12-18-2015, 01:39 AM
(آخرین ویرایش: 12-18-2015, 12:40 PM، توسط THE LEGEND 1.)
سرزمین Medici در just cause3 بسیار عظیم و پراکنده است و تا جایی که چشم کار می کند امتداد می یابد. اما این واقعا تنها چیزی است که برای عرضه کردن دارد. کیلومترها دشت، جنگل ها و کوهستان دارد اما تعداد کمی از این مکان ها می توانند واقعا نظرتان را جلب کنند. این عنوان مانند یک بازی بتسدا نیست که بتوانید در آن مسیر حرکت مشخص کنید، راه بروید و به یک مرحله یا داستان عجیب غریب بر بخورید. در Medici به هر کجا که بروید یا محدوده ی گسترده ای که هیچ چیز ندارد را می بینید یا یک پایگاه دشمن که باید منهدم شود!
اندازه بی اهمیت است. چنین جهان عظیمی شاید از نوک قله کوه تاثیرگذار به نظر بیاید اما بازیباز را به هیچ عنوان درگیر خود نمی کند. به همین دلیل، امروزه بازی های جهان بازی که کوچکتر و پرچزییات ترند، تاثیر بیشتری می گذارند. با تمرکز روی فشرده کردن نسبی فضای بازی، سازندگان می توانند در ساختن جهان های خود، دقیق تر باشند. نتیجه این کار دنیاهایی است قابل باور و دست ساخته، که بی خودی بزرگ نیست.
GTA V مثال خوبی برای این موضوع است. دنیای راک استار مطمئناً بزرگ است اما نه به اندازه ی بعضی بازی های دیگر. می توان در عرض چند دقیقه با یک هلیکوپتراز یک انتها به انتهای دیگر آن رسید. لس سانتوس و منطقه حومه ای بلینی در این بازی، نمونه های فوق العاده ای ازاتمسفر و دنیا سازی اند.
هر جا را بنگرید مقدار دیوانه واری جزییات ریز و با ارزش از بیلبوردها گرفته تا حیات وحش، علایم خیابان و نحوه ی اثر گذاشتن شهرواندان دارای هوش مصنوعی روی یکدیگر یافت می شود. روز بعد در حالی که به طور اتفاقی در نقشه رانندگی می کردم، به تعدادی پلیس و یک گروه تبهکار موتورسوار برخوردم که در آزادراه به هم تیراندازی می کردنند. دفعه ی بعد که در اثر حادثه ای با ماشین به درون کانال افتادم، یک عابر تلفن همراه خود را بیرون آورد و شروع کرد به عکس گرفتن، دقیقا مثل کاری که یک فرد در زندگی واقعی انجام می دهد. اینها چیزهایی هستند که باعث می شوند یک بازی جهان باز زنده به نظر برسد. و چنین لحظاتی معمولا تاثیر به مراتب بیشتری می گذارند.دنیاهای بزرگ ذاتا بد نیستند و بستگی دارد که درباره کدام بازی بحث می کنیم.
دنیای just cause3 فضای زیادی دارد اما چیزی ندارد که توجه ما را جلب کند.metal gear solid5 کمبودی در عمق ندارد، اما کمپ اُمگا - در ground zeroes- بیشتر از افغانستان یا آفریقای phantom pain در ذهنم مانده است. این مکان به طرز خارق العاده ای طراحی شده بود، به طوری که حدود 30ساعت را به آزمایش کردن سیستم عالی و سرگرم کننده مخفی کاری آن پرداختم. به نظر می رسد هر نقطه از کمپ و پایگاه نظامی با دقت ساخته شده اند . مشخص است که به همین اندازه به مکان های بازی اصلی(افغانستان و آفریقا) توجه شده است. اما بزرگیِ مکان و مناظر امتداد یافته ی خالی، طراحی این مراحل را کم رنگ جلوه می دهد.
من عنوانelite:dangerous را می پسندم، اما بعضی وقت ها حس می کنم صدها میلیون ستاره برای جست و جو دارم و این شاید کمی غیرلازم باشد. من ایده ی رفتن به عمیق ترین و تاریک ترین نقط کهکشان راه شیری را دوست دارم اما این را هم میدانم تنها چیزی که پیدا خواهم کرد، سیاره های بیشتر است. منظورم این است که شاید آنها واقعا سیاره های زیبایی باشند اما یک مکان کوچک از کهکشان که دست ساز تر باشد، برایم جذاب تر است.
بازیی به بی منطقی just cause3 با آن wing suit ضد جاذبه اش به جهان بزرگی نیاز دارد اما من صادقانه می گویم اگر این دنیا نصف این اندازه هم باشد هنوز بزرگ است. پس بهتر است هنرمندان روی جزییات کوچک تمرکز کنند تا مکانی جالب تر بسازند. می توانید دنیای خود را کیلومترها گسترش دهید اما اگر خالی و غیرطبیعی به نظر برسد، کار بی ارزشی انجام داده اید.
این تحلیل خلاصه ای از مقاله یک سایت خارجی بود که ترجمه کردم. نظراتتون رو درباره این موضوع بگید. مطلب از سایت pcgamer گرفته شده با عنوان size isn't everything in open world games. مقداری از مطالب حذف شده برای خلاصه شدن امابه اصل مطلب لطمه ای وارد نشده.
اندازه بی اهمیت است. چنین جهان عظیمی شاید از نوک قله کوه تاثیرگذار به نظر بیاید اما بازیباز را به هیچ عنوان درگیر خود نمی کند. به همین دلیل، امروزه بازی های جهان بازی که کوچکتر و پرچزییات ترند، تاثیر بیشتری می گذارند. با تمرکز روی فشرده کردن نسبی فضای بازی، سازندگان می توانند در ساختن جهان های خود، دقیق تر باشند. نتیجه این کار دنیاهایی است قابل باور و دست ساخته، که بی خودی بزرگ نیست.
GTA V مثال خوبی برای این موضوع است. دنیای راک استار مطمئناً بزرگ است اما نه به اندازه ی بعضی بازی های دیگر. می توان در عرض چند دقیقه با یک هلیکوپتراز یک انتها به انتهای دیگر آن رسید. لس سانتوس و منطقه حومه ای بلینی در این بازی، نمونه های فوق العاده ای ازاتمسفر و دنیا سازی اند.
هر جا را بنگرید مقدار دیوانه واری جزییات ریز و با ارزش از بیلبوردها گرفته تا حیات وحش، علایم خیابان و نحوه ی اثر گذاشتن شهرواندان دارای هوش مصنوعی روی یکدیگر یافت می شود. روز بعد در حالی که به طور اتفاقی در نقشه رانندگی می کردم، به تعدادی پلیس و یک گروه تبهکار موتورسوار برخوردم که در آزادراه به هم تیراندازی می کردنند. دفعه ی بعد که در اثر حادثه ای با ماشین به درون کانال افتادم، یک عابر تلفن همراه خود را بیرون آورد و شروع کرد به عکس گرفتن، دقیقا مثل کاری که یک فرد در زندگی واقعی انجام می دهد. اینها چیزهایی هستند که باعث می شوند یک بازی جهان باز زنده به نظر برسد. و چنین لحظاتی معمولا تاثیر به مراتب بیشتری می گذارند.دنیاهای بزرگ ذاتا بد نیستند و بستگی دارد که درباره کدام بازی بحث می کنیم.
دنیای just cause3 فضای زیادی دارد اما چیزی ندارد که توجه ما را جلب کند.metal gear solid5 کمبودی در عمق ندارد، اما کمپ اُمگا - در ground zeroes- بیشتر از افغانستان یا آفریقای phantom pain در ذهنم مانده است. این مکان به طرز خارق العاده ای طراحی شده بود، به طوری که حدود 30ساعت را به آزمایش کردن سیستم عالی و سرگرم کننده مخفی کاری آن پرداختم. به نظر می رسد هر نقطه از کمپ و پایگاه نظامی با دقت ساخته شده اند . مشخص است که به همین اندازه به مکان های بازی اصلی(افغانستان و آفریقا) توجه شده است. اما بزرگیِ مکان و مناظر امتداد یافته ی خالی، طراحی این مراحل را کم رنگ جلوه می دهد.
من عنوانelite:dangerous را می پسندم، اما بعضی وقت ها حس می کنم صدها میلیون ستاره برای جست و جو دارم و این شاید کمی غیرلازم باشد. من ایده ی رفتن به عمیق ترین و تاریک ترین نقط کهکشان راه شیری را دوست دارم اما این را هم میدانم تنها چیزی که پیدا خواهم کرد، سیاره های بیشتر است. منظورم این است که شاید آنها واقعا سیاره های زیبایی باشند اما یک مکان کوچک از کهکشان که دست ساز تر باشد، برایم جذاب تر است.
بازیی به بی منطقی just cause3 با آن wing suit ضد جاذبه اش به جهان بزرگی نیاز دارد اما من صادقانه می گویم اگر این دنیا نصف این اندازه هم باشد هنوز بزرگ است. پس بهتر است هنرمندان روی جزییات کوچک تمرکز کنند تا مکانی جالب تر بسازند. می توانید دنیای خود را کیلومترها گسترش دهید اما اگر خالی و غیرطبیعی به نظر برسد، کار بی ارزشی انجام داده اید.
این تحلیل خلاصه ای از مقاله یک سایت خارجی بود که ترجمه کردم. نظراتتون رو درباره این موضوع بگید. مطلب از سایت pcgamer گرفته شده با عنوان size isn't everything in open world games. مقداری از مطالب حذف شده برای خلاصه شدن امابه اصل مطلب لطمه ای وارد نشده.