06-08-2015, 03:21 PM
ترجمه مصاحبه های های صورت گرفته و اطلاعات داده شده توسط مجله Edge: قسمت اول
من این نسخه از مجله Edge رو مطالعه کردم و گفتم که قسمت های مهم و جالب از مصاحبه اعضای این مجله با سازندگان بازی رو برای شما عزیزان ترجمه کنم. D:
خب بریم سر اصل مطلب، یعنی مصاحبه اعضای مجله Edge با کارگردان اجرایی بازی:
نقلقول: مشکلاتی که در طی مراحل ساخت و توسعه بازی برایمان پیش آمد، باعث شدند که ما نتوانیم آن طور که میخواهیم باس فایت ها را بسازیم. ما که میدانستیم که نمیتوانیم آن طور که میخواهیم آن ها را بسازیم، تصمیم گرفتیم که حداقل باس فایت های سرگرم کننده ای که خسته کننده نباشند را خلق کنیم، اما خب فکر کنم که نتوانستیم در قسمت خسته کننده نبودن آن طور که لازم بود خوب عمل کنیم. به نظر آن دسته از افراد که بیش تر با استفاده از سیستم مبارزه و نبرد بازی را طی میکردند، باس فایت ها برایشان اکثرا ساده، جالب و خوب بودند، اما آن دسته از افرادی که بازی را با استفاده از مخفی کاری طی میکردند... برای این دسته افراد باس فایت ها همانند یک سیلی به صورت بودند. ما موفق شدیم تا این مسئله را تاحدودی در نسخه Director's Cut بازی بهبود ببخشیم، اما خب به خاطر این که کات سین ها از قبل ساخته شده بودند و قابل تغییر نبودند، باس های بازی نیز مجبور بودند که بمیرند. پس در نسخه Director's Cut بازی نیز ما شما را مجبور میکردیم تا آن ها را از بین ببرید و نمیتوانستید تنها با استفاده از مخفی کاری آن ها را پشت سر بگذارید. در Deus Ex: Mankind Divided شما نیازی به استفاده از یک شاتگان و یا ایجاد یک انفجار مهیب برای از بین بردن باس ها ندارید (البته اگر بخواهید، میتوانید این کار ها را نیز انجام دهید). دوره طلایی انسان های پیشرفته در سایه کشتار های شکل گرفته در نسخه گذشته، یعنی Human Revolution، شکل گرفته است. انسان های معمولی هم اکنون باور دارند که به انسان های پیشرفته نمیشود اعتماد کرد و همین موضوع باعث شکل گرفتن یک تبعیض نژادی بین انسان های معمولی و انسان های پیشرفته شده است، یک آپارتاید مکانیکی. Dr. Talos Rucker مسئولیت هدایت جنبشی به نام "جنبش حقوق انسان های پیشرفته" را برعهده دارد (این جنبش با نام ARC که مخفف Augmented Rights Coalition است، شناخته میشود). افراد فعال در این جنبش ادعا دارند که اعتراضات آن ها برای رعایت و بدست آوردن حقوق لازم برای انسان های پیشرفته کاملا صلح آمیز است و با آن دسته از آدم ها و تروریست های فاسدی که به نام ARC دست به جنایت میزنند همکاری نمیکنند و با آن ها تفاوت های بسیاری دارند. او (Dr. Talos Rucker) باید در یکی از ماموریت های بازی توسط شما قانع شود تا منطقه امنی که در آن حضور دارد را به صورت مصالمت آمیز و بدون درگیری ترک کند تا بازجویی شود. او باید قانع شود که ترک کردن منطقه ای که در آن حضور دارد آن هم به صورت داوطلبانه و بدون هیچگونه درگیری باعث ضعیف شدن اهدافش از دید دیگر فعالان جنبش و یا به خطر افتادن زندگیش نمیشود. نحوه بازی کردن و وارد شدن شما به Golem City (منطقه ای که Dr. Talos Rucker در آن اقامت دارد) در میزان همکاری او با شما تاثیر میگذارد. اگر شما به صورت اکشن وارد شوید و هر فردی که در سر راهتان میبینید را از بین ببرید، باعث میشوید که ایشان همکاری کم تری را نسبت به وقتی که به صورت مخفی کاری وارد آن منطقه میشوید و صدمات جانی را به حداقل رسانده اید، از خودشان نشان دهند. در این نسخه شما توانایی این را دارید که بازی را کاملا با استفاده از مخفی کاری پیش ببرید. اگر هم از آن دسته افرادی هستید که علاقه دارند تا با استفاده از مبارزه بازی را پیش ببرند، میتوانید دشمنانتان را بکشید، اما همچنان توانایی گرفتن این تصمیم که آن ها را نکشید را دارید. ما همچنین میخواهیم مطمئن شویم که باس فایت های داخل بازی از همان لحظه اول از چنین قوانینی پیروی میکنند و اختیاراتی که در بالا گفته شد را به شما میدهند. بعد از صحبت هایتان با Dr. Talos Rucker (نوشته هایی که در ادامه میخوانید حاوی اسپویل هستند) او متوجه میشود که نگرانیش راجع به خطر جانیش در صورت موافقت کردن به رفتن به بازجویی کاملا صحیح هستند و در حال به وقوع پیوستن میباشند. ما هم اکنون چندین گزینه پیش رویمان داریم. ما میتوانیم با افراد مسلحی که توسط انسان های پیشرفته فاسد فرستاده شده اند مواجه شویم، یا میتوانیم صندوقچه بزرگی (room-sized safe) را که Dr. Talos Rucker کلیدش را قبل از مرگش با ما داد را جست و جو کنیم و چیز های مهم و لازم را بدست آوریم، یا میتوانیم از طریق پنجره موجود در اتاق به بیرون فرار کنیم و به صورت مخفیانه و با استفاده از مخفی کاری از منطقه گلخانه ای (ساختمانی که از پلاستیک و یا شیشه ساخته شده و دمای داخل آن را میتوان کنترل کرد) که پیش رویمان قرار دارد عبور کنیم و یا میتوانیم با استفاده از سوراخ بزرگی که در سقف وجود دارد (احتمالا منظور ایشان مجرا هایی بودند که هوا درشان جریان داشتند، همانند مجرا های موجود در Human Revolution) به بیرون از ساختمان برویم.دوستان از اون جا که حجم این اطلاعات واقعا زیاده، من تصمیم گرفتم که اون ها رو به صورت قسمتی منتشر کنم. همچنین ممکنه که اطلاعات موجود در مجله که راجع به بازی های دیگه ای بودن رو هم ترجمه کنم. خب دیگه قسمت اول رو با یه تصویر جالب به پایان برسونیم. D:
ما همیشه موفق نمیشویم که همه چیز را همان طوری که میخواستیم بسازیم و بعضی وقت ها ممکن است که اشتباهاتی از ما سر بزند، به خاطر این که ساخت چنین بازی هایی نیاز به هزینه های بالایی دارند و وقت زیادی نیز باید برایشان اختصاص داد. ما در تلاش هستیم تا محدودیت هایمان را تا جای امکان کنار بزنیم تا مطمئن شویم که بازیکنان میتوانند بازی بسیار خوبی را تجربه کنند. ما همچنین ابزارآلاتی را نیز برای بازیکنن در نظر گرفته ایم تا بتوانند داستان خودشان را درون داستانی که ما برایشان ساخته ایم، بسازند (ابزار مادسازی).
در تریلر معرفی بازی، اکشن و مبارزات بسیار زیادی نشان داده شد و به همین دلیل عده ای از مردم فکر کردند که Deus Ex: Mankind Divided قرار است که یک بازی کاملا اکشن باشد. باید بگویم که این مسئله حقیقت ندارد و Mankind Divided نیز از همان قوائد Human Revolution پیروی میکند و به بازیکنان این اجازه را میدهد تا از بین مخفی کاری و اکشن با توجه به تمایلات و میلشان یکی را انتخاب کنند. من باور دارم که ما توانستیم در Human Revolution به خوبی این مسئله را پیاده کنیم، هر چند در بعضی جا ها نتوانتسیم آن طور که میخواستیم و یا بهتر بگویم آن طور که لازم بود، ظاهر شویم. در Mankind Divided، ما قصد داریم که تا جای امکان آن مشکلاتی که در Human Revolution وجود داشتند را برطرف کنیم. ما قصد نداریم که مخفی کاری در بازی را کاملا از نو بسازیم، بلکه تنها آن را بهبود بخشیده ایم. هم اکنون شما میتوانید کار های بسیار دیگری نیز انجام دهید و اختیارات زیادی دارید. برای مثال هنگامی که کاور گرفته اید، میتوانید دشمنان را نیز با استفاده از takedown هایتان از پا در آورید. حتی سیستم هک کردن در بازی نیز بهبود هایی به خود دیده است. البته بسیاری از بهبود هایی که بازی به خود دیده است میتوانند برای هم افرادی که به اکشن علاقه دارند و هم افرادی که به مخفی کاری، مفید ظاهر شوند. برای بدست آوردن اکثر این ویژگی ها باید Adam Jensen را در طول بازی ارتقا ببخشید. یکی از ویژگی های جدیدی که به بازی اضافه شده است و میتواند برای آن دسته از افرادی که مبارزات اکشن علاقه دارند مفید ظاهر شود، Titan aug است. Titan aug یک سپر تشکیل شده از لوزی ها و مثلثات کوچک است (این ویژگی در اواخر تریلر معرفی بازی قابل مشاهده است) و به شما اجازه میدهد تا برای مدت زمان محدودی از دست گلوله های دشمنان در امان باشید. یکی از مشکلات که در Human Revolution خیلی رایج بود و به وضوح مشاهده میشد این بود که هنگامی که شما توسط دشمنان شناسایی میشدید، یا میمردید و یا در کاورتان گیر میافتادید و نمیتوانستید کاری از پیش ببرید، اما هم اکنون با استفاده از Titan aug شما در چنین مواقعی نیز راه چاره ای دارید. هنگام استفاده از Titan aug، میزان صدای محیط پیرامون به حداقل میرسد و به شما این حس را میدهد که تا وقتی که مدت زمان محدودی که میتوانید از آن استفاده کنید به پایان نرسیده است، در امان هستید.
cloaking device یکی دیگر از ویژگی های جدید موجود در بازی است. این ویژگی به شما اجازه میدهد تا کاملا نامرئی شوید (حداقل برای انسان های معمولی). این ویژگی خیلی برای آن دسته از افرادی که بازی را با استفاده از مخفی کاری پیش میبرند مفید ظاهر میشود. برای مثال شما میتوانید هنگامی که یک محیط باز و وسیع و پر از دشمن پیش رویتان هست از این ویژگی استفاده کرده و به سادگی از میان آن ها عبور کنید. این ویژگی وقتی که با Icarus Dash (که به شما اجازه میدهد هنگامی که کاور گرفته اید، از محل کاور گیریتان پرش بلندی انجام دهید) ترکیب میشود حتی از قبل هم موثر تر ظاهر خواهد شد. ویژگی دیگری نیز به نام X-ray vision در بازی وجود دارد که به شما اجازه میدهد دشمنانتان را از بین در ها و دیوار ها تشخیص داده و آن ها را علامت گذاری کنید (با رنگ قرمز)، تعداد آن ها را متوجه شوید و همچنین با کمک آن بهترین راه برای ورود به منطقه و پیشبرد بازی را انتخاب کنید. همچنین یک سری ویژگی های جدید دیگر نیز اضافه شده اند که به شما اجازه میدهند تا دشمنان را کاملا مخفیانه و با ایجاد کم ترین حد صدا، از یک فاصله نسبتا زیاد، از پا در آورید. سیستم هک نیز همان طور که پیش تر اشاره شد بهبود هایی به خود دیده است.
ما همیشه میگفتیم که قصد داریم که به شما این اجازه را در بازی بدهیم که در صورت تمایلتان همه دشمنان را بکشید و یا هیچکس را نکشید. در Human Revolution ما اسلحه هایی را قرار داده بودیم که در واقع کشنده نبودند و شما نمیتوانستید با استفاده از آن ها چندین دشمن را همزمان بهوش سازید، چرا که آن ها اسلحه های سریعی نبودند و اگر شما از آن دسته افرادی بودید که به صورت اکشن پیش میرفتید و از آن ها استفاده میکردید، دخلتان میامد. در Mankind Divided این مسئله که شما به صورت اکشن پیش بروید، اما کسی را نکشید، از اهمیت بالایی برخوردار است. ما میخواهیم برای آن دسته از افرادی که بازی را به صورت اکشن پیش میبرند اما خب نمیخواهند کسی را بکشند نیز امکانات لازم را فراهم سازیم.
منو و کنترل های بازی نیز کاملا از نو طراحی شده اند. البته هنوز نهایی نشده اند و ما همچنان مشغول بهینه کردن آن ها هستیم.
Dr. Talos Rucker