نظرسنجی: دنیای کدام بازی را بیشتر دوست دارید؟
شما مجاز به شرکت در این نظرسنجی نیستید.
just cause3
3.57%
1 3.57%
metal gear solid5
7.14%
2 7.14%
GTA V
64.29%
18 64.29%
the witcher3
17.86%
5 17.86%
ACConfusedyndicate
7.14%
2 7.14%
در کل 28 رأی 100%
*شما به این گزینه رأی داده‌اید. [نمایش نتایج]

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
همه چیز در بازی های open-world به اندازه بستگی ندارد! تحلیلی بر دنیاهای open-world
#1
Information 
سرزمین Medici در just cause3 بسیار عظیم و پراکنده است و تا جایی که چشم کار می کند امتداد می یابد. اما این واقعا تنها چیزی است که برای عرضه کردن دارد. کیلومترها دشت، جنگل ها و کوهستان دارد اما تعداد کمی از این مکان ها می توانند واقعا نظرتان را جلب کنند. این عنوان مانند یک بازی بتسدا نیست که بتوانید در آن مسیر حرکت مشخص کنید، راه بروید و به یک مرحله یا داستان عجیب غریب بر بخورید. در Medici به هر کجا که بروید یا محدوده ی گسترده ای که هیچ چیز ندارد را می بینید یا یک پایگاه دشمن که باید منهدم شود!
اندازه بی اهمیت است. چنین جهان عظیمی شاید از نوک قله کوه تاثیرگذار به نظر بیاید اما بازیباز را به هیچ عنوان درگیر خود نمی کند. به همین دلیل، امروزه بازی های جهان بازی که کوچکتر و پرچزییات ترند، تاثیر بیشتری می گذارند. با تمرکز روی فشرده کردن نسبی فضای بازی، سازندگان می توانند در ساختن جهان های خود، دقیق تر باشند. نتیجه این کار دنیاهایی است قابل باور و دست ساخته، که بی خودی بزرگ نیست.

[تصویر:  5749X8Qk1P_3.878x0.Z-Z96KYq.jpg]


GTA V مثال خوبی برای این موضوع است. دنیای راک استار مطمئناً بزرگ است اما نه به اندازه ی بعضی بازی های دیگر. می توان در عرض چند دقیقه با یک هلیکوپتراز یک انتها به انتهای دیگر آن رسید. لس سانتوس و منطقه حومه ای بلینی در این بازی، نمونه های فوق العاده ای ازاتمسفر و دنیا سازی اند.
هر جا را بنگرید مقدار دیوانه واری جزییات ریز و با ارزش از بیلبوردها گرفته تا حیات وحش، علایم خیابان و نحوه ی اثر گذاشتن شهرواندان دارای هوش مصنوعی روی یکدیگر یافت می شود. روز بعد در حالی که به طور اتفاقی  در نقشه رانندگی می کردم، به تعدادی پلیس و یک گروه تبهکار موتورسوار برخوردم که در آزادراه به هم تیراندازی می کردنند. دفعه ی بعد که در اثر حادثه ای  با ماشین به درون کانال افتادم، یک عابر تلفن همراه خود را بیرون آورد و شروع کرد به عکس گرفتن، دقیقا مثل کاری که یک فرد در زندگی واقعی انجام می دهد. اینها چیزهایی هستند که باعث می شوند یک بازی جهان باز زنده به نظر برسد. و چنین لحظاتی  معمولا تاثیر به مراتب بیشتری می گذارند.دنیاهای بزرگ ذاتا بد نیستند و بستگی دارد که درباره کدام بازی بحث می کنیم.


[تصویر:  2308710-0512904798-gta_v.jpg]

دنیای just cause3 فضای زیادی دارد اما چیزی ندارد که توجه ما را جلب کند.metal gear solid5 کمبودی در عمق ندارد، اما کمپ اُمگا - در ground zeroes- بیشتر از افغانستان یا آفریقای phantom pain در ذهنم مانده است. این مکان به طرز خارق العاده ای طراحی شده بود، به طوری که حدود 30ساعت را به آزمایش کردن سیستم عالی و سرگرم کننده مخفی کاری آن پرداختم. به نظر می رسد هر نقطه از کمپ و پایگاه نظامی با دقت ساخته شده اند . مشخص است که به همین اندازه به مکان های بازی اصلی(افغانستان و آفریقا) توجه شده است. اما بزرگیِ مکان و مناظر امتداد یافته ی خالی، طراحی این مراحل را کم رنگ جلوه می دهد.

[تصویر:  kSIVAYUvGS7G.878x0.Z-Z96KYq.jpg]

من عنوانelite:dangerous را می پسندم، اما بعضی وقت ها حس می کنم صدها میلیون ستاره برای جست و جو دارم و این شاید کمی غیرلازم باشد. من ایده ی رفتن به عمیق ترین و تاریک ترین نقط کهکشان راه شیری را دوست دارم اما این را هم میدانم تنها چیزی که پیدا خواهم کرد، سیاره های بیشتر است. منظورم این است که شاید آنها واقعا سیاره های زیبایی باشند اما یک مکان کوچک از کهکشان که دست ساز تر باشد، برایم جذاب تر است.
بازیی به بی منطقی just cause3 با آن wing suit ضد جاذبه اش به جهان بزرگی نیاز دارد اما من صادقانه می گویم اگر این دنیا نصف این اندازه هم باشد هنوز بزرگ است. پس بهتر است هنرمندان روی جزییات کوچک تمرکز کنند تا مکانی جالب تر بسازند. می توانید دنیای خود را کیلومترها گسترش دهید اما اگر خالی و غیرطبیعی به نظر برسد، کار بی ارزشی انجام داده اید.


این تحلیل خلاصه ای از مقاله یک سایت خارجی بود که ترجمه کردم. نظراتتون رو درباره این موضوع بگید. مطلب از سایت pcgamer گرفته شده با عنوان size isn't everything in open world games. مقداری از مطالب حذف شده برای خلاصه شدن امابه اصل مطلب لطمه ای وارد نشده.
[تصویر:  images?q=tbn:ANd9GcQugKLufuOVuLO80fEXlyn...wYEQGMJMEQ]
پاسخ
#2
ممنون میشم اگه لینک مقاله رو بدید .

________________________________________

بعد از دادن لینک نظرم رو بهتون میگم .
[تصویر:  anime-psycho-pass_1436198.jpg]
پاسخ
#3
ادرس سایتش توی عکس gta زدهgamespot  و دو عکس دیگهیه سایت دیگه S0 (44) S0 (44)
[تصویر:  AAR2.jpg]
پاسخ
#4
(12-18-2015, 02:00 AM)Lord-mha نوشته است: ادرس سایتش توی عکس gta زدهgamespot  و دو عکس دیگهیه سایت دیگه S0 (44) S0 (44)

عکس gta رو خودم اضافه کردم چون که اینجا ازش صحبت شده. تو سایت اصلی عکس ac رو زده بود که اسمی ازش آورده نشده بود
[تصویر:  images?q=tbn:ANd9GcQugKLufuOVuLO80fEXlyn...wYEQGMJMEQ]
پاسخ
#5
اینم خود مقاله
http://www.pcgamer.com/size-isnt-everyth...rld-games/
ترجمه کامل بود؟ آخه مقاله اصلی 870 کلمه بود و مقاله شما 657 کلمه
البته باید یه فرقی هم بین متن ترجمه شده و متن اصلی باشه دیگه که زیاد موردی نیست  S0 (2)
پاسخ
#6
fallout هم تو نظرسنجی میزاشتی بهتر بود.چون اپن وردش واقعا خاصه کلا اپن وردای بتسدا خاصه.
S0 (2)
پاسخ
#7
(12-18-2015, 10:36 AM)SaeedSk0157 نوشته است: اینم خود مقاله
http://www.pcgamer.com/size-isnt-everyth...rld-games/
ترجمه کامل بود؟ آخه مقاله اصلی 870 کلمه بود و مقاله شما 657 کلمه
البته باید یه فرقی هم بین متن ترجمه شده و متن اصلی باشه دیگه که زیاد موردی نیست  S0 (2)

پس اون تیکه ای که با رنگ قرمز نوشتم چی بود

(12-18-2015, 11:47 AM)saeedgreat نوشته است: fallout هم تو نظرسنجی میزاشتی بهتر بود.چون اپن وردش واقعا خاصه کلا اپن وردای بتسدا خاصه.

شرمنده اصلاfallout رو یادم نبود
[تصویر:  images?q=tbn:ANd9GcQugKLufuOVuLO80fEXlyn...wYEQGMJMEQ]
پاسخ
#8
انداره دنیا مهمه ولی نه به اندازه جزییات به طور مثال توی بازی اسکایریم وقتی در حال گشتنی امکان داره یک فرد رو ببینی که بهت یک ماموریت بده یا در حال گشتن توی جنگل یک غار مرموز ببینی که داخلش داستانی بزرگ نهفته
در اخر باید بگم توی یک بازی open world جزییات خیلی مهمتره
 [تصویر:  o4ty_hollywood_undead_as_an_anime_rock_b...9uovrt.jpg]







پاسخ
#9
مطلب خوب بود خوشم اومد  113
ولی توی نظر سنجی یه اشتباهی کردی ببین بازی هایی مثل مافیا هم میتونستن باشن یا حداقل به شکل سایر بازی ها بیان
ولی شما توی نظر سنجی انتخاب ما رو محدود کردی به نظرم یدونه سایر بازی ها باید اضافه بشه
خسته نباشی ایشالله همیشه فعال باشی  S0 (2)
پاسخ
#10
من بیشتر با ویچر حال کردم واقعا دنیای عظیم و شگفت انگیزی داشت گرافیک هنری که داشت داخل هیچ بازی تا الان ندیدم .
ممنون بابت مقاله S0 (74)
[تصویر:  game_of_thrones__a_clash_of_kings_by_stm...5ntv92.jpg]
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مقایسه بازی wow با new world beh123 1 606 01-06-2023, 11:00 AM
آخرین ارسال: PEYMAN66
  بررسی بازی The Quarry : فیلم خوب، بازی معمولی علی امینی 0 972 06-14-2022, 03:46 PM
آخرین ارسال: علی امینی
  زمین بازی خدایان،نقد بازی INJUSTICE GODS AMONG US Funny Man 29 13,749 11-28-2020, 06:39 AM
آخرین ارسال: saeid15
  دنیای خمیری (نقدی کوتاه از بازی بیاد ماندنی neverhood)+دانلود بازی ALAN PAYNE 14 9,181 04-11-2020, 02:31 PM
آخرین ارسال: peyman_eun
  مدیریت بازی مدیریت زندگی است .نقد بازی قهرمانان دیوار قرون وسطی mghnlolo 0 1,740 06-22-2017, 04:49 PM
آخرین ارسال: mghnlolo

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان