01-31-2014, 04:13 PM
(آخرین ویرایش: 03-10-2014, 12:40 AM، توسط Punished Snake.)
پیش نمایشی کوتاه از این عنوان
Box Art رسمی این عنوان در اروپا و آمریکا
Box Art رسمی در ژاپن
عنوان: Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
سازنده: Kojima Productions
ناشر: Konami
تولید کننده و کارگردان: Hideo Kojima
طراحان: Hideo Kojima , Yoji Shinkawa
آهنگسازان: Harry Gregson-Williams , Ludvig Forssell , Akihiro Treuta
انجین: Fox Engine
پلتفرم ها: PlayStation 3 , PlayStation 4 , Xbox One , Xbox 360
تاریخ انتشار: 18 مارچ 2014 (در آمریکای شمالی)
20 مارچ 2014 (در ژاپن و اروپا)
ژانر: اکشن / ماجرایی , مخفی کاری
نوع عرضه: فیزیکی و دیجیتالی
سازنده: Kojima Productions
ناشر: Konami
تولید کننده و کارگردان: Hideo Kojima
طراحان: Hideo Kojima , Yoji Shinkawa
آهنگسازان: Harry Gregson-Williams , Ludvig Forssell , Akihiro Treuta
انجین: Fox Engine
پلتفرم ها: PlayStation 3 , PlayStation 4 , Xbox One , Xbox 360
تاریخ انتشار: 18 مارچ 2014 (در آمریکای شمالی)
20 مارچ 2014 (در ژاپن و اروپا)
ژانر: اکشن / ماجرایی , مخفی کاری
نوع عرضه: فیزیکی و دیجیتالی
بیوگرافی کارکتر (ها)
Snake _Also Known As BIG BOSS_ :
اسم واقعی او مشخص نیست فقط Jack و John صدا زده شده است . او پدر Solid Snake و Solidus Snake و Liquid Snake است که اولی به یک کلون کامل , دومی یک کلون شبیه مادر و سومی یک کلون کاملا متفاوت تبدیل شد.این سه فرزند زمانی به دنیا آمدند که اسنیک در کما بود و Cipher ها به ***** Major Zero در سال 1972 برای نابودی Big Boss از آنها استفاده کردند. در مقدمه نسخه پنچم بار دیگر کنترل او را بر عهده می گیریم. مردی که خود یکی از بنیانگذاران The Patriots " میهن پرستان واقعی " بوده است. Major Zero که قبلا یکی از دوستان او بود طی یک جاه طلبی تبدیل به دشمن اصلی او در سری می شود و مطمئنا بار دیگر اسنیک را در برابر زیرو خواهیم دید.در سال 1974 و در نسخه MGS Ground Zeroes او یعنی Snake متوجه می شود که Paz و Chico زنده هستند و در کمپ امگا نگه داری می شوند , هدف او نجات این دو می باشد اما این حرکت پایان خوشی نخواهد داشت. Cipher ها با کمک XOF در پی Mother Base هستند.
کوجیما در یکی از تریلر ها در مورد احساس اسنیک در این قسمت صحبت کرد ; به گفته ی او می توانید احساس و عاطفه ی اسنیک را از روی مقایسه دو جمله در بازی بفهمید اگر قبلا او می گفت : Kaz , Are You Okay ? این بار تنها چیزی که او می گوید این است : Kaz ?. نکته ی جالب و البته عجیب در مورد این شخصیت صدای آن است , در قسمت های قبل ( از اول تا این نسخه _ به جز نسخه چهارم ) صداپیشه او David Hayter افسانه ای بود اما اینبار Kiefer Sutherland صداپیشگی او را بر عهده دارد دلیل این تغییر , توانایی بیشتر کیفر برای ایفای نقش برای اسنیک بود چون اسنیک مثل قبل نیست او پیر تر شده است چهره ی پیر تری هم دارد و با فناوری موشن کپچر , نقش آفرینی David Hayter به جای او ممکن نیست. اما صدا پیشه ی ژاپنی اسنیک تغییری نکرده و ما باز هم شاهد صدای زیبای آقای Akio Otsuka خواهیم بود.
Kazuhira Miller :
او از یک پدر آمریکایی و مادری ژاپنی در سال 1946 متولد شد.صمیمی ترین دوست اسنیک بعد از اینکه تمام دنیا بر علیه او شدند. کاز در این مقدمه نقش دست راست اسنیک را دارد و راهنمای او شناخته می شود دقیقا مثل همان کاری که Colonel Campbell برای Solid Snake انجام می داد.نقش او در این نسخه نسبت به نسخه های قبلی بسیار مهم تر است , به حدی که در چهره ی او بر روی کاور ( ژاپنی ) بازی نقش بسته اسن . او و اسنیک به کمک هم و با ***** Mother Base در پی ایجاد اختلال در سیستم Cipher ها و XOF دارند که نتیجه ای ناخوشایند را در پیش دارد. صدا پیشه او در این نسخه Robin Atkin Downes است. او و اسنیک سربازان بی حد و مرز را تشکل می دهند , سربازانی که برای منافع خود نمی جنگند آنها می جنگند چون از آن ساخته شده اند.هدف او کمک به اسنیک برای نجات Paz است چون او به آنها بر علیه Cipher و Major Zero کمکی فراوان می کند.
Skull Face :
Skull Face یک مرد نظامی با چهره ی به شدت زخمی و سوخته است. اینطور که از تریلر ها پیداست , او فرمانده ی گروه XOF در طول دهه 1970 است. ظاهرا او در گذشته ی خود سختی بسیار زیادی کشیده و شکنجه های فراوانی را متحمل شده است ; زخم های متعدد بر روی صورت و پوست سوخته ی او و دماغ شکسته اش این را آشکار می کنند. علاوه بر این رنگ پوست او از رنگ طبیعی فاصله گرفته و به رنگی شبیه به آبی تیره تبدیل شده است. او در کمپ امگا , Chico را زندانی دارد که به نظر می رسد یک طعمه برای بیرون کشیدن اسنیک از پناهگاهش است _ با توجه به جمله ای که او به چیکو می گوید : بازی کردن در نقش یک خائن چه احساسی دارد. در آخرین تریلر بازی او یک " شبح بدون گذشته " توصیف داده شده است.Chico :
Ricardo Valenciano Libre یا بهتر است او را Chico صدا بزنیم. یک کودک سرباز از ارتش آزادی بخش ملیست. او در این نسخه در کمپ امگا به دستان XOF ( و به احتمال زیاد Cipher ) گرفتار شده و آنطور که در تریلر سال 2012 در PAX Prime مشخص شده بود , Skull Face و XOF قرار است از او در عملیات Torjan Horse استفاده کنند. اینطور که معلوم است او توسط اسنیک نجات پیدا می کند و به او برای نجات Paz کمک خواهد کرد.
Dr.Huey Emmerich :
Paz :
در طی مراسم 25 سالگی عنوان Metal Gear، نسخه ای جدید از این عنوان به نام Metal Gear Solid V: Ground Zeroes رسماً توسط آقای Hideo Kojima (خالق این عنوان) تایید شد و اولین نمایش آن در PAX 2012 بود که گرافیک آن همه را شگفت زده کرده بود!
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes در واقع یک Prologue یا یک پیش در آمد برای Metal Gear Solid بعدی یعنی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain می باشد، عنوانی که در فوق ذکر شد، در واقع ادامه ی Ground Zeroes می باشد و آغازش جایی می باشد که اسنیک پس از اینکه 9 سال در کما بوده است این بار برای انتقام از کما بیرون آمده است. MGS V: GZ در واقع عنوانی می باشد تا با The Phantom Pain بیش تر از پیش آشنا شویم.
داستان بازی در واقع ادامه ی نسخه ی قبلی خود یعنی Metal Gear Solid: Peace Walker بود، داستان در سال 1975 رخ می دهد، عصری به نام تنش زدایی! جنگ ویتنام رو به پایان میباشد، یخ های ابر قدرت های جهان در جنگ سرد رو به پایان است، Snake بزرگ با ارتشی کوچک در دریای کارائیب حال ارتشی دارد به نام سربازان بدون ملت یا مرز. شخصی به نام PAZ که در نسخه ی "سفیر صلح" هم حضور داشته بود به اسنیک این بار پیام می دهد که او در کمپی به نام Omega دستگیر شده است. Chico، که یکی دیگر از شخصیت های Peace Walker بوده است برای نجات PAZ راهی آن کمپ می شود اما او موفق نشده و توسط سربازان آنجا دستگیر می شود و حال اسنیک مامور است تا به آنجا برود و آن دو را نجات دهد. چیز بسیار زیادی از داستان بازی فاش نشده است ولی نکات دیگری که در داستان وجود دارد این می باشد که Skull Face احتمالاً رئیس آن کمپ می باشد و مطلع است که اسنیک به زودی به کمپ امگا می آید او حتی می داند که اسنیک او را نجات خواهد داد / " وقتی برگشتی خونه ، سلامم رو به رییس ـت برسون " | Give My Regards To Your Boss When You Get Home. Tactical Espionage Operations
گیم پلی بازی باز هم مانند نسخه ی های قبلی خود به اصالت ها پایبند بوده است و هنوز هم بر پایه ی مخفی کاری می باشد، اما گیم پلی نسبت به قبل تغییرات گسترده ای داشته است، یکی از این تغییرات این بود که زمانی که با شخصیت اصلی با اسلحه کاری نداشتیم HUD بازی کاملاً غیر فعال می شد و این حالت، باعث شده بود تا بازی بسیار سینمایی به نظر برسد، در تریلری که در Tokyo Game Show 2013 به نمایش در آمد، شخصیت اصلی زمانی که بر روی قطار بود می توانست با دوربینی که به همراه دارد مانند سری بازی های Crysis دشمنان را علامت گذاری کند تا بتواند به راحتی آنها را ببیند. حرکات اسنیک به مانند قبل می باشد، یعنی می تواند Sneak وار گونه حرکت کند تا دشمنان زیاد صدای پا احساس نکنند، یا به صورت نشسته یا خوابیده راه برود یا از موانع بالا برود و کاور بگیرد. به لطف تقویت بسیار زیاد انیمیشن ها این بار این حرکات دست خوش تغییرات بسیار خوبی شده اند. ویژگی دیگری که در تریلر Tokyo Game Show 2013 نشان داده شده بود، این بود که وقتی اسنیک در بالای یک برج بود، وقتی یکی از نیرو های دشمن او را دید صحنه آهسته شد و اسنیک می توانست تا او را سریع از پای در بیاورد تا بقیه ی نیرو های دشمن متوجه حضور او نشوند. اسنیک در بازی فقط توانایی حمل سه اسلحه را دارد او همچنین توانایی Take Down کردن به سرعت را دارد حتی زمانی که دیده شده باشد. اینبار در HUD نوار سلامتی دیده نمی شود و با حذف این ویژگی احتمالا سیستم Cure و Ration نیز از بازی حذف گردیده اند.
در بازی تنها ماموریت اصلی و داستانی وجود ندارد بلکه بازی دارای ماموریت های فرعی نیز هست که با اتمام آنها یک پاداش دریافت خواهید کرد که در نسخه ی بعدی , مورد استفاده قرار می گیرد. Mother Baseاز PW به این نسخه انتقال پیدا کرده و در بازی می توانید سربازان خود را آپگرید کنید. به گفته ی کارگردان اسنیک در پیرترین حالت خود قرار دارد اما او هنوز می تواند به سرعت بدود , بر روی زمین دراز بکشد و غلت بزند. در هر مرحله فقط یک راه برای پایان آن وجود ندارد بلکه بازیبازان می توانند به هر طریقی آن مرحله را به اتمام برسانند ( به کمک هلیکوپتر یا جیب یا ... ).
یکی از دیگر ویژگی های مهمی که به بازی اضافه شده است این است که اسنیک می تواند در بازی سوار اسب و وسایل نقلیه ی جنگی بشود. بازی دارای چرخه شب و روز می باشد که به گفته ی کوجیما انجام ماموریت ها در شب آسانتر خواهد بود. اما هنوز خبری از آب و هوای پویا در این نسخه نیست به نظر می رسد این ویژگی مخصوص قسمت بعدی می باشد. ، بدون شک این قابلیت ها، یکی از اساسی ترین قابلیت هایی می باشد که به این نسخه اضافه شده است. شاید این نسخه یک دمو برای بازی اصلی به حساب بیاید اما هنوز نیز یکی از مورد انتظار ترین بازی های سال 2014 است. Kiefer Sutherland
اطلاعات زیادی از قسمت موسیقی های بازی در دسترس نمی باشد، اما یکی از جنجال های این قسمت تغییر صداپیشه ی انگلیسی اسنیک یعنی David Hayter بوده است، این بار هیدئو کوجیما بجای استفاده از آقای دیوید هیتر از بازیگر محبوب هالیوودی Kiefer Sutherland استفاده کرده است که قبلاً در سریال محبوب "24" هنر نمایی کرده بود، این اتفاق باعث شد تا بسیاری از طرفداران این IP از این کار هیدئو کوجیما ناراحت و خشمگین شوند، اما با توجه به پیش زمینه ی هیدئو کوجیما در قسمت صدا گذاری و موسیقی های Metal Gear های قبلی می توان این نتیجه را گرفت که احتمال اینکه باز با موسیقی ها و صداگذاری های عالی ــی طرف باشیم به طوری که طرفداران همگی از این قسمت راضی باشند. FOX Engine PlayStation 4 / PlayStation 3
Exclusive Mission Deja Vu
بر روی دو کنسول نسل هفتمی و نسل هشتمی سونی، یعنی PlayStation 3 و PlayStation 4 مرحله ای اختصاصی به نام Deja Vu وجود دارد، در این مرحله بازیکنان در نقش Solid Snake قرار می گیرند، البته نه با Solid Snake ــی که فکر می کنیم! بلکه این بار با گرافیکی مربوط به سال 1998 و Solid Snake ـی مربوط به آن سال بازی می کنیم _ در بازی با شخصیت های قدیمی مانند : Psycho Mantis نیز دوباره روبرو خواهیم شد، قطعاً وجود این مرحله برای کسانی که این نسخه را قبلاً بازی کرده اند بسیار لذت بخش می باشد و خاطرات زیادی را برای طرفداران قدیمی بازی تداعی می کند. Xbox One / Xbox 360
Exclusive Mission Jamais Vu
علاوه بر وجود مراحلی انحصاری برای PlayStation 4 و PlayStation 3، هیدئو کوجیما برای نسخه های Xbox One و Xbox 360 هم مرحله ای انحصاری به نام Jamais Vu تدارک دیده است. این مرحله در واقع کمی هم از بازی Snatcher (ساخته ی خود هیدئو کوجیما) الگوبرداری شده است، در واقع این بار Body Snacher ها به دنیای Metal Gear Solid وارده شده اند و Raiden باید با استفاده از قابلیت های منحصر به فردش آنها را از پای در بیاورد.
تصویری از منوی بازی در PlayStation 4
Kojima Wants You Play Metal Gear Solid V: Ground Zeroes On PlayStation 4
اگر بر سر چند راهی هستید که باید MGS V: GZ را بر روی چه پلتفرمی بازی کنید که آن پلتفرم به شما بهترین تجربه ی ممکن را ارائه دهد آقای کوجیما به شما پاسخ می دهد:
نقلقول: نقل قول: کنسول های نسل بعدی یعنی Xbox One و PlayStation 4 در پایان ماه به ژاپن می آیند، و حدوداً بعد از مدتی MGS V: GZ منتشر می شود، من به شما پیشنهاد می کنم تا آنجایی که ممکن است این عنوان را روی PlayStation 4 تجربه کنید.
ویدئو ها
Mission: Ground Zeroes - Opening
Night Mission - Walkthorugh Video
Tokyo Game Show Special Mission
Exclusive PlayStation DEJA VU Mission
Exclusive Xbox JAMAIS VU Mission
دیگر اطلاعات
1.هیدئو کوجیما: در MGS V: GZ می توانید با استفاده از Walkman ــی که Snake دارد موزیک گوش کنید و آهنگ های دلخواه خود را به بازی Import کنید (همچنین این موزیک ها را می توان در طی هر ماموریت، زمانی که سوار هلیکوپتر هستید و حتی در منوی بازی هستید گوش کنید).
2.زمانی که حالت Slow Motion در TGS برای اولین بار نشان داده شد کوجیما با ناراحتی طرفداران رو به رو شد زیرا آنها معتقد بودند بازی دیگر مخفی کاری نیست. اما هیدئو کوجیما تایید کرد که می توان این حالت که در بازی Reflex Mode نامیده می شود را از طریق Option بازی غیر فعال کرد.
3.همچنین هیدئو کوجیما درباره ی تغییر رنگ صفحه هنگام شلیک از سوی دشمنان توضیح داد:
نقلقول: " رنگ سفید مایل به قرمز یعنی بازیباز دور از محدوده ی تیر دشمن قرار دارد و دشمن سخت در جست و جوی اوست اما رنگ سفید به تنهایی معنی دور بودن از زاویه ی دید را می دهد. همچنین برای تیر اندازی آسان تر با GamePad , نشانه و هدف اسلحه زمانی که روی سر دشمن قرار می گیرد , متمرکز می شود و تیراندازی را آسان تر خواهد کرد. "
4.Kojima Productions گفته است کسانی که در روز اول این عنوان را از فروشگاه رسمی Konami خریداری کنند، یک نوار صوتی و یک Smart Phone (که برای نقشه ی بازی می توان از آن استفاده کرد) به عنوان پاداش به آنها می دهد.
5.آقای Jay Tavare صداپیشه ی کارکتر Codetalker در MGS: TPP اعلام کرد:
نقلقول: " پروژه MGS V Ground Zeroes تقریبا به نقطه ی 100% رسیده اما نسخه ی بعدی هنوز طول می کشد تا کامل شود. MGS GZ یک Super Game به حساب می آید اما این نسخه یک پنجم نسخه ی بعدی نخواهد شد.
6.آقای Jay Tavare درباره ی قابلیت های بازی:
نقلقول: من واقعا از قابلیت های این بازی به وجد آمدم , مخصوصا وقتی فهمیدم که گیم پلی و میان پرده ها به هم متصل هستند و مانند دیگر بازی ها نیست که از دو دوربین استفاده شود. در MGS V به قدری این کار با کیفیت انجام شده است که ممکن است شما در تشخیص گیم پلی و میان پرده دچار مشکل شوید :-) "
7.
تقاوت را احساس کنید! قدرت FOX Engine را در یابید!
8.Achivement های نسخه ی Xbox را می توانید در زیر ببینید (اچیومنت ها به شدت دارای اسپوئیل هستند)
9.Hideo Kojima تصاویر جدیدی از Action Figure دو شخصیت قابل بازی یعنی Big Boss و Raiden (شخصیت قابل بازی در نسخه ی Xbox در مرحله ی اختصاصی JAMAIS VU) منتشر کرده است، دو عکس اول در مورد یک باندل برای نسخه ی Special Edition مخصوص ژاپن می باشد و عکس بعدی مربوط به Raiden است.
در آخر هم با تشکر از کاربر Gray Fox بابت کمک در این مطلب و نوشتن بیوگرافی کارکتر ها و نوشتن جزئیات داستان و گیم پلی.