طبق گزارشات رسمی جدید، کشور آلمان بهلطف فروش سرسامآور پلیاستیشن۴، اکنون به بزرگترین محفل معاملات کنسولهای خانگی در کل جهان تبدیل شده است و هر روز به تعداد کاربران این نسل هشتمی سونی افزوده و از تعداد دارندگان پلتفرمهای رقیبان کاسته میشود. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با ما در ادامه خبر همراه باشید.
با فروشی بیشتر از ۳۰ میلیون واحد، پلیاستیشن۴ اکنون حاکم بلامنازع بازار فروش کنسولهای خانگی در اکثر کشورها محسوب میشود و در ایالات متحده آمریکا، اروپا و خاورمیانه با اقتدار تمام پیشتازی میکند! سونی که پیشتر گفته بود قصد دارد تا رکوردهای کنسول افسانهای پلیاستیشن۲ را با مبارز نسل هشتمی خود بشکند بهنظر میرسد که هر روز در حال نزدیکتر شدن به هدف خود است.
جالب است بدانید که درحالی آمار فروش پلیاستیشن۴ همه را مبهوت خود کرده است که هنوز عناوین انحصاری پر زرق و برق و مورد انتظار آن منتشر نشدهاند و تا کنون شاهد عرضه عناوین بزرگ بسیاری برای این کنسول نبودهایم؛ اکنون تصور کنید که بازیهای عظیم و خوشنامی همچون Uncharted 4 و God of War 4 نیز وارد میدان رقابت شوند!
بر اساس جدیدترین گفتههای اندرو هاوس، مدیر اجرایی ارشد بخش سرگرمیهای کامپیوتری سونی، فروش پلیاستیشن۴ در جمعه سیاه امسال، در تاریخ این شرکت بیسابقه بوده است:
نقلقول:در حال حاضر در تلاش هستیم تا با پلیاستیشن۴، خود را در مقابل موفقیتهای پلیاستیشن۲ بیازماییم و در صورت امکان از آمار فروش آن فراتر رویم!
اما اکنون آلمان چگونه به بزرگترین بازار سونی تبدیل شده است؟ جواب این پرسش و اینکه چگونه پلیاستیشن۴ در حال ربودن کاربران رایانههای شخصی و یا به عبارتی دیگر، چگونه کاربران رایانههای شخصی در حال مهاجرت به کنسول نسل هشتمی سونی هستند، شما را شگفتزده خواهد کرد!
با استناد به گزارش جدید نشریه معتبر «فاینَنشال تایمز» جمع کثیری از دارندگان رایانههای شخصی آلمانی، پلتفرم اصلی خود را بدرود گفتهاند و در حال پیوستن به کاربران پلیاستیشن۴ هستند و این کنسول را به عنوان وسیله اصلی بازی کردن خود انتخاب کردهاند و این تعداد نیز هر روز بیشتر میشود. البته این نکته لازم به ذکر است که منبع آمار و ارقام نویسنده گزارش، هنوز مشخص نشده است و صرفا با تکیه بر اعتبار نام فایننشال تایمز، این خبر را پوشش دادهایم؛ اما در هر صورت، عدم ذکر منبع آماری مربوطه، ما را در تصدیق این گزارش با مشکل مواجه کرده است.
تنها ۲ سال پیش بود که وبسایت آلمانی «بیتکام» با ارائه گزارشی رسمی؛ اعلام کرد که ۷۶ درصد از جامعه بازیبازان آلمانی، رایانههای شخصی را به عنوان پلتفرم اصلی خود برای پرادختن به بازیهای ویدیویی برگزیدهاند. اکنون جای تعجب دارد که این درصد قاطع چگونه در عرض ۲ سال و به این سرعت کاهش یافته است!
اما اگر این گزارش جدید فایننشال تایمز صحت داشته باشد، باید بخش عمدهای از تقصیرات را بر گردن گسترشدهندههای بازیهای ویدیویی نهاد؛ چراکه بیشتر بازیها بر روی رایانههای شخصی بهدرستی بهینهسازی نمیشوند و همواره با مشکلات عدیدهای همراه بودهاند. کافی است که به نسخه رایانههای شخصی عنوان Batman: Arkham Knight نگاهی بیاندازید تا مفهوم جمله قبلی برای شما روشن شود! عدم عرضه عناوین انحصاری بزرگ و لاینآپ نهچندان گسترده انحصاریهای این پلتفرم نیز میتواند دلیل خوبی برای توجیه کاهش سهم رایانههای شخصی از بازار بازیهای ویدیویی باشد.
در هر حال، این تصمیم خود اشخاص بوده است و لذت بردن از یک پلتفرم، تنها به سلیقههای افراد محدود میشود. این گزارش نیز چیز چندانی از شکوه رایانههای شخصی نخواهد کاست!
منبع
[img=0x0]http://i.jeuxactus.com/datas/jeux/t/h/the-last-of-us-2/xl/the-last-of-us-2-artwork-536968c63eb18.jpg[/img]
...Be The Love Everlasting