02-05-2015, 08:31 PM
میزان سختی The Witcher 3 چقدر خواهد بود؟
بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۳| ۱۹:۱۱ ابراهیم ثمرصفا
عنوان مورد انتظار The Witcher 3 از بازی Skyrim سخت تر و از بازی Dark Souls آسان تر است. نظرتان در مورد درجه سختی بازی چیست؟ در ادامه مطلب با گیمفا همراه باشید.
The Witcher 3: Wild Hunt معمولا در دسته بازی های RPG قرار می گیرد. آن تمام نشانه های لازم برای تبدیل شدن به یک عنوان پرفروش یا به اصطلاح blockbuster را در خود دارد. برخی از آنها جلال و شکوه، گرافیک بالا، یک جهان بزرگ و زنده و روایت داستانی قدرتمند است. اما بازی مقداری از رسوم ژانر را که مورد علاقه RPG بازان حرفه ای بوده، کنار زده است.
این بدین معنیست که اگر یک بازیکن تازه وارد به سری باشید، ممکن است در ابتدا کمی گیج شوید و با اطلاعات گیج کننده روبه رو شوید و حداقل چند باری بمیرید، تا زمانی که سیستم مبارزات بازی را به خوبی فرا بگیرید.
Dark difficulty موردی است که بسیاری از کارکنان کمپانی درباره اش هیجان زده اند. اگر شما تنها پنج دقیقه مانده به پایان بازی بمیرید، همه چیز تمام است.
در دوره ای که اکثر سازنده ها بازی ها را آسان تر و قابل دسترس تر از گذشته روانه بازار می کنند، CD Projekt RED و Namco Bandai( که ناشر عنوان Dark Souls نیز هست) لذت خالص حاصل از انجام یک RPG غربی حرفه ای را دوست دارند.
درست است، تعدادی از بازیکنان شکست خواهند خورد، اما آن هایی که تلاش کننند پاداش داده خواهند شد. همان نکته تی که هر طرفدار WRPG به شما خواهد گفت.
اگر قبلا سری ویچر را تجربه کرده یا عنوان Dark Souls را انجام داده باشید، برای ویچر ۳ هم همان احساس را خواهید داشت. اما اگر تجربه بازی های RPG اکشن محور را نداشته اید قضیه فرق می کند چون ویچر کاملا با عنوانی مانند Skyrim متفاوت است.
مبارزات ویچر ۳ نیازمند بکار گیری ظرافت، دقت و همچنین چالاکی و تصمیمات سریع تاکتیکی و انتخاب شیوه درستی در crafting است.
امکان دارد از پا در آوردن دشمن های اولیه هم برای تازه کاران دشوار باشد. در حقیقت، CD Projekt RED تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا بازی همواره- حتی در درجه سختی نرمال- برای بازیکن چالش ایجاد کند.
سازنده بازی انتظار دارد که اکثر مردم حالت سختی ن رمال را برگزینند. اما به گفته Philipp Weber طراح مراحل، حالت نرمال هم باید چالش بر انگیز باشد.
او در کنایه ای این جمله را بیان می کند: معمولا حالت سختی نرمال، آسان است و درجه سختی آسان هم … در آن حالت علاوه بر بازی می توانید مشغول پاسخ دادن به موبایلتان هم باشید.
البته در ویچر ۳ این اتفاق نخواهد افتاد. ماهیت بازی به شکلی است که بازیکنان باید برای پیشرفت مشتاق یادگیری بیشتر باشند.
Weber در این رابطه می گوید: یاد گرفتن مکانیک های بازی آسان است اما استاد شدن در آنها زمان بر خواهد بود.
درست در ابتدای بازی مقدار زیادی آمار و ارقام پیش روی شماست اما گزینه های چندانی نخواهید داشت. فکر می کنم شما همیشه می دانید که چه کارهای متفاوتی می توانید انجام دهید.
درجه سختی هم همینطور است، یک منحنی وجود خواهد داشت که هر چه قدر در بازی پیشروی کنید سخت تر می شود، البته دانش شما هم بالاتر می رود. در یک لحظه با اطلاعات متفاوت شما را احاطه نخواهیم کرد. این روند حالتی طبیعی دارد.
برای افرادی که واقعا علاقه به ارزیابی توانایی های خود دارند، The Witcher 3 حالتی را فراهم کرده که حتی در عنوان Dark Souls هم وجود نداشت. آن چیزی نیست جز حالت Dark difficulty که permadeath را معرفی می کند.
یک لحظه صبر کنید تا ان را بررسی کنیم. permadeath در بازی ای برای جست و جو کردن کامل آن به صدها ساعت نیاز خواهید داشت، اگر آن کیفتان باشد.
وبر گفت:
Dark difficulty حالتی است که بیشتر افراد استدیو در باره آن هیجان زده هستند. به خاطر این که آنها، یک چالش واقعی می خواهند. در این حالت اگر فقط پنج دقیقه قبل از پایان بازی بمیرید، همه چیز تمام شده است.
بعد از پایان کارم با The Witcher 3 و CD Projekt RED در ابتدای ماه، تصمیم گرفتم میزان سختی عناوین RPG را روی کاغذ مشخص کنم. نوت بوک و خود کارم را در گرفتم و یک نمودار ساده کشیدم که در محور y آن عنوان اسکایریم در پایین و عنوان Dark Souls در بالا قرار داشت.
من نمی دانستم که محور x چه خواهد بود، اما اگر بگوییم محور y یک منحنی سختی است. آسانترین حالت در پایین آن یعنی اسکایریم خواهد بود و سخت ترین حالت هم دارک سولز در بالا که- بسیار طاقت فرساست-خواهد بود.
Weber گفت: حالت Dark difficulty تقریبا اینجا قرار دارد. او فضایی آن طرف میزی که نشسته بودیم را نشان داد! هر دوی ما خندیدیم.
در حالی که خودکارم را به او می دادم،از او پرسیدم پس درجه نرمال کجاست؟ او فقط اندکی قبل از کشیدن خطی در میانه صفحه تامل کرد.
بهمن ۱۶ام, ۱۳۹۳| ۱۹:۱۱ ابراهیم ثمرصفا
عنوان مورد انتظار The Witcher 3 از بازی Skyrim سخت تر و از بازی Dark Souls آسان تر است. نظرتان در مورد درجه سختی بازی چیست؟ در ادامه مطلب با گیمفا همراه باشید.
The Witcher 3: Wild Hunt معمولا در دسته بازی های RPG قرار می گیرد. آن تمام نشانه های لازم برای تبدیل شدن به یک عنوان پرفروش یا به اصطلاح blockbuster را در خود دارد. برخی از آنها جلال و شکوه، گرافیک بالا، یک جهان بزرگ و زنده و روایت داستانی قدرتمند است. اما بازی مقداری از رسوم ژانر را که مورد علاقه RPG بازان حرفه ای بوده، کنار زده است.
این بدین معنیست که اگر یک بازیکن تازه وارد به سری باشید، ممکن است در ابتدا کمی گیج شوید و با اطلاعات گیج کننده روبه رو شوید و حداقل چند باری بمیرید، تا زمانی که سیستم مبارزات بازی را به خوبی فرا بگیرید.
Dark difficulty موردی است که بسیاری از کارکنان کمپانی درباره اش هیجان زده اند. اگر شما تنها پنج دقیقه مانده به پایان بازی بمیرید، همه چیز تمام است.
در دوره ای که اکثر سازنده ها بازی ها را آسان تر و قابل دسترس تر از گذشته روانه بازار می کنند، CD Projekt RED و Namco Bandai( که ناشر عنوان Dark Souls نیز هست) لذت خالص حاصل از انجام یک RPG غربی حرفه ای را دوست دارند.
درست است، تعدادی از بازیکنان شکست خواهند خورد، اما آن هایی که تلاش کننند پاداش داده خواهند شد. همان نکته تی که هر طرفدار WRPG به شما خواهد گفت.
اگر قبلا سری ویچر را تجربه کرده یا عنوان Dark Souls را انجام داده باشید، برای ویچر ۳ هم همان احساس را خواهید داشت. اما اگر تجربه بازی های RPG اکشن محور را نداشته اید قضیه فرق می کند چون ویچر کاملا با عنوانی مانند Skyrim متفاوت است.
مبارزات ویچر ۳ نیازمند بکار گیری ظرافت، دقت و همچنین چالاکی و تصمیمات سریع تاکتیکی و انتخاب شیوه درستی در crafting است.
امکان دارد از پا در آوردن دشمن های اولیه هم برای تازه کاران دشوار باشد. در حقیقت، CD Projekt RED تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا بازی همواره- حتی در درجه سختی نرمال- برای بازیکن چالش ایجاد کند.
سازنده بازی انتظار دارد که اکثر مردم حالت سختی ن رمال را برگزینند. اما به گفته Philipp Weber طراح مراحل، حالت نرمال هم باید چالش بر انگیز باشد.
او در کنایه ای این جمله را بیان می کند: معمولا حالت سختی نرمال، آسان است و درجه سختی آسان هم … در آن حالت علاوه بر بازی می توانید مشغول پاسخ دادن به موبایلتان هم باشید.
البته در ویچر ۳ این اتفاق نخواهد افتاد. ماهیت بازی به شکلی است که بازیکنان باید برای پیشرفت مشتاق یادگیری بیشتر باشند.
Weber در این رابطه می گوید: یاد گرفتن مکانیک های بازی آسان است اما استاد شدن در آنها زمان بر خواهد بود.
درست در ابتدای بازی مقدار زیادی آمار و ارقام پیش روی شماست اما گزینه های چندانی نخواهید داشت. فکر می کنم شما همیشه می دانید که چه کارهای متفاوتی می توانید انجام دهید.
درجه سختی هم همینطور است، یک منحنی وجود خواهد داشت که هر چه قدر در بازی پیشروی کنید سخت تر می شود، البته دانش شما هم بالاتر می رود. در یک لحظه با اطلاعات متفاوت شما را احاطه نخواهیم کرد. این روند حالتی طبیعی دارد.
برای افرادی که واقعا علاقه به ارزیابی توانایی های خود دارند، The Witcher 3 حالتی را فراهم کرده که حتی در عنوان Dark Souls هم وجود نداشت. آن چیزی نیست جز حالت Dark difficulty که permadeath را معرفی می کند.
یک لحظه صبر کنید تا ان را بررسی کنیم. permadeath در بازی ای برای جست و جو کردن کامل آن به صدها ساعت نیاز خواهید داشت، اگر آن کیفتان باشد.
وبر گفت:
Dark difficulty حالتی است که بیشتر افراد استدیو در باره آن هیجان زده هستند. به خاطر این که آنها، یک چالش واقعی می خواهند. در این حالت اگر فقط پنج دقیقه قبل از پایان بازی بمیرید، همه چیز تمام شده است.
بعد از پایان کارم با The Witcher 3 و CD Projekt RED در ابتدای ماه، تصمیم گرفتم میزان سختی عناوین RPG را روی کاغذ مشخص کنم. نوت بوک و خود کارم را در گرفتم و یک نمودار ساده کشیدم که در محور y آن عنوان اسکایریم در پایین و عنوان Dark Souls در بالا قرار داشت.
من نمی دانستم که محور x چه خواهد بود، اما اگر بگوییم محور y یک منحنی سختی است. آسانترین حالت در پایین آن یعنی اسکایریم خواهد بود و سخت ترین حالت هم دارک سولز در بالا که- بسیار طاقت فرساست-خواهد بود.
Weber گفت: حالت Dark difficulty تقریبا اینجا قرار دارد. او فضایی آن طرف میزی که نشسته بودیم را نشان داد! هر دوی ما خندیدیم.
در حالی که خودکارم را به او می دادم،از او پرسیدم پس درجه نرمال کجاست؟ او فقط اندکی قبل از کشیدن خطی در میانه صفحه تامل کرد.