بازی دارکسایدرز THQ.

[تصویر:  mass2.jpg]
شیوه ی بیان بازی مس افکت هم تأثیرات خود را بر انواع بازی ها گذاشته است مانند آزادی عمل در انتخاب گزینه ها و مشخص کردن سمت و سوی بازی که حتی بعضی قسمت های Action-Adventure نیز در بازی احساس می شود که خیلی خوب در آمده است که تصمیم گیری به عهده ی شماست که یک یک قهرمان باشید یا ضد قهرمان. در مس افکت سیستم دیالوگ گویی کاراکتر ها هم از آن شیوه ی سنتی بازیهای نقش آفرینی در آمده و به گونه ای در این سبک ساختار شکنی کرده و نزدیک به واقعیت شده است. البته این واقعیت را نیز نباید کتمان کرد که همه ی گیمر ها رابطه خوبی با این بازی ها برقرار نکردند. مثلاً RPG بازان حرفه ای ممکن است بگویند که المان های یک بازی RPG به شدت در این بازی افول کرده است مخصوصاً زمانی که وارد جنگ می شود. گیمرانی که عادت به گیمپلی کند و استراتژیکی هستند با آغوش باز از این بازی طرفداری نکردند. بعضی فن های RPG هم از روند خطی این بازی شکایت کردند(مخصوصاً Mass Effect 2). در واقع Bioware این هدف را به دنبال داشت که بیشترین المان های RPG ممکن را در یک بازی اکشن بگنجاند که در مس افکت ۳ تأثیر کارش خیلی فوق العاده بود.
[تصویر:  mass1.jpg]
یکی از دلایلی که باز bioware موفق بود وارد کردن المان های عشق و عاشقی در بازی بود که این امر وقتی با شپرد زن در مس افکت ۲ بازی می کنید به وفور دیده می شود. و چون بازی در کانادا تولید می شود که ازدواج هم جنسگرا ها برای دهه هاست آزاد است در بازی حتی اثراتی از هم جنس گرایی هم دیده می شود اگر شما کاراکتر مرد را انتخاب کنید. همانطور که می دانید بازی به شما این انتخاب را می دهد که از بین کاراکتر مرد یا زن یکی را انتخاب کنید و بازی رو با او پیش ببرید. چون در دو بازی اول کم تر توجهی به آن شد و کم تر از ۲۰ % گیمر ها این گزینه را انتخاب کردند( که واقعاً صدای بی نظیر جنیفر هیل بر روی این کاراکتر را از دست دادند) Bioware تصمیم گرفت که در اثر جرمی ۳ تأکید بیشتر روی کاراکتر زن داشته باشد که برای این کار کاراکتر زن را خیلی Romance ساخت تا گیمر های مرد بیشتری را برای انتخاب این گزینه ترغیب کند. البته تریلر FemShep بازی به ما ثابت کرد که این بازی هیچگونه قصدی برای وارد کردن المان های شهوانی به این بازی نداشت و فقط برای تبلیغات و ترغیب مخاطبان اجتماعی به بازی این کار را انجام داد. همه ی گیمر ها چه زن و چه مرد می دانند که به همان اندازه که روی قسمت مرد کار شده است، روی قسمت زن نیز کار شده است. در کل بازی مس افکت ۳ دنیای بازی را از شکل یکنواخت خود در آورد و باعث شد که بازی ها جذاب تر و دلنشین تر شوند(مخصوصاً برای طرفداران RPG). یکی از بازی های سرشناس این نسل که کاری کرد تا سبک RPG تداوم بیشتری داشته باشد و مردم به طرف آن جذب شوند و ایده ها و افکار جدیدی را به صنعت بازی تزریق کرد که برای سالیان سال الگوی بازیسازان دیگر خواهد بود.
[size=xx-small]
http://www.game-iran.com/pc-game/pc-game-reviews/.html
[تصویر:  QNzWe.jpg]
پاسخ
#2
این اخریه که پایان خیلی ابکی داشت(منظورم قسمت سومشه)
.:افتخار ما آریایی بودن است:.                                                  
پاسخ
#3
خوب DLC جدیدشو دان کن!
پاسخ
#4
خیلی از بازیش خوشم امد و بهترین بازی سوم شخص منهConfused25:Confused25:Confused25:
پاسخ
#5
گرافیکش خیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییلییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی عالیییییییییییییییییییی بود
The champ is here
[تصویر:  john-cena-4.jpg]
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  آموزش بازی سازی: چگونه عناصر تکراری مراحل را جذاب کنیم؟ MoeinTN 0 1,431 12-25-2017, 12:10 PM
آخرین ارسال: MoeinTN
  استرنج‌مَن یا: چگونه یاد گرفتم نگرانی را کنار گذاشته و به نامعلومی عشق بورزم Punished Snake 1 2,235 10-26-2016, 05:24 PM
آخرین ارسال: S.T.A.R.S
  مقاله | چگونه از بازی های ویدیویی پول در بیاوریم ؟ BadBoy4Ever 40 13,551 01-25-2016, 05:31 PM
آخرین ارسال: Hidden Shadow
Information چگونه بهترین مرحله یWITCHER3 ساخته شد THE LEGEND 1 7 3,329 12-19-2015, 06:26 PM
آخرین ارسال: THE LEGEND 1
  مدیریت نابجا و مدعیان شکست خورده | بررسی داستان «بازی تاج و تخت ها»ی تل تیل It's Time 4 2,322 12-10-2015, 12:45 AM
آخرین ارسال: Oliver Allen

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان